• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-3 - obecně

@Machbuster Krásná žena a krásné auto! Co víc dodat :)

Musím říct, že mi dělá radost, číst dojmy novopečených majitelů cx3 a vážně se těším, až tchýni dorazí z japanu a půjčí mi ji :)


Mimochodem, doufám, že ji někdo přiveze na nějakej větší sraz, ať si to taky můžeme omrknout :)
 
Pekne recenze novych vozu. Tak preji hodne spokojenosti s nimi. Nechci v zadnem pripade nejak kazit radost, ale zatim vicemene zadne negativa? Clovek si asi moc negativ nechce pripoustet, kdyz si nadsene odvazi auto ze salonu, ale nejaka byt mohou.

Treba me se automaticke prepinani dalkovych svetel z principu libilo, ale uz na zkusebni jizde (mel jsem pujcenou na vikend) s sestkou na me v noci nekdo blikal, protoze to samospasne neni. A pokud bych to mel mit jen proto, kdybych zrovna zapomnel, tak to moc za priplatek nestoji, protoze vetsinou samozrejme nezapominam. Hlidani jizdy mezi pruhy, ktere reaguje na priblizovani k care v zatacce nebo na nejake stare nesmazane cary na silnici, take neni neco extra. Ale ... objednal jsem, takze dobry :D.
 
Zdravím všechny Klaňáky. :) Tak nám dodal Louda Auto Mazda Pardubice CX-3 G150 AWD AT Revolution Top. Barva Titanium Flash - decentnější, ale luxusní vzhled, zejména na slunci velmi pěkné.

První dojem z REVOLUTION TOP je, že Mazda výrazně zvýšila kvality použité kůže a materiálu sedaček - osobně pokud někdo váhá a může investovat své tvrdě vydělané peníze do toho +50 přibližně za TOP, poradil bych mu, ať to udělá. Je moc hezký ten Alcantara plyš ve výplních dveří a to i vzadu je to, tj. super. Velmi příjemná pravá kůže světlá na sedačkách v kombinaci s tou jakoby Alcantarou, ale prý to není Alcantara podle Mazdy. Osobně bych lidem, co uvažují o investici relativně velké do REVOLUTION tedy poradil, aby zkusili popřemýšlet o TOP, protože já jel REVOLUTION a líbil se mi, ale "risknul" jsem TOP naslepo a nelituji tedy naprosto. Ten interiér je dle mého opravdu hezčí a ty věci co těch +50 tisic cca v tom jsou, dle mého dobré. Není to málo, je to dražší již, ale opravdu prvky co jsou jen v prémiových a větších vozech. Boží a TOP se mi líbí. Co je v TOP navíc (a já zvolil, že to za těch cca +50 stoji...):

- Inteligentní brzdový asistent SBS
- Systém HBC pro automatické přepínání dálkových a potkávacích světel LED
- Prémiový audiosystém BOSE® Centerpoint® Surround Sound: rádio s CD/MP3/WMA, 7 reproduktorů, dotykový TFT displej, Bluetooth® - hands-free type 2
- Adaptivní tempomat aktivní
- Čalounění v kombinaci bílá kůže (látka) --- píšou látka, ale je to "plyš" ala alcantara tak nevím
- Pokročilý systém hlídání mrtvého úhlu RVM včetně detekce pohybu za vozidlem

Jízda je výborná, podvozkově je to trochu pevnější, tvrdší nastavení, ne samo nepohodlné, v pořádku a tak se mi to líbí. Řízení je lehké proti mým sportovním vozům a to samo je správně, není gumové či zcela bez citu, jen posilovač je výrazně "přátelsky" nastavený i třeba pro ženy a celkový komfort, řízení není tak strmé jako v RX-8, RX-8 R3, MX-5 nebo Lexusu IS-F nebo jakoby tvrdší jako je v 6 MPS... Já jsem zvyklý a ženu to baví mít feedback od silnice a prostě vědět, že jedeme. MAZDA to umí a zde je to hezky nastavené dle mého, je vidět ta pevná zadní náprava na přejezdech atd. ale v rámci mých preferencí v pohodě.
Vůz nepůsobí z kabiny vůbec malým dojmem, jede jako Mazda 2, trochu 3 mix s ocáskem CX-5 pohonu 4x4, tak bych to ohodnotil.

