• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Jaký převodový olej?

Ahoj vespolek, po roce jsem vyjel s 6kou, 114 kW, r.v. 2010...kvuli vymene motor.oleje a filtru. Rano byla teplota kolem 17 st.C., tak se auto chovalo standardne. Kdyz jsem jel odpo domu, bylo vse rozpalene a poprve za 5 let mi Mazda zazlobila pri razeni. Mam ji zminovanych 5 let a bez chyby, posledni rok vsak spí ve stodole. Radici paka za horka jaksi hekala a nejvetsi problem byl s 3.rychlosti. Nekdy ani nesla najit, radicka jakoby ji nenasla. Nakonec jsem ji zaradil. To se opakovalo. Zdalo se mi, ze se paka nevraci na stred, zustava pri razeni mezi 1 a 2kou a trojku at si najdu sam, na 4, 5, 6 OK. Zpatky opet problem hlavne s 3kou. Nedalo mi to a ted vecer, kdyz se ochladilo, jsem jel auto projet, paka uz nehekala a radilo se lip, i kdyz ta 3ka o sobe dala vedet. Nemate podobnou zkusenost? Degradoval mi olej v prevodovce? Vetsinou ctu, ze prevod. zlobi za studena, u mne naopak. Zvazuji vymenu oleje. Prosim, byla by nejaka zkusenost? Dekuji.
 
Je, je. Doufam, ze ne. Asi jsem to né presne popsal, ale dela to dojem, ze to jde vse od radici paky. Auto ma jen 135 tis.km. Ja jsem 2.majitel a zachazim s nim ohleduplne. I to skuhrani, pazvuky sly vylozene jako z pod kozenky kolem páky, rezeni...kdyz řadim 3ku, tak spis pocit, ze paka se nechce hybat a leze z 2ky nekam do mezipolohy na kulise, jako mezi 1 a 3, nez by sklouzla do 3. Tak trosku jak v Renaultu...majitele fr.vozů nechť mi odpusti, ale nepresne razeni podobne kvedlani varecky v modelíné mne vzdy fascinuje...
Stare dobre kratke a naprosto presne razeni je najednou pryc.
Nezazil jste nekdo?
Diky vsem za typy na oleje. Necham vymenit za doporucovany Castrol.
Zaujalo mne, ze popisujete problem za studena, a u mne je to naopak. Dokud sem s autem casto jezdil, tak bylo vse OK. Po rocnim stani tyto projevy...
 
Olej dělá problém s řazením za studena :
- špatná viskozita = moc tuhý
- starý olej s unavenými aditivy
Oba případy se po zahřátí zlepší.

Tady to ale vypadá spíš na mechanickou část... Ještě mě napadá - kdy byla měněna brzdovka (i ve spojkovym okeuhu)?

Třeba je tam trocha vlhkosti, ta se změní po několika sešlápnutích na páru a spojka hůř spojkuje (úplně nevypíná)
 
Děkuji za typ...no nechal jsem stát auto pres noc venku. Rano, za priznivych podminek...bylo relativne chladno...jsem ho nastartoval a i behem kratke jizdy pod strechu bylo vse OK. Řadička tichá, řazení přesné. Určitě to udělalo to velké hic. Po vymene motor. oleje a filtrů stalo auto hodiny na rozpalenem parkovisti a následně razeni zlobilo. Samozrejme v minulosti, kdyz jsem s nim jezdil, tak mu tyto situace nevadily. Nechapu to. Rok stalo bez pohybu. Vse v nem funguje, ale jen to razeni za tepleho pocasi zlobí. Tehle casti auta technicky nerozumim, nechapu, co se muze teplem roztahnout, prestat fungovat...zpusobit pazvuky pri hybani s radici pakou, jeji zlenivění a spatne hledani 3ky. Taky pri klidne jizde to bylo horsi, kdyz jsem ji vytáčel, radila vcelku dobre... Zadna pricina mne nenapada. Zažil jste nekdo? Mate typ? Mne nenapada nic krom oleje, jestli degradoval, ma vliv na nejaka táhla, pruziny...? Proč vadí horko? Nebo je nejaky mechanismus pod samotnou pákou...jakoby se nevracela na stred a clovek ji musi cestu k 3 najit sam. 1,2 dobry, z 2 na 3 narazi nekde mechanicky jako do prekazky mezi 2 a 3. Člověk si musi tu 3 sam najit. Pak uz z 3 na 4 ok a 5,6 ok. Myslim, ze zpatky ze 4 na 3 taky trochu nepresne řazení..... Lamu si hlavu, co s tim?
 
