• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

představení Co vás baví a mrzí na Mazdě 6 GL

Retuše se tu rozjely, tak jen zkusím do fóra obecný dotaz… mluvím o 46V Soul Red Crystal.
Ta je v prodejně Kbely (Color index s.r.o.) prodávána ve dvou lahvičkách (hroty, štětečky – detail).
Jedna obsahuje „metalízu“ na doplnění „vrypu“ a pak i opticky rudý „lak“, který s odstupem 10-15 min má přijít jako krytí.

Originál Mazda má taky dvě lahvičky a pokud obrázky nejsou jen ilustrativní, tak jedna obsahuje opět „metalízu“ a druhá již jen čirý „lak“.
Nezkoušel někdo porovnat či netušíte, jestli výsledek retuše bude rozdílný pro zdánlivě jiné náplně?

Sám mám set ze Kbel a pořád mi připadá, že to ve výsledku není ono.
M6 má nyní 39kkm a pohled zejména, nikoli výlučně, na kapotu po 3/5 zimy je k pláči.
"Zbrojím" na jaro, na další kolo retuší a proto se ptám :rolleyes:
Žádná zázračná metoda asi neexistuje a vždy je to místo opravy trochu světlejší, nebo tmavší než okolní originál lak. Bezbarvý lak vůbec nepoužívám, protože to lepšímu výsledku nepomáhá. Na netu je spousta videí, jak by se to mělo správně dělat, ale abych se s jednou tečkou mordoval půl dne a pak na třiceti kilometrech potkám 20 van se šutry a 20 tahačů se dřevem, ze kterých lítají šutry všemi směry, tak na to fakt už nemám vůbec chuť a sílu.
 
Ano, receptury pro tyhle tužky se mění... Já mám ještě s čirým lakem.
 
Ať vlákno nezajde... Jestli by mě něco mělo štvát tak:
-absence otevírání zavírání oken na dálku
-drnčení výztuže v zadním nárazníku

Jinak pouze samé klady a spokojenost!
 
Pridám aj ja svoje postrehy :)
Doteraz som mal Škodu (3x), Hyundai (5x) a Renault (1x).
Klady :
- výborný podvozok, zábavný v zatáčkach a pokojný na rovine. Nerovnosti žehlí krásne, nehúpe sa, poskytuje odozvu
- výborný (skutočný, nie 3 valec s turbom) motor, tichý, na automat drží otáky skutočne nízko po zošliapnutí pedálu trochu ubzučaný, ale dostatočne výkonný
- automatická prevodovka radí bez cukania, prodlev a nerozhodnosti
- krásny exteriér, dlhá predná časť, úzke svetlá a široká maska - ale primerane, nenarušuje celkový dojem
- luxusný interér, mäkčené materály, obšívané plochy, výplň dverí, odhlučnenie, nič netlačí, nevrže. Pocitovo o triedu drahšie auto
- LED svetlá, neviem či už v základe, ale bez nich by som si už auto nekúpil, dobre vidieť okolo a pred seba počas noci, v hmle a pod je veľmi dôležité :D
Zápory :
- niečo nahlas vŕzga v podblatníku, tak že sa škripotavý zvuk prenáša aj do kabíny, ale presne viem kde, takže sa objednám do servisu aby to odstránili
- ak by bolo na zadných sedačkách viac mesta na kolená, nebolo by to vôbec na škodu, vzadu to pôsobí stiesnene (v porovnaní s I40 kombi)
- trochu ma zarazilo, že chýba aut.otváranie 5 dverí kľudne i v nejakej prípl.výbave
- chcelo by to zamakať na infotainmente, príde mi že funkcionalita je stále rovnaká, len sa opravujú bugy, za konkurenciou už zaostáva. Navigácia detto

Obecne som s mojou prvou Mazdou veľmi spokojný a verím že nebudem mať dlhý čas dôvod vymeniť značku.
 
Poslední úprava:
ASISTENTI:
- Adaptivní tempomat neumí být jen tempomat, bez adaptivnosti.

PROSTOR
- Místo na nohy na zadních sedačkách je u tak velkého auta opravdu výsměch... ale chápu, Mazďácká atmosféra holt potřebuje volně dýchat a taky větší rozvor by zhoršil jízdní vlastnosti.

