• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Nová Mazda 6 v roce 2023

K těm SUV je to stejně jak všechno, menšina byla "přinucena" stát se většinou a tak to bude i s elektro "zgarbama" a tak to v naší soc. EU prostě chodí se vším.
 
Podívej nechci tady vytvářet nějaký hádky, ale dost mě irituje to, že spousta lidí co nemá SUV má nutkavou potřebu se vyjadřovat ve smyslu, že je to auto úplně na hovno, že je to hnusná krabice, že nechápou jak si to může někdo koupit atd...na druhou stranu nějak nevidím příspěvky lidí majících SUV, že by psali to samé o sedanech, kombíkách atd...prostě lidi jsou různí (a díkybohu za to) a každému vyhovuje a líbí se něco jiného...z čeho soudíš že ty a tvůj názor je ta jediná pravda? Neodpovídej, to byla jen řečnická otázka :) já taky nechápal co lidi na SUV vidí, no teď jsem si ho koupil a jsem spokojenej a rozhodně toho nelituju, ale nevidím důvod vypisovat po těch internetech názory, že nechápu lidi co jezdí třeba v sedanech :cool: já bych si taky třeba nekoupil elektroauto, ale nedělám blbce z těch, co ho mají...prostě se smiř s tím, že lidi mají různé názory a potřeby a žij v míru :innocent:
Nebudeme se hádat, jsme dospělí a samozřejmě 100lidí 100 chutí (a názorů).

Spíš vypíšu moje objektivní důvody, proč nejsem fanda (a ne subjektivní že to jsou krabice, protože někomu se to třeba líbí jak říkáš), abych trochu osvětlil svoji motivaci:

1) Díky své výšce trpí SUV stejným problémem jako dodávky a náklaďáky - není skrz ně vidět na situaci na silnici před nimi. Samozřejmě se dá řešit větším odstupem, ale je to celkově nepohodlnost
2) Díky své výšce (více okryté zadní pneu) mají SUV mnohem větší tendenci házek šutry do oken. Opět větší odstup
3) Díky své horší ovladatelnosti řidiči SUV mnohem více brzdí do zatáček, čímž snižují plynulost provozu
4) Díky svým větším rozměrům je větší problém je předjet na nějaké zapadlé okresce, zvlášť když z toho např. méně zkušená řidička hůře vidí a jede prostředkem, aby nespadla do škarpy
5) Normové parkovací místa už mají s velikostí moderních SUV docela problém, což vede k tomu, že vám vedle stojící SUV snáze obouchá auto, protože se do toho prostě ten starší pán jinak nevleze

TLDR: Všechno to jsou poměrně malichernosti (až na odřené auta a rozbitá okna, oboje mám během roku vlastnictví Mazdy za sebou), ale prostě si myslím, že silnice by bez SUV byly lepším místem.

..na druhou stranu nějak nevidím příspěvky lidí majících SUV, že by psali to samé o sedanech, kombíkách atd..
To je právě důvod, proč neuvidíš moc SUVčkáře pomlouvat sedany a kombíky - protože je nijak neomezují ( v příčinné souvislosti s typem karoserie, ne s řidičem. Protože překážet může na silnici kdokoliv v čemkoliv)

Omlouvám se, jestli si to někdo s SUV bere víc k srdci, ale za mě je SUV symbolem moderní doby = sobecké auto. Nabízí výhody jen majiteli, ale na úkor ostatních na silnici.
 
Tak já to shrnu...v 1 postu jsi psal :

1. raději zabiju všechny okolo sebe než sebe - nevím, jak se k tomuhle slušně vyjádřit...kdo má SUV je vrah, nebo co?
2. tak ty auta mají v crash testech stejné hodnocení jako SUV - no možná ano, nechápu souvislost
3. při stejných vnějších rozměrech (délka šířka) mají SUV uvnitř mnohem méně místa a při srovnatelném výkonu motoru je SUV mnohem méně dynamické a zároveň má větší spotřebu - tak to může být případně mínus pro toho, kdo si to koupí, ale tebe to nějak omezuje?
4. Že SUV vypadá jako krabice od bot je jen posledním hřebíkem - věc názoru, kolegovi se taky líbí zelené kolečko a já mám raději modrý čtvereček :)
5. fakt nechápu, proč bych si měl koupit SUVčko - a proto si ho nekoupíš, tak jako já si třeba nekoupil Teslu

