• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Koupě Mazdy 6 s motorem 2.0 SKYACTIV-G vs. 2.5 SKYACTIV-G

sice jsem to nepročítal všechno, ale tohle je trochu něco jiného, tyto problémy většinou popisují u motoru 2.5T určeného pro americky trh ne u klasického 2.5 litru co se prodává tady.
"It’s not a turbo, regular engine"
"Like coolant leak problem on the 2.5T, this cracked cylinder head issue on the 2.5L with cylinder deactivation"
 
Poslední úprava:
Na druhou stranu, zda se, ze v Cesku tyhle pripady nemame. V tech TSB je zmineno "US Spec", nevim co muze mit jinak, ale taky muze jit o jiny oleje (ktery se v USA pouzivaji) a jinou kvalitu paliva... jak nekdo zminuje, nejvic asi skodi dlouhodobe odstaveni auta a pote zatizeni studeneho motoru — kvuli problemu s rovnomernym ohrevem, kde prilis tenke steny vedou k napeti v materialu a moznosti prasknuti. Takze by se mohlo zdat, ze pokud clovek meni olej furt za cerstvy, ridkou viskozitu, tankuje kvalitni palivo, a nenechava auto tydny az mesice stat a pote mu za studena naplno nenaklada, mel by snad byt mimo nejvetsi riziko (ktere je i tak vzhledem k poctu pripadu na obrovskem USA trhu relativne male).
 
Preco je problem ked auto tyzdne stoji? Motor vychladne za par hodin. Olej stecie. Co dalej?
 
Preco je problem ked auto tyzdne stoji? Motor vychladne za par hodin. Olej stecie. Co dalej?
Pokud neberu v potaz vybíjení baterie tak bych řekl že se maximálně otlačí pneu a zreznou brzdové kotouče... Při opravdu dlouhodobém odstavení v řádu měsíců může oreznout válec i zevnitř a první start nebude nic moc pro motor, ložiska v kolech jednostranně zatížená, zatuhlé brzdy atd.. každý stroj holt při nečinnosti strádá😋
 
Pokud neberu v potaz vybíjení baterie tak bych řekl že se maximálně otlačí pneu a zreznou brzdové kotouče... Při opravdu dlouhodobém odstavení v řádu měsíců může oreznout válec i zevnitř a první start nebude nic moc pro motor, ložiska v kolech jednostranně zatížená, zatuhlé brzdy atd.. každý stroj holt při nečinnosti strádá😋
No nad tim jsem taky premyslel, kdyz jsem si nechal jednu M6 vytahnout u Cebia a vidim, ze od brezna 23 ma stale 50t najeto, co ji to muze zpusobit...
Jestli to jsou jenom projizdky u autobazaru, tak to zadny dlouhy jizdy taky asi nebudou a jak tim asi motor za tu dobu mohl utrpet :)
Ale mozna to uz moc resim... Kazdopadne jednu M6 ktera ma od 6/2022 stale 30000 jsem radeji pustil 🤔
 
Cim dele vsechno "schne" a vrstva naplni steka, tim vice to koroduje/oxiduje (kovove casti, vnitrek motoru) nebo puchri/tvrdne (gumy, plasty — hadice, silentbloky, tesneni). V nadrzi se z benzinu odlucuje voda, a pokud neni plna, tak muze taky reznout; ideal aspon mit v tom porad plnou nejakyho aditivovanyho/100 okt. Vsechno tohle plati i pro novy auta. Nedavno jsem to hledal kvuli kamaradovi, ktery zvazoval mimoradne malo jezdenou 911, a pres "tvrda data" a dostatek ruznych doporuceni na odbornych forech jsem ho presvedcil, ze auto, ktery najelo posledni roky cca jeden tisic km rocne, fakt nechce. Rika se, ze auto by nikdy nemelo tydny stat. Takove to sezonni uzivani auta vubec neni pro auto dobre. Idealne by mel aspon kazdy tyden motor bezet (rika se fakt max tyden) a veskere pohyblive dily se pohnout; nastartovat nestaci, volnobeh je spatny.

