• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Anti/korozní problematika CX-3

Kolegové, kamarádi, moje CX3 už tu prašivinu taky chytla. Spodek a dutiny jsem dělal hned po příjezdu od prodejce před 2 roky!! Při přezouvání na zimáky jsem si zjistil orezlý kryt čehosi na hadicích odvětrání nádrže. Je to spodek, budiž. O víkendu jsem to dal do pořádku, prostě uchyl. Pro jistotu jsem zkouknul ty problematický 5 dveře. A je to tam.... Vedle kamery začínají vykukovat puchýře, rez. Takže mě čeká návštěva servisu. Záruka to jistí, ale jsem zklamanej.....
A máš vyndaný ty pitomý ucpávky v pátých dveřích, přes které se voda nedostane ven? U mé CX-5 je puchýřek hned vedle toho, taky jsem to hned vyndal. S tou zárukou si nejsem jistý, není to prorezivění
 
Kolegové, kamarádi, moje CX3 už tu prašivinu taky chytla. Spodek a dutiny jsem dělal hned po příjezdu od prodejce před 2 roky!! Při přezouvání na zimáky jsem si zjistil orezlý kryt čehosi na hadicích odvětrání nádrže. Je to spodek, budiž. O víkendu jsem to dal do pořádku, prostě uchyl. Pro jistotu jsem zkouknul ty problematický 5 dveře. A je to tam.... Vedle kamery začínají vykukovat puchýře, rez. Takže mě čeká návštěva servisu. Záruka to jistí, ale jsem zklamanej.....
No tak to je hodně smutný, když si vzpomenu na tátovu skoro 20 let starou Felicii combi z roku 2000, tak ta měla ty zadní dveře netknutý rezem a ani vespod s ní nebyl na STK při technický žádnej problém. Je vidět, že se inženýři z Hirošimy maj ještě co učit. :confused:
 
Ucpávky jsem vyndal poté, co jsem se tady o nich dočetl. Koroze je zatím jen kolem kamery. Moje teorie je, že jsou chycený plechy už v továrně před aplikací povrchový úpravy, nebo při kompletaci (zasunutí kamery do díry) dojde k poškození-utržení barvy i s základem a dál už to všichni známe.
 
Kolegové, kamarádi, moje CX3 už tu prašivinu taky chytla. Spodek a dutiny jsem dělal hned po příjezdu od prodejce před 2 roky!! Při přezouvání na zimáky jsem si zjistil orezlý kryt čehosi na hadicích odvětrání nádrže. Je to spodek, budiž. O víkendu jsem to dal do pořádku, prostě uchyl. Pro jistotu jsem zkouknul ty problematický 5 dveře. A je to tam.... Vedle kamery začínají vykukovat puchýře, rez. Takže mě čeká návštěva servisu. Záruka to jistí, ale jsem zklamanej.....
Tak vítaj v klube rezavých... :mad:
 
Tak se hlásím taky do klubu. Před pár dny jsem na to narazil na úplně stejném místě. První jsem myslel, že to je jen povrchová rez, ale po pořádném očištění od bordelu a umytí jsem zjistil navíc, že už to tam kolem té zadní kamerky udělalo i menší pochýřky. No nasraný jsem jako sviňa. Předpokládám, že v servisu mě s tím pošlou do prdele (co se reklamace týká, přece jen to auto má 3,5roku). Takže buď to hodit někde na opravu nebo koupit nové zadní dveře.

Ale fakt jsem nasranej. Človek se s tím sere, opečovává to a pak mu to začne reznou před očima v úplně na chuja místech. Na posrání....

A to nechci vidět, jak to tam bude vypadat po zimě. Pokud to do té doby nějak nestihnu pořešit.
 
Tak se hlásím taky do klubu. Před pár dny jsem na to narazil na úplně stejném místě. První jsem myslel, že to je jen povrchová rez, ale po pořádném očištění od bordelu a umytí jsem zjistil navíc, že už to tam kolem té zadní kamerky udělalo i menší pochýřky. No nasraný jsem jako sviňa. Předpokládám, že v servisu mě s tím pošlou do prdele (co se reklamace týká, přece jen to auto má 3,5roku). Takže buď to hodit někde na opravu nebo koupit nové zadní dveře.

Ale fakt jsem nasranej. Človek se s tím sere, opečovává to a pak mu to začne reznou před očima v úplně na chuja místech. Na posrání....

