• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Koupě Mazdy 6 s motorem 2.0 SKYACTIV-G vs. 2.5 SKYACTIV-G

No já bych si s tou spotřebou nebyl tak jistý. Zrovna nedávno se to tu řešilo. Někdo si koupil GJ v 2.0 namísto 2.5 a byl dost nešťastný, za prvé mu to žralo průměrně o 1-2 litry víc a ten výkon je k poměru váze vozu nic moc. Zvaž sám, jestli ti to za to trápení stojí.. Jezdím denně cca 80km dálnici 40 tam a 40 zpět. Když chci jezdím za 6.5 ale taky i za 7.2.

Co se týká dravosti, já přecházel z M3 BM 2.0 G165 ještě jsem tam měl Stage 1 od Shr3ka a ano M6 je v "defaultu" 2.5 línější ale jen proto, že je prostě těžká. Když si ale zapneš sport a nebo tomu podřadíš pádlama dolu o stupeň až 2 tak jede moc hezky. Furt je M6 rodinný auto a né žádný závoďák.
Ono bude dost záležet na stylu jízdy a taky na tom, kde s tím člověk jezdí. Když jsem jezdil M6 121kW okresky klidnou jízdou kolem 90kmh, dostával jsem se i pod 5l. Kolega jezdí v Praze z kopce, do kopce, na nohu cihlu a jezdí asi za 9,5 nebo tak nějak.

Zdravím všechny, vrátím se k původnímu nazvu vlákna, tj. 2.0 vs. 2.5. Koukal jsem různě na webu a nevím, co si myslet o nabídkách ojetin M6 wagon se skyactive 2.5, r.v. od 2019, nemají najeto ani 50000, nebouraná a jsou za slušnou cenu, ale jsou tam už 2 předchozí majitelé. Podobných nabídek jsem našel hned několik. Tato auta si předpokládám nikdo nekupuje jen tak na sezónu a na pohádku o dvou předčasné zemřelých duchodcích nevěřím...Zde na fóru je všeobecně 2.5 v podstatě motor 1. volby. Napadá vás, co tam může být za problém?
Možná přehnaně nastavená očekávání v porovnání s dnešními "oturbenými" auty. Pokud je to auto technicky v pořádku, problém ve zdánlivě malém nájezdu a dvou majitelích bych vůbec neviděl. Někdo mění auta jak ponožky, vím o lidech, co si od nás koupili M3 121kW, M6 2.5 revo a ty auta jim nevydržely ani rok a chtěli něco silnějšího. S autama nic nebylo, M3 nakonec prodával Horňák jako výběrové auto, byl tam taky druhý majitel, 2019 najeto asi 60 a je to tak půl roku zpět.
 
Mel jsem 3 s 2.0 121 kw manual, pak 6 s 2.0 121 kw manual, nyni 6 s 2.5 143 kw automat.

V sestce je dvoulitr s automatem velmi liny (mel jsem akorat pujcenou, ale prislo mi to fakt jedine pro klidneho ridice). Dvoulitr se 121 kw manualem ujde. Je dynamicky jen o trosku horsi, nez byla Mazda 3 s dvoulitrem 121 kw s manualem. Sestka s 2.5 s automatem je o trochu lepsi, nez sestka dvoulitr s manualem, ale (subjektivne) nepatrne... lepsi je spis maximalka, nez vnimana dynamika. Ale zase u 2.5 hodne pomuze poladeni od shr3ka (nevim jakej stage, ale takova ta varianta pro 100okt benzin), pak to najednou zase ve strednich otackach ozije.

Vypinani valcu bych se nebal... resp. urcite bych to nebral jako duvod si neporidit 2.5 motor od Mazdy. Naprosta vetsina vseho na tom motoru je skvele odzkousena, vsechny mozny mouchy vychytany, takze jestli tam je nejake nove nicotne riziko spojene s vypinanim valcu (zatim se neukazuje, ze by ty motory nejak umiraly, pricemz mnoho ma najeto uz treba kolem 150 tis km), porad je to dobry motor.

