• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Automat nebo manuál?

Automat ve městě i na dálnici super i v Normal režimu, ale jakmile přijdeš někam kde je více zatáček nebo se jede do kopce a hodně mění rychlost tak to chce používat režim Sport.
Jak psal někdo víš, tím že je to atmosféra tak v Normal režimu se to z těch nízkých otáček sbírá hodně pomalu a buď to pak musíš šlapat na podlahu aby si podřadil (zbytečně to kope) a nebo čekáš a čekáš.. :)
 
Ale plný plyn na šestku (bez kick-down) předpokládám neumí. I když ho mačkáš pomalu i když na něj dupneš...
Pokud chces hledat situace, kdy funguje automat jinak, nez by sis predstavoval, tak ano, urcite takove jsou. A patrne to bude i ten "plny plyn na sestku". Ale zase, jak casto takove veci delas? A take Ti nic nebrani v tomto pripade si prepnout na M a drzet si tam tu sestku a pak se vratit k D.

Neminul ses nakonec v motorizaci? Protoze takove to "chci, aby to jelo a nemusel jsem radit" je dost vlastni spise turbo-diesel nadsencum :D. Ale ne, samozrejme nemusi vyhovovat automat vsem. Ale realne si myslim, ze kdyby tam nebyla financni stranka veci, ze by vyhovoval drtive vetsine. Tech par ulitlych petrolheadu, co maji pocit, ze jedine kvedlani klackem je to prave, by mohlo jezit manualem :D:rolleyes:.
 
Ter: neber to hend z té negativní stránky. Rozhodně se nechci hádat, ale předložit tady na foru SVOJE důvody, proč nechci automat. A ty nemají s výkonem ani průběhem výkonu mýho (ani jinýho) motoru vůbec nic společnýho...

Jak psal někdo víš, tím že je to atmosféra tak v Normal režimu se to z těch nízkých otáček sbírá hodně pomalu a buď to pak musíš šlapat na podlahu aby si podřadil (zbytečně to kope) a nebo čekáš a čekáš..

raider: no a tady právě popisuješ přesně tu situaci, o které celou dobu mluvím. Já s manuálem nechám danou rychlost a šlápnu na PLNÝ plyn - a ejhle ani té atmosféře to netrvá nijak dlouho, naopak je opravdu hodně agilní a je až z podivem, jak umí akcelerovat z nízkých otáček. Kdežto ty buď lechtáš plyn, protože nechceš kopanec, řvoucí motor nebo prostě vyšší spotřebu a jedeš jak šnek a nebo musíš dupnout a jet režimem předjíždění i když nechceš.. (nebo teda řadit manuálně, ale to je snad utopie)
Navíc mám pocit, že má motor něco jako overboost na turbech, protože po prudkém sešlápnutí plynu vystřelí dopředu ale v průběhu akcelerace se vrátí zpět k "normální křivce" (nebo jak to vyjádřit)

Já měl dost automatů i hodně typů..CVT ve Fordu Focus, HDM v Mondeu, CVT ve Forresteru XT 2017, PS ve Fordu S-MAX, DSG6 v Octavii3...ale
 
Já nemám k automatu v M6 moc výhrad. Víceméně to, co tu uvedli už jiní. Mně nejvíce vadí pomalejší reakce, když skončím předjíždění v kopci a převodovka stále drží nižší stupeň. Stává se to ale málokdy a lze to vyřešit pádly. Všechno ostatní je super, automat v Mazdě řadí citlivě a hladce, patří rozhodně mezi nejlepší převodovky na trhu.

Jinak na tyto otázky "automat nebo manuál" odpovídám, že do dnešního provozu bych si manuál nezvolil. Kdo jezdí hodně, tak patrně stojí i v kolonách. V těchto situacích, obecně i ve městě, je automat mnohem více na pohodu. Řidič je odpočatější, může se efektivněji spoléhat na adaptivní tempomat.

Pokud někdo jezdí málo, převážně okresky a bydlí v menším městě nebo na vesnici, pak je asi zbytečné za automat připlácet. Ale i takový řidič musí chtít řadit, protože ho to prostě baví. Já taky kdysi rád řadil a bavilo mě to. Dodnes nemám problém s manuálem, jenže dnes už prostě nechci kvedlat tou páčkou. Poté, co jsem zkusil automat od Mazdy, nemám důvod to dělat. Dnešní automaty mají výhody, o které bych nechtěl přijít. Pár let zpátky bych nevěřil, že něco takového napíšu. :)
 
Já bych právě naopak řekl, že kdo bydlí na vesnici nebo malým městě a jezdí převážně okresky, ten využije automat stejně jako ten, kdo stojí každý den v zácpě do práce. Já jezdím 80%km po dálnici a zbytek po městě s okreskama.