Motor 150 koní je veselý a celkově OK i zvukově se mi líbí, ale samo najeto 200km tak tj. nevím nic moc zatím. Je také problém, že já mám další vozy s 423 koňmi a 250ti a tedy to působí jako "pomalé", i když to dle mého jede 100 tak pod 9 sekund v pohodě...

Průběh motoru je velmi zajímavý tím, že má poměrně velký zátah hned od počátku a negraduje až tak moc. Je to asi přizpůsobeno dnešnímu trhu, aby nebyl takový šok pro TURBOfily, ale samo zase mám jen pár km najeto a zajíždím motor tj. netrestám to, jedu různorodě a jen párkrát točím lehce a testuji AT převodovku...

AT je perfektní a dle mého největší překvapení, opravdu mne baví a hezky řadí. Tlačítko SPORT je znatelně funkční a drží motor v otáčkách, v akčním režimu práce s plynem nikdy neřadí před červeným. Hodně intuitivní AT. Jak píše kolega Kábek AT je fajn.

Kufr je skromný, ale to já umím být skromný (hlavně se modlím, ať se tam vejde podvozek z kočárku, ale měl by v poho).

BOSE audio je velmi příjemné a 2xUSB fachá super. Dokonce i obrázky alb a celkově prezentace na displeji je pěkná. Kvalita displeje je jen lehce nadprůměrná v porovnání s LEXUS či např. AUDI displeji je horší, ale zase to chápu (mluvím o hardwaru displeje). Software palubního systému se mi opravdu líbí a je pružný, navigace rychlý TomTom a ten mám rád již od uvedení v nových Mazdách - cena 12.500,- bez přemýšlení to tam hoďte, kdo potřebuje navigovat.

Bluetooth je narozdíl od provních CX-5 např., úžasný... Rychle se načte i seznam a vše potřebné včetně fotek u kontaktů a tak. Je to zajímavé a jede bezproblémově. Volal jsem celkově zatím 10x tedy jako opravdu jsem to hloubkově netestoval. Ale zdá se super.

Koho by něco zajímalo, ať píše konkrétní dotazy - foto posílám, 2 s mojí milou a tolerantní, již hodně těhotnou ženou (toleruje ta auta s těmi hodně koňmi, tohle je první co nežere a je více praktické) na testování v HK a patrioticky pod plachtou v noci, což je opatření proti kočkám, co na to lezou v Pozadí RX-8 R3...

Ještě zmíním světla LED, jsou velmi efektní a dálkový automat jede bez chyby - zatím jedna noční cesta . Vypadají jakoby se šelma chystala skočit na nevinou "koncernovou" antilopku.

Jo a k příslušenství, loketní opěrka zatím není vůbec potřeba - dle mého subjektivně zatím. Co je opravdu moc hezké z příslušenství a provedení je boží, tak to jsou super luxusní dečky podlahové s logem jakoby má odlesk stříbrná nit nápisu a boží gumové dečky, co tedy velmi pěkné a z kvalitního materiálu (koupil jsem na zimu, aby to šlo celé do pořizovací ceny). VANA do kufru je dle mého povinnost - super provedení a vypadá materiálově i vzorem jako ty gumové koberečky s logem CX-3 je to samo. Doporučuji koupit.

Užíváme si hezkou jízdu a kvalitní zážitky. Posílám i nějaké další fotky. Za světla je barva atraktivní a zároveň již jsem i testoval jak Mazda má být tj. TCS off, i-stop off atd. Kombinovaně to žere v pohodě 8.5-9l a to jedu pořád po měste a okolo plus občas i kousnu ten plyn. Dost si hraju s tou palubní aplikací na sledování spotřeby paliva a pořád to nuluju a testuju. Myslím, že to v poho bude jezdit za 7,5-8L kombinovaně a to mi stačí bez velké snahy.

Ještě jednou bych tu chtěl říct, že opravdu kvalita té kůže a materiálu sedaček je u REVOLUTION TOP pocitově vynikající a o dost lepší než v REVOLUTION.

