• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Jaký převodový olej?

Moje zkušenost - aktuálně mám 1.000km od výměny převodového oleje, dával jsem Castrol Syntrans Transaxle 75W-90, řazení zastudena z 1. na 2. se zlepšilo, ale stejně při 3. přeřazení to lehce jde přes zuby, předtím to dělalo mnohem častěji. Uvidíme až bude víc zima jak se to bude chovat.. Jinak to vidím na průplach a jiný olej.
zalezi taky, kolik ma prevodovka uz "zprevodovano"..zadny olej neudela prevodovku novou :)
taky po tomto oleji se mi daleko zlepsil chod razeni a take u trojky obcas citim "kopnuti" v saltrpace..hold auta uz maji neco najeto ;)
 
Nedávno jsem narazil na debatu ohledně vypadávající 3ky u některé ze skyactive mazd (nevím jestli M2 nebo M3 to bude vědět spíš @shr3k), měnili to v rámci záruky, ale ne všude o tom prý věděli. Měnil se mechanismus synchronu 3. a 4. kvaltu. Původní měl trochu jinej tvar a kvalt se prostě neudržel. Možná je to tvůj případ i když podle toho co tvrdili ,,poškození,, jim to vypadávalo i při běžné jízdě.

Já musel po výměně 50km aby se začal olej projevovat, po 100km řadí převodovka mnohem líp jak před výměnou, kvalty tam kolikrát skáčou samy. Zřejmě to chce klasicky vzít na delší trasu , pořádně ohřát a pak střídat všechny kvalty. 5, 6 a R je ještě horší, protože ty po městě skoro nepoužívám takže to bude trvat předpokládám dýl navíc na krátkých trasách přes zimní období tu převodovku tolik neohřeju abych zaktivoval pořádně aditiva a ,,sedlo,, si to.
 
Nechal jsem nalít na jaře do převodovky ten castrol syntrans transaxle 75-90, v létě všechno super, ale jakmile se ochladilo, tak hlavně první tři stupně za studena nejdou jak by měly. Jak to tak čtu, tak zkusím ten ravenol a uvidíme, co se bude dít.
 
za studena s castrolem mam take male problemy..kdy budes ravenol zkouset? rad si prectu vysledky
 
Mě už jdou hladce všechny kvalty (párkrát jsem to protáhnul po dálnici). Jak pár dní zpět byla dokonce námraza ráno, byly teploty okolo nuly, řadilo to furt bez problémů ;) . Za mě velká spokojenos , i když ze začátku se to netváří. Chce to prostě tu převodovku pořádně ohřát a pak prostřídat párkrát všechny kvalty
 
Poslední úprava:
Chtěl jsem tím Ravenolem zkusit vyřešit můj problém s horším řazením dvojky za studena...před 3000km jsem preventivně (120 000km) měnil olej za castrol transaxle, ale žádný výsledek to nepřineslo. A když už jsem byl rozhodnutý, že půjdu do nižší specifikace 75W80 od Ravenolu překvapila mě jiná věc. Asi třikrát se mi stalo, že když jsem u zahřátého auta chtěl přeřadit z jedničky na dvojku cca při 3500-4500 otáčkách tak to šlo přes zuby a tu rychlost jsem tam nedal. Takže váhám jestli se to s tím olejem ještě nezhorší už tomu nerozumím. V létě se řadilo jak po másle a ani v největších parnech nebyl problém a teď to jde tuho za studena a při zahřáté převodovce si to občas škrtne přes zuby. :-/
 
Taky ten castrol je nevhodnej (tuhej), Dyť je to 75w-90, má být 75w-80, to je o 2 viskozní třídy tužší olej. Mě se i 75w-85 Tutela chovala stejně jako ten castrol.
Zkus ten Ravenol a uvidíš, furt je to levnější jak převodovka ;) hlavně čím dřív vyměníš tím min si budeš ničit převodovku
 
Taky ten castrol je nevhodnej (tuhej), Dyť je to 75w-90, má být 75w-80, to je o 2 viskozní třídy tužší olej. Mě se i 75w-85 Tutela chovala stejně jako ten castrol.
Zkus ten Ravenol a uvidíš, furt je to levnější jak převodovka ;) hlavně čím dřív vyměníš tím min si budeš ničit převodovku
V návodu je ale doporučen 75W-90. Již jsem udělal 3 výměny oleje v převodovce, vždy použil Castrol 75W-90 a funguje výborně.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
Starší převodovky (gh před face a starší) mají předepsáno 75W-90 a tam ten Syntrans transaxle funguje. Po face a Sky mají 75W-80 a tam zase funguje Ravenol mtf-2
 
Mám předfacelift a jak píšu ani 85 moc nechtěla za studena při teplotách pod 10°C fungovat.
Že by u faceliftu překopali komplet převodovku kromě kvaltů, aby se musela změnit i viskozita oleje je ale truchu divný. Spíš pro střední evropu zvolili viskoznější olej a ukázalo se to jako chyba tak to pro facelift upravili. Ovšem z výroby když auto dovezli z Japonska, tam byla spíš ta 80.

