• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Nová Mazda 6 v roce 2023

To je blbost - jel si v tom? Proceed je minimálně výrazně dynamičtější, nechybí ji některé prvky výbavy (výhřev okna, funkční asistenti) a sedmikvalt na cestování taky potěší. Neidealizoval bych si to, jen pro to že máš šestku - věk neokecáš a je blbost Mazdy, že šestku nezvládla aktualizovat.
 
Ano jazdil som v tom, niekolko krat. Pre mna je proceed plastove auto, ktore je co sa tyka vyhotovenian, pocitu konfortu a jazdy daleko za mazdou 6kou. Ja si auta neidealizujem, nemam ho problem vymenit zajtra ak najdem v tej cene nieco lepsie ako je mazda. Bohuzial vacsi displaj alebo elektricke otvaranie kufra, vyhrievane celne sklo nikdy nebude mat pre mna taku hodnotu ako celok auta na mna posobi co som spomenul hore. Do mazdy ked si sadnes aj z bmw 5 tak uznas ze to auto vyzera dobre, proceed moze konkurovat tak octavii.
 
Jenže já v autech i hlavně jezdím a to co píšeš platí do rychlosti 90 km/h, pak komfort neustále vytočeného čtyřválce poněkud kazí zážitek. Bohužel.
 
Prosim ta ty uz si sa vozil v 6ke? ja jazdim v mazde hlavne na dialnici ked niekam beriem rodinu. Auto ma natocene 20k za rok aj pol z toho 14k po dialnici, pri 130km je to auto tiche v provnani aj s konkurenciou v tom segmente. Tam hluk od motora problem nie je, skor od velkych kolies, pneumatik a zleho asfaltu ( ale toto je problem vseobecny a aj auta omnoho drahsie maju ten problem). Este raz ja nehovorim ze 6ka je najlepsie auto, ale za tie peniaze co stoji dostanes vazne vela a porovnal som to s proceedom, ktory mu vazne s konfort/kvalita nemoze konkurovat.

Par rokov dozadu som zene kupil suzuki swift glx v plnej vybave za 16500eur. Za 20000 bola horsie vybavena toyota yaris v plnej vybave. Ja by som radsej isiel do tej, zene sa ale pacil swift, 3500eur bol presne rozdiel v materialoch, spracovani a hlucnosti. Co ako celok posobi na komfort jazdy, preto je yaris pre mna daleko niekde pred swiftom.
 
Musím souhlasit s @Monster02. Z hlediska hluku od motoru není u M6 žádný problém ani v dálničních rychlostech. Ten motor jednoduše není vůbec slyšet. Ano bude slyšet hluk od kol, a ano určitě bude slyšet i aerodynamický hluk. Ale motor "vytočeného" čtyřválce se ve 130 ani 140 vážně nekoná.
 
Já jel oba a za mě šestce proceed zdatně konkuruje. Je taky podstatně levnější a lze si ho lépe vybavit - pro mě je vyhřívání čelního okna velmi užitečná věc.
Nicméně obě auta jsou u mě na okraji výběru. Jinak po dálnici jezdím 160 a často brzdím a zrychluji - tam se bohužel obnaží mazdí atmosféra a ten krouták chybí, auto musí podřazovat a je hlučné. To je pro mě největší zklamání a důvod proč vůbec nezvažuji cx-5.
 
@exBURN upřímně napsáno.. Po přečtení tvých příspěvků vlastně ani nechápu pro vlastnis mazdu. Především proto, že tyhle auta kupujeme právě proto, že nás baví ten charakteristický zvuk vytoceneho motoru a že často využívám i limitní pásmo 7200rpm. A právě dále milujeme to časté podrazeni a okamžitý projev. To jsou vlastnosti které kreslí mazdu spolu s vynikajícím řízením a podvozkem. Komu tohle nevyhovuje tak má volbu dieselu nebo 1.5 TSI. Sám mám hodně najeto ve vytlumene trojce, sestce wagon 2019 a proceed 1.6 t-gdi před FL. Za mě též nelze úplně tyto auta rovnat. Mazda o parník vítězí v pocitu řízení a zabavnosti a taktéž v pocitu kvalitních materiálů vyšší třídy. Co se týče praktičnosti tak je to podobné a tím pádem obě fajn. Vyhrev okna nevím že proceed před FL má, ale určitě užitečná věc. Za mě by ho mělo mít každé auto s takovou cenovkou. Co hodně odradí od Kie je ten turbo lag při sviznem plynu a umorne otravný zvuk v repro který si na něco hraje. Jinak jezdí a funguje velmi dobře. Ale mazda 6 je určitě o level výše...
A co se týče hluku od kol či podvozku tak si Korejci a Japonci nemají co vyčítat. Asijská auta obecně mají tuhle disciplínu prohranou proti Evropě. Hrubý asfalt a odvalovani slyším v každé kie či mazde dost podobně. V tomto ohledu je úplně jiný level třeba Peugeot i Audi a třeba i staré modely.
Jinak atmosféry obecně kupuje ten, kdo ví jak funguje a ví co může očekávat. Jsou to motory milující otáčky. Kdo často jede 160 a brzdí a přidává a nebaví ho furt podrazovat tak nekoupí atmosféru. A rozhodně Skyactive je tichý motor.. Naopak za mě jeden z nejtissich po zahřátí a třeba právě kolem dálniční rychlosti o něm vůbec nevím a naopak dost slyším svist větru obtekajici zrcátka.. Další věc že většina automatu ubírá potenciál motoru a jeho pružnosti nevyjímaje Skyactive 2.5 G. Nutnost řadit si ručně...
 
