• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

představení Co vás baví a mrzí na Mazdě 6 GL

Ondrej

člen KLANu
117
Mám nově Mazdu 6 GL. To auto mě prostě baví. Rád bych se podělil o štěstí, přiznávám. Nicméně jako u všech aut je i něco, co bych jako uživatel měnil. Tak si říkám, pojďme se podělit o zkušenosti.

+ Požitek z jízdy na okreskách. Mám motor jen 2l 107kW, ale i tak pokud ho držím nad 3000 otáček, tak prostě jede a ten zvuk, nastavení podvozku, řazení. Tady na Vysočině na okreskách si jízdu vyloženě užívám.
+ Design. Jak vnější, tak zejména vnitřní, subjektivně hodnotím na na jedničku.
+ HMI a android auto. Ovládání infotainmentu pomocí kolečka, android auto, ovládání ostatních prvků výbavy mě osobně vyhovuje naprosto bez výhrad. Nepřipadám si jak v raketoplánu a přitom pohodlně ovládám vše potřebné


- vysoká poloha sedadla řidiče. Mám 183 a v nejnižší poloze mě občas překáží prostřední zpětné zrcátko.
- aerodynamický hluk okolo 130km/h a více. Zdá se mi že od střechy (podélníků), nebo zrcátek, je hluk od proudícího vzduchu vysoký a nepříjemný. Zvuk od podvozku mi tolik nevadí, beru ho jako informaci o silnici.
 
Mě dokáže vytočit jedna prkotina ? a to když si nedám pozor a přijedu do stojící kolony moc blízko k autu přede mnou. V tu chvíli se display infotainmentu přepne do grafiky vozidla a nemůžu třeba přepínat hudbu/navigaci nebo cokoliv jiného, tzn. musím si couvnout (pokud to vůbec jde) nebo poslouchat pípání dokud se auto vpředu nepohne. funkce jde pochopitelně vypnout, ale to zase nechci. Jen by stačilo třeba krátké upozornění a pak třeba piktogram na budíkách.

Pak mi vadí pohyb v menu hudby. Přehrávám si MP3 z fdisku, kde mám stovky interpretů a skladeb. Pokud chci vybrat kapelu na "Z" tak musím jak vocas rolovat dolu div se mi prsty nezamotají. Stačilo by dát na kraj abecední posuvník... z prvního interpreta na "A" nelze nahoru obráceně najet na spod playlistu.
 
Poslední úprava:
Mě dokáže vytočit jedna prkotina ? a to když si nedám pozor a přijedu do stojící kolony moc blízko k autu přede mnou. V tu chvíli se display infotainmentu přepne do grafiky vozidla a nemůžu třeba přepínat hudbu/navigaci nebo cokoliv jiného, tzn. musím si couvnout (pokud to vůbec jde) nebo poslouchat pípání dokud se auto vpředu nepohne. funkce jde pochopitelně vypnout, ale to zase nechci. Jen by stačilo třeba krátké upozornění a pak třeba piktogram na budíkách.

Pak mi vadí pohyb v menu hudby. Přehrávám si MP3 z fdisku, kde mám stovky interpretů a skladeb. Pokud chci vybrat kapelu na "Z" tak musím jak vocas rolovat dolu div se mi prsty nezamotají. Stačilo by dát na kraj abecední posuvník... z prvního interpreta na "A" nelze nahoru obráceně najet na spod playlistu.
Oboje potvrzuji:). K té hudbě, já si oblíbil internetová rádia přes aplikaci "Rádio FM". Mám deset oblíbených a rolovat nemusím. Dokonce už můj 5 letý synek říká ať tam dám naše rádio "Big blue swing" a holky brblaj :)

+ líbí se mi, že asistent pro jízdu v pruzích jde nastavit z aktivního zásahu do řízení (koriguje směr) do pouhého režimu vibrací, což mi vyhovuje více než ho vypnout.
 
Mrzi me, ze GJ/GL nema vec, na kterou sem si kdysi davno zvykl u GG: moznost otevrit/zavrit vsechna okna dalkovym ovladanim. Opravdu tim Mazda az tak moc usetrila? Pochybuju...

Rizeni by mohlo bejt strmejsi. Ted musim prekladat ruce po volantu v zakrutach, kde sem to s GG delat nemusel. U auta ktere se tak dobre cejti na okreskach tohle zamrzi.

A skoda taky lichobezniku vepredu, kterej padl za obet snizovani nakladu. McPherson je znat, a ne ze ne.

No a jeste mne mrzi ze se uz nedela liftback.
 
Jedna z věcí, které mě hodně štvou je to, že chybí u většiny modelů indikace nedostatku ostřikovací kapaliny....Taková malá blbinka ale dokáže v zimním období pěkně potrápit.
 
Tak souhlasím s těmi zavírání a otevírání oken na dálku... Hned bych to vyměnil za i-stop nebo jízdu v pruzích.... Byla to strašně praktická věc hlavně v létě... Otevřel si okna na dálku a než došel ze čtvrtého patra k autu, tak vyvětráno... ?. Kdyby někdo věděl, jak to dát zpátky, hlásím se jako první, kdo to tam chce... ?
Ohledně aerodynamického hluku, tak ty 19palcová kola jsou prostě slyšet...
Ale jinak pěkné svezení.... ?
 
Ono na ty okna neco existuje:

Jen nevim, kde to koupit! Kdyz dam u cinana vyhledavat "mazda window closer", dostanu stovky odpovedi, a netusim ktera je spravna...
 
Mám úplně stejnou zkušenost... Jen je potřeba najít někoho, kdo to tady má už hotové a ví, kde to koupit, ale hlavně namontovat bez ulomení nějakých čudlíků.....
 
