• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 2017 (KF) - obecně

Jsou tu nějaké nové info o KF:
- LEDky konečně s více než 2000 lumeny, ne jak 6, 3, CX-3
- 2.5 má vyřešené vypínání válců (do 130 km/h) podobně jako 1.4 TSI ACT od VW, vypínají se válce 1 a 4
- vracíme se k přímému TPMS a k ventilkům á 1355 Kč
- polstrovaná opěrka nohy jen v nejvyšší výbavě
- hmotnost tlumících materiálů, myšleno asi i skel, vzrostla o 40 až 50 kg
- žádná výbava neobsahuje alarm a originální alarm k doinstalaci je bez prostorových čidel
 
nevím jestli to vypínání válců a návrat k přímému TPMS a k ventilkům á 1355 Kč je zrovna krok vpřed ...
 
S tym priamym TPMS je sice otrava a stoji to peniaze navyse, ale aspon funguje. A keby ukazoval aj hodnotu tlaku v kazdom kolese, nebolo by to zle.
Vypinanie valcov - uvidime. Ak to usetri spotrebu a bude to spolahlive, preco nie?
Ten alarm asi doplnia casom.
 
S tym priamym TPMS je sice otrava a stoji to peniaze navyse, ale aspon funguje. A keby ukazoval aj hodnotu tlaku v kazdom kolese, nebolo by to zle.
Suhlasim s takym nazorom z vlastnej skusenosti .
V Mazde TMPS mi iba rozsvieti kontrolku pri uniku vzduchu, nevyuzity potencial senzorov :( mierne znizenie tlaku ani neoznamuje
ale v mojom druhom aute, reaguje system uz na znizenie tlaku o 0,1 atm, daju sa nastavit tlaky pneu pre eko, normal + akysi dalsi rezim jazdy.
Kamaratovi zas v jeho aute (nie mazda) na chlp presne ukazuje na pristrojovke tlaky v jednotlivych pneumatikach, plus dalsie info,
ako spominam z mojho auta.
 
ale v mojom druhom aute, reaguje system uz na znizenie tlaku o 0,1 atm.

imho bude co chvíli svítit kontrolka kvůli banálnímu poklesu tlaku. Navíc ta šílená investice do nových ventilků se senzory je absurdní. To mi připadá mnohem rozumnější koupit si malý kufříkový kompresor a jednou za 14 dnů v pohodlí domova dohustit pneumatiky.
 
Mne by to aj celkom pomohlo. Vzdy si hovorim, ze by bolo aj vhodne skontrolovat tlak v pneu, ale malokedy to aj spravim. Investicia je celkom vysoka, uznavam, ale je jednorazova. Ta cena je ale vazne mimo, napr. U Renaultu stoji cela sada cca 60 EUR.
 
imho bude co chvíli svítit kontrolka kvůli banálnímu poklesu tlaku. Navíc ta šílená investice do nových ventilků se senzory je absurdní. To mi připadá mnohem rozumnější koupit si malý kufříkový kompresor a jednou za 14 dnů v pohodlí domova dohustit pneumatiky.
Uz si sam zistil , ze pneu osadene na japonskych kolesach s japan ventilmi, akosi nespusta .."imho teda, co chvila nesvieti kontrolka pre banalitu"
Na mazde mi TMPS uradovalo raz za 6 rokov-roztrhnute pneu na vytlku.
Na druhom aute za 2,5 rokov TMPS oznamovalo 1-krat, pri poklese vonkajsej teploty vzduchu na jesen, z 23 st. C na 2 stupne C . (Spominanych - 0,1-0,2 st. C )
Takze ziadne falosne poplachy s TMPS sa nekonaju .
Zvadza ma to, ale k lajdactvu , nesvieti TMPS - nekontrolujem tlaky tlakomerom, ale iba ocami, pneu nie je spľasnutá ?! Tak jedéééém ;)
 
Uz si sam zistil , ze pneu osadene na japonskych kolesach s japan ventilmi, akosi nespusta .." ;)

No ale tohle dost dobře nechápu. Máš podobné zkušenosti? Jako mít auto dva měsíce, nájezd dnes už 7000km a za celou dobu aby se tlak nesnížil ani o desetinu atmosféry? To mi nepřijde normální. Je to sice skvělé, ale tak nějak se tomu nechce věřit. Už jsem přeměřoval tlak pro jistotu i na benzínce a je v pořádku.

Každopádně, malý kufříkový bezúdržbový kompresor je jednorázová investice 2-3K Kč. A pak nemusíš řešit senzory, protože si gumy raději zkontroluješ častěji, abys předešel opotřebení. Dnešní auta mají stále větší kola = daleko dražší gumy než dříve.
 
