• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Výměna lambdy

PetrX

nový člen
12
Zdravím, mám benzínovou 1.6 a dnes mi v servise zjistili špatnou přední lambda sondu. Výměnu za originální díl mi nacenili na 13000 bez práce, což se mi vzhledem k celkové hodnotě auta zdá poměrně hodně. Nemá u tohoto modelu někdo zkušenost s použitím neoriginální lambdy?
 
Díky za odpověď. VIN je JMZBLA4Z201227686
Číslo originálního dílu se mi nikde dohledat nepodařilo, tak se moc nemám od čeho odpíchnout.
 
Díky za odpověď. VIN je JMZBLA4Z201227686
Číslo originálního dílu se mi nikde dohledat nepodařilo, tak se moc nemám od čeho odpíchnout.
Kód první/řídící (přední) lambda sondy je Z678-18-8G1A
takže můžeš použít tu z odkazu.
 
Ahoj, funguje naprosto bez problémů (dle zpětný vazby co dostávám)

Nenapsal jsi VIN, tak odkaz ber jen informativně.
Ahoj, dle tvé odpovědi soudím, že máš s touto konkrétní lambdou osobní zkušenost. Setkal ses s tím, že by tyto neoriginální lambdy byly ve větší míře poruchové již z výroby? V Mazdě ve Zlíně mě od použití neoriginální lambdy odrazovali, že s tím nemají dobrou zkušenost a že je to tak 50 na 50, že bude fungovat. Nicméně lambdu mi vyměnili za mnou dodanou od Blue Printu a já si jí užíval celých 40km jízdy, než se zase rozsvítila kontrolka motoru. Teď přemýšlím, jestli má cenu řešit další neoriginální lambdu, nebo sklopit uši a dát 13k za originální.
 
U značkových ne, u neznačkových (neznámý výrobce) z Číny ano (ebay,Amazon, Aliexpress,...). Spíš bych po nich chtěl kód chyby který to vyhodilo už tehdá když jsi tam byl poprvý - tohle řeším hodně často že diagnostik špatně diagnostikuje.
 
Jak moc je to čína netuším, koupil jsem přesně tu z toho odkazu, kterou jsi posílal. Původní kód chyby neznám, ale když jsem dnes připojil scanner, dostal jsem obsáhlý výpis chyb. Hodím ho níže. Po vymazání paměti a ujetí cca 10km scanner ukázal už jen několik chyb P0171.

Před resetem:

Kód:
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Mazda
VIN: JMZBLA4Z201227686

============1==============
P0171
Raw code: 0171
ECU: Engine control unit
Status: Confirmed
OBDII: System too lean, bank 1

============2==============
P0171(00)
Raw code: 017100
ECU: Engine control unit
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle, Warning indicator requested
OBDII: System too lean, bank 1

============3==============
P0300(00)
Raw code: 030000
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Random/multiple cylinder(s) - misfire detected

============4==============
P0301(00)
Raw code: 030100
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Cylinder 1 - misfire detected

============5==============
P0302(00)
Raw code: 030200
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Cylinder 2 - misfire detected

============6==============
P0303(00)
Raw code: 030300
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Cylinder 3 - misfire detected

============7==============
P0304(00)
Raw code: 030400
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Cylinder 4 - misfire detected

============8==============
P0172(00)
Raw code: 017200
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: System too rich, bank 1

============9==============
P0685(00)
Raw code: 068500
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Engine control (EC) relay - open circuit

============10==============
P2096(00)
Raw code: 209600
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Post catalytic converter fuel trim (FT), bank 1 - too lean

============11==============
P2097(00)
Raw code: 209700
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Post catalytic converter fuel trim (FT), bank 1 - too rich

============12==============
P0130(00)
Raw code: 013000
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - circuit malfunction

============13==============
P0131(00)
Raw code: 013100
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - low voltage

============14==============
P0132(00)
Raw code: 013200
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - high voltage

============15==============
P0133(00)
Raw code: 013300
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - slow response

============16==============
P0134(00)
Raw code: 013400
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - no activity detected

============17==============
P2195(00)
Raw code: 219500
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - signal stuck lean

============18==============
P2196(00)
Raw code: 219600
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - signal stuck rich

============19==============
P0139(00)
Raw code: 013900
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 1 - slow response

============20==============
P0140(00)
Raw code: 014000
ECU: Engine control unit
Status: Test failed, Test not completed since last DTC clear, Test failed since last DTC clear
OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 1 - no activity detected

============21==============
P0040(00)
Raw code: 004000
ECU: Engine control unit
Status: Test failed (current drive cycle), Test not completed since last DTC clear, Test failed since last DTC clear
OBDII: Oxygen sensor signals swapped, bank 1 sensor 1/bank 2 sensor 1