Bude to perfektní vozidlo i za 8 let třeba. Něco jako třeba RX-8 dnes, stále je atraktivní a má takový ten X-faktor navíc. Konkrétní dotazy uvítám a rád odpovím. Jinak jsem HK a Pardubice, kdo by chtěl třeba podívat na tu konfiguraci REVOLUTION TOP. Hodně jsou jen REVOLUTIONy po salonech.


Dobrý den!

Ano, koupil jsem tu červenou. Disky jsem koupil v prodejně Mazdy už v CB auto. Je to 6,5 x 16", Offset 50 mm, Design 151A, dark gunmetal. Jsou v příslušenství pro Mazdu 3, ale rozměrově i pro CX-3. Taková drobnost. Disky origo, ale "China", což není nic proti ničemu. Pneu na ně mám Nokian WR D4 XL 215/60 R16 99H, což je údajně ještě lepší směs a dezén jak D3. Ty jsou pro změnu vyrobeny u Nokianu v továrně v Rusku... Tak uvidím, až to přezuji, pak poreferuji. Tato pneu měla být vyvinuta pro naše podnebí (středoevropské) a v některých rozměrech je prý "áčková" za mokra.
 
Poslední úprava:
Dnešní postřeh.

Je-li zapnut režim "SPORT" u automatické převodovky, pak nelze zapnout tempomat (a opačně). Také proč?!
 
Dnešní postřeh.

Je-li zapnut režim "SPORT" u automatické převodovky, pak nelze zapnout tempomat (a opačně). Také proč?!

U mne je to tuším tak, že když je režim SPORT, tak to lze zapnout tempomat, ale zároveň se tím deaktivuje ten režim SPORT.
Jinak super, já osobně jsem přesně na ty GUNMETAL díval a jsou favoritem také. K té tmavé barvě budou nejlepší... Nokiany mám rád, protože právě umí dobrou mokrou akci a v ČR ta zima je právě mokrá v 80+ procentech času... Určitě se potkáme, zvu Vás k Louda Mazda, kde můžeme dát kávu a popovídat, znám je jak servis tak prodej a vždy tam zajedu na pokec.
 
Jasná věc, to jsem byl já :) On prodejce u Loudy i mechanik šéf byl u Charouze stejný a já tam s nima tenkrát vždy popovídal a tak. Určitě jsem to byl já :) Tak to je paměť jako slon :)
Tenkrát měli tu modrou CX-5 brzy po uvedení. Pan Báča jede Fordy myslím v Hradci stále u Charouze (ale nevím jistě).
 
Pekne recenze novych vozu. Tak preji hodne spokojenosti s nimi. Nechci v zadnem pripade nejak kazit radost, ale zatim vicemene zadne negativa? Clovek si asi moc negativ nechce pripoustet, kdyz si nadsene odvazi auto ze salonu, ale nejaka byt mohou.

Treba me se automaticke prepinani dalkovych svetel z principu libilo, ale uz na zkusebni jizde (mel jsem pujcenou na vikend) s sestkou na me v noci nekdo blikal, protoze to samospasne neni. A pokud bych to mel mit jen proto, kdybych zrovna zapomnel, tak to moc za priplatek nestoji, protoze vetsinou samozrejme nezapominam. Hlidani jizdy mezi pruhy, ktere reaguje na priblizovani k care v zatacce nebo na nejake stare nesmazane cary na silnici, take neni neco extra. Ale ... objednal jsem, takze dobry :D.
Pozor na měkčený plast ve dveřích! Snadno jsem ho škrábnul přezkou opasku, když jsem se protahoval pootevřenými dveřmi. Podařilo se mi to retušovat, ale ten vztek!!!! Když o tom vím, tak to stejně vidím!
 
Chlapi, měl bych následující dotazy:
  1. Je u verze Top Revolution stejně velký kufr (350l) jako u verze Revolution nebo další nižší verze? Někde jsem četl, že právě u Top je menší kufr kvůli rádiu Bose.
  2. Pohon AWD. Myslíte si, že má smysl? Jak funguje? Opět jsem někde četl, že auto se primárně chová jako předokolka a až v extremním případě (prokluz kola???) je připojena zadní náprava. Řidič zřejmě nemůže ovlivnit dávkování výkonu na nápravy...Kde je umístěna mezinápravová spojka? Co všechno se "zbytečně" točí při normální jízdě?
Díky za odpovědi.
 
