• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

představení Co vás baví a mrzí na Mazdě 6 GL

Hlídání pruhů je další velký fail. V mojí Mazdě to ještě jde, ale v těch novějších už je to naprosto nepoužitelné a pípá téměř nonstop. Nejhorší jsou žluté úpravy, které to ignoruje a auto Vás posílá do překážky
S hlídáním pruhů nemám problém - ale musí se přenastavit oproti defaultu. Ten byl nesnesitelný - jakmile se auto odchýlilo od středu pruhu, tak šahal do volantu. To jsem zrušil a reaguje mi, až když dojedu přímo ke kraji pruhu. Což považuji za dobrou prevenci případného mikrospánku nebo větší nepozornosti. Na zúženích a opravách dálnice vypínám.
 
Nejradši mám z asistentů sledování pohybu za vozidlem (RCTA), protože při couvání je člověk vždycky jednou nohou v krimu a tohle mi doslova chrání zadek. Myslím, že je lepší asistenty nevypínat, ale naučit se je, ač nedokonalé, používat. Máme prostě autonomní auta třída 1, Tesla má 2-3 a bude hůř. Na někom si to ty fabriky vyzkoušet musej. Adaptivní tempomat používám i při cestě do práce po okreskách a od toho tlačítka RES na volantu budu mít brzy otlačenej palec, ale přijde mi to fajn, chce to jen trošku předvídat. Dvousekundový odstup je minimum, na vodě a v zimě to chce zvýšit, jinak nemusíte dobrzdit. Pravidelně střídám auto s obyčejným tempomatem, a občas se přistihnu, že zapomínám brzdit. Když jsem před lety jel v Lausanne metrem bez řidiče, byl jsem z toho vyvalenej. ;)
 
Za mě je to přesně jak popisuje @Karlof..v našem provozu se dá AT použít snad jen v kolonách nebo spíš ve městě, kde to naopak může při drobné nepozornosti zachránit řidičák, protože stihne samo zabrzdit, ale to podle mě dost popírá puvodní využití tempomatu,které bylo hlavně kvuli plynulosti a odpočinku na dálnici. S tím dnešním bych opravdu nakonec skončil někde za někým kdo jede po dálnici 100 a ploužil se s ním až dokud by neodbočil. O předjíždění na tempomat se ani nebavím, protože to se opravdu musí dát blinkr už tak "hodinu " předem a to se za mnou zase musí zbláznit všichni protože budou mít pocit že mě mohli stihnout v klidu předjet...když mi díky hlídání odstupu padne rychlost na 125 a hold atmosfeře bez podřazení zase trvá než se na 130 rozjede...takže tohle je fakt nesmyls...jenže nejhorší je že to bude ještě daleko horší...do budoucna zlatá M6 a její možnosti nastavení.
Dostalo se mi totiž do ruk auto nejmenované "české" firmy (nejnovější model) a co to dokáže vyvádět za psí kusy jak na tempomat tak hlavně na hlídaní pruhů..to je hrůza....neustálé usměrnovaní a trhání s volantem...strašně složitý způsob vypnutí (narozdíl od tlačítka pod volantem) a hlavně po vypnutí motoru a opětovném nastartování vše nastavovat znovu..tzn. nastavování s nastartovaným motorem (kde je ta ekologie) nebo se rozjet a nastavit za jízdy (kde je bezpečnost) ..za mě Hruza hruz...a když si vezmu že každy z těch systémů ma svuj nějaky pazvuk..takže pokud doted jezdím pěkně v klidu a můžu v autě i uspat dítě..tak tohle mi přijde že funguje jak pojizdný budík...prostě tady fakt nikdo spát nebude...protože tady pípá pořád něco...což mi přijde zase nahlavu, jelikož po nějáké době vám to bude stejně jedno a řidič na to přestane reagovat...hold tady je krásně vidět jak všeho moc škodí a že řidičsky přívětivá auta co jsou dělaná s rozmyslem...a pro řidiče..jsou nenávratně v háji, protože jsem slyšel, že už i nová MAZDA CX60 to má velice podobně. Tak to už asi fakt zamrzne i to peklo :-(

 
Pánové, když se naučíte s ad. tempomatem používat také plynový pedál, budete mi o několik problémů míň.
Přesně, taky jsem se naučil ho tímto "přeprat" v těch jeho slabých chvilkách. Adaptivní není prediktivní, zatím :no_mouth:
 
Ja porad nesouhlasim. Samozrejme ho clovek furt tim plynem koriguje, jinak bych ho nemohl pouzit skoro nikdy. Ale muset ho korigovat plynem je proste dalsi kompenzace. Musim skoro pokazde zacit postupne pridavat v momente, kdy se adap. t. neceho lekne nebo zacne zpomalovat... napr. pri velmi plynulem predjizdeni na dalnici, kdy se samozrejme potrebuji k vozidlu pred sebou priblizovat a zaroven pomalu vybocovat (a ano, v urcity moment nemam rohem sveho vozu od rohu vozu pred sebou rozestup 2s... ale taky nemam temer zadny prekryv). Stejna situace je, ze jedu v levem, nekdo mi tam v dalce vjede, a ja vidim, ze i zase stihne predjet/uhnout, ale adaptivni tempomat uz brzdi, a cim clovek jeden rychleji, tim hur se odhaduje, kdy zacne brzdit...