Teď píšeš :

1. není skrz ně vidět na situaci na silnici před nimi - nesmysl, možná malinko, ale není to k diskuzi, když sedíš "na zemi" tak vidíš lépe jo?
2. Díky své výšce (více okryté zadní pneu) mají SUV mnohem větší tendenci házek šutry do oken - nevím no, já řešil skla od náklaďáků, traktorů...koho znáš, komu rozbilo sklo SUV?
3. Díky své horší ovladatelnosti řidiči SUV mnohem více brzdí do zatáček, čímž snižují plynulost provozu - tohle snad ani nebudu komentovat - to si už fakt děláš srandu?
4. Díky svým větším rozměrům je větší problém je předjet na nějaké zapadlé okresce... - nahoře píšeš, že vnější rozměry jsou srovnatelné? Tak to je trochu protimluv ne? Můžu ti poslat několik videí za CAM, když jsem nedokázal předjet třeba Peugeota 107, nebo Corsu, protože jeli prostředkem - to není moc o autě, ale o řidiči...nehledě na to, že ty rozměry konkrétně (ale nejen) u CX-5 fakt nějak nevybočují z normálu, což si psal v bodu 3 prvního postu
5. Normové parkovací místa už mají s velikostí moderních SUV docela problém...opět viz.předchozí bod...jen pro porovnání šířka auta...VW Passat 183,2 cm / Mazda 6 184 cm / Mazda CX-5 184,5 cm / Škoda Superb 186,4 cm...v čem je SUV širší? Ty parkovací místa byly dělána na obecně menší auta, ale není to problém primárně SUV, ale obecně větších rozměrů nových aut velké části kategorií

Prostě ber to tak, že někomu se to líbí a někomu ne, tebe to nijak neomezuje (i když si asi myslíš opak), tak se s tím smiř a ano, je to móda ale jestli jezdí bábofka po centru v CX-5 nebo Superbu/M6 je vzhledem k rozměrům fakt úplně jedno :cool:
 
@ppfox Měl jsem napsané odpovědi ke každému z těch bodů, ale zase jsem to smazal, to by nikam nevedlo. Píšeš jako rozumný člověk, takže to asi lépe uzavřeme tím, že se prostě neshodneme a budeme rádi, že je venku hezky :)

PS: kdyby tě vyloženě zajímala odpověď na některý z těch bodů, tak pošlu SZ. Ale jinak přeju hlavně zdraví a Mazdám zdar :cool:
 
Souhlasím, nechme to být :) 100 lidí 100 chutí (já to taky psal na 2x a ještě před odesláním jsem to chtěl smazat) :joy:
 
Já si hoši myslím, že řešíte absolutní kraviny. Jestli je vidět přes SUV když silnice jsou plné kamionů a dodávek přes které není vidět nic je minimálně úsměvné. Já dnes musel v kamionu prudce brzdit za nízkým autem Hyundai i30, které se rozhodl při odbočení vlevo řidič zastavit na fleku, protože 300m daleko v zatáčce se objevilo auto v protisměru. Poprvé v životě jsem tak udělal krásných šest čar od kol návěsu na silnici, ale ubrzdil to. Řidič dodávky za mnou takové štěstí neměl, ani né tak kvůli tomu, že přeze mě nic neviděl jako spíš kvůli nedostatečnému odstupu a nedávání pozor. Nic se mu naštěstí nestalo, ale kdyby měl nízké auto, kdoví jak to mohlo dopadnout
IMG_20230512_095743.jpgIMG_20230512_095535.jpg
Takže ať už před vámi jede jakékoliv auto, držte si dostatečný odstup, protože nikdy nevíte co řidič před vámi udělá
 
