• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Mazda 5 1,8 benzín zvýšená spotřeba oleje

jenže toto píšou všechny automobilky a u jiných aut to žere max 0,5l na 15000km ... což je fakt rozdíl nebo myslíš že ne?
 
Samozřejmě,já jenom reaguji na tu skrytou vadu,tohle dle automobilky žádná vada není,bohužel.
 
dnes jsem byl na emisich a technicky, pry to tam na tech emisich nejak udelali aby proslo ... jinak se nikdo nema k tomu aby tu GO motoru vubec chtel delat ... :)
 
Ahoj nedávno jsem dolíval olej,byl jsem trochu vyděšený že jsem dolil 1l po cca 8000 km,ale když to tak tady přičítám tak můžu být vysmátý. 2.0 l 107 kw
 
ok, ja 2007 ale 1,8 ... jak je vidět není to problém jen u 1,8 ... a mají s tím problém i M6tky
 
V Táboře je nějaká firma,která dělá GO Mazd.Zkus se zaměřit tímto směrem.EDIT.našel jsem odkaz. https://www.sbazar.cz/pajamazdak/detail/21678685-mazda-opravy-motoru-repase-krouzkovani
Tyhle kluky můžu jen doporučit. Nechal jsem tam dělat naší Mazdu 5, 1,8 a opravdu spotřeba oleje 0. Sice to bylo dražší,ale stálo to za to. Cena byla 25tis + komplet rozvody 3tis. Když už to měli rozebraný, tak jsme je nechali udělat taky. Doporučuji
 
Dobrý den,jsem nový člen klubu David.Koupil jsem Mazdu 5 v benzinu 1,8l 2006 nájezd 266000km ..auto mělo být udajně servisováno.Zjistil jsem velký ubytek oleje který měl být před prodejem měněn,jinak auto jede velice pěkně nekouří ,jen se mi zda že jde olej výfukem ,měl jsem v plánu provést dekarbonizaci motoru a potom dát aditivum do oleje jen nevím zda dělám dobře a jaký dat olej ..udaně tam byl shell helix 5w30.Ale ak říkám auto jede jak z praku ..jen mně zarazil ten olej ..děkujju moc za případnou radu.D

edit Vitus: vítej na KLANu, upravil jsem název tématu a doplnil prefix pro lepší přehlednost
na vině jsou opotřebené pístní kroužky a netěsné gufera na ventilech. Tyto a jiné opravy provádím ... spotřeba oleje po opravě je pak minimální. Většinou olej vydrží od výměny do výměny bez úbytku (10.000km). kdo by měl o opravu zájem více info na rybycki@seznam.cz
 
GO motorů dělají i poblíž HK ... AutoJapan Smidary, nebo tam mají i repasovaný motory .. ale cenově nevím, zatím jsem nezjištoval ...
 
Pánové mám podobný problém u mé Mazdy 6, 1.8 benzín, spotřeba cca 1 litr na 1000km. Co se stane, když opravu neudělám? Že bych třeba ještě rok jezdil s tím, že bych si to hlídal a pravidelně doléval olej, abych nic nezadřel.
 
Teoreticky si odrovnáš katalyzátor.

Píšu teoreticky, protože těch aut s obrovskou spotřebou oleje na těchto motorech (Ford, Volvo, Mazda) jezdí hodně, všichni píšou o spotřebě, ale asi jsem já osobně nezaznamenal případ, že by psali, že jim umře kat.

Nicméně takto :

oprava motoru - cca 40 000Kč (?)
Nájezd 10 000Km/rok při spotřebě 8L/100Km a ceně paliva 40Kč = náklady na palivo 32 000Kč
1L oleje na 1000km při nájezdu 10 000Km a ceně oleje 180Kč/L = 1800Kč

Znamená to ale POŘÁD, tedy ČASTO kontrolovat olej, vozit s sebou rozhodně 2L a když pojedu nedejbože někde po dálnici, tak kontrolovat ještě častěji.

Moc nevěřím, že to zásadním způsobem pomůže, ale za těch pár peněz by stálo to zkusit vypláchnout BG 109 EPR a buď se to povede, nebo ne. V nejhorším jsi utratil 1500Kč za výměnu oleje.

Každopádně doufám, že až to budeš prodávat, přiznáš barvu, protože já koupit auto s takovou spotřebou oleje, tak mě prodávající rozhodně ještě uvidí. A času a relativně i peněz mám dost na to, abych ho v tom vykoupal tak, jak si zaslouží.
 
Teoreticky si odrovnáš katalyzátor.

Píšu teoreticky, protože těch aut s obrovskou spotřebou oleje na těchto motorech (Ford, Volvo, Mazda) jezdí hodně, všichni píšou o spotřebě, ale asi jsem já osobně nezaznamenal případ, že by psali, že jim umře kat.

Nicméně takto :

oprava motoru - cca 40 000Kč (?)
Nájezd 10 000Km/rok při spotřebě 8L/100Km a ceně paliva 40Kč = náklady na palivo 32 000Kč
1L oleje na 1000km při nájezdu 10 000Km a ceně oleje 180Kč/L = 1800Kč

Znamená to ale POŘÁD, tedy ČASTO kontrolovat olej, vozit s sebou rozhodně 2L a když pojedu nedejbože někde po dálnici, tak kontrolovat ještě častěji.