============22==============
P0040(01)
Raw code: 004001
ECU: Engine control unit
Status: Test failed, Pending, Test failed since last DTC clear
OBDII: Oxygen sensor signals swapped, bank 1 sensor 1/bank 2 sensor 1

============23==============
P0040(07)
Raw code: 004007
ECU: Engine control unit
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle)
OBDII: Oxygen sensor signals swapped, bank 1 sensor 1/bank 2 sensor 1

============24==============
P0040(08)
Raw code: 004008
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
OBDII: Oxygen sensor signals swapped, bank 1 sensor 1/bank 2 sensor 1

============25==============
P0040(05)
Raw code: 004005
ECU: Engine control unit
OBDII: Oxygen sensor signals swapped, bank 1 sensor 1/bank 2 sensor 1

============26==============
P0040(03)
Raw code: 004003
ECU: Engine control unit
Status: Test failed, Pending, Test not completed since last DTC clear, Test failed since last DTC clear
OBDII: Oxygen sensor signals swapped, bank 1 sensor 1/bank 2 sensor 1

============27==============
P0040(04)
Raw code: 004004
ECU: Engine control unit
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Test not completed during this operation cycle
OBDII: Oxygen sensor signals swapped, bank 1 sensor 1/bank 2 sensor 1

============28==============
P0040(21)
Raw code: 004021
ECU: Engine control unit
Status: Test failed
OBDII: Oxygen sensor signals swapped, bank 1 sensor 1/bank 2 sensor 1

============29==============
P0019(00)
Raw code: 001900
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Crankshaft position/camshaft position, bank 2 sensor B - correlation

============30==============
P0506(00)
Raw code: 050600
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Idle speed control (ISC) system - rpm lower than expected

============31==============
P0507(00)
Raw code: 050700
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Idle speed control (ISC) system - rpm higher than expected

============32==============
P0601(00)
Raw code: 060100
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Engine control module (ECM) - memory check sum error

============33==============
P0480(00)
Raw code: 048000
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
OBDII: Engine coolant blower motor 1 - circuit malfunction

============34==============
P0481(00)
Raw code: 048100
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
OBDII: Engine coolant blower motor 2 - circuit malfunction

============35==============
P0421(00)
Raw code: 042100
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Warm up catalytic converter, bank 1 - efficiency below threshold

============36==============
P0171(00)
Raw code: 017100
ECU: Engine control unit
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle, Warning indicator requested
OBDII: System too lean, bank 1

============37==============
P0171(00)
Raw code: 017100
ECU: Transmission control unit
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle, Warning indicator requested
OBDII: System too lean, bank 1

============38==============
P0171(00)
Raw code: 017100
ECU: ABS control unit
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle, Warning indicator requested
OBDII: System too lean, bank 1

============39==============
P0171(00)
Raw code: 017100
ECU: Dashboard
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle, Warning indicator requested
OBDII: System too lean, bank 1

============40==============
P0171(00)
Raw code: 017100
ECU: BCM
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle, Warning indicator requested
OBDII: System too lean, bank 1

============41==============
P0171(00)
Raw code: 017100
ECU: Steering
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle, Warning indicator requested
OBDII: System too lean, bank 1

============42==============
P0171(00)
Raw code: 017100
ECU: SRS/Airbag
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle, Warning indicator requested
OBDII: System too lean, bank 1

============43==============
P0171(00)
Raw code: 017100
ECU: Driver seat
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle, Warning indicator requested
OBDII: System too lean, bank 1

============44==============
P0171(00)
Raw code: 017100
ECU: DCM
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle, Warning indicator requested
OBDII: System too lean, bank 1

Po resetu:

Kód:
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Mazda
VIN: JMZBLA4Z201227686

============1==============
P0171
Raw code: 0171
ECU: Engine control unit
Status: Confirmed
OBDII: System too lean, bank 1

============2==============
P0171(00)
Raw code: 017100
ECU: Engine control unit
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle, Warning indicator requested
OBDII: System too lean, bank 1

============3==============
P0171(00)
Raw code: 017100
ECU: Engine control unit
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle, Warning indicator requested
OBDII: System too lean, bank 1

============4==============
P0171(00)
Raw code: 017100
ECU: Transmission control unit
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle, Warning indicator requested
OBDII: System too lean, bank 1

============5==============
P0171(00)
Raw code: 017100
ECU: ABS control unit
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle, Warning indicator requested
OBDII: System too lean, bank 1

============6==============
P0171(00)
Raw code: 017100
ECU: Dashboard
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle, Warning indicator requested
OBDII: System too lean, bank 1

============7==============
P0171(00)
Raw code: 017100
ECU: BCM
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle, Warning indicator requested
OBDII: System too lean, bank 1

============8==============
P0171(00)
Raw code: 017100
ECU: Steering
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle, Warning indicator requested
OBDII: System too lean, bank 1

============9==============
P0171(00)
Raw code: 017100
ECU: SRS/Airbag
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle, Warning indicator requested
OBDII: System too lean, bank 1

============10==============
P0171(00)
Raw code: 017100
ECU: Driver seat
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle, Warning indicator requested
OBDII: System too lean, bank 1

============11==============
P0171(00)
Raw code: 017100
ECU: DCM
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle, Warning indicator requested
OBDII: System too lean, bank 1
 
No to první vyčtení je docela tragédie. To hlásí od vynechávání válců, přes chyby obou lambda sond (obou) po chybu větráků/sahar. To je jako by se splašila řídící jednotka nebo napájení řídící jednotky.