Co se tyka spotreby, s dvoulitrem a manualem moje dlouhodoba kombinace 60 - 70 % dalnice, 20 % okresky, 10 - 20 % mesto, jsem mel spotrebu vzdy v rozmezi 7.5 - 8.5. Dlouhe cesty klidnym tempem kolem sesti. S 2.5 automatem jsem taky v rozmezi 7.5 - 8.5 pri dojizdecim modu pouziti, na dlouhe cesty kolem 6.5. Velky rozdil v tom neni. Mozna ve meste, kde kdyz vynuluju pocitac a jedu po Praze treba 20 km ucpanym centrem (treba rozvazim kolegy z prace domu), klidne se ukaze 12. To dvoulitr s manualem vetsinou ukazoval do deseti. Podle me to je spis mezigeneracne vetsi hmotnosti (2.0 jsem mel 2017, 2.5 mam 2019, myslim ze rozdil je pres 100 kg, ale nepamatuju si presne), prokluzy automatu pri rozjezdech, a trochu i na vrub vetsimu objemu motoru. Ale dlouhodobe s tim fakt jezdim se stejnou spotrebou, jako kdyz jsem mel 2.0 manual.

--
Mimochodem s Mazdou 3 s 121 kw manualem jsem mel spotrebu taky kolem osmi, protoze ma mimoradne kratkou prevodovku a na dalnici kvuli tomu zrala dost... tezko to presne srovnavat, kdyz jsem ta auta nemel zaroven, ale po sobe, ale jsem presvedceny, ze 6 se 121 kw a manualem zrala dokonce o trosku min (krom delsi prevodovky ma dlouhy sedan taky lepsi aerodynamiku).

Možná přehnaně nastavená očekávání v porovnání s dnešními "oturbenými" auty. Pokud je to auto technicky v pořádku, problém ve zdánlivě malém nájezdu a dvou majitelích bych vůbec neviděl. Někdo mění auta jak ponožky, vím o lidech, co si od nás koupili M3 121kW, M6 2.5 revo a ty auta jim nevydržely ani rok a chtěli něco silnějšího. S autama nic nebylo, M3 nakonec prodával Horňák jako výběrové auto, byl tam taky druhý majitel, 2019 najeto asi 60 a je to tak půl roku zpět.
Z vlastni zkusenosti myslim, ze 2 majitele u "novych" aut jsou temer vzdy predvadecka (salon) + 1. "realny" majitel. Predvadecky by mel dealer spravne zaregistrovat, vim ze driv se tomu snazili vseljak vyhnout, ale ted uz to vcelku dělají. Ono by to na prevozkach fakt nekolik tisic km najet nemelo...

Nahlednuti do TP to asi prozradi jednoznacne. Diskuse o tom, jestli predvadecka vadi nebo nevadi, uz tady taky na Klanu byla... osobne bych auto s anonymnim uzivatelem(-li) na zacatku nebral, mnozi jini jsou toho nazoru, ze to neva a sleva za to stoji. Svoje prvni dve "nova" auta jsem si ostatne taky jako predvadecky s par tisicema km koupil, ale tenkrát byval jeste mnohem vetsi rozdil v cene; pak uz jsem se tomu snazil vyhybat, lepsi je (pokud se sezene) sehnat "zaprasenou" dlouhodobou skladovku, ktera ma jen par km a taky je na ni sleva... a zajet si sam, i s dodatecnou vymenou oleje.
 
Z vlastni zkusenosti myslim, ze 2 majitele u "novych" aut jsou temer vzdy predvadecka (salon) + 1. "realny" majitel. Predvadecky by mel dealer spravne zaregistrovat, vim ze driv se tomu snazili vseljak vyhnout, ale ted uz to vcelku dělají. Ono by to na prevozkach fakt nekolik tisic km najet nemelo...

Nahlednuti do TP to asi prozradi jednoznacne. Diskuse o tom, jestli predvadecka vadi nebo nevadi, uz tady taky na Klanu byla... osobne bych auto s anonymnim uzivatelem(-li) na zacatku nebral, mnozi jini jsou toho nazoru, ze to neva a sleva za to stoji. Svoje prvni dve "nova" auta jsem si ostatne taky jako predvadecky s par tisicema km koupil, ale tenkrát byval jeste mnohem vetsi rozdil v cene; pak uz jsem se tomu snazil vyhybat, lepsi je (pokud se sezene) sehnat "zaprasenou" dlouhodobou skladovku, ktera ma jen par km a taky je na ni sleva... a zajet si sam, i s dodatecnou vymenou oleje.
Já ten příspěvek bral tak, že to jsou skutečně dva reální majitelé a ne autosalon. Autosalon neberu jako majitele i když je uveden v TP.
 
Ahoj, nerad se budu zbavovat mojí krásky Mazda 3, ale děti rostou, tak chci koupit 6-ku. Byl jsem projet sedan 2,5. Jako moje trojka mi připadá taková dravější, ale asi nakonec vezmu 2-litr Mazdu 6, nemá odpojování válců a bude míň žravá. Akorát nevím, jestli to nebude fakt o tolik línější, než ta M3.