Obecně je to dlouholetej problém i u hond, nissanu, toyoty, hlavně starší auta - většinou mají pro střední Evropu uvedenou viskozitu 75w-90, ale když majitel vymění v dobré víře náplň z výroby, přestane to fungovat a řeší se proč. Pomůže míň viskozní olej - např u nissanu a hond 75w-85, nebo v tomto případě dokonce 80.
Jsou určitý spekulace že oleje v japonsku ve stejné třídě viskozity jsou řidší než v Evropě, ale já bych spíš řekl že dělají převodovky na nižší viskozitu a prostě špatně určili viskozitu pro Evropu (předpokládali že se tu tolik nemění počasí, proto vyšší třída)

@Max6 nemáš náhodou repair manual pro GH předfacelift? Já mám jen verzi 2010.
 
Tak jelikož mám 2012 DISI, kde by měla být jinak udělaná převodovka (delší kvalty, liná mrcha), tak předpokládám, že tam rozdíl oproti předfaceliftem nějaký bude. Příští týden se bude měnit olej, tak uvidíme, zase to není nějaká šílená investice.
 
Je tam akorát delší Převod na 3. 4. a 6. kvaltu. Převodovka jako taková je stejná i u 2.5 a jak říkáš proto je DiSi pocitově líný i když sám o sobě to špatnej motor není ;)
Převody M6 GH.png
 
Poslední úprava:
Já jsem s tím motorem max. spokojený, ale musí se prostě držet v otáčkách. Celkově mě to auto baví, oproti minulé oktávce je to obrovský skok :)
 
Tak jsem u CX 3 benzin, manuál, vyměnil převodový olej po 50 tisících. Řadit šlo v pohodě, ale jako stará škola si pamatuju, že se dříve předepisovalo měnit převodový olej vždy po záběhu motoru, tak to dělám u všech nových aut bez ohledu na to co říká výrobce. Na doporučení zdejšího Mistra mazdího řemesla jsem použil jsem Ravenol MTF-2 75W-80 a můžu potvrdit, že řazení je takové sametovější a pocitově tak o polovinu lepší. Když se dá nový olej, tak bude řazení většinou lepší. I teď v mrazech co u nás jsou ( 6 pod nulou), tak řazení je perfektní a myslím, že to je tím Ravenolem. Do motoru dávám 5W40 mobil super, ale příští výměnu vyzkouším Ravenol VST 5W40. Tu eko vodu 0W20 bych do motoru nikdy nedal.
 
Zdravím všechny. Potřeboval bych prosím poradit. Mám problém s řazením z jedničky na dvojku za tepla, hlavně v létě když jedu delší dobu a už se mi to jednou taky stalo že čtyřky na pětku. Jde mi to občas přes zuby. V zimě s tím nemám vůbec problém. Chtěl bych zkusit vyměnit olej v převodovce ale nevím jaký by byl vhodný. Poraďte mi prosím. Mazdu mám v 2.0 benzín, 108 kW v manuálu a najeto 133000km
 
Zdravím všechny. Potřeboval bych prosím poradit. Mám problém s řazením z jedničky na dvojku za tepla, hlavně v létě když jedu delší dobu a už se mi to jednou taky stalo že čtyřky na pětku. Jde mi to občas přes zuby. V zimě s tím nemám vůbec problém. Chtěl bych zkusit vyměnit olej v převodovce ale nevím jaký by byl vhodný. Poraďte mi prosím. Mazdu mám v 2.0 benzín, 108 kW v manuálu a najeto 133000km
Stejný problém ale zkusím první vyměnit komplet brzdovou soustavu ta s tim souvisi. :)
 
Tak jsem u CX 3 benzin, manuál, vyměnil převodový olej po 50 tisících. Řadit šlo v pohodě, ale jako stará škola si pamatuju, že se dříve předepisovalo měnit převodový olej vždy po záběhu motoru, tak to dělám u všech nových aut bez ohledu na to co říká výrobce. Na doporučení zdejšího Mistra mazdího řemesla jsem použil jsem Ravenol MTF-2 75W-80 a můžu potvrdit, že řazení je takové sametovější a pocitově tak o polovinu lepší. Když se dá nový olej, tak bude řazení většinou lepší. I teď v mrazech co u nás jsou ( 6 pod nulou), tak řazení je perfektní a myslím, že to je tím Ravenolem. Do motoru dávám 5W40 mobil super, ale příští výměnu vyzkouším Ravenol VST 5W40. Tu eko vodu 0W20 bych do motoru nikdy nedal.
Zdarec, taky jsem po 20 tis. km vyměnil origo převodový olej za Ravenol MTF-2 75W-80 a řadí to lépe...
Ještě jsem nechal v tribologický laboratoři otestovat ten origo vypuštěný, žádný kovový nečistoty tam nenašli a prý slušná kvalita...
 
Back
Top