• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Nová Mazda 6 v roce 2023

Tak jasně. Máme doma Sportage a rozhodně to auto mám rád. Je z něho lepší výhled na silnici, vše co nakladam do kufru nebo usazují dítě na sedačku, dělám v ideální výšce a nemusím se ohýbat a tuhle jsme malého i krásně prebalili díky té ideální výšce. Ale šestka byla vždy taková srdcovka na pohled.

Samsung S22 256GB Tapatalk
A je to, krásné "přiznání" ;)
 
Ano, samozřejmě tady ten nezájem o střední třídu jako nové auta, se promítne i do cen ojetin této třídy. Nechci říct, že pozitivně, to asi ne, ale pořád budou levnější než ty SUV.

A přesně, jak napsal teď @Polsonside , nějaké výhody ty SUV maj - já bych klidně i přidal, že při podobné prostornosti (trochu utrpí kufr), se s tím lépe parkuje/hledá místo na parkování než třeba s tou 6kou Wagon a zároveň ještě neřešíš jestli ten obrubník, ke kterému parkuješ není moc vysoký.

Já si teda nakonec nějak obhájil předloni při koupi rodinné 4x4, že to bude pořád ještě to kombi a né SUV, ale moc nechybělo a taky jsem tím jezdil. V tomto naštěstí i přítelkyně slyší na to, že se relativně často přesouváme i delší trasy po dálnicích, kde má ten klasický kombík pořád navrch.
 
SUV/Crossover mánie vystřídala kombi/variant/wagon mánii o_O
Hloupostí zákazníka bych to asi neoznačil, prostě, "tak jde čas", těch faktorů je moc a růst životní úrovně s tím souvisí především.
A dovolím si jen odhadnout, že i v ojetinách (zájem o ně) ty větší potvory kralují.
Rozhodne. Vsak jsem sem psal, jak jsem nabizel na prodej nekolik mesicu neuspesne triletou Mazdu 6 Sedan, a kdyz jsem to prohodil za CX-5, za par tydnu jsem mel kupce. CX taky rozhodne min padaji na cene a rychleji se toci, to je videt i pohledem do inzerce. Takze i u ojetin je stejna preference, jako u novych aut - vysoky, crossovery, SUV.
 
Nejsem zastáncem SUV, ale v rozumné velikosti mi nevadí. Největší výhodu v SUV, crossoveru nebo prostě čemkoliv co je nějak zvednuté výš oproti ostatním autům vidím v pohodlí a jednoduchosti nastupování. Starší lidi už mají obecně problémy s pohybem a může být pro ně poměrně namáhavé si sednout nebo hlavně vystoupit. Rodiče nebo babička když jsem ji vezl tak to potvrzují. Nastoupí třeba ještě celkem v pohodě, ale vystoupit už je větší problém. Proto kdybych jim kupoval auto, tak bych volil nějaké s vyšší světlou výškou (ale zase ne moc vysoké, to už je pak taky problém).
 
JJ pro mě bylo to pohodlné in/out i jedno z kritérií při nákupu, z části i kvůli sobě a z větší části kvůli matce, kterou vozím k lékaři a zcela upřímně, zvykl jsem si na to tak hodně, že mi je překvapivě až nepříjemné sedat teď za volant "nízkého" auta...
 
Nevím psal sem to tu už raz, nejsem tak starý abych jezdil v něčem co ma aerodynamiku letící cihly.
Bracha má CX5 2021 REV. TOP, od novoty (před tím měl 6 GH) po půl roce kupoval 6 2018 REV s tím že CX zustane pro ženu, a po projetí jsme se oba shodli, že prostě ta 6tka je jizdníma vlastnostma úplně někde jinde.
 
Kontrolní otázka: Které auto má vyšší těžiště, tudíž v krizové situaci půjde dříve tzv. přes boudu? SUV/crossover nebo sedan/kombi?
 
Protiotázka k protiotázke.. prežil by tú nehodu rovnako v pohode vo Fabii?
 
