• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Koupě Mazdy 6 s motorem 2.0 SKYACTIV-G vs. 2.5 SKYACTIV-G

Myslím, že @Eldborg se spíš ptá na to, jestli mu autorizák v ČR uzná tovární záruku, když byla první registrace v Německu? Je to spíš dotaz na dovozce, ale podle mého by měla záruka platit v celé EU.
 
Zdravím, jaký to má být ročník, motorizace, nájezd apod.? Standardně dáváme roční záruku nebo 50tis km na všechna auta (tzn. klidně i rok 2013) a nebude asi problém se domluvit i na nějaké rozšířené záruce v případě zájmu.
V obou zvažovaných případech se jedná o 2.0 SKY-G165, 1. registrace v Německu
> jedna s volitelnou prodlouženou zárukou dle výpisu z el. servisní knihy, najeto cca 9.000km
> druhá registrována v době, kdy už 6/150tis bylo v Německu zavedeno), najeto 12.000km

Napsal jsi "Standardně dáváme roční záruku nebo 50tis km na všechna auta". My = kdo? :)
 
Myslím, že @Eldborg se spíš ptá na to, jestli mu autorizák v ČR uzná tovární záruku, když byla první registrace v Německu? Je to spíš dotaz na dovozce, ale podle mého by měla záruka platit v celé EU.
Je to tak, rychle jsem četl a špatně to pochopil. Omlouvám se za spam ?

V obou zvažovaných případech se jedná o 2.0 SKY-G165, 1. registrace v Německu
> jedna s volitelnou prodlouženou zárukou dle výpisu z el. servisní knihy, najeto cca 9.000km
> druhá registrována v době, kdy už 6/150tis bylo v Německu zavedeno), najeto 12.000km

Napsal jsi "Standardně dáváme roční záruku nebo 50tis km na všechna auta". My = kdo? :)

Na tu volitelnou záruku "pozor", jsou z toho vyjmuty věci, které ve std. záruce jsou, navíc v Německu je to limitované km a tuším, buď po 100tkm nebo po 120tkm (nějak si to nepamatuji) se pak platí 40% materiálu, který je samozřejmě pak většinou za "ceníkovou MOC", což bývá ranec.
Řešili jsme takhle jednou ložisko v převodovce na autě, co bylo v rozšířené záruce a Mazda nám ani dopředu nebyla schopná sdělit cenu. Já se jich ptal....tak třeba max. 60tis? 80tis? (myslím cenu celkem) a oni ani nebyli schopni říct....ano, strop bude xy. Nakonec jsme to auto stáhli ze servisu a vyřešili přes schopného mechanika, co pracuje v Mazdě za "pár kaček".

My = Japancars Hradešín ? , ale omlouvám se, špatně jsem tvůj příspěvek pochopil, teď chápu, že už máš předvybráno a jen se rozhoduješ ?

V obou zvažovaných případech se jedná o 2.0 SKY-G165, 1. registrace v Německu
> jedna s volitelnou prodlouženou zárukou dle výpisu z el. servisní knihy, najeto cca 9.000km
> druhá registrována v době, kdy už 6/150tis bylo v Německu zavedeno), najeto 12.000km

Napsal jsi "Standardně dáváme roční záruku nebo 50tis km na všechna auta". My = kdo? :)

Jinak u 2.0 SKY-G165 je to asi "jedno", nevím, jestli do těch let, co zbývá (podle nájezdu tipuji cca 5let) nalítáš vůbec přes 120tis km, pokud ne, asi bych to skoro neřešil. A i v případě, že ano, tak by se případné vážnější problémy vyskytly podle zkušeností mnohem dříve (spíše nějaké vyjímečné vady kusu). Pokud to auto do řekněme 100tis km nebude vykazovat nějaké problémy, podle mně s ním bez problémů najedeš dalších 100. Pokud tenhle motor dostává správnou úržbu, jeví se zatím jako velmi velmi spolehlivý i při nájezdech přes 200tkm.
 
Na tu volitelnou záruku "pozor", jsou z toho vyjmuty věci, které ve std. záruce jsou, navíc v Německu je to limitované km a tuším, buď po 100tkm nebo po 120tkm (nějak si to nepamatuji) se pak platí 40% materiálu, který je samozřejmě pak většinou za "ceníkovou MOC", což bývá ranec.
Volitelna uz nekolik let (cca 4 roky?) obsahuje to same, co treti rok originalni zaruky; da se rict ze vsechno krom spotrebaku. O vyjimce v Nemecku teda nevim, ale tady v CR zadna vyjimka/rozdil plneni podle najezdu neni, aspon co jsem si cetl podminky, kdyz jsem to pred rokem uzaviral (a ze jsem si je cetl docela pozorne). Limit 3. roku tovarni byl 100 tis km, limit 5lete prodlouzene 150 tis km.

