• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-3 - obecně

@Kábek díky za informace. U manuálu vím, že má rozdílný stálý převod. Ty údaje mám docela nastudované a srovnával jsem verze s automatem. Z těch grafů vypadá lépe 150k verze, protože nárust výkonu pokračuje i přes 4000ot/min, stejně tak i krouťák nepadá tak strmě dolů...ale je to asi trochu teorie, praktické hodnoty mohou být odlišné...
Každopádně papírově působí 150k agregát lépe...otázka je, jestli se to nějak výrazně projeví i v praxi.
 
@Kábek díky za informace. U manuálu vím, že má rozdílný stálý převod. Ty údaje mám docela nastudované a srovnával jsem verze s automatem. Z těch grafů vypadá lépe 150k verze, protože nárust výkonu pokračuje i přes 4000ot/min, stejně tak i krouťák nepadá tak strmě dolů...ale je to asi trochu teorie, praktické hodnoty mohou být odlišné...
Každopádně papírově působí 150k agregát lépe...otázka je, jestli se to nějak výrazně projeví i v praxi.
Určitě při předjíždění a v krizovkách, kdy to vyženeš nad těch 4000 otáček, pak ale spotřeba nebude začínat čtyřkou ani pětkou.... Ovšem, těch stálých 80 kg je sakra znát (to jistě víš z "kopců"). Pokud uvažuješ o automatické převodovce, pak já za sebe jsem byl velice mile překvapen jak to maká a spolupracuje s tím 88 kW motorem. Je zcela bez diskuze, že čtyřkolka je o něčem jiném, ať je konstrukčně jakkoliv udělaná. To si ale každý musí sám ujasnit, kdy to opravdu využije. Není-li to jen o "frajeřině" - já mám čtyřkolku a všem ujedu (ha,ha,ha...). I tací jsou na silnicích, a to my dva asi nejsme, že?
Tak přeji dobrý výběr!
 
@Kábek máš pravdu. Já chci výhradně automat...Potřebuji toto auto na pohodu, však už mám taky svý léta a na adrenalin mám motorku...;)
 
Chlapi, měl bych následující dotazy:
  1. Je u verze Top Revolution stejně velký kufr (350l) jako u verze Revolution nebo další nižší verze? Někde jsem četl, že právě u Top je menší kufr kvůli rádiu Bose.
  2. Pohon AWD. Myslíte si, že má smysl? Jak funguje? Opět jsem někde četl, že auto se primárně chová jako předokolka a až v extremním případě (prokluz kola???) je připojena zadní náprava. Řidič zřejmě nemůže ovlivnit dávkování výkonu na nápravy...Kde je umístěna mezinápravová spojka? Co všechno se "zbytečně" točí při normální jízdě?
Díky za odpovědi.

1. Je menší o cca 15 procent. Je menší o to, že když je přihrádka v horní poloze (to víko tvořící dno) tak pod ním není prostor cca 25 cm, ale jen 10 cm. Mám na mysli tu dvojí podlahu. V REVOLUTION TOP je nizsi ta jakoby 2. prihradka a je to znatelně menší - četl jsem dokonce 287 litrů u TOP jen vlivem AWD a BOSE.
Když se odkryje podlaha pod tou "2." přepážkou, tak je tam ten BASÁK jak píše shr3k a mini místa po stranách, max na mini lékárnu. Ještě jsem to detailně nezkoumal jen díval při předávce.
Tedy je to menší a zvážit také jako faktor. Revolution má možnost hlubokého kufru bez přepážky s cca o 10-15 cm větší hloubkou než TOP. Chce to vidět vedle sebe no...

2. AWD by mělo být OK, já to beru jako mini bonus. Jede to pocitově jako předokolka, ne jako Mazda 6 MPS, kde člověk ten zadní diferenciál cítil a elektronika volila extrémně zábavně 0-100 50-50 a podobně na nápravy dle trakce a stylu jízdy plus plynu a všeho, to bylo velmi intuitivní a dlao se i driftovat vynikajícím způsobem (ale tam je samo LSD diferenciál a tak). CX-3 bude mít podobný jako CX-5, nepočítám, že bude akční jako v MPS AWD...