No ale tohle dost dobře nechápu. Máš podobné zkušenosti? Jako mít auto dva měsíce, nájezd dnes už 7000km a za celou dobu aby se tlak nesnížil ani o desetinu atmosféry? To mi nepřijde normální. Je to sice skvělé, ale tak nějak se tomu nechce věřit. Už jsem přeměřoval tlak pro jistotu i na benzínce a je v pořádku.
Každopádně, malý kufříkový bezúdržbový kompresor je jednorázová investice 2-3K Kč. A pak nemusíš řešit senzory, protože si gumy raději zkontroluješ častěji, abys předešel opotřebení. Dnešní auta mají stále větší kola = daleko dražší gumy než dříve.

Ano, mam podobne skusenosti , nespustaju pneu ani 2,5 rokoch 30k km, ani po 6 rokoch 100k km.
Teraz Ti nahrava este, ze sa otepluje vzduch, cim aj tlak v pneu sa mierne zvysi, na jesen to bude opacne :mad:
Na dorovnavanie tlaku staci aj hustilka z Lidlu za 6 € o_O
 
V příloze aktualizovaný press kit s info o 2.5.
Takze 2,5 kvoli vypinaniu valcov dostane do AT nieco, ako dvojhmotny zotrvacnik ??? No superrrrr :mad:
Vykonove charakteristiky podla grafov a udajov CX5 sa uspesne vzdaluju od sport charakteru Mazda.
Ale je to furt iba SUV, že sa vobec čudujem o_O
 
Takze 2,5 kvoli vypinaniu valcov dostane do AT nieco, ako dvojhmotny zotrvacnik ??? No superrrrr :mad:
Vykonove charakteristiky podla grafov a udajov CX5 sa uspesne vzdaluju od sport charakteru Mazda.
Ale je to furt iba SUV, že sa vobec čudujem o_O
Bohužel je to pravděpodobně tím, že musí plnit EU normy :(. Jako kroky, které podnikají všechny automobilky mi přijdou jako kroky vedle (čest výjimkám), ale asi je to vývoj a mají pro to nějaký důvod i když už to (nejspíš) nikdy nebude zábava a pocit z řízení pro řidiče... ono, proč nedat elektronický plyn, kdyz můžu mít mechanický s rychlejsi odezvou, proč nedat elektronický posilovac řízení, když muzu mít lepší mechanický se zpětnou vazbou, proč nedat elektronickou park brzdu, když můžu mít ruční brzdu... za chvíli budeme moct řícit auto gamepadem z PS4. Jako je hodně vtipné až smutné, jak se PC simulátory a periferie snaží přiblížit realitě a naopak reálná auta se snaží co nejvíce přiblížit digitálnímu stroji.
 
Dvouhmotový setrvačník je něco jiného. http://www.schaeffler.com/remotemed...s/schaeffler_2/api/downloads_13/odw_de_en.pdf Spíš je zajímavé, že to má menší maximálku jak 2.2 diesel s automatem natož pak s manuálem. :D
Viem co je dvojhmota. o_O

Toto v CX5 je nieco, ako dvojhmota .... este som to nevidel, iba prirovnavam

Press kit CX5 2017 , strana 32-33

Because the firing interval is doubled when
running on two cylinders, engine vibration
is more likely, and the SKYACTIV-DRIVE
automatic transmission is equipped with a
centrifugal pendulum damper to compensate
for this.
 
No a shr3k dal odkaz na konkretni implementaci toho uzasneho 'centrifugal pendulum damper'.
Ouuhaaaaa, ja blbec som sa nepozrel riadne :banghead:, takze som uz videl "centrifugal...." a je to este horsie, ako dvojmotny zotrvacnik :( alebo nie ?!

INFOGRAFIK_CPA_DMF.jpg
 
Poslední úprava:
Můj oblíbený youtuber o autech - čekal jsem kdy se review od něj objeví...