Protiotázka k protiotázke.. prežil by tú nehodu rovnako v pohode vo Fabii?
Konkrétně tuhle co se mu tehdá stala by přežil asi i ve Smartu, ale to se nedá takhle jednoduše říct. Kolikrát lidi přežijou nehodu v rychlostech 200km/h a pak člověk čte o smrťákovi co se stal ve městě při 50km/h, protože prostě blbá rána/náhoda.
Za mě mají SUV jen jednu výhodu a to je výš postavenou nárazovou zónu, takže když předemnou zastaví náklaďák, tak se do něj líp bourá, než třeba s nížším autem, který má třeba i delší deformační zónu, ale v případě nárazu se ho snaží jakoby podjet (to jsou ty fotky kdy je přívěs zapasovanej až v kabině na sedačkách). Plus SUV bejvají i těžší, takže ta energie nárazu (SUV vs Fabie) je taky spíš hozená na to lehčí auto.
 
Poslední úprava:
Souhlas, podobně asi i střet s vysokou... to má člověk spolujezdce v sedanu / kombi hned.
Vyšší SUV předek má naopak šanci nešťastný kus "přeprat" mimo kabinu / čelní sklo atp.
 
To je všechno jen taková iluze pod heslem "raději zabiju všechny okolo sebe než sebe". Když jsem vloni kupoval 6ku, tak pořád vzpomínám, jak mi Kubrt věšel na nos, že jsem měl koupit SUV. Kdybych se neudržel, tak se tam hádáme do dnes :D Hlavní jeho argument bylo bezpečí oproti osobáku. Ale hádejte co se stane, když všichni jezdí v SUV? Je to stejné, jako by všichni jezdili v autech. Když odhlédnu od tohoto, tak ty auta mají v crash testech stejné hodnocení jako SUV. Dále při stejných vnějších rozměrech (délka šířka) mají SUV uvnitř mnohem méně místa a při srovnatelném výkonu motoru je SUV mnohem méně dynamické a zároveň má větší spotřebu. Že SUV vypadá jako krabice od bot je jen posledním hřebíkem. Tak pak fakt nechápu, proč bych si měl koupit SUVčko. Stejně 90% z nich je dvoukolka a kdybych chtěl 4x4, tak existují i auta se čtyřkolkou (a takový allroad je i poměrně schopný i v terénu). A to ani nezmiňuju crossovery, to už je největší cesta do pekla. To nemá ani o nic větší světlou výšku, jen je to vytažené do výšky jak cihla... end of rant
 
Souhlas, podobně asi i střet s vysokou... to má člověk spolujezdce v sedanu / kombi hned.
Vyšší SUV předek má naopak šanci nešťastný kus "přeprat" mimo kabinu / čelní sklo atp.
A kolik uz jsi te vysoke zvere na celni sklo nabral? To ti spis spadne meteorit na hlavu. Ja jezdim pres 20 let a za tu dobu jsem trefil 2 zajice a jednu veverku.

V roce 2014 me taky postihla ta nemoc "musim mit SUV", protoze jedine tak preziju ja a moje rodina. Koupil jsem MLko, W164. Za pul roku jsem to prodaval, to se fakt nedalo. Jsem si v tom prisel jak 60 letej Helmut. Ale ja to mam jinak, kazdej, kdo si po me seda do auta, mi nadava, ze musi predelavat sedacku, ptz. ja proste musim sedet co nejbliz silnici:rolleyes:

Mimochodem, nedavno me kolega svezl svou CX-5. Ja to mel do to doby (jen domnenka) za pohodlne auto. Misto vevnitr zadne a tvrde to bylo jak hajzl. Srovnavam se svou M3, kterou tedy od te doby povazuji za super pohodlnou.
 
Poslední úprava:
Zajímavé. A co to mělo za kola a co má M3? Já tedy mohu jen potvrdit že M3 je na 18 fakt pohodlná a cca stejně jako M6 na 19. CX5 jsem ještě nejezdil ale nově SUV v rodině Sportage co chtěla holka se mi zamlouvá. Je tedy na 19 taky děsně tvrdá ale auto je úžasně praktické a pohodlné na dlouhé cesty. Mě asi nevadí žádný typ Mazdy ale M3 je taková motokara (o mx5 ani nemluvě ale ta je ryze neprakticka)

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
A kolik uz jsi te vysoke zvere na celni sklo nabral? To ti spis spadne meteorit na hlavu. Ja jezdim pres 20 let a za tu dobu jsem trefil 2 zajice a jednu veverku.
Meteorit jsem za ty roky sice neviděl, ale jinak :innocent: ... ano je to eventualita a právě tyto pak umí zatočit se životem řádně.