Já si hoši myslím, že řešíte absolutní kraviny. Jestli je vidět přes SUV když silnice jsou plné kamionů a dodávek přes které není vidět nic je minimálně úsměvné. Já dnes musel v kamionu prudce brzdit za nízkým autem Hyundai i30, které se rozhodl při odbočení vlevo řidič zastavit na fleku, protože 300m daleko v zatáčce se objevilo auto v protisměru. Poprvé v životě jsem tak udělal krásných šest čar od kol návěsu na silnici, ale ubrzdil to. Řidič dodávky za mnou takové štěstí neměl, ani né tak kvůli tomu, že přeze mě nic neviděl jako spíš kvůli nedostatečnému odstupu a nedávání pozor. Nic se mu naštěstí nestalo, ale kdyby měl nízké auto, kdoví jak to mohlo dopadnout
Zobrazit přílohu 45896Zobrazit přílohu 45897
Takže ať už před vámi jede jakékoliv auto, držte si dostatečný odstup, protože nikdy nevíte co řidič před vámi udělá
?Ten za mnou sa tam hneď strčí a ešte ma nádherne prudko pozdraví brzdovými svetlami...
 
Můžu přispět s trochou do mlýna v porovnání M6 vs. CX5.
SUVčko jsem musel "bohužel" pořídit kvůli občasnému tahání karavanu.
Vzhledově se mi od roku 2017 CX5 líbí, ale pokud vedle sebe postavím M6 a CX5, tak čistě jen dle vzhledu bych volil určitě M6 (už od M6 2016 mi to přijde hezčí než CX5 od 2017). Ale to je čistě subjektivní hodnocení.
Interiér za mně mnohem lepší v M6 (vzhledově vyvážený), ale opět subj...
Kufr pro naše účely praktičtější v CX5 (navíc má el. otvírání/zavírání), nicméně včera jsem např. převážel nástěnku a CX5 měla co dělat, měl jsem si vzít M6 🙈. Tedy praktičnost kufru se dost odvíjí od toho, co v tom chcete vozit.
Jízdní vlastnosti.
Za mně to o velký kus vyhrává M6. CX5 se oproti M6 dost naklání, je tvrdá a taková "oskákaná" (obecně daň všech SUV pokud byste stejné auto měly jako sedan/kombi).
Na horší silnici "skáčete" na sedačce sem tam, M6 to celkem hravě přepluje a to na obou autech mám 19" kola.
M6 mám od cca 50tkm, CX5 také, takže né od novoty.
Obě auta 2.2 Sky-D AWD, obě v originálu 110kW, v M6 je SW ze 129kW, v CX5 ještě ne, ale plánuji, jen není čas dojet za Shrekem, přestože bydlí asi 20min ode mně 🙈
Při dálničních rychlostech do kopců ztrácí CX5 dost dech, M6 jede na můj vkus dostatečně, výkon na moje potřeby dostatečný (občas, když není provoz si to ženu klidně 200kmh po dálnici).
Ale to snad vyřeší v CX5 SW se 129kW.
Spotřeba paradoxně lepší v CX5, sám na to koukám jak stočenej drát z otomanu 😅 čekal jsem to obráceně (aktuálně CX5 kolem 6l a M6 kolem 7l). Ale i tohle je v realitě dost těžko měřitelné, nicméně opravdu mám dlouhodobě pocit, že je M6 rozežranější. Čím to je?...🤷🏼‍♂️🤷🏼‍♂️🤷🏼‍♂️
Zkušenosti mám i s 2.0 Sky.
Čím kratší a klidnější cesty budete jezdit, tím se bude stírat rozdíl ve spotřebě Benzin vs. Diesel (když ohlédneme od toho, že s dieselem jezdit krátké trasy není opravdu dobrý nápad 😆).
Reálné srovnání s konkurencí v tomhle segmentu moc nemám, snad jen se Superbem z nějakých let 2014-2016 2.0 TDI manuál (berte to s velkou rezervou, nevím přesně, co to bylo za motorizaci, jen vím, že manuál Diesel, najeto cca 60tkm.). Interiér za mně kvalitní, prostornost a praktická využitelnost moc konkurenci asi nemá, co mi ale hodně vadilo, bylo dunění motoru v nižších otáčkách, když se s tím jelo tzv. "na spotřebu" (podle "nápovědy", tedy žádné záměrné podtáčení)

P. S. To, že CX5 má jako SUV nějaké výhody při nastupování nepovažuji za tak důležité, protože na tom naštěstí nejsem tak špatně, aby mi to vadilo (je mi 40 a záda mám aktuálně v pohodě) a navíc mi to nastupování a vystupování trvá denně v průměru několik desítek sekund, ale jezdím v tom autě pak nepoměrně déle 😅
Jinými slovy vyšší komfort jízdy u M6 (a vlastně i u M3) u mě převažuje nad vyšším komfortem při nastupování a vystupování u CX5.
 