Taky jsem měl období, kdy se mi už nechtělo kvedlat tou páčkou...ale přešlo mě :)
 
raider: no a tady právě popisuješ přesně tu situaci, o které celou dobu mluvím. Já s manuálem nechám danou rychlost a šlápnu na PLNÝ plyn - a ejhle ani té atmosféře to netrvá nijak dlouho, naopak je opravdu hodně agilní a je až z podivem, jak umí akcelerovat z nízkých otáček.

Záleží co bereš jako nízké otáčky které si udržuješ s manuálem při konstantní jízdě, u automatu v G194 to hned jak jedeš konstantně zařadí aby tam měl cca 1500 a to fakt nevěřím že se ti to bude sbírat nějak rychle bez podřazení.
Když si to dam do manuál režimu a už to udržuji na cca 2500 tak je to ideál, zvukově rozdíl skoro nepoznáš a sbírá se to hezky, takové plynulé zrychlení a příjemná jízda. V režimu Sport automatu to pak udržuje 3 - 3500 otáček a to už je ta jízda opravdu svižná.
 
Jezdim na 1500ot. naprosto běžne..i na šestku pokud to neni prudky kopec. No...vim proc jsem koupil predokolku manual..A vyvolaval bych flame kdybych rekl jak jsem k tomu se dosel...
Kdyz jsme u toho...necha ten automat zarazenou rychlost manualne i na plny plyn az do omezovace? Nebo podradi/ zaradi výš?
 
A vyvolaval bych flame kdybych rekl jak jsem k tomu se dosel...

Pochybuji. Tady se schází pohodoví lidi, kteří už mají nějaké zkušenosti a do hádek se nepouští. ;) Každý názor podložený argumenty je cenný.

necha ten automat zarazenou rychlost manualne i na plny plyn az do omezovace?

Nechá, to je právě ta paráda od Mazdy.
 
Jezdim na 1500ot. naprosto běžne..i na šestku pokud to neni prudky kopec. No...vim proc jsem koupil predokolku manual.

Tak to je samozřejmě něco jiné, já popisoval chovaní čtyrkolky, kde asi vzhledem k automatu a vybavě bude vetší hmotnost takže se to může chovat jinak..

Jinak potvrzuji předchozí odpověď, v manuál režimu do toho automat nijak nekecá :)
 
Já jsem právě jako předváděčku zkoušel 2.5 AWD A/T a mě to auto prostě naprosto zklamalo.... :( Tohle je to opěvovaný řidičský suv roku? Vlastně kdyby mi prodejce po třech měsících nezavolal, jestli nechci zkusit předokolku 2.0 s manuálem, že je to jiný kafe, Mazdu bych neměl a na SUV snad už i zanevřel. A zkusit jsem si ji šel jen pro zájem o rozdíl, ne kvůli koupi.

Neříkám, že jsem závodník, ale rád řídím. Rád cítím, co se děje pod koly a mám rád auto v rukách. Jezdím rychle, ne zběsile, ale spíš předvídavě rychle...rodina spí a já udělám 165km okresek za 1:50 aniž bych je vzbudil.

IMHO:
Nevím, o kolik je 2.5i těžší doopravdy a nevím, kolik z toho je na předku. Ale rozhodně to z ní, spolu s těžkýma kolama, dělá auto pro .. páp...y. Neagilní, klepavý, těžkopádný do zatáček. Takže není ani nijak moc pohodlný ani nejezdí moc dobře :confused:
Takže já jsem - i díky blbé kombinaci výbav Mazdy - koupil Emotion a doslova za pár korun (moc díky za pomoc a podpodru Diamant1980) jsem z ní udělal něco mezi Emotion, Challenge a Attraction. Mazda na odhlučnění nešetří, zvenku jsou všechny výbavy stejný a LED světla mají taky všechny..

No a k tomu automatu. Já jsem sem chtěl jiný pohled na věc. Člověka, který se nechce jen vozit a být divákem ve svým autě. (Takže kombinace adaptivního tempomatu, udržování v jízdním pruhu a automatu z minulýho auta už prostě nechci...štvalo mě to.)
 