Poslední úprava:
Upřímně napsáno, kdyby sis to opravdu přečetl a porozumněl textu tak jsem před výběrem vozidla a ptal jsem se zda má šestka ještě dnes cenu jako nové auto za 1,1 mio…. Hodně lidí mi pomohlo, těm děkuji.
 
Ano v českých dálničních rychlostech 6ka Wagon funguje. Před týdnem jsem v ní, ale absolvoval 1300 km po dálnici z Belgie do ČR a prostě od nějakých 160-170 km/h je to, co se týká hluku od kol, od střechy a zrcátek tragédie a dynamika motoru už taky nikde (pokud teda v té chvíli nechci mít zařazeno za 4 a otáčky blížíce se k omezovači).
Proceed jsem nikdy nejel, takže nevím, ale co se týká koncernové nižší střední, tak ta to dynamicky i odhlučněním strčí do kapsy.

Jinak nijak nerozporuji samotné materiály použíté v kabině Mazdy, ano je to uvnitř malé, ale jinak premiové a v našem případě ani po 105 tis km nikde nic nevrže ani nijak nejeví známky užívání ( až teda na volant a piano lak).

Chápu, že jsme na Mazda fóru, kde většina z nás je fanoušek značky, ale realita je taková, že dnes si zrovna tu 6ku může koupit jedině ten fanoušek. Ještě u 3ky pochopím, že si to někdo koupí i na zábavu, aby se projel svižněji, užil si atmosferický motor, jízdní vlastnosti. Ale představa, že s 4,8m dlouhou a 1,6t vážící 6kou Wagon se jedu projet po okresce je prostě úsměvná. To auto je dělané právě na dálnice, je dělané pro rodinné použití a ani jedno z toho mu ve srovnání s konkurencí moc nejde. Dříve to bylo vyváženo super cenou, ale ani ta už teď není tak super.

Btw. teď jsem se chtěl podívat na aktuální cenu a třeba u nás v Belgii už 6ka není ani v nabídce a jen se doprodávají skladovky.
 
Do ČR míří a někde už i mají Mazda 6 (20th Anniversary). ALGON Cheb ji měl zrovna... cenovka nemilá, ale ten vnitřek :heart_eyes:
Zbytek ať si každý přebere, své plusy i zakázaná témata prostě má, ostatně tak jako jiní.

2023_mazda6_.jpg
 
S tim Proceedem... ono je to v cene. Je otazka, jeslti 6 v tyhle zaverecny edici za 1.1 mil, kde clovek uz nevyskemra na prodejci prakticky zadnou slevu, nebo Proceed GT v plny za 850, se vsim co jde. A mozna by tam clovek i vysmlouval neco dolu. Prostornost je skoro identicka, Proceed trochu min vzadu, ale vetsi kufr. Dynamika vitezne pro Proceed. Taky mi to auto dneska uz prijde vzhledove modernejsi, Mazd 6 jezdi kolem me tolik, ze to az neni hezke... jak se sem zacaly tahat ojetiny z Nemecka atp., je jich vsude mraky, vsak taky dieselova uz se da sehnat skoro za 200 tisic, a to auto vypadalo u v 2013 skoro jako dnes... na severoceskem malomeste to fakt neni neokoukane vzacne auto, jako to bylo pred skoro sesti lety, kdy jsem si poridil prvni cervenou (a tehdy uz to taky nebylo uplne nove auto, ale moc jich nejezdilo, ojetiny nebyly, vetsina jeste byla v leasingu/uver u prvnich majitelu). To se opravdu lide ohlizeli, prohlizeli na parkovisti...

Takze srovnani s Proceedem je spis takhle: Stoji Mazda 6 za 250 tisic rozdilu navrch, pokud porovnavame sportovni/-ejsi rodinne kombiky? Zvlast kdyz zvazime (ne)unikatnost Mazdy 6 po deseti letech prodeje?
 
Poslední úprava:
Do ČR míří a někde už i mají Mazda 6 (20th Anniversary). ALGON Cheb ji měl zrovna... cenovka nemilá, ale ten vnitřek :heart_eyes:
Zbytek ať si každý přebere, své plusy i zakázaná témata prostě má, ostatně tak jako jiní.