Srnku (spíše danělu) trefil kamarád, asi 10+ let zpět. Jel jsem pro něj někam k Aši, když dojížděl do Německa za prací. Toyota Corolla toho měla dost, sklo zejména u spolujezdce vmáčkla po náraze dovnitř, ošklivost. Zajíc, bažant, koroptev je asi tuctový příběh jednou za 3-5 let. Já osobně dal ještě divočáka (Superb protivníkem). Vše bez zranění, škoda 240+ tisíc. Náraz člověk pak již čekal, ale 4-5 airbagů udělá takovou salvu, že jsem nechápal, co se děje ještě desítku vteřin poté. Airbag spolujezdce, když tam žádný t. č. nebyl, jsem nepochopil dodnes.
Tak hlavně bez nehod, teď je zrovna přerostlý plevel kolem silnic : unamused:

ext_po nehodě.jpg int_po nehodě.jpg
 
A teď si vem, že toho divočáka trefíš Esůvéčkem, náraz nepůjde do deformační zóny vozu, ale zvíře ti vlítne pod auto, před některé z kol a strávíš zbytek života v kotrmelcích ;).

Vše má své pro a proti.
 
Polsonside
Ja mam 3 na 215/45/18, on tam ma nejake origo alu 17 (presny rozmer neznam).
 
To je všechno jen taková iluze pod heslem "raději zabiju všechny okolo sebe než sebe". Když jsem vloni kupoval 6ku, tak pořád vzpomínám, jak mi Kubrt věšel na nos, že jsem měl koupit SUV. Kdybych se neudržel, tak se tam hádáme do dnes :D Hlavní jeho argument bylo bezpečí oproti osobáku. Ale hádejte co se stane, když všichni jezdí v SUV? Je to stejné, jako by všichni jezdili v autech. Když odhlédnu od tohoto, tak ty auta mají v crash testech stejné hodnocení jako SUV. Dále při stejných vnějších rozměrech (délka šířka) mají SUV uvnitř mnohem méně místa a při srovnatelném výkonu motoru je SUV mnohem méně dynamické a zároveň má větší spotřebu. Že SUV vypadá jako krabice od bot je jen posledním hřebíkem. Tak pak fakt nechápu, proč bych si měl koupit SUVčko. Stejně 90% z nich je dvoukolka a kdybych chtěl 4x4, tak existují i auta se čtyřkolkou (a takový allroad je i poměrně schopný i v terénu). A to ani nezmiňuju crossovery, to už je největší cesta do pekla. To nemá ani o nic větší světlou výšku, jen je to vytažené do výšky jak cihla... end of rant
Podívej nechci tady vytvářet nějaký hádky, ale dost mě irituje to, že spousta lidí co nemá SUV má nutkavou potřebu se vyjadřovat ve smyslu, že je to auto úplně na hovno, že je to hnusná krabice, že nechápou jak si to může někdo koupit atd...na druhou stranu nějak nevidím příspěvky lidí majících SUV, že by psali to samé o sedanech, kombíkách atd...prostě lidi jsou různí (a díkybohu za to) a každému vyhovuje a líbí se něco jiného...z čeho soudíš že ty a tvůj názor je ta jediná pravda? Neodpovídej, to byla jen řečnická otázka :) já taky nechápal co lidi na SUV vidí, no teď jsem si ho koupil a jsem spokojenej a rozhodně toho nelituju, ale nevidím důvod vypisovat po těch internetech názory, že nechápu lidi co jezdí třeba v sedanech :cool: já bych si taky třeba nekoupil elektroauto, ale nedělám blbce z těch, co ho mají...prostě se smiř s tím, že lidi mají různé názory a potřeby a žij v míru :innocent:
 
A teď si vem, že toho divočáka trefíš Esůvéčkem, náraz nepůjde do deformační zóny vozu, ale zvíře ti vlítne pod auto, před některé z kol a strávíš zbytek života v kotrmelcích ;).

Vše má své pro a proti.
V pohodě, já SUV mánií netrpím, ale respekt z těch hmotnostních údajů mám.
M6/Superb v pohotovosti kolem 1,6t, spalovací SUV (CX-60, Audi Q7) kolem či lehce přes 2t a třeba Audi e-tron 2,6t.
Testy s divočákem 100-200kg už ráááád vynechám.
 
Back
Top