Tak říká, že se mu líbí:
- gril, ale prý hodně štěstí to vyčistit v okamžiku kdy to bude zabordelené hmyzáky
- prej kola ujdou
- prej docela dost nelakovaného černého plastu kolem auta
- zadek si na nic nehraje, je čistý
- konečně elektrické víko kufru (ale je pomalé, což ostatně kritizuje na všech autech)
- kufr není největší v segmentu, ale hodně použitelný. A pokud se vyhodí roletka tak odvezete hodně. Ale pokud je to pro vás důležité, zajděte se podívat k prodejci. Já odvezl vše co jsem potřeboval bez problému.
- podvozek je podobný jako u předchozí CX-5, kritizuje mix úchytek a šroubků na různých krytkách na podvozku
- kritizuje hlučnost předchozí generace a popisuje vylepšení u nové, přechod na olejem plněného uložení ramen, ukazuje dynamické tlumiče, řeší naladění řízení - Mazda prý opravila spoustu věcí, na které si lidi stěžovali a přitom zachovali to co bylo dobré
- zkritizoval nechráněné místo pro levou nohu u řidiče
- zadní náprava je prý jako u všecho ostatních aut produkovaných ve velkém, akorát zde je vidět spousta práce na odhlučnění oproti předchozí generaci
- AWD systém je prý jeden z lepších z pohledu zážitku řidiče, přenos výkonu do zaduje je rychlejší než u ostatních aut - není to přehlídka nedotáčivosti, takže je to větší zábava ji řídit. Zadní diferenciál je menší, používá méně kapaliny pro zmenšení ztrát na čerpadle.
- CX-5 je možno postavit proti základním luxusním autum
- je relativně bezpečné si ji koupit (v US je běžné auta vzít na leasing, kdy během 3-5 let člověk zaplatí 50%), protože náklady na opravy budou minimální
- motor je klasická 2.5, kterou mazda používá stále dokola, Mazda upravila odezvu na plyn takže se auto zdá živější, odezva převodovky je rychlejší a vůbec řazení se zdá být uhlazenější
- chválí si odhlučnění, motor je stejný, zkouši akceleraci z 0, akceleraci není v porovnání s konkurencí nejlepší, řízení je prý lepší než bylo
- kvalita odhlučnění to auto posouvá k luxusním autům
- co miluje na Mazdách je převodovka, při běžném ježdění se zdá že je vždy zařazen správný stupeň
- atmosférický motor, navržen aby byl úsporný, pokud je člověk zvyklý na turbo motor, bude mu chybět zátah od spodu, ale pokud mu dá člověk naložit, bude se vždy chovat stejně ne jako turbo motory u kterých bude cítit ztráta výkonu
- podozek je měkčí oproti předchozí generaci, lépe se chová na hrbolech
- Mazda by měla nabídnout turbo motor alespoň jako volitený
- pokud vlastníte předchozí generaci, není důvod ji jít vyměnit za novou přestože jsou zde vylepšení, pokud kupujete nové auto, berte rovnou novou generaci
- Je vidět že Mazda se zaměřila na detaily, interiér je jeden z nejlepších, komentuje skvělé provedení některých dílů v interiéru, spousta věcí vypadá skvěle i když jde o fake. Není moc fanoušek bílé kůže (rychle se ušpiní), ale pokud se s tím dokážete vyrovnat tak to vypadá skvěle. Další akcent je 3D dyzajn výdechů ventilace. Lesklé černé plasty v místech, které se hodně použávají, z toho by mu rupla cévka v oku - vypadá to po čase fakt hnusně.
- infotaiment - je jednoduchý, klasika co se od zavedení MZD Connect nezměnila a je ve všech mazdách. Problémem je chybějící Android Auto a Car Play a dloho trvá než naběhne. Dotyková obrazovka funguje dobře stejně jako navigace. Zmiňoval problémy s BlueTooth (což mi přijde jako Mazdí klasika, blne to -> opraví to -> v další generaci opět blbne - BTW, mají české Mazdy aktivní WiFi, nebo protože u nás nejsou "connected services" tak ji raději deaktivovali aby lidi nereklamovali že se na ni nedá připojit...?)
- Řeší přílišnou citlivost blind-spot monitoringu
- Zadní sedadla jsou hodně pohodlná, dostatek místa nad hlavou (pokud člověk není hráč basketbalu)
- CX-5 je pro mazdu důležité auto a je to na něm vidět, přesto jsou tam místa která by chtělo vylepšit (panoramatická střech a další nesmysly)
- spodek zadních sedadel se nejspíš dá vydělat, ale vrátit to na místo bude dle toho jaký měl slovník docela problém

Jinak konečně někdo kdo se nebál říct že to auto má i nějaké mouchy, po všech těch "vše je super" videích. Jen mi přijde, že pro US použili původní motor 2.5, protože neříkal nic o deaktivaci válců a dalších nesmyslech co má EU verze a ne ten co bude v Evropě.

Jo a zmiňoval že po vypnutí heads up display-e v menu se za chvíli opět aktivoval. Takže nás nejspíš čeká pár koleček s novým firmware...
 
Poslední úprava:
Back
Top