Citace z článku: http://www.vybermiauto.cz/autoblok/clanek/test-mazda-cx-3

Podvozek

Jízdní vlastnosti patří v rámci SUV k absolutní špičce, což ale stoprocentně platí pouze u verze s pohonem všech kol. Mezi ní a variantou s přední poháněnou nápravou panují obrovské rozdíly.

Mazda CX-3 vyrostla na základech malé Mazdy 2 a při jízdě s první variantou, u níž se síla přenášela pouze na přední kola, mi to neustále přicházelo na mysl. Stejně jako dvojka totiž není základní CX-3 v rámci konkurence stavěná na nějaké závodění, ale maximálně na svižnou jízdu a spíše na pohodlí. To mi na základních šestnáctipalcových kolech (pneu 215/60 R16) připadalo téměř stoprocentní a to i při přejíždění zpomalovacích prahů všech možných tvarů a velikostí, nebo železničních přejezdů.

Tím ale nechci říct, že by v zatáčkách byla CX-3 nějakou uklopýtanou potácivou almarou. V rámci SUV nižší střední třídy jde stále o nadprůměrně hbité auto.

Náklony ale byly při rychlých průjezdech zjevné, stejně jako docela častá ztráta přilnavosti, pokud se navíc v oblouku nacházel terénní zlom nebo nerovnosti. Stabilizační systém i na suchém asfaltu poměrně často zasahoval v rámci boje proti nedotáčivému smyku.

To vše se jako mávnutím kouzelného změnilo při testu verze s pohonem všech kol. Nově vyvinutý systém i-Activ AWD podle výrobce přibližně 200x za minutu monitoruje povrch vozovky, úhel natočení volantu, polohu plynového pedálu, stranové přetížení a spoustu dalších veličin, které souvisejí s přilnavostí k vozovce a podle toho neustále rozděluje točivý moment mezi jednotlivá kola. Řidič to při jízdě nevnímá. Zato jsem po přesednutí z verze s pohonem předních kol do varianty s pohonem všech kol okamžitě poznal, že auto dramaticky lépe drží stopu, přilnulo k asfaltu, má mnohem rychlejší výjezdy ze zatáček a činnost stabilizačního systému na asfaltu prakticky utichla. Jízda s Mazdou CX-3 AWD se podobá zážitkům z nějakého sportovně laděného hatchbacku a dá se s ní opravdu řádit.

Trochu rozpačitý jsem byl snad pouze ve chvílích, kdy uprostřed zatáčky byly nějaké nerovnosti, které jednoduchou zadní nápravu celkem snadno vykoply z požadované stopy.

Auto s pohonem všech kol obouvalo osmnáctipalcová kola, ale rozměr pneumatik (215/50 R18) se od šestnáctek příliš neliší. Šířka dokonce zůstává stejná. Neliší se ani dojem při hodnocení komfortu. Dokonce mi připadalo, že si Mazda CX-3 s většími koly poradila s některými nerovnostmi ještě lépe, takže opět píšu za 1.

Majitele SUV s pohonem všech kol asi bude lákat vyzkoušet i terén, ale tady doporučuji velkou opatrnost.

Mazda CX-3 opravdu není terénní auto. Některé součásti jsou příliš blízko vozovce, občas jsme si na polní cestě škrtli i na naprosto nevinných místech. Každopádně se ale auto mimo asfalt pohybuje hbitě a relativně hravě.

V okolí Barcelony jsme si našli i šotolinkový plácek na řádění. Do smyků ale neustále trochu zasahuje stabilizační systém, který nelze deaktivovat.
 
Poslední úprava moderátorem:
V předešlém příspěvku jsem okopčil kus článku... Co člověk, to názor. Napíši svůj pohled, protože jsem také řešil, zda čtyř- nebo dvou- kolku.