A to nechci vidět, jak to tam bude vypadat po zimě. Pokud to do té doby nějak nestihnu pořešit.
Človek behá z nej utierať každé vtáčie hovno, dokonca aj vzduchovku som si kúpil, stará sa o to jak o člena rodiny a ono kurňa si to tíško hnije
 
Jsou to bohužel nedokonale navržený místa. Zřejmě žádnýho počítačovýho mága co ten kus dílu navrhoval nenapadlo,že se tam může držet bordel,voda,..... plus k tomu tam bude určitě nějaký svár,protože to je nejkrásnější místo na hnití - spojení více plechů
To samý jako třeba kapoty motoru u M6MPS. Je tam jeden pitomej záhyb ze kterýho to prohnívá zevnitř,přitom by stačila malá dirka aby všechno odtejkalo (jako na ostatních koutech tý kapoty) a nebo to pořádně ošetřit třeba voskem,ale to v tý době nikdo nevěděl a ani netušil.
u7e9a2et.jpg
 
Človek behá z nej utierať každé vtáčie hovno, dokonca aj vzduchovku som si kúpil, stará sa o to jak o člena rodiny a ono kurňa si to tíško hnije

Jj, myju, voskuju, kožůvku ošetřuju, spodek, dutiny....Doma mě mají za blázna, ale vždyť jsem za ní dal přes půl mega a prachy netisknu. Kdybych měl červenou, zjistil bych to kdo ví kdy;).
 
Moje teorie je, že jsou chycený plechy už v továrně před aplikací povrchový úpravy, nebo při kompletaci (zasunutí kamery do díry) dojde k poškození-utržení barvy i s základem a dál už to všichni známe.
Bylo to v nastavení robota - slabá vrstva barvy.
 
A platí skutečně tato pravidla? https://www.mazdaklan.cz/threads/uplatnovani-zaruky-na-prorezaveni.244/watch-confirm Často si majitelé stěžují, že to je podvod, že odstranění povrchové rzi si stejně musí majitel zaplatit sám. Tedy 12letá záruka na karoserii je možná na nic.
Ano odstranění povrchové rzi mimo záruku si musí platit sám. Výjimkou byla IMO akce lemy dveří a blatníků, tam se to bralo, i když to skrz bylo či nebylo a nad tři léta.
Chtělo by to zkusit a tvrdě zatlačit na autorizák.
To leda tam, kde to koupíš. Stejně by jim to importér mimo záruku neproplatil.
 
Shreku, takže na to jde uplatnit reklamačka nebo něco takového? Když je to chyba mazdy, že mají blbě nastavené roboty?

Včera jsem navštívil autorizák a korozi odstraní v rámci 3 leté záruky. Borci mě ujišťovali, že je to OK, když to není pozink a ať se podívám na konkurenci. Bla, bla, bla. Termín někdy koncem ledna, mají toho moc. Pro jistotu jsem se do dveří podíval a jsou čistý, naštěstí. Puchýře mám jen pod hranou kamery, která nejspíš poškodila barvu. Něco podobnýho se dělo u Ochcávky I pod lištou 5 dveří. Než se to nastrojí nalepím tam průhlednou folii, aby se oddělil lak od plastu. Snad to pomůže.
 
A platí skutečně tato pravidla? https://www.mazdaklan.cz/threads/uplatnovani-zaruky-na-prorezaveni.244/watch-confirm Často si majitelé stěžují, že to je podvod, že odstranění povrchové rzi si stejně musí majitel zaplatit sám. Tedy 12letá záruka na karoserii je možná na nic. Chtělo by to zkusit a tvrdě zatlačit na autorizák.
Mne odstránili tú povrchovú v rámci záruky a to som si ju dokonca ani sám nevšimol, ale servisný technik priišel za mnou, že niečo drobné našiel tak ma hneď objednajú na opravu.
 
Zdravím. Mám dotaz. Byl jsem na servisní prohlídce a zmínil jsem, že poslední dobou začala mi na 5 dveřích a na předních dveřích se usazovat polétavá rez. Vždy šla odstranit v ruční myčce. Při garanční prohlídce mi řekli, že s tím nic neudělají a že to mám dát odborné firmě. Zjistil jsem, že mám mírně narezlé přední brzdové obložení a od toho se na karoserii usazuje polétavá rez. Kontaktoval jsem Mazdu v Táboře a pán mi řekl, že nesdílí můj názor a že je to normální /docela slušně mě odbyl) .Nikdy předtím jsem neměl s jinými auty jakýkoliv náznak polétavé rzi a byli také v bílé barvě. Myslíte, že jsem schopen na záruku dát brzdové obložení na výměnu? Děkuji předem za odpovědi
 
