• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Koupě Mazdy 6 s motorem 2.0 SKYACTIV-G vs. 2.5 SKYACTIV-G

FAEE1337

nový člen
5
Zdrarec mazdaci,

plánuji koupit nejspíše mazdu 6 2.5 (2016+).
Tímto se Vás zkušenějších zeptat jestli je toto auto pro mě vhodné nebo koupit "slabší" 2litr. Manuál nebo automat je mi vcelku jedno, ničemu se nebráním.
Má cesta do práce je nějakých 22km (tam, zpět) + víkendový nájezd cca 150km.
Nerad bych aby ten 2.5l nějak trpěl, tak proto se radějí zeptám.

Mé monentální auto je Octavia 2 2.0 FSI (110kw), takže spotřebu nějak neřeším jestli pojedu za 7 nebo za 9 l.
Chtěl bych prostě spolehlivé, výkonné a co hezké auto (viz mazda ♥).
 
Půjčil bych si předváděcí auto v Mazde (obě motorizace) a podle toho se rozhodnul. Ty motory se s časem až tak nemění, takže dojem z jízdy mezi předváděcím a ojetým autem nebude moc velký. Podstatný je beztak dojem z řízení, odezva od kol, reakce motoru na plynový pedál atd.

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Zdrarec mazdaci,

plánuji koupit nejspíše mazdu 6 2.5 (2016+).
Tímto se Vás zkušenějších zeptat jestli je toto auto pro mě vhodné nebo koupit "slabší" 2litr. Manuál nebo automat je mi vcelku jedno, ničemu se nebráním.
Má cesta do práce je nějakých 22km (tam, zpět) + víkendový nájezd cca 150km.
Nerad bych aby ten 2.5l nějak trpěl, tak proto se radějí zeptám.

Mé monentální auto je Octavia 2 2.0 FSI (110kw), takže spotřebu nějak neřeším jestli pojedu za 7 nebo za 9 l.
Chtěl bych prostě spolehlivé, výkonné a co hezké auto (viz mazda ♥).

Mel jsem 2017 2.0 165k Revolution a ted mam 2019 2.5 194k Revolution Top.

Prave v ty spotrebe vidim nejvetsi rozdil. S dvoulitrem a manualem se s trochou snahy da jezdi i blizko k sesti, s 2.5 a podobnou snahou tak o litr az litr a pul vic.

Dynamika je u 2.5 o neco malicko lepsi, ale hlavne ve vysokych rychlostech nebo u hodne nalozene, takze spis efektem krouticiho momentu, nez jen vykonu. Navic je tezsi, takze se ten vykonnostni rozdil malinko "kompenzuje" hmotnosti. V pripade meho jezdeni je ten rozdil ve vykonu nepodstatny, jezdim hodne za hranou predpisu, zvlast na dalnicich dost rychle, presto me 2.0 proti 2.5 nijak nelimitovala (nebo opacne, s 2.5 se mi neoteviraji zadne nove zazracne moznosti, ani na dalnici, ani pri predjizdeni :)).

Dvoulitr nema vypinani valcu, ktere je u 2.5 lehounce rusive pro ridice, kteri casto jezdi ustalenou nizsi rychlosti, napr. na tempomat na mestskem okruhu, nebo stodesitkou po dalnici (to jsou situace, kdy je to nejznatelnejsi, aspon u meho kusu). Osobne mi to nevadi, benefit mozna az o litr nizsi spotreby proti predchozi generaci bez vypinani valcu se mi pri mem najezdu hodi.

Automat ma take o neco delsi prevody, takze je vhodnejsi pro toho, kdo jezdi spis svizne, protoze je diky tomu ve vyssich rychlostech o neco tissi. Jo a diky nijak zvlast vysoke inteligenci mi ten automat prijde spis nevhodny treba do horskych oblasti, nebo pro nekoho, kdo rad ridi... je potreba dost korekci padly pod volantem, a podle vseho, co jsem ted pred zimou zjistoval, tak proste nad "klacek a spojku" na snehu a ledu neni.