Zobrazit přílohu 44858
Kdyby tam ještě dali nový infotainment, tak by ten interier neměl chybu, tohle jediné to kazí - ale jen můj názor :)
 
Za mě nechápu jestli se tu tvrdí že oturbena 1.5 koncernu má ještě dost síly nad 170km oproti 2.5 atmosféře. Myslím že hledat výkon nad tuto rychlost už chce fakt dost silný motor co má alespoň 200kW. A 1.6 Tgdi máme v rodině a jede plus mínus jako upravena M3. Jen ta M3 má mnohem hezčí nástup výkonu.. Lineární a stále stoupající. Mazdy jsou fajn na sílu do těch 150km. Nad tuto rychlost už to chce fakt silnější motor.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Kdyby tam ještě dali nový infotainment, tak by ten interier neměl chybu, tohle jediné to kazí - ale jen můj názor :)
Nebo by alespoň mohli udělat tomu současnýmu systému malej facelift. Přeci jen už vypadá dost okoukaně.
 
@Polsonside 1.5 tsi jsem tady myslím zmiňoval já, ta je z mé zkušenosti na tom stejně jako G194 v 6ce. Oba motory mají podobný krouťák a je fakt, že Octavia 4 ve které jsem s tím jel, má podle mě o nějakých 150kg méně než 6ka.
Oproti tomu 2.0 TSI se 140 kw, které mám v Golfu (o 15 kg těžší než 6ka) jede o řád lépe a dech tomu dochází někde lehce nad 200 km/h. Samozřejmě je to srovnání turba a atmosféry. A druhá věc je, že o koncernových TSI se mnohdy říká, že reálný výkon je vyšší než udávají.

Je to vždy o tom využití auta, naše 6ka strávila hodně času v Německu a tam to už není ono. Pro dálniční průlet v ČR proč ne, tam to jede pěkně a oproti velké části českého vozového parku i nadprůměrně.
 
Jako ano. Atmosféra od Mazdy má dost síly a díky kompresi se sbírá pěkně z nízkých. Mě to neskutečně baví a oproti jiným atmosferam má fakt sílu. Ale furt je to atmosféra a při klasickém nasávání vzduchu ji nad dálniční tempo už dochází dech. Ačkoli jsem tu dával demonstraci jak to jede na 4 převodový stupeň. 2.0 tsi je celkem povedený motor. Ten samozřejmě díky turbu vydrží s dechem déle.


 
Poslední úprava:
Ja moc nemam rad dojmy, takze video:
100 - 200 za 21 vterin, max 246 km/h dle GPS. To fakt Mazda 6 s 2.5 nedava ani nahodou, nebot to docela casto pokousim a pres tachometrovych 236 jsem se nedostal, a ve srovnani s videem proceedu uz to nad 180 taky takhle nezrychluje :). Mazda 3 BM s 165k taky ani omylem.

To, jestli je prijemnejsi atmosfera s manualem, nebo turbo s vcelku bleskove radici dvojspojkou, to uz je asi vic subjektivni a zalezi na pouzivani auta... Rozhodne nejsem zastance/priznivce znacky Kia, ale Proceed GT mi v nekterych barvach (cervena, cerna) prijde pekny, to auto vypada na prvni pohled na silnici skoro az premiove, a parametry a testy/recenze ma taky slusny; nejel jsem v tom, a je mozny, ze je to naprosta tragedie, ale nemit specialni citovy vztah k Mazde, a koukat po nejakem sportovnejsim kombiku, bylo by to prvni auto, se kterym bych se sel svezt.

(Ale konkretne ja porad vaham, zda vymenit 6 za neco "normalniho" petimistneho, nebo zda uz brzy nebude potreba neco sestimistneho... tak abych neslapl s druhym autem vedle :)).
 
Poslední úprava:
Je srandovní tady číst, jak si, kluci, stěžujete, že šestka vám nad 200 nezrychluje. Občas jezdím Francii přes celý Německo, v BRD nastavím tempomat na 150 a jedu. Je tam tolik rychlostních omezení, že mě nebaví pořád brzdit ze 180. Nehledě na to, že v tom fofru už musíte dávat opravdu bacha na provoz. U Frantíků jsem nedávno přehlédl kameru a přišla mi pokuta až domů (v perfektní češtině i s výhružným dodatkem při prodlení). Obyčejný silnice snížili na 80.
Když chci slyšet motor, kick down, vystřelí to a s parádním zvukem! Pravda je, že někdo dočůrá dál a je mi to jedno... Nechám si jí, dokud to půjde, souhlasím, náhrada není.:cool:
 
Proceed GT mi v nekterych barvach (cervena, cerna) prijde pekny, to auto vypada na prvni pohled na silnici skoro az premiove
Já se vážně snažím, ale ne, není pěkná a krásná už vůbec ne, možná v ošklivinci oko přimhouřím, ale jinak si nemohu pomoci :rolleyes:
 
Back
Top