• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Motor 2,5 GTA - zkušenosti

Jako nový majitel 2.5 (2010) jen pro větší statistiku:
dálniční spotřeba, kdy na 650km jsem měl průměrnou rychlost 96km/h (Německá dálnice 160-200, z toho snad 20km kolona na jedničku + česká dálnice 140-180) 10,5l.
Styl jízdy nebyl rozhodně úsporný, takže se spotřebou zatím spokojený.
 
Ahojte, vedel by mi niekto z Vás overiť servisnú históriu auta s VIN: JMZGHA4L601498230?
Je to čierne GH, 2.5i r.v. 12/2011; majú ju v AutoPalace Spořilov.
Mám od nich aj pár fotiek, nie je to vymazlený cukrík, má nejaké znaky používania, ale zaujíma ma, pretože po FL GH-čiek v dvaapollitri je ako šafránu. Cena by mohla zodpovedať kozmetickému stavu a tomu, že je to 2.5i GH FL.
Do Prahy to mám pár km, tak by som sa o tom aute chcel dozvedieť čo najviac, kým sa tam vyberiem.
Sice nechápu, proč tyto údaje automaticky neposkytne AutoPalace Spořilov, když teda auto prodávají (asi ho nechtějí prodat?), ale mám pozdravovat od Jardy Dlabaji z Autoefektu Zlín.
 

Přílohy

  • JMZGHA4L601498230_20181130.pdf
    809,5 KB · Zobrazení: 102
Poslední úprava:
Sice nechápu, proč tyto údaje automaticky neposkytne AutoPalace Spořilov, když teda auto prodávají (asi ho nechtějí prodat?), ale mám pozdravovat od Jardy Dlabaji z Autoefektu Zlín.

Veľmi pekne ti ďakujem shr3k!
vyzerá to, že sa budúci týždeň vyberiem na návštevu stovežatej. Teda ak sa to auto dovtedy nepredá.
Ale GTA výbava to teda nebude, keďže je to skopčák :)
 
Ahojte, jsem u Mazdy nový, tak nechci hned zakládat nové vlákno, snad jsem to trefil dobře.
Pořídil jsem ojetou Mazdu 6 GH 2.5 125kw 2008 (údajný nájezd 133 000km). Překvapil mě zvuk motoru na volnoběh. Když otevřu kapotu a stoupnu si před auto, tak nalevo zlehka klepání, napravo zlehka takové cvrkání. Podobně, ač na tak nahlas, jako ve videu níže. Hlavně to klepání nalevo mě znepokojuje. Na internetu vidím že je to docela běžná věc, ale přece jen bych se raději zeptal zde zkušených. V servisu (klasika po nákupu olej atd.) si toho ani nevšimli, ale šlo o běžný servis.
Máte s tímto zkušenost ?
Předem díky
video co jsem našel na internetu :
 
Ahojte, jsem u Mazdy nový, tak nechci hned zakládat nové vlákno, snad jsem to trefil dobře.
Pořídil jsem ojetou Mazdu 6 GH 2.5 125kw 2008 (údajný nájezd 133 000km). Překvapil mě zvuk motoru na volnoběh. Když otevřu kapotu a stoupnu si před auto, tak nalevo zlehka klepání, napravo zlehka takové cvrkání. Podobně, ač na tak nahlas, jako ve videu níže. Hlavně to klepání nalevo mě znepokojuje. Na internetu vidím že je to docela běžná věc, ale přece jen bych se raději zeptal zde zkušených. V servisu (klasika po nákupu olej atd.) si toho ani nevšimli, ale šlo o běžný servis.
Máte s tímto zkušenost ?
Předem díky
video co jsem našel na internetu :
Cvakání "vpravo" (správě v levo u převodovky) je OK. Nemám teď moc kvalitní repráky,ale "nalevo" (správně v pravo v klínovýho řemene) slyšim hučení ložiska a možná řetěz z rozvodů ? Ale opravdu soudím jen podle toho videa a repráků v monitoru takže mojí odpověď neber vůbec vážně.Každopádně cvakání vpravo je OK.
 