Jen update - poslední GL už umí tempomat bez adaptivnosti.
A větší rozvor nabízí sedan, pokud někdo nepotřebuje kombi.
 
V nastavení, záložka Bezpečnost, MRCC a tam zrušit kontrolu vzdálenosti.
Můžeš poskytnout fotku kde to máš? Mám M6 GL 2019 a v Nastavení Bezpečnosti jsou položky DRSS, SBS/SCBS,BSM,LAS a TSRS - viz fotka. (MRCC vím, že je v CX-5 2021, protože má nový 8" displej = nový infotainment)
Psal jsem do Mazda ČR ohledně možnosti vypnutí MRCC a bylo mi řečeno, že vypnout nelze, protože *cituji*: "U Mazda6 tomu tak není, systémy nelze selektivně vypínat, i z důvodu, aby vůz odpovídal tehdy schválenému provedení a požadavkům."
Zkusil jsem DRSS režim vypnout, ale myslím, že jsem to už na začátku léta zkoušel a minulo se to účinkem, tj. stále zpomaluje a drží odstup za autem - proto jsem psal na Mazda ČR.
Celý radar system považuji za více nebezpečný a kontraproduktivní ohledně efektivity jízdy.

20231022_135449.jpg 20231022_135440.jpg
 
Poslední úprava:
Můžeš poskytnout fotku kde to máš? Mám M6 GL 2019 a v Nastavení Bezpečnosti jsou položky DRSS, SBS/SCBS,BSM,LAS a TSRS - viz fotka. (MRCC vím, že je v CX-5 2021, protože má nový 8" displej = nový infotainment)
Psal jsem do Mazda ČR ohledně možnosti vypnutí MRCC a bylo mi řečeno, že vypnout nelze, protože *cituji*: "U Mazda6 tomu tak není, systémy nelze selektivně vypínat, i z důvodu, aby vůz odpovídal tehdy schválenému provedení a požadavkům."
Zkusil jsem DRSS režim vypnout, ale myslím, že jsem to už na začátku léta zkoušel a minulo se to účinkem, tj. stále zpomaluje a drží odstup za autem - proto jsem psal na Mazda ČR.
Celý radar system považuji za více nebezpečný a kontraproduktivní ohledně efektivity jízdy.

Zobrazit přílohu 48408 Zobrazit přílohu 48409
Ahoj, ta poslední věta je hodně subjektivní. Mohl bys rozvést tu "nebezpečnost a kontraproduktivnost"?
 
Ahoj, ta poslední věta je hodně subjektivní. Mohl bys rozvést tu "nebezpečnost a kontraproduktivnost"?
Podotýkám, že když řídím, tak opravdu řídím - užívám si jízdu a fyzikální vlastnosti/možnosti auta. Jídlo, pití, mobil atp. = nezájem
Považuji se (ano, sebevědomě, takže větrejme 😎) za advanced user a ne za někoho co bohužel potřebuje z A do B a s každou křižovatkou je nervóznější a nervóznější. Absolvoval jsem školy smyku a bezpečné jízdy, abych auto tzv dostal do ruky a znal limity (jsou dál než moje, takže jsem v pohodě)

Nebezpečnost: (pozn: vypnuté hlídání jízdy v pruhu, vždy)
- Již min 3x (za půl roku) se mi stalo, že mi adaptivní tempovamt(AdTp) vyloženě hamstl na brzdu, když jsem se možná 20-25km/h blížil k autu které odbočovalo podobnou rychlostí někam do dvora, prašnou cestu atp. přitom já už pootočil volantem na druhou stranu a krásně a plynule bych ten kousek rohu odbočujícího auta objel. Při onom hamstnutí byla moje starost, abych ve zpětném zrcátku viděl, jestli to stíhá ten za mnou... nebo dostanu nový zadek auta.
- Při předjíždění přes 2 pruhy, na dálnici, když náhodou spadne blinkr, mi AdTp zase hamstl na brzdu, když už jsem v prostředním pruhu(AdTp najednou zjistí auto a už brzdí), ale držím volant na přesun do levého pruhu. Nejen, že určitě zezadu to vypadá jako debilita(předjíždět a svítit brzdovými světly, ale hlavně významně klesne má rychlost! což je zatraceně nebezpečné, nebo?!)