Položil jsem si otázku, co mi čtyřkolka přinese? Proti tomu, co mi "vezme".
Bez pochybností lepší jízdní vlastnosti, to hlavně na kluzkém povrchu, ale nikdy lepší brzdy!!! Proč to tak píši? Kdysi dávno jsem poprvé sedl do čtyřkolky. Bylo to v zimě, ledové plotny, uježděný sníh, hodně to klouzalo. Opatrně jsem se rozjel a nabyl jsem dojmu, že jedu po suchém asfaltu, protože rozjezd byl bez prokluzu, zrychlení skoro bez prokluzu, vodit se to dalo také tak nějak jistěji, ALE (!) šok nastal, když jsem chtěl před zatáčkou razantně dobrzdit. No, tenkrát jsem volil "únikovou zónu" - do pole, do sněhu. Poučení bylo, že čtyřkolka člověka uvede snadno do pocitu, že povrch je "málo kluzký".
Na dobré a bezpečné brzdění je třeba mít kvalitní, v několika na sobě nezávislých testech odzkoušené, pneumatiky! K tomu cit, dobrý pud sebezáchovy, zkušenosti, jet s rozumem a krapítko štěstí...
Mazda CX-3 není stavěna do nějakého hlubokého sněhu. Čtyřkolka je u ní řidičem zcela neovlivnitelná. Kdo bude mít dobré pneu (asi v zimě), tak i s předokolkou se dá vyjet skoro nemožné. Asi ten, kdo jezdí někam do hor, na chatu, lékař k pacientům (cha,cha,cha - takoví už asi nejsou...), pak ocení AWD, nevím. Ten čtyřkolkový automat nějak "maká", ale nikde jsem nenašel, jak.
Rozdíl mezi oběma je trochu ve zrychlení, ale to není nijak závratné. Maximálku kdo a kdy asi využije, to neřeším. Rozdíl je u manuální převodovky ve stálém převodu, u automatu ne. V manuálu AWD bude točit při stejné rychlosti o trochu vyšší otáčky (o necelých 7%). Znatelný rozdíl je ve spotřebě (cca 0,5 l a možná i více), což něco málo za rok uspoří, ale také to není nic závratného. AWD má menší nádrž, tuším o 4 litry, a je o 80 kg těžší. Všechny tyto údaje jsou v příloze jednoho z mých příspěvků. Nevím, kolik bude rozdíl v ceně při servisních prohlídkách...
Asi největší rozdíl je v pořizovací ceně. To ale záleží na každém, kolik je ochoten do toho "vhodit".


K tomu kufru Ti jistě napíše info Machbuster. On to má už doma, tak to bude přesné.

Já, jelikož jezdím maximálně do Krušných hor, kde bývá sněhu dost a kam jsem vždy dojel bez problémů s dvoukolkou, a jinak se pohybuji skoro po rovině v zimě spíše blátivé nebo rozbředlé, občas Vysočina, tak jsem po posouzení všech pro a proti volil ekonomiku provozu, vstupní náklady a pohodlnost - šel jsem do dvoukolky v automatu. Pro mne SUPER! Při běžném režimu jízdy se to chová zcela očekávaně a, jak jsem již zde psal, není zásadního rozdílu mezi podvozkem Ford focus a Mazdou CX-3 (zdůrazňuji v běžném provozu).
 
Poslední úprava:
Stejne nechapu, proc se ty Mazdy neprodavaji. Recenze snad vzdy vyjdou kladne, dokonce i treba prime porovnavani s konkurenci. Lidi si to take chvali, tak kde je problem? Vzdyt ani ceny nejsou nejake vysoke. Kdyz si v tom clovek predstavi, ze to auto muselo dojet pres pul sveta (jak ktery model) a zaplatit clo, oproti autum vyrobenym v EU, tak fakt nevim.
 
Problém je v tom, že v minulosti se tradovalo, že na japonské, korejské atd. vozy jsou drahé náhradní díly... To je v lidech zakořeněné. Pak jsme v Evropě, kde má automobilový průmysl svou tradici, a od toho se opět odvíjí mnohé. Ne každý si "troufne" doma ve stodole opravit Mazdu, ale škodovku??? To umí přece každý... Proč například u nás ojetá škodovka je v porovnání s jinou značkou tak drahá? A stejně si ji lidé koupí...
Až Mazda postaví uprostřed Evropy továrnu jako v Mexiku, pak se možná situace změní... Už dojednaná spolupráce Toyota - Mazda by mohla mnohé ovlivnit. To ukáže čas.
 
Poslední úprava:
Ano, to je typický 13cm "subwoofer" BOSE v basreflexové ozvučnici, jaký známe i ze starších mazd.
 