Zkusil bych jiný olej do motoru který je tady používán.
I když ten pomůže jen cvakání z vrchu.
Ze strany
Je to horší.
Ložisko, řemenice, klika.
Viděl bych to na šikovnýho servisáka.
 
Podobné cvakání se začíná objevovat i u mě... Je to na pravé straně (spolujezdec). Podle mě je to od řemenu pro pohon příslušenství, respektive některá z kladek. Interval pro výměnu je u 2.5 Mzr 120 tkm. Já mám už 145 na původních kladkách a řemenu, protože jsem to nějak vypustil ze seznamu. Mám to v plánu na únor, tak uvidím, jestli to bylo ono.
U mondea s 2.0 duratecem to bylo stejné a po výměně byl klid...
 
Jo, to bude ono, nájezd by tomu odpovídal. V lednu jedu do Mazdy na svolávačku s airbagem, tak je to nechám poslechnout a kdyžtak poté někde udělat. Máte někdo odhad ceny těchto sekundárních rozvodů (bez pumpy)?
Díky, M.
 
Veľmi pekne ti ďakujem shr3k!
vyzerá to, že sa budúci týždeň vyberiem na návštevu stovežatej. Teda ak sa to auto dovtedy nepredá.
Ale GTA výbava to teda nebude, keďže je to skopčák :)

https://autopoint.autopalace.cz/ojete-vozy/mazda-6-2-5-i-gta-6mt-433681.html
Tak som to bol v AP pozrieť a mám z toho zmiešané pocity. GTA to samozrejme nie je, auto kupované, servisované a napokon aj odkúpené ako protihodnota v Autohaus Heider v Drážďanoch (volal som s nimi, potvrdili). AP mi okrem servisnej knižky o aute nevedeli nič povedať, telefonát do Drážďan potvrdil ešte posledný servis v máji 2018, kde boli menené Bremsanlage a neue Batterie, a nové zimné gumy v 2017. V serviske o tom samozrejme záznam nie je.
Studený motor máličko "cvakal", po skúšobnej jazde som ho ale ani nepočul. Inak z motorového priestoru žiadne pazvuky. Olej pred jazdou čierny ako uhoľ, kúsok pod max ryskou (od poslednej ofiko servisky najazdených 13k km). Z podvozku žiadne búchanie, vŕzganie ani škrípanie (a to som išiel po dosť rozbitých cestách). Ani naplno vytočené kolesá nevydávajú žiadne pazvuky. Brzdy visieť nezostávajú a hrdza sa opracovala pekne rovnomerne na všetkých kotúčoch. Podvozok vyzerá na 7 ročnú Mazdu tiež dobre, povrchovú hrdzu sme si všimli len na výfuku.
Volant bez pazvukov, s posiľňovačom zaberajúcim rovnako do oboch strán na voľnobehu, aj pri rýchlostiach okolo 50-ky. Prevodovka super, milujem to mazďácke mechanické "cvak", keď sa zaradí rýchlosť. Toto si človek uvedomí, keď tam presadne zo starej Astry, ktorá je síce v slušnom stave, ale prevodovka je ako z náklaďáku oproti M6 :D
Auto ale má veľa šrámov. Väčšie oderky sú len na plastových nárazníkoch, ale kasňa má veľa menších škrabancov a oderkov, zjavne ženské mestské auto. Volant a riadiaca páka vyzerajú OK, zodpovedá km, ale šoférov koberček vydratý, rovnako zodraté čalúnenie pod ním a čalúnenie zodraté aj pri plynovom pedáli.
Auto je zanedbané a potrebuje veľa lásky :) V kufri som našiel rolku (asi čistých) ponožiek, pod vekom kufra igelitku s asi 30 centami a nejakou deravou dánskou mincou. Pýtal som sa predávajúceho v AP, či nechce ponožky, ale nechcel.. :D
AutoPalace ho kúpili priamo od Autohaus Haider (potvrdené). Ale všimol som si v papieroch, že za cenu nejakých 230k CZK (neviem či s alebo bez DPH), čo ma trocha desí, keďže za takú cenu sa predávajú faceliftové šroty. AP to momentálne predávajú za 280k CZK, ale len na letných gumách, ktoré budú po 1-2 sezónach potrebovať vymeniť.
Navrhol som im, že za tú cenu mi môžu pribaliť a obuť zimné gumy (225/45 R18 by bola veselá zimná jazda), potom sa môžeme baviť, ale zjavne sa im takáto ponuka nelúbi, lebo sa neozývajú. Sorry za dlhý príspevok, možno to niekomu pomôže :D
 