Vic me k tomu nenapada, benzin nebude trpet pri takovem provozu zadny, pokud se bude casteji menit olej (doporucil bych 10 tis km).

V obou variantach se to auto ojety dobre prodava, rocni pokles ceny je ve zhruba stejne procentualni vysi z ceny nove, nekdo chce manual, nekdo zas automat...

EDIT: Ted jsem si vsimnul, ze jde o ojety, kde pred 2018 jeste nebylo to vypinani valcu a plati o neco vyssi rozdil ve spotrebe mezi 2.0 a 2.5 (spis kolem dvou litru nebo vic; bylo driv i nejspis jiny nastaveni automatu, ktery neradil na tak nizke otacky). Zaroven bych doporucil volit model 2017, kde doslo k docela znatlenemu zlepseni odhlucneni, o spetku lepe funguje Android Auto/CarPlay, pribyl vyhrivany volant, atp.
 
Poslední úprava:
za mne 2.0 G165 manuál , podle mě řidičsky zábavnější auto ( i když já mám domluveno půjčení Kii ProCeed GT kombi )
 
Zatím bych to viděl spíš na ten 2.5, horské oblasti nejezdím vůbec. Spíš mám rád klidnou jizdu, takže ten 2.5l by byl asi vhodný.

Co jsem koukal tak jsem našel tuhle mazdu :
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/6/18478850?goFrom=list

Jestli se vejdu s průměrnou spotřebou někde k 8.5l, tak budu spokojený :) Při mém ročním nájezdu cca do těch 13tisíc, si myslím, že to nebude tak hrozné co by mě zrujnovalo. Jinak děkuji za důkladné srovnání.
 
Zaroven bych doporucil volit model 2017, kde doslo k docela znatlenemu zlepseni odhlucneni, o spetku lepe funguje Android Auto/CarPlay, pribyl vyhrivany volant, atp.
Tak tak, kupoval jsem úmyslně model 2017 (vyráběl se od konce 2016, já mám z 11/2016), protože je lépe odhlučněný, má vyhřívaný volant, barevný head-up displej atd., jak píše @Ondrej K . A pokud jezdíš vzdálenosti přes 10 km, tak ani jeden z motorů nebudeš trápit.
 
Ta vypadá velmi dobře, plná výbava, cena myslím dobrá. A při klidné jízdě se zcela jistě vejdeš do 8 l. Já jezdím myslím lehce "neklidně" a jak je vidět, vejdu se taky :)
 
Zatím bych to viděl spíš na ten 2.5, horské oblasti nejezdím vůbec. Spíš mám rád klidnou jizdu, takže ten 2.5l by byl asi vhodný.

Co jsem koukal tak jsem našel tuhle mazdu :
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/6/18478850?goFrom=list

Jestli se vejdu s průměrnou spotřebou někde k 8.5l, tak budu spokojený :) Při mém ročním nájezdu cca do těch 13tisíc, si myslím, že to nebude tak hrozné co by mě zrujnovalo. Jinak děkuji za důkladné srovnání.
Trpět nebude ani jeden motor, bude tam rozdíl ve spotřebě. Záleží taky, jak bude auto naložené. Obecně jsou to spolehlivé motory (nemluvím o dieselu, ten bych nebral). Automat je u dvouliltru naprosto v pohodě. Spíš se podívej na výbavu, aby Ti něco nechybělo. Obě motorace se dle zvyku Japonců kombinovaly pouze s pevnými sety doplňků (různí asistenti, vyhřívání apod.), většinou se nedají ani doobjednat.
 