Moc nevěřím, že to zásadním způsobem pomůže, ale za těch pár peněz by stálo to zkusit vypláchnout BG 109 EPR a buď se to povede, nebo ne. V nejhorším jsi utratil 1500Kč za výměnu oleje.

Každopádně doufám, že až to budeš prodávat, přiznáš barvu, protože já koupit auto s takovou spotřebou oleje, tak mě prodávající rozhodně ještě uvidí. A času a relativně i peněz mám dost na to, abych ho v tom vykoupal tak, jak si zaslouží.
Moc děkuji za odpověď Jirko :)

Do opravy prozatím nejdu, nicméně rozhodl jsem se, že zkusím ten BG 109 EPR (pochopil jsem správně, že se používá tak, že před výměnou oleje to tam naleju, jdu se na 20 minut klidnou jízdou projet a pak hurá na výměnu?) a zároveň přejdu z 5W30 na 5W40, jestli to pomůže.

O opravě budu ještě v průběhu roku přemýšlet, moje Mazda 6 GH z roku 2008 má najeto 143500km (pokud teda nebylo stočeno, dovoz z Německa), mám dvě sady pneumatik v dobrém stavu (zimní tuto sezónu nové, letní mají 80%), budu ještě měnit zadní kotouče, možná se budu prát trochu s klimatizací, ale jinak vše ostatní v pěkném stavu (samozřejmě na ten věk).

Ještě bych měl otázku, je tento problém jen u MZR benzín 1.8, nebo i benzínového dvoulitru či 2.5?
 
1.8i a 2.0i se s tím potýkají dosti často. Není asi moc otázka jestli ale KDY začnou žrát olej 2.5i alespoň co já mohu říct zdaleka ne tolik.

To BG 109 EPR asi nebude moc k jízdě...Spíš nalít do starého oleje, nechat brblat - klidně na zvýšené otáčky třeba 1500 (klacek zapřený o sedačku např.)

Udělej si pro sebe to, že si dej na pracovní stůl kus papírové utěrky, vytáhni měrku a nech nakapat na tu utěrku. Totéž pak udělej po tom BG výplachu, ať máš představu jestli to něco udělalo a porovnáš si o kolik tmavší ta druhá skvrna bude.

Ve "výlevce" bys měl na jejím dně najít malinké černé hrudky - něco jako dětská krupice. Karbon.
 
Mám 2,0 benzin a za 2 roky spotřeba zrosla z 0.2l až na 1l. Otáčky byly vždycky mezi 2-3 tis.
Udělal jsem kroužky atd a mám již 1,5tis klid.
 
@Veterartem - u takovychto odpovedi prosim i rovnou psat kolik to stalo a kdy zhruba to bylo delane (o tom se pravda zminujes). At ma ctenar soucasny i budouci pojem co to asi tak obnasi. Taky 0,2L na 100km,nebo mezi vymenami...hadam spis na 100km, ale to hadam.

Idealne napriklad - delal jsem to XX/20XX, davaly se krouzky Goetze...Mahle...original (nevim...) stalo to tolik a tolik, delal jsem to tam a tam.

Ono se to asi nezda (ikdyz me teda neprijde) a chapu,ze se tohle vsechno ruzni jestli to delam ve strednich Cechach,nebo ve Frydku, ale clovek dostane zakladni predstavu
 
Ahoj vespolek,
rád bych detalizoval můj příběh se spotřebou.
Mám krátce auto 2roky, přivezl jsem to z Drážďan.
Minulý rok jsem začal pozorovat větší konzumace oleje u Mazda 5 2,0i motor JMZCR19
Místy jsem doleval i 0,4l na 500km.:(
Ale při otáčkách od 2 do 3 tis. to žralo 1l na 1tis km . Více 3tis proste byla katastrofa...
Tak jsem dotazoval tady a všude možně; co mám dělat...
Oficiální servis v Praze mi placnul 60+ tis za GO. Hodně servisů v Praze i okolí Kralup n.V. se mnou vůbec ne chtěli mluvit. A ti co diskutovail o GO nabízely +/- 45...55 tis. Byla ještě možnost výměny za jiný motor +/- 45tis v Mohelnicich.
Tak jsem si ještě zahrál na proplách a additivu ale nic již ne bylo platné...
Na FB jsem uviděl příspěvek o GO v jižních Čechách. Zarezervoval si termín a na silvestra tam vyrazil Mazdou a vlakem zpátky...
Stálo mi to 30 tis za kroužky + řetěz + privodovy řemen + olej a filtr.
Značky a specifikaci dílů nevím bylo to v garáži :)
Hlavně že to 2 mesice funguje a auto jede líp i bez starosti o oleje.
P.S. Na 4tis otáčkách ted jede 135 -140km/hod. Pro kontrolu jel v Německu 170km/hod a hladina oleje je na místě.
Benzin 95 podle počítače i dolevání do plná 8,5 litrů mix i 7,9l na dálnice 130km/hod

20221027_155152.jpg
 
Poslední úprava:
Back
Top