Pokud nekde stalo auto jedenkrat za svuj zivot v bazaru par mesicu, tak bych to neresil — navic je mozny, ze delalo nejaky zkusebni jizdy, treba i kazdej tejden nekdo prisel (tak snad pokud tomu nenalozil za studena, je to mozna i lepsi, nez kdyby jen stalo). Pokud ale nekdo ma auto, a jezdi s nim jednou za mesic, nebo jen v letni sezone, tak to bych ja osobne fakt nebral, nehlede na nejaky vypinani valcu :).
 
Poslední úprava:
Máš recht, chce to protočit kolečka. NC stálo 3 měsíce, dělal jsem komplet brzdy, nebyl čas nebo počasí a začalo zlobit vystavování spojky. Naštěstí si to sedlo po 200km. Alespoň jednou za 14 dní se snažím jí projet kolem komína, pokud není nasoleno.
 
Jazdim Mazdou takmer iba do prace, na lokalne cesty mam male Suzuki. Do prace vacsinou 1-2x tyzdenne, cca. 230km dokopy tam a spat takmer cisto po dialnici a mimo zapch. Auto je v teplej garazi (17-25°C podla rocneho obdobia), stale pripojena CTEK MCS 5.0 nabijacka a esterovy olej meneny po 10k km (MO CFS 5w-40 NT+). Auto ide do garaze zohriate, co by malo minimalizovat kondenzaciu vo vyfuku a motore. Vzdy 100 oktan od OMV, extra doaditivovany. Cez Covid asi pol roka minimum jazd, inak ako som napisal. A myslim, ze je spokojne. Veteran nejazdi takmer vobec, motorka tiez stoji od oktobra do maja a su v pohode. Atmosfericky benzin by mohol auto aj prezit, obzvlast ked vidim, ako soferuje mnozstvo polovodicov na cestach.
 
Pokud by nějak vadilo týdenní nebo i měsíční stání auta, tak by většina motorek byla za chvilku kaput. Málo kdo koho znám jezdí na mašině od podzimu do jara. Řekl bych klucí, že už to moc hrotíte 😉 Navíc při tomhle úhlu pohledu byste si museli kupovat jen nová auta. Co vy víte, jestli auto posledních pár měsíců nestálo na bazaru.
 
motorka neni sama hadice, silentblok, kloub… jiny motory… a navic maj skoro az radove nizsi najezdy a relativne vuci nim vyssi opotrebeni. je to nesrovnatelne.
 
V čem je ten motor technicky jiný, že se stáním neopotřebovává? Nebude to vyšší opotřebení u motorek náhodou tím, že ty motory pracují v o dost vyšších otáčkách než v autě? A silentbloky a hadice to má taky 👍navíc kolikrát vystavené UVčku oproti autu, kde je to pod kapotou.
 
Souhlasím tady s Honzou. I nově vyrobené mazdy stojí třeba několik měsíců i rok na place venku (přístavy - podle toho pak taky vypadají podvozky :D ..., logistické areály, dealeři), a taky s nimi pak jezdíte, když je koupíte. A motory se opotřebovávají především otáčkami.
 
Souhlasím tady s Honzou. I nově vyrobené mazdy stojí třeba několik měsíců i rok na place venku (přístavy - podle toho pak taky vypadají podvozky :D ..., logistické areály, dealeři), a taky s nimi pak jezdíte, když je koupíte. A motory se opotřebovávají především otáčkami.
Hmmm... Přístavy, slaný mořský vzduch, UV záření atp. Nejspíš zrezne podvozek, brzdy. Degradujou plasty, deformujou se gumy. Benzín se po pár měsících začne kazit (do motorů, které přezimujou, dávám stabilizátor). Asi nic fatálního, ale stroje mají pracovat.:rolleyes:
 
Zdravím všechny, vrátím se k původnímu nazvu vlákna, tj. 2.0 vs. 2.5. Koukal jsem různě na webu a nevím, co si myslet o nabídkách ojetin M6 wagon se skyactive 2.5, r.v. od 2019, nemají najeto ani 50000, nebouraná a jsou za slušnou cenu, ale jsou tam už 2 předchozí majitelé. Podobných nabídek jsem našel hned několik. Tato auta si předpokládám nikdo nekupuje jen tak na sezónu a na pohádku o dvou předčasné zemřelých duchodcích nevěřím...Zde na fóru je všeobecně 2.5 v podstatě motor 1. volby. Napadá vás, co tam může být za problém?
 
