• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 2017 (KF) - obecně

Tyhle příspěvky prostě miluju:mad:

Já bych to řekl asi trochu jinak, ale víceméně souhlasím s tím, co napsal @lakilaki. Koupit dnes auto bez adaptivního tempomatu je šetření na nepravém místě. A obzvláště u CX-5, která už dokáže sama zastavit a znovu se rozjet. Pointa je v tom, že adaptivní tempomat se dá využít neskonale víc než ten normální. Vůbec bych je nesrovnával. Běžný tempomat se dá použít možná na dálnici, když není hustý provoz. Ale adaptivní se dá použít v podstatě kdekoliv. Já jej používám i ve městě, v úsecích, kde se často měří, tam, kde se nedá předjíždět a samozřejmě v kolonách nebo omezeních na dálnicích. Funguje i v ostrých zatáčkách a přestože by k němu pár připomínek měl, je to úžasný pomocník. Při zapnutí adaptivního tempomatu se dá celkem slušně odpočinout. Není nutné hlídat rychlost, ani šlapat na plyn nebo brzdu, prostě taková pohodová jízda. A takové Rakousko nebo Itálie, kde se často měří, tam je to doslova nutnost. Stačí překročit rychlost jen nepatrně a do 2-3 měsíců máte doma výzvu k zaplacení pokuty. :shifty:
 
Asi jsem žil v omylu, že adaptivní tempomat lze kombinovat jen s automatem a Divous má manuál ne ?
 
Asi jsem žil v omylu, že adaptivní tempomat lze kombinovat jen s automatem a Divous má manuál ne ?

Ne, adaptivní tempomaty jsou i pro manuální převodovky. Ale systém Stop & Go funguje pouze s automatem. U manuálu je rychlost omezena tuším od 30km/h do 160 nebo 210km/h nebo tak nějak. Každopádně, podle mě je zrovna adaptivní tempomat jeden z nejdůležitějších asistentů v dnešním provozu, kde vás šmírují kamery a na cestách je mnohem více řidičů než dříve.
 
Taky názor,ale každý nemá na top výbavu,nebo se bez toho obejde,osobně v autě neodpočívám,rád ho ovládám,ale nikomu to nebudu vnucovat.;)

Jasně, to beru. Jen jsem chtěl zdůraznit, že je lepší oželet cokoliv jiného, ale adaptivní tempomat pokud možno ne. V tomhle směru není Mazda ideální značka, protože ty její konfigurace jsou trochu omezené. Já taky rád řídím, ale někdy musím otočit třeba Zlín - Praha - Liberec - Zlín během jednoho dne a to je celkem náročné. Hlavně přesuny přes největší parkoviště v Evropě jsou fakt strašné a v takovém případě se už těším, až bude fungovat autonomní řízení. Do té doby díky bohu za adaptivní tempomaty.
 
Nejde vůbec o adaptivní tempomat,jde o to že si někdo koupí novou cx5 a má zní radost,a někdo má tu potřebu sdělit že koupil špatně,proč?
Tak vis jak, Krabat pise, ze se bez adaptu neobejde, jeho volba. Ja ho nepotrebuju a ani nechci, takze adapt pro me neni rozhodujici. Pro me bylo rozhodujici, ze jsem chtel benzin, manual a vybavu co je v REVOLUTION. (Rev TOP benzin je pouze AT a sedadla v kuzi jsem nechtel) Takze mi maximalne vyhovuje co jsem zvolil a radost mi nikdo nezkazi a rozhodne ne tvrzenim o nepostradatelnosti adaptivniho tempomatu ;)
 
Nejde vůbec o adaptivní tempomat,jde o to že si někdo koupí novou cx5 a má zní radost,a někdo má tu potřebu sdělit že koupil špatně,proč?

Já jsem takhle příspěvek od @lakilaki určitě nepochopil a pokud nějaký můj příspěvek vyzněl podobně, určitě jsem to tak nemyslel. To v žádném případě. Myslím, nebo aspoň mám ten pocit, že se tady schází fajn parta lidí, která si nezávidí, nekritizuje, ale spíše si předává zkušenosti a pomáhá si. Mou zkušeností je, že adaptivní tempomat je skvělý pomocník a oželím klidně kožené sedačky, AWD, střešní okno, ale tenhle prvek ne. Ale stejně tak je mou zkušeností, že už nechci manuální řazení ani vidět, ale nikdy nebudu nikomu říkat, že koupit auto s manuálem je blbost. Člověk prostě musí k těmto rozhodnutím dospět sám. Bez osobní zkušenosti se tohle nedá vysvětlit. Každý řidič je jiný a má jiné preference. Jestliže někdo jezdí spíše kratší trasy, je fakt, že tyhle prvky výbavy až tak moc neocení. Jejich význam stoupá při nájezdu mnoha km, na dlouhých trasách a zejména na naší D1. :)
 
Mimochodem, @Divous, jak ses k tomu autu dostal?

Kdyz jsem se dnes v salonu ptal, kdy budou mit vystavenou novou CX-5, tak mi rekli, ze az v cervnu, ze se jeste nesmi vystavovat a prodavat, protoze oficialne jeste neni na nasem trhu.
 
Dneska jsem ji viděl v Příbrami

Odesláno z mého HUAWEI LYO-L21 pomocí Tapatalk
 
K cemu je dulezity motor u vystaveneho vozu? Aby ses podival, zda je v motorovem prostoru misto pro dalsi turbo? :D
 
Jo , dík, bylo to na tebe a myslel jsem, žes ji viděl v salonu. Moje chyba, špatně jsem to pochopil :)
 
Mimochodem, @Divous, jak ses k tomu autu dostal?

Kdyz jsem se dnes v salonu ptal, kdy budou mit vystavenou novou CX-5, tak mi rekli, ze az v cervnu, ze se jeste nesmi vystavovat a prodavat, protoze oficialne jeste neni na nasem trhu.
Uplne standardni cestou. Jakmile se novy model zacal objevovat, videl jsem hromadu zahranicnich testu a snazil jsem se zjistit, jak to je s dodanim v CR.

Behem brezna jsem se definitivne rozhodl a zkusil jsem zajit do salonu jednoho dealera v mem okoli a tam mi rekli, ze o tom autu nic nevedi a ze budou vedet az nejak koncem kvetna nebo v cervnu az auto dorazi a nejak se prodejce neobtezoval se se mnou moc bavit. No tak jsem zkusil druheho nejblizsiho dealera a tam jsem nejdrive zavolal a velice ochotny prodejce mi rekl, ze nejaka moznost objednani je a at se stavim.

Pak jsme tam snad cele odpoledne kecali mozna o kazdym sroubku :) a uplne v pohode pristup. Bylo videt, ze mazdu ma fakt jako srdcovku. Mel tam par alokovanych vozu a jednu jsem si objednal. No a nestacil jsem ani dorazit domu a uz mi volal, ze mu v systemu od importera sviti dodani zacatkem kvetna a skutecne se tak stalo, presne jak bylo slibeno. Sam byl prekvapen, pze cekaji na predvadecky a dalsi zakaznici se dockaji nejdriv za mesic-dva. Rikal mi, ze proste velka nahoda a stesti na zvolenou konfiguraci ;)
 
Back
Top