To druhý vyčtení už je ok. Neříká vůbec nic o tom že by první lambda byla vadná, ale že první lambda zaznamenala moc chudou směs ve spalovacím procesu.

Zkus si stáhnout ještě tuhle diagnostiku https://forscan.org/download.html
Ta je přímo na Ford/Mazda a je i na mobil co ta ti vyhodí.

Ale takhle za mě není problém s lambdou ale buď je moc vzduchu (díra v sání,....) nebo málo paliva (špatný vstřikovače).
 
Diagnostiku nemám u sebe, tak prozatím vyzkoušet nemůžu. Výčet chyb vypadá opravdu zvláštně, ale v Mazdě ve Zlíně mi bylo před výměnou sděleno, že jsou si stoprocentně jistí, že je to lambdou a tam předpokládám budou mít lepší diagnostické nástroje. Jedině že by to byly dva, na sobě nezávislé problémy. Asi jim to tam zkusím zavézt, ať se na to ještě jednou podívají a konfrontuju je s těmito zjištěními. Zatím díky za pomoc.
 
Tak jsem nechal znovu provést diagnostiku v Mazdě a výsledek je stejný. Servis si pořád stojí za tím, že na vině je lambda. Ta vyměněná prý komunikuje s řídící jednotkou „ve špatných jednotkách“, takže ani nemůže fungovat správně. Nakonec nezbyde, než pořídit originální, nebo sehnat použitou, ze stejného modelu a roku.
 
Jen doplním, jak to dopadlo, pokud by někdo řešil stejný problém. Auto jsem zavezl do neautorizovaného servisu, kde vcelku rychle odhalili vadné těsnění na sání. Po jeho výměně je vše ok. Příliš nerozumím tomu, co mělo znamenat chování technika ve všemi vychvalovaném autorizovaném servise ve Zlíně, který mi do očí tvrdil, že za to na sto procent může neoriginální lambda, že to vidí na diagnostice.
Dávejte si na tento servis pozor!
 
Jen doplním, jak to dopadlo, pokud by někdo řešil stejný problém. Auto jsem zavezl do neautorizovaného servisu, kde vcelku rychle odhalili vadné těsnění na sání. Po jeho výměně je vše ok. Příliš nerozumím tomu, co mělo znamenat chování technika ve všemi vychvalovaném autorizovaném servise ve Zlíně, který mi do očí tvrdil, že za to na sto procent může neoriginální lambda, že to vidí na diagnostice.
Dávejte si na tento servis pozor!
To se bohužel občas stává.... Zažil jsem i větší jobovky, kdy místo výměny pojistky za 10Kč tvrdili že je potřeba vyměnit celý motorek ostřikovače světel za 8000Kč a že to opravdu, ale opravdu ozkoušeli, že je ten motorek špatnej, přitom ani nerozdělali podběh aby se k němu dostali. (mám pocit že tento příběh byl v CarStar)

Ale je opravdu zajímavý, že kolikrát diagnostici nejsou schopný si ani přečíst "název" chyb, který na ně vyskočí...:neutral:
 
Poslední úprava:
Zdravím, mám Mazdu3 BN 2.0 skyactiv g 121 kW, 104000km. Pred mesiacom som robil dekarbonazaciu sania a sacich ventilov (bolo tam toho hodne), vsetko som poskladal, po nastartovani mi vyhodilo kontrolku motora, no ta po 2 dalsich startoch zhasla. Stale ale pociťujem mierne znížený výkon motora a tiež po zhasnuti motora a po naslednom naštartovaní je cítiť v kabíne z kúrenia zapach po benzíne, ktory ale po čase zmizne. Mierny zapach je tiež citit, ked otvorim kapotu. Dnes som bol zmerat emisie a hodnota HC bola na volnobehu vysoká (70 až cez 100), pri zvysenych otackach este stúpala az k 200. Ostatne emisne hodnoty su Ok. Mam tiež diagnostiku a tá nevyhadzuje žiadnu chybu.
Sviečky mam relatívne čerstvé, skusal som ich aj vymenit, ale bez rozdielu.
Čo myslíte, že to bude?
Lambda sonda? Map senzor? Katalyzator? Tesnenie v saní (menil som pri dekarbonizácii)? Prasknuté sanie?
Ďakujem.
 
Back
Top