Jak uz nekdo napsal, mozna je to o tom, po jak plnych silnicich se s tim clovek pohybuje. Ja si opravdu vazne neumim predstavit jet nekdy rano D8 smerem na Prahu a pak libovolny usek prazskeho okruhu nebo tunelu plne na adaptivnim tempomatu bez stejneho poctu zasahu, nez by vyzadoval manualni tempomat, ale zaroven s nutnosti se naopak vic soustredit na to, proc/jestli auto brzdi, proc/jestli zrychluje apod.
 
Všechno se vyvíjí, nic není 100% a taky se vše pasuje na většinu (jako ta překotná bezpečnost)..., tedy takto si to zdůvodním já.
Pamatuji tempomat ve fasovaném Superb s manuální převodovkou, a taky to byl pro mě nepoužitelný pokrok.
 
Pánové, když se naučíte s ad. tempomatem používat také plynový pedál, budete mi o několik problémů míň. Nebo ho vypínejte a zapínejte, jako jste museli vypínat pasivní tempomat. Pořád vám zvýší bezpečnost.
:rolleyes: Chci používat tempomat právě za účelem, abych nemusel používat pedál akcelerátoru a prát se s vlastním autem. (Tak krásně a jednoduše jako jsem to roky praktikoval v GHčku - Cancel a "+" a "-" tlačítka mi umožnily spoustu km v pohodlném posezu)

Takže při každém přiblížení k autu vypnout AdTp, následně, pomocí pedálu akcelerátoru provést předjetí, a pak zase zapnout AdTp? ...jen ještě stihnout vypnutí AdTp než začne zpomalovat.
To bude AdTp využíván v kolonách a 1:00-4:00 ráno.

Z mého pohledu je to o aktivním zásahu vozidla do řízení, v situaci, kdy já (jakožto řidič) jsem bezvýhradně zodpovědný za řízení vozidla. Dokud je řidič 100% zodpovědný za řízení, tak jakýkoliv aktivní prvek přeci musí být vypnutelný resp přepnutelný do stavu neaktivního zásahu do řízení(tj třeba jen informace "brake" na HeadUp displeji, ale bez aktivace brzdného účinku)
 
Takže při každém přiblížení k autu vypnout AdTp, následně, pomocí pedálu akcelerátoru provést předjetí, a pak zase zapnout AdTp? ...jen ještě stihnout vypnutí AdTp než začne zpomalovat.
Asi nepochopení.. Při zapnutém AdTp při přiblížení k autu před sebou šlápnu na plyn a překonám/eliminuji zpomalování od AdTp. Resp. pokud mám místo v levém pruhu, radši se zařadím do levého, ještě než začne AdTp zpomalovat. Nutí mě jezdit bezpečněji, tedy nepřibližovat se k předchozímu autu na vzdálenost menší než 1,5 - 2 s. A tím dříve, čím větší je rozdíl rychlostí mého a předjížděného auta. Zrovna tak, pokud v levém pruhu předjíždí někdo pomalejší, plynem překonám AdTp a na svoji zodpovědnost snížím vzdálenost mezi auty na méně jak 1,5 - 2 s, abych mohl rychle pokračovat svojí rychlostí, či dříve akcelerovat, ještě než se auto přede mnou zcela zařadí do pravho pruhu.
Ano, vyžaduje to vyšší zapojení hlavy do procesu řízení, ale při pasivním Tp také musíš zapojit hlavu, abys posoudil bezpečnou vzdálenost od předchozího auta, i když chceš vypínat Tp a i když ho nechceš vypnout - pak často manipuluješ s tlačítky na snížení a posléze zvýšení rychlosti, jak jsem to dělával i já v GHčku. Teď to děláš spojitě nohou na plynovém pedálu, nikoli "digitálně" rukou.
 
Já adaptivní tempomat používám defakto pořád. Co mi vadí je, že na displeji nijak nejde poznat kdy hodlá začít zpomalovat podle auta předemnou. Za ten rok co s ním jezdím jsem si furt nezvykl na tu velkou vzdálenost kdy to začne zpomalovat. Upřímně bylo by fajn, kdyby ta nejmenší vzdálenost byla o něco menší.
Systém držení v pruzích mám taky zapnutej pořád. Vypínám ho na okreskách, kde mi nedovolí řezat zatáčky. Ale pro jízdu na dálnici je to pro mě hodně příjemný společník. Trochu bych ocenil, kdyby uměl líp jezdit uprostřed.

Co mě ale celkem prudí je "detekce držení volantu". Protože i když ten volant držím, tak mě to kolikrát začne pípat, že ho nedržím. Kapacitní volant by byl asi lepší, než detekce na základě pohybu.
 
Co mě ale celkem prudí je "detekce držení volantu". Protože i když ten volant držím, tak mě to kolikrát začne pípat, že ho nedržím. Kapacitní volant by byl asi lepší, než detekce na základě pohybu.
Taky mě štve. Nicméně přijde mi, že se rozhoduje hlavně podle tlaku na volant.
 
Back
Top