Kontraproduktivnost:
I nejmenší bezpečná vzdálenost AdTp je zatraceně dlouhá, a prostě zpomaluje(adaptuje rychlost) daleko předtím než začnu uvažovat o předjetí. Takže v domnění 130+ km/h najednou zjišťuji, že se přestávám přibližovat autu před sebou a jedu např 115km/h jako on. Tudíž jsem nucen více sledovat info HeadUpu, který mi ukazuje, že se blížím do brzdící zóny(tak jí říkám já, protože mi vlastně brzdí) a musím o to dříve do levého, abych neztratil rychlost k předjetí.
AdTp chápu jako něco co je pro někoho kdo se chce ploužit pořád za někým, jenže já se nechci ploužit za každým kdo je v pravém pruhu a zároveň nechci zabírat, na nesmyslně dlouhou dobu, pruh levý.

O ekoterorismu se ani nebavím -> na nežádoucí zpomalení je třeba reagovat akcelerací, kterou bych při neAdTp nemusel vůbec řešit
Jsem z GHčka zvyklý 7 let používat obyč. tempomat, hlavně na dálnici, stylem: nastavuji XY km/h a jen hlídám zrcátka, když se vejdu, tak předjíždím, když se nevejdu, tak přerušuji tempomat a jakmile je prostor, obnovuji tempomat na původní úroveň XY km/h.
Vždy řídím tak, abych viděl i to co se děje před autem, které dojíždím, což AdTp určitě neuvažuje.

Takže když jedu Plzeň-Zlín, tak v GHčku jsem používal pedál akcelerátoru v podstatě jen na sjezdech a nájezdech dálnice. V GL jsem na pedálu stojící cca 320km z oněch 370km. Reálně jde AdTp využít v úsecích Vyškov->Kroměříž a Kroměříž->Zlín kde je v noci prakticky nulový provoz.

Když použiju AdTp při provozu, tak buď se budou plácat tempem, kterým nechci nebo budu většinu času v levém pruhu, protože distance AdTp jsou šílené dlouhé.

Reálně mně tím Mazda pěkně štve, když vidím, v infotainmentu, tolik možností nastavení kdejaké prkotiny, ale tohle jde jen? na nové verzi infotainmentu, s 8" displejem.

Kdo umí (umožnit) vypnout MRCC a udělat z něj krásný tj. hloupý tempomat? ... platím zlatem!

Jestli někdo jezdí na nejvyšší level vzdálenosti AdTp, tak bych ho rád poznal, protože já si to nedokážu ani představit a nemám ani odvahu to v hustotě provozu použít/zkusit - očekávám, že by se mezi mně a toho přede mnou vešlo dalších 5 aut a já bych plynule zpomaloval a zpomaloval až bych nikdy nikam.
 
Mám to nastavené na minimální vzdálenost a jezdím s tím prakticky jako s tempomatem bez radaru s tím, že je tam ta pojistka, že pokud dojedu nějaké auto, tak nemusím hned tempomat vypínat. Ano, v hustém a velmi hustém provozu to funguje jak popisuješ, ale ve velmi hustém provozu se tempomat bez radaru také nedal používat. Že radar nejde vypnout ani nevím, myslel jsem že ano, ale z výše popsaného jsem to nikdy nehledal, přece jsem si nekoupil auto se vším možným, abych to pak stejně všechno vypnul.
A to jsem taky před tím najel 200t km na GH. ;)
 
Jezdím podobně jako @moravian , na min. nastavitelnou vzdálenost. Ta je nastavená asi na 1,5 s od předchozího auta, což je pro běžnou jízdu zcela v pořádku. MRCC využívám proto, že mi jednak udržuje rychlost (ano statický tempomat taky), ale hlavně mi ohlídá, kdybych zrovna nebyl plně soustředěný. Jsem si vědom toho, že občas se dívám na navigaci nebo přepínám rádio apod., takže moje reakce na dění na silnici není okamžitá. Pokud chci více manévrovat nebo vidím problematickou situaci, kterou MRCC neumí dobře řešit, tak buď ho přetlačím plynovým pedálem nebo ho vypnu a posléze zase nahodím.
Tedy jsem za radar, i kvůli SCBS, rád.
 