Jo a diky nijak zvlast vysoke inteligenci mi ten automat prijde spis nevhodny treba do horskych oblasti, nebo pro nekoho, kdo rad ridi... je potreba dost korekci padly pod volantem, a podle vseho, co jsem ted pred zimou zjistoval, tak proste nad "klacek a spojku" na snehu a ledu neni.
Automat je na horách, sněhu i ledu celkem v pohodě; jsem na horách skoro pořád :)
 
Tak já s ním už párkrát na sněhu a ledovce jel, ale ta nejistota... Prostě není spojka a není pevné spojení motoru s koly v auto módu, takže musím do manuál módu, a mně osobně to prostě dělá nejistým. Stejně jako třeba občas hrubší podřazení 3->2 atp.

Určitě je to subjektivní a rozdíl není v praxi v trakci možná skoro žádný, ale pocit bych úplně neztracoval, ten má vliv na únavu. Možná kdybych jezdil jen s automaty třeba 20 let, nepřijde mi to, ale při tom neustálém střídání a předtím 500 tis km s manuálem to prostě není ono.
 
Zatím bych to viděl spíš na ten 2.5, horské oblasti nejezdím vůbec. Spíš mám rád klidnou jizdu, takže ten 2.5l by byl asi vhodný.

Co jsem koukal tak jsem našel tuhle mazdu :
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/6/18478850?goFrom=list

Jestli se vejdu s průměrnou spotřebou někde k 8.5l, tak budu spokojený :) Při mém ročním nájezdu cca do těch 13tisíc, si myslím, že to nebude tak hrozné co by mě zrujnovalo. Jinak děkuji za důkladné srovnání.

Mé doporučení je vzít 2.5l, ale jednoznačně ještě bez vypínání válců! Z mého pohledu je to stále největší slabina "nové verze" tohoto motoru a možná i celého auta. Podle mého názoru to Mazda nezvládla pořádně odladit. Tvrdím to stále, a to po roční zkušenosti s novou 6kou, u které jsem tohle reklamoval, a i po cca půl roční zkušenosti s novou CX-5kou (a vidím to i v komentářích lidí s novou 3kou...). Bylo tady k tomu toho nasáno už dost, založil jsem tady na to před časem samostatné téma. Možná je to tím, že jsem zrovna na tuhle věc citlivější, možná je to věc příslušného kusu, ale do tak řidičského auta, jakým Mazdy stále ještě jsou, tohle prostě nepatří. @Ondrej K to už stručně popsal, já k tomu dodám, že mi u téhle věci vadí konkrétně tři věci.

1. Časté (více či méně citelné) škubnutí, možná lépe řečeno "zhoupnutí", při přechodu do/z režimu dvou válců (citelnější v nižších rychlostech)
2. Hrubší projev motoru (výraznější vibrace) při jízdě na dva válce
3. Pomalé "probouzení" auta z nízkých otáček při lehčím sešlápnutí plynu a tím daná nelineárnost ve zvyšování výkonu - auto se snaží i při mírném zrychlování jet stále ještě na dva válce a až když už opravdu nemůže, tak znovu aktivuje i ty dva zbývající a najednou to celé auto nakopne a auto začne výrazněji zrychlovat. Nelíbí se mi to, není to komfortní ani nijak zábavné. V kombinaci s dvěma předchozími projevy to není nic příjemného a mě to zkrátka otravuje a ruší :(

Určitě tady nechci otevírat debatu na toto téma, na to tu už koneckonců máme samostatné téma, chci na toto jen upozornit a případně doporučit, na co se při zkušební jízdě s tímto motorem (u vozů od 2018 dále) zaměřit. Mé doporučení je ale jednoznačně vzít motor, který tuhle "vychytávku" ještě nemá.
 
Poslední úprava:
Tak já s ním už párkrát na sněhu a ledovce jel, ale ta nejistota... Prostě není spojka a není pevné spojení motoru s koly v auto módu, takže musím do manuál módu, a mně osobně to prostě dělá nejistým. Stejně jako třeba občas hrubší podřazení 3->2 atp.
Určitě je to subjektivní a rozdíl není v praxi v trakci možná skoro žádný, ale pocit bych úplně neztracoval, ten má vliv na únavu. Možná kdybych jezdil jen s automaty třeba 20 let, nepřijde mi to, ale při tom neustálém střídání a předtím 500 tis km s manuálem to prostě není ono.
V horském terénu obecně se doporučuje přejít do manuálu a zamknout tam dvojku. Automat zde jinak dostává zabrat a někteří uživatelé zaznamenali smrad z přehřátého automatu. Vysloveně zakázáno je u AT rozhoupávat auto při zapadnutí ve sněhu.
 