Myslím, že ty díly se zlepšují a naopak ŠKODA např. nebo VW jako celek poměrně zdražují myslím a to i servisní úkony jako takové... Já myslím celkem jde, jen někdy šokuje plastový kousek za 2500,- třeba u Mazdy, to je "na lano" :D :) :D
 
@Kábek díky za informace. U manuálu vím, že má rozdílný stálý převod. Ty údaje mám docela nastudované a srovnával jsem verze s automatem. Z těch grafů vypadá lépe 150k verze, protože nárust výkonu pokračuje i přes 4000ot/min, stejně tak i krouťák nepadá tak strmě dolů...ale je to asi trochu teorie, praktické hodnoty mohou být odlišné...
Každopádně papírově působí 150k agregát lépe...otázka je, jestli se to nějak výrazně projeví i v praxi.

Je to tak, že papírove je 150k lepší jakoby znatelně, ale reálně si myslím, že bude rozdíl minimální. FWD 120ka bude naprosto v pohodě a myslím, že jak píše @Kábek , tak to je, tj. já když začnu trošku šlapat a jedu jakoby do otáček, kde to narozdíl od 88kW verze jde lépe do otáček a výkonu, tak ale jdu se spotřebou jasně do těch 8+ vod a ne do 6,8 a 7+ vod a to je litr prostě minimálně dlouhodobě jasně navíc. Já to beru, nevadí, já jsem rád, že nežeru 15+ jako obvykle :cool:. Jde o ceník, jaká je max výbava u FWD 88kW? Je tam REVOLUTION? Asi bych to klidně zvážil, ale zatím mám málo nalítáno. 110kW super, ale 88kW stejně tak, jen negraduje tolik, ale zase ta gradace "žere" a dělá ten rozdíl spolu s tou vahou a AWD a udělátky typu radary a i-eloop a tak.
 
Tak jsem to šel změřit. Ta podlaha kufru u mne se dá snížit o 15 cm, bez desky asi 16 - 16,5 cm, pak náklad v kufru je jen na krytu toho příslušenství, což je trochu zesílený "papundekl". AWD-čko bude mít pod podlahou diferenciál zadní nápravy a možná spojený s mezinápravovým. Pokud tam vůbec mezinápravový diferák bude.... Oni totiž píší něco v tom smyslu, že automatika připojuje kola (předpokládám zadní) dle potřeby, nikdy nepíší např. rozdělení 50-50 apod. Chtělo by to někde na dílně prohlédnout. Pro zajímavost, zadní svařenec nápravy je také rozdílný - u AWD má střední díl pootočený (na plocho). Nádrž je menší o 4 l.
Já ten kufr celý postupně nafotím a dám to sem.
 
Poslední úprava:
Cituji z tiskové informace Mazda:
"Nová generace systému pohonu všech kol AWD je doplněna o inteligentní systém detekce
protočení předních kol, který okamžitě přesouvá hnací sílu na kola s lepším záběrem
• šetří palivo, protože předchází protáčení předních kol a zároveň zbytečně nepřipojuje zadní
kola
• mezi pohonem předních a všech kol přepíná zcela automaticky
• spojka mezi nápravami a zadní diferenciál jsou odlehčené, proto váží o 20 % méně než
systém AWD ve větších modelech značky Mazda"
 
Jo, jasně, takže to má diferák zadní nápravy, ale o mezinápravovém ani slovo.
U staršího Sorenta se dá ručně (popř. automat) zapnout zadní náprava, ale nemá (!) mezinápravový diferenciál!!!! Takových aut je více, ale decentně se o tom v prospektech mlčí. Tady systém řízení připojování zadní nápravy má info o natočení volantu a od toho se pak mimo jiné může rozhodnout právě možná s ohledem na absenci mezinápravového diferáku. Možná.... Kdyby ten mezinápravový chyběl, pak by to mohlo částečně vysvětlovat i tu spotřebu. Ta věta "...šetří palivo,...... a zároveň zbytečně NEPŘIPOJUJE zadní kola" by tomu nasvědčovala. Ještě tam měli napsat - šetří pneu.
Nemůžu se zbavit pocitu, že to vlastně ten zadek tahá za sebou jen pro případ extrému - prokluz, kluzko (sníh, náledí...) nebo nějaká krizovka, popřípadě pro razantní styl jízdy, ale ne ve velkém rejdu! V tomto případě bych se ale na to moc nespoléhal (není to přeci jen Subaru).
 