CX-5 Emotion, dali ti k tomu ty strašidelný plechový kola, nebo si to přezul hned na prodejně jako prý každej kdo jí koupil?:)
 
Adaptide.ilni tempomat tez v aute nechci. Bohuzel se dostavama do doby, kdy to u nekterych vyrobcu nejde koupit bez :(.

Ale na udrzovani v pruhu nemuzu rict krive slovo. Asi uz mi to zachranilo auto...dalnice...unava... Ostatne stejne jako BLIS, toho si cenim tez.
 
Proc zrovna vyhrady na adaptivni tempomat, kdyz ten si zrovna musis explicitne pustit? Takze kdyz nepustis, nevadi Ti, ne?
 
Pominu-li, ze mimo AT (ze ktere jsem v tomto zivote vylecen) nema moc smysl, tak si nemyslim, ze je programovany s ohledem na ceske silnice a mentalitu zdejsich (plus polskych, rumunskych a podobnych) soferu.
 
Ja jsem jej zrovna tento tyden zacal asi po dvou letech pouzivat. Na D8 ted je 9 km dlouhe omezeni a ve smeru na Prahu se jede "rozdelenymi pruhy". Tedy jeden pruh na kazde strane svodidel. Takze nezbyva, nez se "zaradit do fronty" a "probudit se za 9 km". Tam si ho ted zrovna davam :D.

Ale treba takovy @Krabat si ho chvali, ale OK, my ho zrovna mame s AT.
 
Já jsem právě jako předváděčku zkoušel 2.5 AWD A/T a mě to auto prostě naprosto zklamalo.... :( Tohle je to opěvovaný řidičský suv roku?

mám s tímto automatem podobné zkušenosti :eek: a rád jsem přesedl do své CX3 v manuálu
 
V nějakém testu si na nastavení automatu v nové CX-5 hodně stěžovali. Nevím už, kde to bylo. A mám dojem, že tam zaznělo něco v tom smyslu, že se zřejmě musí jednat o vadu před-produkčního kusu, protože stejný automat v Mazdě 6 řadí daleko lépe. Možná proto ty různé názory tady na fóru na chování automatické převodovky.
 
Adaptivny tempomat i Mazdy ma ten ten problem, ze sa jeho adaptivnost neda vypnut. Takze ak je napr. radar zasnezeny, tak nefunguje vobec. Resp. ak niekomu vadi tato adaptivnost, tak dopadne rovnako. U Subaru a napr. aj Kie sa da prepnut medzi adaptivnym a beznym tempomatom.
 
Tak to prepinani je velka vyhoda. Pri vybirani noveho auta byla pro me pritomnost ad.temp. a nemoznost prepnuti na konvencni tempomat jednoznacnym minusem a jednim z duvodu pro nekoupeni vozu.
 
Proč jsem koupil Emotion: nesnáším zatmavený zadní skla..mám děti, 2.0i je stejný všude. Navíc po potvrzení importétrem a drobnou vlastní obhlídkou je všechno ostatní stejné jako na dalších výbavách - pružiny, tlumiče, tlumící hmoty atd..(u konkurece to nebývá zvykem).

Kola jsem koupil skoro hned, stály mě 8000 s gumama 7mm vzorku. Takže v tomto autě už letní nebudu muset řešit, mám 2 sady.
Jako zázrakem se objevil Diamont1980, který mi prodal jeho interiér - což nebylo úplně třeba, ale je fakt že vyhřívání volantu a sedadel se hodí. Mazda zapomněla, že lidi jsou vynalézaví...takže tam jsou i kontektory..celkem 16 šroubku a půl ne hraní a mám nový interiér - co mě zaujalo je, že mi včera zavrzala palubka - jediná část, na kterou jsem nešáhnul...
Protože Mazda vybavila všechny CX-5 pre-crash a nemá zmáklý procesy jak VAG, jednotka kamery na skle obsahuje jak čidlo vody, tak světla = auto stěračeěauto světla (já dělat nebudu).
Jediný, co zbývá je automatická klima. Je fakt, že ta poloautomatická je v pohodě, akorát se musí člověk naučit co jakou teplotu zanemná na tom kolečku, není tam LCD..asi ji taky řešit nebudu.
Adapivní tempomat, pokud není vypínací do pasivního režimu nechci..navíc nevypadá odladěný dobře, automat jsem popsal, BLIS mi opravdu hodně chybí..ale co už a co jestě jinak????

Takže 440 bez daně auto a 20 k tomu navíc je 460. Za to mi přijde ta CX-5 tak akorát a jsem spokojený.
 
Back
Top