Mé doporučení je vzít 2.5l, ale jednoznačně ještě bez vypínání válců! Z mého pohledu je to stále největší slabina "nové verze" tohoto motoru a možná i celého auta. Podle mého názoru to Mazda nezvládla pořádně odladit. Tvrdím to stále, a to po roční zkušenosti s novou 6kou, u které jsem tohle reklamoval, a i po cca půl roční zkušenosti s novou CX-5kou (a vidím to i v komentářích lidí s novou 3kou...). Bylo tady k tomu toho nasáno už dost, založil jsem tady na to před časem samostatné téma. Možná je to tím, že jsem zrovna na tuhle věc citlivější, možná je to věc příslušného kusu, ale do tak řidičského auta, jakým Mazdy stále ještě jsou, tohle prostě nepatří. @Ondrej K to už stručně popsal, já k tomu dodám, že mi u téhle věci vadí konkrétně tři věci.

1. Časté (více či méně citelné) škubnutí, možná lépe řečeno "zhoupnutí", při přechodu do/z režimu dvou válců (citelnější v nižších rychlostech)
2. Hrubší projev motoru (výraznější vibrace) při jízdě na dva válce
3. Pomalé "probouzení" auta z nízkých otáček při lehčím sešlápnutí plynu a tím daná nelineárnost ve zvyšování výkonu - auto se snaží i při mírném zrychlování jet stále ještě na dva válce a až když už opravdu nemůže, tak znovu aktivuje i ty dva zbývající a najednou to celé auto nakopne a auto začne výrazněji zrychlovat. Nelíbí se mi to, není to komfortní ani nijak zábavné. V kombinaci s dvěma předchozími projevy to není nic příjemného a mě to zkrátka otravuje a ruší :(

Určitě tady nechci otevírat debatu na toto téma, na to tu už koneckonců máme samostatné téma, chci na toto jen upozornit a případně doporučit, na co se při zkušební jízdě s tímto motorem (u vozů od 2018 dále) zaměřit. Mé doporučení je ale jednoznačně vzít motor, který tuhle "vychytávku" ještě nemá.


Vypínání těch válců je až od roku 2018?
Stejně uvažuji nad tím, že koupím spíš starší ročník něco kolem 2016 a posetrim nějaké peníze. Dá se koupit o cca 100 tisíc méně.

Myslím, že do 400 tisíc bych 2.5l ročník 2016 mohl sehnat, co myslíte?
 
Hezké tříleté a čtyřleté kusy 2.5 od nějakého jasného majitele bývaly v inzerci spíš tak za 500 - 550, dvoulitry o něco maličko méně, pochybuji, že s meziročním zdražením nové o víc než 100 tis teď bude nějaký větší pokles cen ojetých, než loni, to spíš naopak. Nebo sehnat auto z dovozu. Při prodeji čtyř předchozich Mazd jsem dostával hodně zpětné vazby, že lidi na dobrý kus za dobrou cenu musí hodně dlouho čekat, protože jak se toho moc neprodává nového, ani mladých ojetin moc není (v dobrém stavu).
 
POZOR na to!
První odkaz je americká verze - jiná (slabá) výbava atd..
Druhý odkaz je první GJ - nikoli FL - vozidlo má pouze kompletně přestavěnou přední část :cool:
 
POZOR na to!
První odkaz je americká verze - jiná (slabá) výbava atd..
Druhý odkaz je první GJ - nikoli FL - vozidlo má pouze kompletně přestavěnou přední část :cool:


Da se sehnat nějaký slušný 2.5l do 400 tisíc? Nebo lepší posetrit na novější?
 
Back
Top