Ja mam teda s tim adaptivnim tempomatem na Mazde 6 stejny problemy, jako @Karlof — jak jsem si oddechl, ze MX-5 ma obycejny, predvidatelny, hloupy tempomat :). Ale mimochodem nas Citroen C4 Grand Spacetourer ma ten adaptivni tempomat jeste o kousek blbejsi, nez Mazda 6; jeste o trosicku vic se "leka" a rychleji brzdi... takze muze byt i hur. Vlastne na adaptivu mi vadi, ze nad nim musim neustale premyslet... jestli uz neco bude delat, co bude delat, co by mohl udelat... klasickej tempomat proste bud jede nejakou rychlosti, nebo nejede. On/off. Stale ridim jen ja. Stejny to je i s udrzovanim v jizdnim pruhu a dalsima "asistentama"...

Myslel jsem si, ze si treba na ten adaptivni budu muset zvyknout po vic jak pul milionu km s neadaptivnim. Ale ted mam s auty s adaptivnim najeto uz skoro 100 tis km, a porad nezvyknul. Jedine, kde ho spokojene pouzivam, je popojizdeni v kolonach.
 
Všechny ty adaptivní tempomaty, nouzová brždění, udržování v pruhu jsou pro toho "advanced" řidiče, jak psal kolega přede mnou spíš k breku/vzteku, než že by vážně něčemu pomohli. Minule mi brždění nesmyslně zašláplo berzdu tak, až jsem se regulérně vylekal, co se stalo :)
Adaptivní tempomat nemám a jsem za to rád, protože mě nějak neoslovil, když jsem měl možnost ho vyzkoušet v trojce.
Hlídání pruhů je další velký fail. V mojí Mazdě to ještě jde, ale v těch novějších už je to naprosto nepoužitelné a pípá téměř nonstop. Nejhorší jsou žluté úpravy, které to ignoruje a auto Vás posílá do překážky :cool:

Asi je to i o celkovém odladění těch systémů, protože prý v novém BMW 7 funguje hlídání pruhu i adaptivní tempomat perfektně. Aspoň Vaculík to říkal :)
 
Asi je to i o celkovém odladění těch systémů, protože prý v novém BMW 7 funguje hlídání pruhu i adaptivní tempomat perfektně. Aspoň Vaculík to říkal :)
Tak jeste aby se zacali soustredit i na zbytek auta, jako driv, nejen na elektronicke systemy :). Pred par tydny jsem se bavil s jednim nadsencem do aut, majitelem mnoha historickych Ferrari atp., ktery ma od noveho sestilete BMW M760Li xDrive, uz s pulmilionovym najezdem, a rikal, ze se modli, aby dal drzelo, protoze ta nova sedmicka je uplne tragicka... ergonomie, design, pretechnizovano... A neslysim to poprvy, ze ani zakaznik, ktery rad ridi a ktery nema zadne financni omezeni, si na soucasnem trhu nedokaze vybrat. Vsude leskly dotykovy tlacitka, obri reflexni displeje, zdeformovany volanty...

--
Zpatky k tematu Mazdy 6 a co na ni vadi — uplne jsem zapomnel pripsat, ze za me je velka skoda, jak ma i Sedan tvarovany zadni sedak a operadlo. Interier by byl dost siroky na umisteni tri detskych sedacek, ale bohuzel kvuli tvarovani podsedaku a pozici pasu je to boj, a ani kombinace 1 dospely + 2 sedacky nebo dospely + sedacka + vajicko neni vzadu prilis komfortni. I treba v CX-5 je to o fous lepsi, ackoliv na centimetry je ta sirka vzadu mensi a i podelna mezera je mensi. Pripada mi to hrozne skoda, americka verze 6 ma aspon 3x top tether, tady jen 2x... ale samozrejme chapu, ze s trema detma jsem ze statistickeho pohledu unikat a proto na to automobilky kaslou.
 
Back
Top