jako nový majitel 2.5 jen pro srovnání. Já kupoval přímo v Německu a dealera, který vůz prodával a servisoval. Původní cena 12t Euro, snížená při jednání na místě o 500Euro + mi přidali a přezuli zimní gumy na originál Mazda liťákách. Co se týká toho koberečku, moje má mít ÚDAJNĚ jen 30t km a vše tomu nasvědčuje, ale ten koberec pod pedály byl taky úplně patou prošoupaný.
Jinak se stydím, co jsem všechno při koupi nezkontroloval, člověk tam jede s x předsevzetím v hlavě, na co vše se musí podívat a zkontrolovat, snad 14 dní jsem studoval na netu a nakonec jsem si nezkontroloval ani že papíry sedí s VIN :oops:
 
Pro porovnani ceny, privezl jsem od Kolina nad Rynem GH, pred fl 2009, 2.5 liftback. Njezd do 100 tis, celou dobu servisovana v Mazde, serviska dolozena do posledniho roku. Cena 7800. Takze 200 tis. Auto mam od dubna a vse ok. :)

Odesláno z mého Mi A2 Lite pomocí Tapatalk
 
https://autopoint.autopalace.cz/ojete-vozy/mazda-6-2-5-i-gta-6mt-433681.html
Tak som to bol v AP pozrieť a mám z toho zmiešané pocity. GTA to samozrejme nie je, auto kupované, servisované a napokon aj odkúpené ako protihodnota v Autohaus Heider v Drážďanoch (volal som s nimi, potvrdili). AP mi okrem servisnej knižky o aute nevedeli nič povedať, telefonát do Drážďan potvrdil ešte posledný servis v máji 2018, kde boli menené Bremsanlage a neue Batterie, a nové zimné gumy v 2017. V serviske o tom samozrejme záznam nie je.
Studený motor máličko "cvakal", po skúšobnej jazde som ho ale ani nepočul. Inak z motorového priestoru žiadne pazvuky. Olej pred jazdou čierny ako uhoľ, kúsok pod max ryskou (od poslednej ofiko servisky najazdených 13k km). Z podvozku žiadne búchanie, vŕzganie ani škrípanie (a to som išiel po dosť rozbitých cestách). Ani naplno vytočené kolesá nevydávajú žiadne pazvuky. Brzdy visieť nezostávajú a hrdza sa opracovala pekne rovnomerne na všetkých kotúčoch. Podvozok vyzerá na 7 ročnú Mazdu tiež dobre, povrchovú hrdzu sme si všimli len na výfuku.
Volant bez pazvukov, s posiľňovačom zaberajúcim rovnako do oboch strán na voľnobehu, aj pri rýchlostiach okolo 50-ky. Prevodovka super, milujem to mazďácke mechanické "cvak", keď sa zaradí rýchlosť. Toto si človek uvedomí, keď tam presadne zo starej Astry, ktorá je síce v slušnom stave, ale prevodovka je ako z náklaďáku oproti M6 :D
Auto ale má veľa šrámov. Väčšie oderky sú len na plastových nárazníkoch, ale kasňa má veľa menších škrabancov a oderkov, zjavne ženské mestské auto. Volant a riadiaca páka vyzerajú OK, zodpovedá km, ale šoférov koberček vydratý, rovnako zodraté čalúnenie pod ním a čalúnenie zodraté aj pri plynovom pedáli.
Auto je zanedbané a potrebuje veľa lásky :) V kufri som našiel rolku (asi čistých) ponožiek, pod vekom kufra igelitku s asi 30 centami a nejakou deravou dánskou mincou. Pýtal som sa predávajúceho v AP, či nechce ponožky, ale nechcel.. :D
AutoPalace ho kúpili priamo od Autohaus Haider (potvrdené). Ale všimol som si v papieroch, že za cenu nejakých 230k CZK (neviem či s alebo bez DPH), čo ma trocha desí, keďže za takú cenu sa predávajú faceliftové šroty. AP to momentálne predávajú za 280k CZK, ale len na letných gumách, ktoré budú po 1-2 sezónach potrebovať vymeniť.
Navrhol som im, že za tú cenu mi môžu pribaliť a obuť zimné gumy (225/45 R18 by bola veselá zimná jazda), potom sa môžeme baviť, ale zjavne sa im takáto ponuka nelúbi, lebo sa neozývajú. Sorry za dlhý príspevok, možno to niekomu pomôže :D