Děkuji za typ...no nechal jsem stát auto pres noc venku. Rano, za priznivych podminek...bylo relativne chladno...jsem ho nastartoval a i behem kratke jizdy pod strechu bylo vse OK. Řadička tichá, řazení přesné. Určitě to udělalo to velké hic. Po vymene motor. oleje a filtrů stalo auto hodiny na rozpalenem parkovisti a následně razeni zlobilo. Samozrejme v minulosti, kdyz jsem s nim jezdil, tak mu tyto situace nevadily. Nechapu to. Rok stalo bez pohybu. Vse v nem funguje, ale jen to razeni za tepleho pocasi zlobí. Tehle casti auta technicky nerozumim, nechapu, co se muze teplem roztahnout, prestat fungovat...zpusobit pazvuky pri hybani s radici pakou, jeji zlenivění a spatne hledani 3ky. Taky pri klidne jizde to bylo horsi, kdyz jsem ji vytáčel, radila vcelku dobre... Zadna pricina mne nenapada. Zažil jste nekdo? Mate typ? Mne nenapada nic krom oleje, jestli degradoval, ma vliv na nejaka táhla, pruziny...? Proč vadí horko? Nebo je nejaky mechanismus pod samotnou pákou...jakoby se nevracela na stred a clovek ji musi cestu k 3 najit sam. 1,2 dobry, z 2 na 3 narazi nekde mechanicky jako do prekazky mezi 2 a 3. Člověk si musi tu 3 sam najit. Pak uz z 3 na 4 ok a 5,6 ok. Myslim, ze zpatky ze 4 na 3 taky trochu nepresne řazení..... Lamu si hlavu, co s tim?
Pred chvili jsem prisel od auta, letni vecery a noci jsou fajn. Mel jsem strach odervat plasty a dostat se k páce. Zhledl jsem 2 videa a obe pomohly. V jednom jde nejprve vyvyklat drzak napoju, ten vynda a pak vynda plast kolem drzaku a rucky, nasledne plast kolem radicky...samozrejme odsroubuje hlavici. To mi neslo, vyndat nejprve drzak napoju, tu hranatou kapsu s vikem a tak dle jineho videa jsme vytrhl boky plastu kolem toho drzaku a rucky a cele to vyrval ven. Opravdu to slo ztuha a nechtelo se to pustit uprostred smerem dozadu. Ale je teplo a nic jsem neulomil. Nemam tyhle silové akce rád. Potom jsem musel opet vytrhnout levou a pravou ozdobnou listu jdouci k volantu a nad prihradku spolujezdce. Nakonec vytrhnout plast kolem radicky, ktery mi pak blokovala uz jen elektrika do vyhrevu sedadel a zásuvky. Tu uz jsem nedemontoval, protoze pod paku se slo dostat. Byl zde zbytek bile vazeliny od vyroby. Vzal jsem grafitovou a vecpal ji kolem paky, k dvema tahlum a do pruzin. Snad se zbavim pazvuku a nepresne kulisy k 3ti rychlosti. Packy plastů jsem maznul obyc.bilou vazelinou, abych priste nemusel za vse tak silene tahat a rvat se s tim a poskladal je nazpet. Doufam, ze jsem timto vec vyresil. Pak uz mne napada jen vymena prevod.oleje...ale ten by prece nezpusoboval pazvuky pri pohybu radicky a jeji, rekneme, lenost. Apropos, kdyz bych menil manzetu řadici paky, musi se po odstraneni plastu dole odsroubovat 2 sroubky, nebo jde sroubovakem vysadit jen ramecek kolem ni? Neumim si to predstavit bez poskozeni plastu ci prasknuti ramecku...mne to vse drzi jak prilepene. Snad jsem nekomu pomoh, dekuji za prip.reakce a dam vedet, byl li problem timto vyresen.l
 