Poslední úprava:
@Kábek máš pravdu. Myslím, že tam je jen mezinápravová spojka.
A tady jsem udělal srovnávací graf výkonu a krouťáku G motorů:

20183915750_f6852f93d9_o.jpg
 
SUPER!!!! Nyní je krásně vidět, kde ta spotřeba narůstá, pokud se to využije nad 4000 otáček. Ten výkon navíc v žádném případě není z luftu, že? To je jedno s druhým a pak to udělá ten půllitr a víc...

Zde jsou foto kufru:
 

Přílohy

  • P1010897.JPG
    P1010897.JPG
    640,2 KB · Zobrazení: 82
  • P1010898.JPG
    P1010898.JPG
    793,1 KB · Zobrazení: 86
  • P1010899.JPG
    P1010899.JPG
    839,6 KB · Zobrazení: 86
  • P1010903.JPG
    P1010903.JPG
    675 KB · Zobrazení: 86
  • P1010906.JPG
    P1010906.JPG
    670,6 KB · Zobrazení: 83
  • P1010909.JPG
    P1010909.JPG
    1 010,7 KB · Zobrazení: 84
Poslední úprava:
Ta vana do kufru není origo, ale je vyhovující za necelých 500 Kč. Na horní polohu podlahy je ale malinko větší, je lepší ji dát na tu spodní úroveň.
 

Přílohy

  • P1010907.JPG
    P1010907.JPG
    608,6 KB · Zobrazení: 75
  • P1010908.JPG
    P1010908.JPG
    1,8 MB · Zobrazení: 74
  • P1010901.JPG
    P1010901.JPG
    632,3 KB · Zobrazení: 78
  • P1010900.JPG
    P1010900.JPG
    623 KB · Zobrazení: 76
  • P1010902.JPG
    P1010902.JPG
    632 KB · Zobrazení: 75
  • P1010904.JPG
    P1010904.JPG
    978,9 KB · Zobrazení: 77
@@Kábek[/USER] máš pravdu. Myslím, že tam je jen mezinápravová spojka.

Tak to píšou, jen to pořádně přečíst:

spojka mezi nápravami a zadní diferenciál jsou odlehčené, proto váží o 20 % méně než
systém AWD ve větších modelech značky Mazda

Proč je asi lehčí?! No, já mám už vybráno a maximální spokojenost! Vybírat nyní, tak do AWD za těchto podmínek nejdu. Já takovému řešení říkám "pseudočtyřkolka"....

Zase se jím ale nedivím, že zvolili toto řešení. Vše je o ceně. Pokud by to udělali klasicky, pak by to s cenou bylo někde jinde, kde už by je konkurence silně proháněla. Upřímně - kdy se to opravdu využije?!?!?!.....
 
Poslední úprava:
Je tam normální elektromagnetická spojka.Zobrazit přílohu 2948
Paráda! Pak je to jasné. To opravdu v zatáčkách jen "ťuká" na chvíli a jinak to za sebou tahá "jako kačera". Na rovině nebo ve velkých poloměrech zatáček to bude dobré, tam se absence mezinápravového diferáku moc neprojeví, stejně tak na šotolině, sněhu apod., kde si to pomůže paradoxně právě prokluzem.
 
Ještě by mě zajímalo, jak se chová AWD v situaci, kdy stojí jedno přední kolo na ledě a chci se razantněji rozjet. Teoreticky by tedy měla sepnout mezinápravová spojka zadní nápravu, ale pokud i tam bude jedno kolo na ledě, ta co bude dál?
 