Je srandovní tady číst, jak si, kluci, stěžujete, že šestka vám nad 200 nezrychluje. Občas jezdím Francii přes celý Německo, v BRD nastavím tempomat na 150 a jedu. Je tam tolik rychlostních omezení, že mě nebaví pořád brzdit ze 180. Nehledě na to, že v tom fofru už musíte dávat opravdu bacha na provoz. U Frantíků jsem nedávno přehlédl kameru a přišla mi pokuta až domů (v perfektní češtině i s výhružným dodatkem při prodlení). Obyčejný silnice snížili na 80.
Když chci slyšet motor, kick down, vystřelí to a s parádním zvukem! Pravda je, že někdo dočůrá dál a je mi to jedno... Nechám si jí, dokud to půjde, souhlasím, náhrada není.:cool:
Přesně jak říkáš.. nechápu jak tu někdo řeší dynamiku nad 170 km/h a víc.. úplně za prvé je to nebezpečná a zakázaná jízda (v ČR) při které příjdeš o papíry. A i v tom Německu, když párkrát měsíčně jedu, tak je to co chvíla omezení, že by mě fakt nebavilo pořád brzda-plyn.

Pokusím se svým pohledem trochu přispět do tématu Nová Mazda 6 v roce 2023 :
Za mě M6GL (případně GJ) má velkej smysl koupit, ale jako ojetina. Pokud bych vlastnil třeba GHčko nebo něco staršího, tak když si vezmu požadavky jako pocit z jízdy X náklady na servis/poruchovost X jednoduchost konstrukce/techniky X přiměřená užitnost (existuje i kombajn) X výbava X design X cena, tak pro mě GJ/GL je jedna z voleb hodně vysoko, ale jako ojetina. Sice bude pořád hrozit že nevím, jak se předchozí vlastník k autu choval a jaký servisman ho jak domr.... ale to je riziko hry u každý ojetiny, jen tady je to tak jednoduchý auto, že předpoklad špatný údržby se tím snižuje.
Koupit ale v 2023 úplně novou M6GL za 1.1mega mi přijde docela jako šílenost. Konstrukčně je to auto prostě starý a ani žádný facelift v podobě kůže z bílýho tygra nebo roh z jednorožce místo řadičky to v mých očích nedokáže ospravedlnit. To už bych musel být opravdu fanda značky a k tomu ještě hodně bohatej fanda, abych takhle vyhodil peníze pořád za 10let novou věc.

Úplně stejný je to i s mým pekáčem, kde bych řekl že ta podobnost stáří a jen faceliftování je stejná jako u M6GJ/GL. Když v roce 2011 bylo moje CT200h nový a rádoby moderní, tak v mojí výbavě stálo nějakých 850000Kč. No už tehdá bych musel bejt hodně bohatej abych vyhodil za takovýdleho bombóna tuhle sumu. Ano dal se koupit socialpaket za nějakých 600000Kč, ale i tak by jí i M3BL rozsekala ve všech ohledech (snad jen mimo spotřeby) a ještě by mi zbyly peníze na další požitky v podobě cisterny s pivem na celý rok. Po asi 3 faceliftech a osmym typu infotaimentu CT200h v roce 2019/2020 končilo taky různejma edicema, který se pohybovali v nějaký střední až vyšší výbavě okolo 800000-900000Kč. Přitom to auto bylo v podstatě stejný. Ano byly tam navíc nucený blbosti od EU, byl tam nový infotainem a "hezčí" volant + jiný/modernější nárazníky, ale pořád to bylo jedno a totéž a to stáří z toho auta čpělo jak moje fusekle po 10 hodinách na dílně. Pokud bych v 2011 musel bejt bohatej, tak v 2020 bych musel bejt blbej, abych si tohle auto koupil.