Tak pokud jsou to auta z Nemecka, tak je pomerne caste, ze prvni majitel je autosalon (koupi na sebe , aby vykazali vuci Mazde urcity objem prodanych aut) a pak cekaji az najdou kupce. Cili jedina nevyhoda je, ze zacina bezet zaruka a snizeni ceny v pripade dalsiho preprodeje. Majitele by meli byt zaneseni v papirech...
 
Ahoj moje zkušenost... bral jsem svoji M6 v Německu, jediny rozdíl, byl, že auto nešlo autosalonem jak píše @celebrex ale koupil ho přímo nějaky Němec a pak to nechal na prodej autosalonu, za mě dodneska to nejlepší co jsem mohl udělat a koupit. V Čechách (už je to 2 roky) nic podobného za ty peníze nebylo a to jsem fakt pátral cca pulroku. Jinak záruka běží klasicky jak kdybys koupil u nás (mám přímo i potvrzeno z AS) ještě mi zbývá do konce roku (puvodní majitel si připlatil)... já už ne :) myslím že už mám slušně zajeto a žádný mouchy se neobjevili a snad jen tak neobjeví.
 
Koupit ji je snadné, prodat mnohem horší. Moje bývalá 2.5 GJ 2015 byla technicky v topu (servis za více než 100.000,- Kč během roku) a nikoho to nezajímalo. 4 měsíce jsem se o prodej snažil sám a pak jsem ji, silně pod pořizovací cenou, pustil do bazaru. Bazar nasadil moji původní pořizovací cenu a já se pak bavil nad tím, jak ji další rok (!!) nemohli prodat a jak šla cena stále dolů. Nakonec ji udali za jejich nákupku, takže zisk 0 a ještě jim rok zabírala plac.
 
Predaj je dost o šťastí. Podobne som predaval moto... Ja momentálne sledujem ročníky 2020 wagon 2.5 a jedine dovoz,lebo na SK nic v ponuke nieje. CX5 je na mraky...
 
Ahoj, nerad se budu zbavovat mojí krásky Mazda 3, ale děti rostou, tak chci koupit 6-ku. Byl jsem projet sedan 2,5. Jako moje trojka mi připadá taková dravější, ale asi nakonec vezmu 2-litr Mazdu 6, nemá odpojování válců a bude míň žravá. Akorát nevím, jestli to nebude fakt o tolik línější, než ta M3.

Teď dotaz: Zkusil jste někdo to porovnat, jet oběma auty hned po sobě? Je to takový rozdíl? Dá se s tím 2-litrem jezdit nebo je to fakt lenoch? Jezdím hodně po Plzni, ale pak přijdou i výlety a zimní a letní dovolené, proto volba 6-ky a ne opět 3-ky. A přejdu na automat.

A další dotaz: Na sedanu jsem viděl komplet LED přední blinkry, vzadu i couvačky, ale dle fotek se mi zdá, že kombi má klasické žárovky? Může to někdo potvrdit, či vyvrátit? Já tedy oledkoval i trojku, ale ty blikny, to už nechci znovu zažít, bych nechal popř. místnímu odborníkovi :) Ale jestli má i po FL žárovky vzadu, tak je to fakt drsný :-(
 
No já bych si s tou spotřebou nebyl tak jistý. Zrovna nedávno se to tu řešilo. Někdo si koupil GJ v 2.0 namísto 2.5 a byl dost nešťastný, za prvé mu to žralo průměrně o 1-2 litry víc a ten výkon je k poměru váze vozu nic moc. Zvaž sám, jestli ti to za to trápení stojí.. Jezdím denně cca 80km dálnici 40 tam a 40 zpět. Když chci jezdím za 6.5 ale taky i za 7.2.

Co se týká dravosti, já přecházel z M3 BM 2.0 G165 ještě jsem tam měl Stage 1 od Shr3ka a ano M6 je v "defaultu" 2.5 línější ale jen proto, že je prostě těžká. Když si ale zapneš sport a nebo tomu podřadíš pádlama dolu o stupeň až 2 tak jede moc hezky. Furt je M6 rodinný auto a né žádný závoďák.
 
Back
Top