• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Karbonizace u motorů Skyactiv-G

Zaujímavé čítanie, veľa ľudí tu psie že jazdí na 2000ot+. No neviem to by som musel v obci kde je 40-50 ísť na dvojke. To sa mi nejako nezdá.
Radarových 52 - tacho a tempomatových 56 točí 4 rychlostní stupeň na mojí trojce 2t. Pokud mám už ale mírný kopeček nebo 40 vždy jdu na 3. Ta na 40 točí cca 2000 otáček/minutu. Takže ne dvojka asi ne, ale trojka je na pohodu pro 50
 
Zaujímavé čítanie, veľa ľudí tu psie že jazdí na 2000ot+. No neviem to by som musel v obci kde je 40-50 ísť na dvojke. To sa mi nejako nezdá.
A co se ti na tom nezdá? Kamarádi taky valí oči ty jezdíš po městě na 2-3 vždyť to musíš ničit já jezdím na 5.
Jednak mi nedokážou u piva vysvětlit čím bych to auto jako ničil a za druhé jim stále nedochází ze nemám 20 let staré TDI které mělo jednak kratší kvalty a za druhé jezdí na výrazně nižší otáčky.

Při 50 km/h tocim na 3 ty 2 tisice
Při 40 km/h tocim na 2 cca 2,5 tisice - myslím ze 30km/h vychází na 2 na 2 tisice.
A při 70 km/h na 3 tocim asi necelé 3 tisice

Takže vlastně městské rychlosti jsou s 1-2-3 použitelné i se studenym motorem.

Autu je snad fuk na jaký ,,kvalt” jede, jde o to kolik točí motor a když mas dnešní dlouhé kvalty a nechceš ten motor podtáčet tak proste nemůžeš jezdit město na 5 jako s 20 let starým TDI.
 
Je to přesně tak. Na 50 jedu na trojku cca lehce nad 2000otacek a na 40 už podradim na dvojku. Pro Skyactive motory ideál. Takhle se prostě s atmosférou jezdí. To není nic nového

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Při malé zátěži jede Skyactiv i na 1000 otáček, a jen si šeptá. Nevidím důvod, proč by mu to mělo ublížit, když volnoběh je 600 otáček za minutu. Samozřejmě po něm v 1000 ot. nemůžu chtít žádné výkony, na to potřebuje přiměřeně víc. Ale na udržování rychlosti na nižší kvalty to stačí.
Motor točím podle toho, jaký po něm chci výkon. Když chci málo, není důvod ho točit víc.
 
Při malé zátěži jede Skyactiv i na 1000 otáček, a jen si šeptá. Nevidím důvod, proč by mu to mělo ublížit, když volnoběh je 600 otáček za minutu. Samozřejmě po něm v 1000 ot. nemůžu chtít žádné výkony, na to potřebuje přiměřeně víc. Ale na udržování rychlosti na nižší kvalty to stačí.
Motor točím podle toho, jaký po něm chci výkon. Když chci málo, není důvod ho točit víc.
Po tobě bych auto koupit nechtěl
To co si napsal je absolutní blábol. Tohle platí tak možná u nafty..

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
To nebyla rada jezdit na 1000 otáček, to byl příklad co všechno ten motor umí. Tím chci říct, že vymýšlení pomůcek jako "ve čtyřiceti na dvojku" a podobně je hloupé a technicky neopodstatněné. Je potřeba motoru naslouchat, a on si sám řekne kdy podřadit, a bude to pokaždé jinak, podle plynu, zatížení,..., a mnohdy to bude hluboko pod 2000 ot.

Ale samozřejmě když je někdo hluchý jako peň, a neslyší co motor potřebuje, tak takovému nezbývá, než řadit podle taháku.
 
Ty to není podle taháku, několik lidí ti to tu píše tak si polož zásadní otázku….

Jsou hluchý všichni okolo nebo jsi hluchej ty?

A uvědom si kolik dílů je k tomu motoru navázaných a to vše se nadměrně opotřebovává no a pokud to dunění opravdu neslyšíš a přijde ti že je auto v pohodě s tím jezdit na 1000 otáček pod plynem pak ti přeji stejně sluchově nadaného kupce za pár let.
 
To nebyla rada jezdit na 1000 otáček, to byl příklad co všechno ten motor umí. Tím chci říct, že vymýšlení pomůcek jako "ve čtyřiceti na dvojku" a podobně je hloupé a technicky neopodstatněné. Je potřeba motoru naslouchat, a on si sám řekne kdy podřadit, a bude to pokaždé jinak, podle plynu, zatížení,..., a mnohdy to bude hluboko pod 2000 ot.

Ale samozřejmě když je někdo hluchý jako peň, a neslyší co motor potřebuje, tak takovému nezbývá, než řadit podle taháku.
Chudák tvoje auto 😭
 
Když pojedu na dvojku v koloně, která zpomalí na 20, při kterých motor točí 1200, tak při nich klidně pojedu na lehký plyn dál.
Vy tam v těch 20 narvete jedničku?
 
V tom případě se doporučuje neutral, otevřít dveře a odstrkávat se levou nohou.

To je zase debata :laughing:
 
Když pojedu na dvojku v koloně, která zpomalí na 20, při kterých motor točí 1200, tak při nich klidně pojedu na lehký plyn dál.
Vy tam v těch 20 narvete jedničku?
V takovém případě krátkodobě na dvojku nebo rozjezd a neutrál doplachtim. Rozhodně to tomu autu není zrovna příjemné jet na 1200 otáček. Mazda je v tomhle skvělá ale většina aut ti bude nezdravě dunet do kabiny.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
A čo na to hovorí pomocník a grafický radca prevodových stupňov. Pri ceste do Prahy mi asi v 3- 4 stupákoch "radí" preradiť z 6 na 5. Mám tempomat 130 niekedy preradím ale niekedy sa mi nechce alebo zabudnem.
 
Rozhodně to tomu autu není zrovna příjemné jet na 1200 otáček. Mazda je v tomhle skvělá ale většina aut ti bude nezdravě dunet do kabiny.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Jasně že jezdím radši na šestku při třech tisících. Ale vím, že Mazda zvládá i malé otáčky, takže se jim nemusím tak striktně vyhýbat. Co by se jí nelíbilo uslyším a neudělám jí to.

Chudák tvoje auto 😭
Já bych ho tak nelitoval. Mlsá 100 oktanový MM OMV, shr3k mu poladil motor, tak holt za to musí něco předvést. Já myslím, že to bez problémů vydrží.
Za pár let si řekneme, čí motor ještě žije. 🙂

A čo na to hovorí pomocník a grafický radca prevodových stupňov. Pri ceste do Prahy mi asi v 3- 4 stupákoch "radí" preradiť z 6 na 5. Mám tempomat 130 niekedy preradím ale niekedy sa mi nechce alebo zabudnem.
Když jedu na dvojku slabých 20 a motor točí cca 1000 otáček, tak je nápověda spokojená a chce dvojku nechat. Ale samozřejmě musíš jet na nepatrný plyn.
 
Back
Top