Puvodne, driv, tzn. dnes u starsich aut, byla relativne omezena, ale zase stala mnohem mensi priplatek, resp. prodejci ji casto davali "v cene auta".
 
Volitelna uz nekolik let (cca 4 roky?) obsahuje to same, co treti rok originalni zaruky; da se rict ze vsechno krom spotrebaku. O vyjimce v Nemecku teda nevim, ale tady v CR zadna vyjimka/rozdil plneni podle najezdu neni, aspon co jsem si cetl podminky, kdyz jsem to pred rokem uzaviral (a ze jsem si je cetl docela pozorne). Limit 3. roku tovarni byl 100 tis km, limit 5lete prodlouzene 150 tis km.

Puvodne, driv, tzn. dnes u starsich aut, byla relativne omezena, ale zase stala mnohem mensi priplatek, resp. prodejci ji casto davali "v cene auta".

Tak pak jedině dobře ? Je pravda, že jsem se o záruky u aut novějších 2019 zatím nezajímal, takže žiju ještě ve starých podmínkách. Nicméně s tím omezením na km u aut z Německa jsme se reálně setkali. V ČR skutečně takové limity nikdy nebyly, aspoň co já vím.
 
Ahoj, uvažuji o koupi 6ky ročník 2019, která má 2.5 Skyactive-G 143kW. Co jsem tak pročetl zdejší fórum, dost se řeší vibrace motoru při běhu na dva válce, alespoň u ročníku 2018. Mohl by mi někdo potvrdit, že toto přetrvává i v pozdějších letech 2019+ ? Lze nějak odhadnout spolehlivost motorů, jestli na něco "netrpí" atd? (Mám na mysli něco ve smyslu co se říká o Peugeot motoru 1.2 benzin, že mu vadí krátké jízdy)
děkuji.
 
Pretrvava + kratke jizdy vadi kazdemu primovstrikovemu benzinu… Ani jedno z toho neni zadny dramaticky problem. Menit casto olej, snazit se eliminovat kratke jizdy (napr kdyz vozim dite do skoly, nechavam motor nastartovany a nevystpuji, abych jel v kuse aspon 15 km), obcas poradne potahnout…
 
Ahoj, uvažuji o koupi 6ky ročník 2019, která má 2.5 Skyactive-G 143kW. Co jsem tak pročetl zdejší fórum, dost se řeší vibrace motoru při běhu na dva válce, alespoň u ročníku 2018. Mohl by mi někdo potvrdit, že toto přetrvává i v pozdějších letech 2019+ ? Lze nějak odhadnout spolehlivost motorů, jestli na něco "netrpí" atd? (Mám na mysli něco ve smyslu co se říká o Peugeot motoru 1.2 benzin, že mu vadí krátké jízdy)
děkuji.
Ahoj ja som navacik u mazdy kúpil som M6 2.5 194. Mám ju asi mesiac. Najazdené zatiaľ asi 1000km . O tom vypínani valcov ani neviem,hadam ho len podľa aktuálnej spotreby. A spotreba je super . Úžasné auto. Odporúčam.

Odoslané z 23030RAC7Y pomocou Tapatalku
 
Mam to stejne u nove 2,5 2000km… jizda na 2 valce naprosto normalni bez rozdilu, pouze VELMI nepatrne lze nekdy poznat ze se aktivuje/deaktivuje, ale je to takrka neznatelny, ja jsem hodne senzitivni po tolika autech a km :)
 
Mně by zajímalo jak to funguje resp. co má vliv na to, že se to auto začne klepat.... Loni na podzim jsem to vypínání válců v autě byl reálně schopnej poznat, trošku to začalo klepat s autem (jako když má člověk zvlněný kotouče a brzdí). Ale časem to prostě přestalo a teď už o žádným vypínání válců nevim (ale, možná to přestalo fungovat co já vim :D ). Mezi tím proběhly dvě výměny oleje, výměna klíňáku a předních brzd (najeto 20 tisíc kilometrů).... Možná to nakonec vážně nějak kopaly ty brzdy i když jsem zrovna na pedál nesahal 🤷‍♂️, ale přišlo by mi divný kdyby se mi to dělo jen cca do 70Km/h a pak ne. Každopádně, za mě je to teď úplně bez problémů.
 
Pokud bych mel shrnout, co jsme si tady o tom kdysi na foru napsali, tak to podle me 1) nekteri ridici nikdy neciti, 2) extra citlivi ridici citi. Co se tyka intenzity, nejvic je to znat (logicky) tim vic, cim nizsi jsou otacky, ve kterych to naskoci (protoze cim mensi otacky, tim vetsi vibrace motoru celkove), pri mirmem zrychlovani (pri vetsim motor prehodi na ctyrvalec), a samozrejme za studena/v chladu, kdy motor nespaluje tak dokonale a vic vibruje. V mem pripade to citim, pokud se na to zamerim, treba v mirnem kopci pri rychlosti kolem 70 km/h, napriklad na prazskem okruhu... hlasitejsi hudba to vibracemi basu maskuje, bezici sterace to svymi vibracemi taky maskuji, takze jen za sucha, ztlumena nebo zadna hudba.