@Jiří Doležal Ahoj, ta poletává rez tam nemusí vůbec být od těch brzd. Netvrdím že na to taky nemá vliv,ale tyhle drobný jehličky kovu nasbíráš jízdou. Taky mám bílý auto a taky se mi tu a tam udělá zrzavej flíčektřeba i na kapotě nebo předním nárazníku.
Já si na to koupil Clayovací kostku kterou to vytahám za pár vteřin ven. Ta kostka je sice drahá,ale zase stačí ulomit malinký kousek a tím to železo z laku vyndat,takže vydrží opravdu dlouuuuho.
Nebo na to hodně pěkně fugujou i ostraňovače polétavý rzi v rozprašovači,ale potom to chce pořádně umýt vodou. Výhoda je těch tekutých je že se vůbec nenadřeš a dají se s tím hodně pěkně umýt i kola bez námahya já osobně s tím stříkám i brzdový třmeny při mytí auta ,ale zase nevýhoda je rychle spotřebuješ (takže cena) + potřebuješ vodu.

ClayBar (kostka) - měkká na tyhle "citlivý" laky:

Odstraňovač polétavé rzi v roztoku:

Ke zrezlým brzdám bych řekl svůj názor. Pokud máš třmeny v pořádku (plovoucí čepy se hýbou, pístek ve třmenu funguje, destičky se volně pohybují v úchytu),tak orezlí kotouče jsou z důvodu,že je to prostě holý "železo" a to na větru,dešti,vzdušný vlhosti prostě koroduje. Když je ta koroze malinká,tak jí obyčejný destičky dokážou silnějšim brzděnim sundat/ošoupat. Pokud to auto ale třeba někde na větru a dešti stojí dlouho a ta rez se změní v hloubkovou,tak běžný destičky jí strhnout nedokážou a naopak spíš ta rez začne vybrušovat destičky. Na tohle byly dobrý starý bubnový brzdy,ale u kotoučů když se to nechá někde větrat a auto stojí,tak tomu nezabráníš. Stačí zajít do autobazarů a kouknout na ty auta co jsou tam už dýl jak u nich vypadají brzdy.
 
Poslední úprava:
@Jiří Doležal Ahoj, ta poletává rez tam nemusí vůbec být od těch brzd. Netvrdím že na to taky nemá vliv,ale tyhle drobný jehličky kovu nasbíráš jízdou. Taky mám bílý auto a taky se mi tu a tam udělá zrzavej flíčektřeba i na kapotě nebo předním nárazníku.
Já si na to koupil Clayovací kostku kterou to vytahám za pár vteřin ven. Ta kostka je sice drahá,ale zase stačí ulomit malinký kousek a tím to železo z laku vyndat,takže vydrží opravdu dlouuuuho.
Nebo na to hodně pěkně fugujou i ostraňovače polétavý rzi v rozprašovači,ale potom to chce pořádně umýt vodou. Výhoda je těch tekutých je že se vůbec nenadřeš a dají se s tím hodně pěkně umýt i kola bez námahya já osobně s tím stříkám i brzdový třmeny při mytí auta ,ale zase nevýhoda je rychle spotřebuješ (takže cena) + potřebuješ vodu.

ClayBar (kostka) - měkká na tyhle "citlivý" laky:

Odstraňovač polétavé rzi v roztoku:

Ke zrezlým brzdám bych řekl svůj názor. Pokud máš třmeny v pořádku (plovoucí čepy se hýbou, pístek ve třmenu funguje, destičky se volně pohybují v úchytu),tak orezlí kotouče jsou z důvodu,že je to prostě holý "železo" a to na větru,dešti,vzdušný vlhosti prostě koroduje. Když je ta koroze malinká,tak jí obyčejný destičky dokážou silnějšim brzděnim sundat/ošoupat. Pokud to auto ale třeba někde na větru a dešti stojí dlouho a ta rez se změní v hloubkovou,tak běžný destičky jí strhnout nedokážou a naopak spíš ta rez začne vybrušovat destičky. Na tohle byly dobrý starý bubnový brzdy,ale u kotoučů když se to nechá někde větrat a auto stojí,tak tomu nezabráníš. Stačí zajít do autobazarů a kouknout na ty auta co jsou tam už dýl jak u nich vypadají brzdy.
Děkuji moc .
 
Děkuji moc .
Já to už dlouhé roky řeším tak,že při jízdě v mokru na posledních 200 m se snažím brzdy rozehřát,třeba i přes ruční brzdu.Právě ty zadní kotouče jsou nejnáchylnější na rez,protože brzdí jen omezeně kolem 30 procent.A rozehřáté kotouče se brzděním krásně vysuší a nereznou.I když nejezdím denně,tak mezikruží od destiček mám vždy plné.Kromě toho musí být samozřejmě v perfektním stavu třmen,vodící čepy a neváznoucí desky.Jinak plný souhlas s @Max6.
 
Back
Top