Tak tak, to samé mám i v GY, z kufru to nic neubírá, je to vloženo v dojezdovce (kterou ty auta v tý době ještě dostávaly z výroby automaticky)
 
Tak tak, to samé mám i v GY, z kufru to nic neubírá, je to vloženo v dojezdovce (kterou ty auta v tý době ještě dostávaly z výroby automaticky)
Nyní místo dojezdovky je sada na nouzové dojetí s kompresorem (opět China) a k tomu zdarma asistence, ale podmíněná prohlídkami u Mazdy (divil bych se, že si to nepohlídají...).
 
@Kábek jsme na tom asi podobně, taky mám za sebou dlouhou motoristickou historii vč. kdysi závodní (rally, vrchy), autem jezdím od roku 1973...
A teď k věci: Docela mě překvapuje rozdíl ve spotřebě při minimálních výkonnostních rozdílech mezi AWD a FDW. Rozdíl ve výkonu je 30k, ve váze je rozdíl 70kg (poměr výkon/váha: AWD 0,11k/kg; FWD 0,094k/kg), tady to hovoří ve prospěch AWD, krouťák stejný, zpřevodování stejné, zrychlení rozdíl 0,3 s (zanedbatelné). Kde se tedy ztrácí rozdíl výkonu mezi těmito verzemi? V přepočtu výkonu na váhu to dělá 15%. Nechce se mi věřit, že jen v mechanických ztrátách AWD pohonu. A kolik bude mít AWD dalších "udělátek" náchylných k poruchám? Praxe mi říká, čím více elektroniky, tím více problémů do budoucna...
Chtěl jsem čtyřkolku, srdce říká ano AWD, ale když nad tím tak přemýšlím, rozum říká kup FWD...
 
Nyní místo dojezdovky je sada na nouzové dojetí s kompresorem (opět China)
S příčným tlumičem výfuku to ani jinak nejde, max. nouzové kolo... Velká rezerva se vejde naposledy do Mazda6 GH/Mazda CX-7. Nejprve začali šetřit na faceliftu 6 GH (jen jeden podélný tlumič místo dvou), pak přišla CX-5 s příčným tlumičem a od té doby finito.
 
@Kábek jsme na tom asi podobně, taky mám za sebou dlouhou motoristickou historii vč. kdysi závodní (rally, vrchy), autem jezdím od roku 1973...
A teď k věci: Docela mě překvapuje rozdíl ve spotřebě při minimálních výkonnostních rozdílech mezi AWD a FDW. Rozdíl ve výkonu je 30k, ve váze je rozdíl 70kg (poměr výkon/váha: AWD 0,11k/kg; FWD 0,094k/kg), tady to hovoří ve prospěch AWD, krouťák stejný, zpřevodování stejné, zrychlení rozdíl 0,3 s (zanedbatelné). Kde se tedy ztrácí rozdíl výkonu mezi těmito verzemi? V přepočtu výkonu na váhu to dělá 15%. Nechce se mi věřit, že jen v mechanických ztrátách AWD pohonu. A kolik bude mít AWD dalších "udělátek" náchylných k poruchám? Praxe mi říká, čím více elektroniky, tím více problémů do budoucna...
Chtěl jsem čtyřkolku, srdce říká ano AWD, ale když nad tím tak přemýšlím, rozum říká kup FWD...
Pozor! U manuálu je rozdílný stálý převod: 88 kW FWD - 4,105, 110 kW AWD - 4,388. Motory jsou do 4000 otáček prakticky totožné (viz grafy v příloze na konci). Tak mne tak napadá, jestli rozdíl ve spotřebě nezpůsobuje právě ta "automatika" zapínání zadních kol spolu s rozdílem stáleho převodu. Těch cca 80 kg stále vozit také třeba deci až dvě udělá.
Já jsem s tou předokolkou maximálně spokojen! Dneska jsem jen jezdil po Pardubicích, takové popojížděčky. Nenuloval jsem průměr (bylo tam necelých 6 litrů), přijel jsem domů a je tam 6,1 na sto. Vůbec to už neřeším. Ta spotřeba je fakt víc než dobrá!
Koukni na přílohu a v klidu pročti.
 

Přílohy

  • CX3 pk_cx3_EP_2015_CZ.pdf
    255,7 KB · Zobrazení: 49
Poslední úprava:
Back
Top