Samozrejme kazdy motor (doslova kazda jednotka) je slozenec tolika dilu a s tolika tolerancema, ktery muzou byt vzajemne harmonicky nebo disharmonicky, ze nejsou dva uplne stejne... staci si nastartovat dve novy Mazdy vedle sebe a nejaky naprosto nepatrny rozdil tam obvykle bude i ve zvuku nebo vibracich za studena. To si myslim, ze bude pricina nepatrneho rozdilu ve vyraznosti... a zaroven pochybuju - podle me neni technicky mozne - aby to nebylo znat vubec a v zadnem motoru.
 
Vsem diky za odpovedi, zase nejsem nejaka extra "citlivka" :) Kazdopadne ciste z pohledu spolehlivosti, kupovali byste ojetinu radeji 2.0 bez vypinani valcu a nebo je ten system u 2.5 spolehlivej? Myslel jsem tim, jestli se nekdo setkal s tim, ze jel jenom na dva valce a motor mel problem se zapnutim na 4. V opacnym pripade by mi to asi ani nevadilo. :)
 
Osobně mám ted už najeto 70 tis. km a jak píše Ondra, někdy když se člověk na to zaměří je určité vibrace cítit..uplně nejvíc rychlost cca 70km/h, noha lechtá plyn, cesta trošku do kopce a venku zima. Přes léto jsem to asi nikdy ani nezaznamenal a ikdyž jsem z toho měl trochu obavy při koupi dost mě uklidnilo, že kdyby to začlo dělat víc tak to prostě odstavíme a vypnem. Za mě je to věc, která určitě motor neodepíše (narozdíl třeba od turba) a jak se tu píše, ojediněle to asi někdo řeší, ve většině případů o tom pomalu lidi ani neví že to tam je.
 
K vypínání válců: úspora paliva směšná, Američani píšou pět procent, Mazda tvrdí deset...při jízdě ustálenou rychlostí mezi 30 a 80. Je to ptákovina na oltář emisních zkoušek, každopádně komplikované proměnlivé časování ventilů atd., takže klasické kurvítko. Asi nejsem ten správný technický fanda a moje ustálená rychlost je často někde úplně jinde.:)
 
Lidi s novejma sestkama co maj vypinani maji na spritmonitoru nizsi spotreby, nez pred zavedenim teto funkce; navzdory tomu, ze ta auta byla lehci. Kdyby ta uspora byla 0.5, tak po ujeti 200 tis km je to pri cene paliva 40 kc / litr 40 tis Kc. To je pak teda urcity budget na opravu, kterou kurvitko napachalo… pokud vubec nejaky napacha.

Oprava: Tak uz ne. Vidim tam dlouhodoby prumer 7.94 u rocniku 2013 - 2017, a 8.00 u rocniku 2019 - 2023.
 
Vsem diky za odpovedi, zase nejsem nejaka extra "citlivka" :) Kazdopadne ciste z pohledu spolehlivosti, kupovali byste ojetinu radeji 2.0 bez vypinani valcu a nebo je ten system u 2.5 spolehlivej? Myslel jsem tim, jestli se nekdo setkal s tim, ze jel jenom na dva valce a motor mel problem se zapnutim na 4. V opacnym pripade by mi to asi ani nevadilo. :)
Ahoj, nechtěl jsem Tě odradit, nakonec to asi mají Japonci už vychytaný. Takže klidně jdi do dvoulitru nebo dvapětky, bez obav. Spíš se zaměř na to, jakou chceš výbavu, protože u Mazdy je často spojená právě s motorací.
 
Asi to nie je nejak časté, ale vypínanie valcov nie je úplne bezproblémové.
 
Poslední úprava:
Ja by som sa teho nebal,tiež som si kúpil M6 2019 s 2.5L . Tiež som sa obával aké to bude. Ale keď sa v aute budeš voziť,tak si tu jazdu budeš určite užíval a nejaké valce ťa ani nenapadnu. Ja mám spotrebu 7 a viem ísť aj hlboko pod. Ale sedem je normálna,mesto nejako nejazdim iba okrsky a diaľnice. A brzdou rozhodne nie som,predbiehanie s tým autom je rozhodne super sily má dostatok. Neviem ako by to bolo s 2.0.

Odoslané z 23030RAC7Y pomocou Tapatalku
 
Asi to nie je nejak časté, ale vypínanie valcov nie je úplne bezproblémové.
sice jsem to nepročítal všechno, ale tohle je trochu něco jiného, tyto problémy většinou popisují u motoru 2.5T určeného pro americky trh ne u klasického 2.5 litru co se prodává tady.
 
Back
Top