Mě dokáže vytočit jedna prkotina ? a to když si nedám pozor a přijedu do stojící kolony moc blízko k autu přede mnou. V tu chvíli se display infotainmentu přepne do grafiky vozidla a nemůžu třeba přepínat hudbu/navigaci nebo cokoliv jiného, tzn. musím si couvnout (pokud to vůbec jde) nebo poslouchat pípání dokud se auto vpředu nepohne. funkce jde pochopitelně vypnout, ale to zase nechci. Jen by stačilo třeba krátké upozornění a pak třeba piktogram na budíkách.
Když na mém GJ parkovací senzory v koloně vypnu tlačítkem na palubovce, tak po rozjezdu a dalším přiblížení k nějakému objektu se senzory opět aktivují.
 
Tak jak sem si myslel, že mě vadí aerodynamický hluk na dálnici, tak to není tak zlý jak mě napoprvé přišlo. Spíš je chabý repro a jak jsem zvuk neslyšel čistě, přikládal jsem to okolnímu hluku. Když to porovnám s dvojkovou oktávkou, tak mi přijde, že ta je na tom snad i lépe. Asi proto, že má repro nahoře ve dveřích u kličky dveří.
 
AHoj,
v podstatě to samé:
- pípání senzorů v koloně, když jsem moc blízko auta, po vypnutí tlč. se mi automaticky již nezaktivuje a pak doma při garážování to zase chybí a musím ho zapnout, nevím co je lepší (někdo psal, že se mu aktivuje samo)
- navigace - když si předem nastavím mapu-trasu v MT a pak ho připojím kabelem k auto a přepnu na CARplay, tak se vynuluje a musí to dělat znova a pak když nastartuju, dělám celou proceduru potřetí...
jinak origo navigace mě honí někdy skoro po polňačkách...
-absence senzoru hladiny ostřikovačů - ještě nevyzkoušeno ani nevím jestli tam něco je/není
- pomalé rozvěcení dálkových světel z potkávacích v automatickém režimu. Když vyjedu z osvětlené vesnice do tmy, tak jedu chvíli poslepu, než se "rozehřejí" dálkové lampy :)
-BOSE - u mne zklamání. Spíš celková kofigurace. Hudba hraje jen zepředu, prostorový efekt se nekoná, když naladím váhy víc dozadu , ve snaze o prostorovost, rozhodí to hloubky... zvykl sem si... musel jsem si zvyknout...
ANO , dvojková Octáva v Ambientu hrále lépe
-jsem starší ročník a ještě používám CD, ale přepnout z radia na CD je docela procedura...
-měkký lak
-úzké zadní dveře
-absence tunelu v zadních sedadlech

+ motor, kultivovanost a utlumení hluku od motoru
+ spotřeba,
++ dynamika po otevření od Shr3ka
+komfort podvozku na 19-kách
+jízdní vlastnosti a celkové chování , hbitost
+tlačítkové ovládání všech smysluplných a nesmylsných funkcí.
+design exteriéru
++design interiéru
+dotaženost detailů (plasty, lemy kol. atd)
+ovádáni infotaimentu kolečkem



Když to shrnu,
to podstatné, co dělá auto autem, je super, ty minusy se dají přežít (až na tu muziku .... )
Rozhodně nelituji , že jsem opustil koncern a snad litovat nebudu.

Jamesson
 
AHoj,
v podstatě to samé:
- pípání senzorů v koloně, když jsem moc blízko auta, po vypnutí tlč. se mi automaticky již nezaktivuje a pak doma při garážování to zase chybí a musím ho
-absence senzoru hladiny ostřikovačů - ještě nevyzkoušeno ani nevím jestli tam něco je/není
- U starších verzí stačilo zatáhnout ruční brzdu a bylo po pípání předních senzorů
- Verze s ostřikovači světlometů senzor hladiny kapaliny mají
 
ANO , dvojková Octáva v Ambientu hrále lépe
-jsem starší ročník a ještě používám CD, ale přepnout z radia na CD je docela procedura...
Dnes jsem si s audiem hrál a zkoušel různou hudbu a subjektivně kvalitu zvuku dost zvedá když člověk přidá výšky (o tři dílky doprava). Ale mám základní repro, ne Bose.

Jak to rádio přepneš na CD. Já to dělám tak že musím vysunout a zasunout disc.
 
Dnes jsem si s audiem hrál a zkoušel různou hudbu a subjektivně kvalitu zvuku dost zvedá když člověk přidá výšky (o tři dílky doprava). Ale mám základní repro, ne Bose.
ANO , dvojková Octáva v Ambientu hrále lépe
Určitě stojí za to, vytlumit přední dveře. Pak lze trochu přidat nejen výšky, ale i basy a hned hraje Bose o dost lépe. Verze bez Bose nevím, nemohu sloužit. Samozřejmě s patřičně kvalitním zdrojem - přinejmenším DAB, CD nebo MP3 od 192 kbit/s výš.
Jinak nevím, co bylo v Oct II v Ambientu za rádio, ale asi to nebyla nejvyšší výbava s ozvučením Canton. Každopádně ve všech Oktávkách I - III i Superbu III, kde nebyl Canton (ten jsem dosud neslyšel), mi přišel zvuk mdlý, nepřehledný.
 
V tom pripade by to uz nakou dobu mely mit vsechny modely, ne? Koukam nakej starej katalog z 1/2019: i Mazda6 v zakladu mela LED-svetla s ostrikovanim...
Ano přesně tak modely s ostřikovači mají, tzn. roky cca 90-14 a 18-současnost mají.
 
Ano řešili jsme už několikrát - výbava severských zemí - tzn. máš ostřikovače ;) (z těchto krajin jsou dokonce i u starších halogenů)
 
Back
Top