Ještě by mě zajímalo, jak se chová AWD v situaci, kdy stojí jedno přední kolo na ledě a chci se razantněji rozjet. Teoreticky by tedy měla sepnout mezinápravová spojka zadní nápravu, ale pokud i tam bude jedno kolo na ledě, ta co bude dál?
Na internetu jsou videa, jak provádějí "křížovou zkoušku"...
 
Poslední úprava:
Řekl bych, že tam pravděpodobně bude potřeba lehce přišlápnout brzu? Jako když jsem viděl video z nějaký předváděčky v autosalonu, kte porovnávali Quattro vs xDrive. Najeli zadní nápravou na válce a co bude dál. Audi odjelo, BMW zůstalo. Ale jakmile se lehce ťuklo an brzdu, zapnul se předek a BMW taky hned odjelo. Tak jestli to nebude něco podobnýho potřeba, ale přiznám se, že vesměs vařim z vody :)

Edit: Tak jsem to prohodil
 
Ještě by mě zajímalo, jak se chová AWD v situaci, kdy stojí jedno přední kolo na ledě a chci se razantněji rozjet. Teoreticky by tedy měla sepnout mezinápravová spojka zadní nápravu, ale pokud i tam bude jedno kolo na ledě, ta co bude dál?
Jak přední tak zadní diferenciály jsou otevřené, tak v mnoho nedoufej, něco tam půjde přes viskozitu oleje, ale žádné zamykací zařízení to nemá. :D Chlapi nehledejte v tom vědu, takové 4WD (ať už elektromagnetickou spojku nebo viskospojku/haldex) má drtivá většina aktuálních malých až středních SUV.
 
Cituji z MESI:

The electronic 4-wheel drive (4WD) control system automatically and optimally controls drive torque distribution for the front and rear wheels. Due to this off-road mobility and driving stability are improved. Based on the input signals from each sensor, the 4WD control module (CM) determines vehicle driving and road conditions, and controls output current to the electronic control coupling (4WD solenoid) inside the rear differential. This control allows for optimal distribution of the drive torque from the engine to the rear wheels. Also, the 4WD CM automatically controls the 4WD, greatly reducing the load on the driver and improving operability.

Based on the inputted signals listed below, the 4WD CM calculates the optimal amount of torque distribution for the rear wheels and outputs a corresponding electric control current to the electronic control coupling (4WD solenoid). The module controls the current outputted to the 4WD solenoid by changing the rate of the ON/OFF timing.
  • PCM: Engine speed, Engine torque, Accelerator pedal position, Clutch pedal position, Transaxle gear position (MTX), Neutral switch status, Cruise control status, Engine off time, Ambient temperature, Car configuration data
  • TCM: Selector lever position, Transaxle gear position (ATX)
  • DSC HU/CM: Four-wheel speed, Brake fluid pressure, Coupling torque request
  • EPS control module: Steering angle/steering angle sensor condition, EPS status
  • Start stop unit: Windshield wiper switch status
  • Instrument cluster: Parking brake position, Car configuration data
  • Differential oil temperature sensor: Rear differential oil temperature
Operation

Normal Control
  • When starting off or accelerating during straight-ahead driving, torque transmitted to the rear wheels is optimally controlled to ensure sufficient acceleration performance. Due to this, standing-start and acceleration performance is improved.
  • If a parking brake signal input to the 4WD CM indicates, the module controls the torque transmitted to the rear wheels.
Tight Cornering Control
  • When the 4WD CM determines that the vehicle is in tight cornering, it reduces the torque transmitted to the rear wheels to avoid tight corner braking characteristics.
Integrated DSC Control
  • If a signal from the DSC HU/CM input to the 4WD CM indicates that ABS control is activated, the module controls the torque transmitted to the rear wheels to prevent undue influence on ABS control.
  • Also, when a coupling torque request signal is received from the DSC HU/CM, the module controls the torque transmitted to the rear wheels to match the amount of requested torque.
Other Control
  • In case the rear differential oil temperature exceeds the specified amount, or when there is an unusually large variation in the rotation speed of the front and rear wheels (ex. when trying to get unstuck), control is temporarily suspended in order to protect the 4WD system. When this occurs the 4WD warning light flashes to indicate the situation to the driver.
 
Back
Top