Teď dotaz: Zkusil jste někdo to porovnat, jet oběma auty hned po sobě? Je to takový rozdíl? Dá se s tím 2-litrem jezdit nebo je to fakt lenoch? Jezdím hodně po Plzni, ale pak přijdou i výlety a zimní a letní dovolené, proto volba 6-ky a ne opět 3-ky. A přejdu na automat.

A další dotaz: Na sedanu jsem viděl komplet LED přední blinkry, vzadu i couvačky, ale dle fotek se mi zdá, že kombi má klasické žárovky? Může to někdo potvrdit, či vyvrátit? Já tedy oledkoval i trojku, ale ty blikny, to už nechci znovu zažít, bych nechal popř. místnímu odborníkovi :) Ale jestli má i po FL žárovky vzadu, tak je to fakt drsný :-(
Za me 2.0 manual (jelo se mi s nim dobře, ale nějak mi k tomu autu nesedí) a bylo to kolem 7 l a mame novou 2,5 AT a 6tkm a je to uplne neco jinyho a stejne to zere 7-8,5 normalni jizdou, ale fakt je to upln neco jinyho... a to uz nikdo resit nebude, kdyz nenajezdi 20-30tkm rocne... na to jsem si koupil ted yarise v hybridu
 
OK, jeden případ, možná jezdil stále na sport režim :) Ale někdo, kdo opravdu měl porovnání během dvou po sobě jdoucích jízdách, jestli ten výkon je až tak znát.
A za další ty ledky, opravdu u kombi nejsou led couvací? A co blikny? Ty u sedanu byly, jak je to u kombi?
 
Ano v combi sú spatecky aj zadne smerovky obyčajne. Ja mám tiež M6 g194 a rozhodne neľutujem. Podobná spotreba ako u 2.0 a mám o 22kw naviac. Za mňa to bola jednoznačná voľba aj kôli automatu.

Odoslané z 23030RAC7Y pomocou Tapatalku
 
OK, jeden případ, možná jezdil stále na sport režim :) Ale někdo, kdo opravdu měl porovnání během dvou po sobě jdoucích jízdách, jestli ten výkon je až tak znát.
A za další ty ledky, opravdu u kombi nejsou led couvací? A co blikny? Ty u sedanu byly, jak je to u kombi?
Není lepší zkušenost, než obě ty auta zkusit v reálu. Někdo ti bude tvrdit, že ani ta 2.5 nejede, někomu stačí v pohodě 2.0. V tomhle bych se řídil vlastní zkušeností, ať pak nejsi zklamanej.
 
A další dotaz: Na sedanu jsem viděl komplet LED přední blinkry, vzadu i couvačky, ale dle fotek se mi zdá, že kombi má klasické žárovky? Může to někdo potvrdit, či vyvrátit? Já tedy oledkoval i trojku, ale ty blikny, to už nechci znovu zažít, bych nechal popř. místnímu odborníkovi :) Ale jestli má i po FL žárovky vzadu, tak je to fakt drsný :-(
Žárovky v blinkrech jsem nedávno viděl i na posledním Volvu V90! To mě tedy šoklo víc. Asi nějaká nejnižší výbava, netuším.
 
Mozna mi unika, v cem jsou LED blinkry oproti zarovkam naprosto zasadni vylepseni... dokaze nekdo objasnit? (Pri pouzivani auta vidim rozdil tak mezi halogenovymi potkavacimi a dalkovymi vs. xenony nebo LED, ale nevidim tenhle rozdil u obrysovek nebo blinkru.)

Je to totiz naprosto presne posledni vec, co bych u auta resil. Zhruba na urovni toho, jestli jsou koberecky se sedivym vlasem, nebo cernym (preferoval bych cerny, ale nebyl by to duvod, abych si nejake auto nekoupil :))
 
Díky moc kluci. Ok, spíš půjdu do té 2,5, ta má i pádla 😁
Jinak já bych zkusil obě, ale předváděcí měli jen 2,5 a právě ta mi přišla tak na hraně, tak jste mi potvrdili, čeho jsem se právě obával, že ten 2 litr bude znatelně línější.
Jinak led není podmínkou, ale nechápu tu logiku, že v nejvyšší výbavě jsou žárovky a přitom u sedanu jsou kompletně led. A je fakt, že na mé M3 jsem měl žárovku na couvačce a při couvání moc vidět nebylo, ale s LED je to jinde.
 
Jo četl jsem v jiném vláknu, že Shrek to uni přehodit se na led, že nebudu muset opět dávat rezistory. Takže vše vyřešeno, 2.5 v kombi se chystá na mě čekat 😊
 
Back
Top