Dnes vylet, sice mne auto pozlobilo s alarmem, popisuji v jinem vlakne, ale promazani "střev" pod pákou pomohlo. Pazvuky zmizely a řazeni ok. Auto jsem koupil a melo neco kolem 114 tis.km, rezeni v nem slo vzdy trochu ztuha, ale krátce a presne, takze ok. Ted po roce nejezdeni, nastal vyse mnou popsany problem. Ted se to srovnalo. Na druhou stranu napr. ze 4 na 3 řadi auto tak, ze paku zlehka posunu, ona se na zlomek vteriny zastavi na stredu a pak ji dorazim na 3. Je to vse samozrejme velmi rychle. Nevim, jestli by vymena prevod.oleje, popr. brzdovky stav zlepsila... Jen pokud porovnam razeni treba s Fabii ci Fordem, tak ze 4 na 3 jdu bez toho mikrosekundoveho zavahani... uvidime... fakt mi prijde, ze muj problem je nekde hned pod pakou...a snad jsem ho uz i vyresil. Po dnesku se to tak jevi. Za kazdou pripominku ci vlastni stejny zazitek a reseni predem diky.
 
Ahoj vespolek, po roce jsem vyjel s 6kou, 114 kW, r.v. 2010...kvuli vymene motor.oleje a filtru. Rano byla teplota kolem 17 st.C., tak se auto chovalo standardne. Kdyz jsem jel odpo domu, bylo vse rozpalene a poprve za 5 let mi Mazda zazlobila pri razeni. Mam ji zminovanych 5 let a bez chyby, posledni rok vsak spí ve stodole. Radici paka za horka jaksi hekala a nejvetsi problem byl s 3.rychlosti. Nekdy ani nesla najit, radicka jakoby ji nenasla. Nakonec jsem ji zaradil. To se opakovalo. Zdalo se mi, ze se paka nevraci na stred, zustava pri razeni mezi 1 a 2kou a trojku at si najdu sam, na 4, 5, 6 OK. Zpatky opet problem hlavne s 3kou. Nedalo mi to a ted vecer, kdyz se ochladilo, jsem jel auto projet, paka uz nehekala a radilo se lip, i kdyz ta 3ka o sobe dala vedet. Nemate podobnou zkusenost? Degradoval mi olej v prevodovce? Vetsinou ctu, ze prevod. zlobi za studena, u mne naopak. Zvazuji vymenu oleje. Prosim, byla by nejaka zkusenost? Dekuji.
Rovnaky problem som riesil s nastupom tepla pred par tyzdnami aj ja, ocividne ani tu ani na FB skupinach nemal nikto rovnaky problem. Cely problem je vyrieseny rozobranim plastu okolo radicky a nastriekanim teflonoveho spreja do klbu radicky a vsetkeho pohybliveho. Pomoze aj vybrat drziak baterky a do klbu na prevodovke zopakovat proces s teflonovym sprejom.
Na lahsie podradenie skus medziplyn, na fabii tie synchra a spojka zrychlovali mensi motor a lahsi zotrvacnik

 
Poslední úprava:
Kluci , dekuji. No hits za cenne rady a Kulo 116 popisuje presne ten muj problem. Teflon.olej ve spreji koupim a kouknu i pod baterku. Ja pouzil grafit.vazelinu jen kam jsem dosahl prstem pod paku, po odmont.plastu, a problem je pryc, i kdyz by asi skutecne pomohlo jeste maznout kloub pod drzakem baterky...dobry typ. Jsou to super auta, ale obcas nad jejich bolestmi nevericne žasnu...treba tohle drhnuti paky, co popisuju s Kukem, je fakt pytlovina Mazdy nehodná a kdyby se mi to nestalo, neverim, ze je to u Mazdy mozny...ach jo. Jeste jednou dekuji.
 
Kuko 116, nedalo mi to a koupil jsem teflon olej, rozebral plasty, uz to umim, resp. se mi prvne podarilo vyndat i ramecek, minule nesel ... no, a jeste jsem vse postrikal timto olejem. Rekl bych, ze ted je to uplne super. Ta moje grafit vazelina se totiz nedokazala dostat vsude...a co si budeme rikat, špiní. Teflon.olej čistej a efekt okamzitej. Diky za typ a nas postup plus s tebou doporucenym pripravkem doporucuji pripadnym dalsim kolegum...ktere by drhnouci řadička trapila (za tepleho pocasi). Až nebudu línej, tak sundam baterku a držák a striknu i tam... :)
 
Back
Top