Ale jako ojetina za 1/4 ceny ? Proč ne... Super povoz do města/na okresky, naprosto splňující moje požadavky s nákladama na údržbu menšíma než má M3BL/BM/BN a spolehlivostí jakou se přiznám jsem ani neočekával.

A tak to já osobně vidim i u M6GJ/GL. Super auto, ale už jen jako ojetina.
No vidíš to, jsem asi blázen :D minulý týden jsem koupil M6 GL RV 2023 za 1,1 mil. A to se (zatím) za velkého fandu značky nepovažuju.
Resp. za milion. 110 tisíc jsem měl slevu od dealera.
 
Ahoj.
uvažuji nákup auta a vždycky se mi líbila šestka. Teď mám pátým rokem passata B8 140 kw 4x4 a kvůli tragické spolehlivosti bych jej rád vyměnil za něco spolehlivého. Napadla mě Mazda, ale v jediné auto, které mě z nabídky zaujala je šestka, jelikož nejsem fanouškem SUV.

No co mě trápí - je šestka ještě konkurenceschopná jako nové auto v roce 2023? Prodejce mi tvrdil, že končí bez náhrady, takže asi modernizace už nebude a přeci jen jsou tam věci co nevím, jak z dlouhodobého hlediska:
1) motor- příjemný, ale rozjede se trochu časem? Má takový nemastný neslaný projev.
2) jak funguje držení v pruhu? Dokáže auto autonomně držet pruhy a nekličkovat? u Passatu jsem si na to zvykl a cesty na dálnici jsou velmi dobré a neunavné - auto je 100% jisté a nepotřebuje moje korekce.
3) Zimní provoz - absence vyhřívaného okna - topí to auto rychle?
4) Dlouhodobě spotřeba - jezdím dálnice kolem 160km/h, průměr mám 7l/100km u 2.0 tdi - nesežere měpři tomto režimu?
5) Dynamika motoru nad 130km/h - dokáže být zde rozumně dynamický? Nebo už je to trápení?
6) je diesel i v posledních kusech problém?
7) matrix světla - funguje to u Mazdy dobře?
8) adaptabilní tempomat - stačí nastavit cca 180km/h a auto se už postará o vše samo a bez různých nesmyslných excesů?

Díky za Váš názor.
@exBURN Čím je způsobena tragicka spolehlivost ? Ja se chystám právě na opak z M3 2.0 121Kw do Passatu. Diesel Mazdy je slabší, benzin ještě více.
 
Tím že 07/2022 skončila záruka a doteď -80 000,- za servis (bez DPH). M3 BN 121KW jsem měl před tím, ve všem lepší auto mimo dálnice, tam je jedinné místo kde je passat good, pokud nudou neusneš. A pak ještě na sněhu bo 4motion
 
Nechápu proč píšeš do tématu o nové Mazde 6 ale určitě potěší když čtu, že M3 BN byla skoro ve všem lepší než Passat.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Možná pro to, že je to mnou založené vlákno, kde řeším náhradu passatu šestkou a taky že se mě na to kolega přímo ptal. Ale chápu, že pochopit psaný text je někdy složité….
 
Tento thread mi tu uplne krasne padol :grinning: Akurat som predal 3BN. To auto bolo super, ale zacal som pocitovat nedostatok miesta. Momentalne riesim co dalej a tocim sa v kolecku Proceed GT - M6 - G21 330i xdrive (pripadne 320d xdrive). U BMW by som musel pridat rok k veku, stvu ma tam nepreberne mnozstva vybav, ktore sa specialne v inzeratoch extremne blbo porovnavaju. Proceed. Hmm, je to KIA, nezavrhujem, ale musim si do toho sadnut. A M6. Aniversary je fakt naderna, ale ta cena je uz uplny ulet. Takze max nejaku M6 2022-2023 (do 10-15k km) a do 700k. Su to ine auta cenovo. Kde M6 zacina tam pomaly KIA konci a BMW este len dobieha na start. Problem je ze chcem vacsi kufor, nechcem koncern a nechcem SUV :D Corolla mi pride kvalitou na urovni 3BM a na dlhsie cesty to chce nieco pohodlnejsie.
 
Back
Top