Tak nakoniec som si tú Mazdu priviezol :)
20190119_142229_HDR.jpg
Čaká ma prihlasovanie na Slovensku, potom ju pofotím na slovenských ŠPZ.
Jazda super, domov som sa vracal cez Pezinskú babu a bol to super zážitok. Síce ma zdržovala premávka, ale úsmev mi na tvári teda nechýbal.
Ale ako som písal predtým, auto potrebuje trocha lásky. Nové koberčeky objednané. Dá sa niekde zohnať aj čalúnenie okolo pedálov? A chcel by som vás ešte poprosiť o tip na interiérovú auto kozmetiku :)
No a zatiaľ som si všimol, že mi nefunguje stmavovanie vnútorného spätného zrkadla. Vlastne je celý čas zatmavené. Nie je to senzorom, pretože je na ňom vidno nejaký blesk po výboji. Popravde, netuším ako sa niečo také môže stať..
20190120_081216.jpg
Ale nevadí, otázka znie, kde zohnať nové spätné zrkadlo? Malo by mať part number BBM3-69-220A. Pasuje sem zrkadlo napr. z CX-7 alebo M3 BL?
 
Dá sa niekde zohnať aj čalúnenie okolo pedálov? A chcel by som vás ešte poprosiť o tip na interiérovú auto kozmetiku :)
Čalounění jen celý koberec. Pokud chceš jen čištění a matný povrch jako z továrny, tak Meguiars Interior Detailer nebo Auto Finesse Spritz, pokud i jemné oživení barvy (bez přidaného lesku se nikdy neobejde), doporučím Auto Finesse Dressle.
 
Zdravím, také můžu přidat pro srovnání.
Stejně jako zdejší kolega LuboSK jsem přesedl ze starší Astry a před týdnem jsem si M6 dovezl téměř z Hannoveru od soukromníka. Vozidlo nemá žádný nedostatek, najeto 98tkm, výbava GTA, letní i zimní na 18" alu, cena 7700€.
Už jsem najel cca 1500km a zatím jsem nenašel nic co by stálo za reč, kromě toho debilního CD rádia, upřímě CD jsem měl v ruce naposledy někdy před pěti lety...
Auto jezdí denně v režimu školka-práce(dálnice)-nákupy-víkendy, se spotřebou 8litrů. Původně jsem byl rozhodnutý pro 2.0, ale po prvním projetí 2.5 bylo rozhodnuto.:) Jízdní vlastnosti netřeba dále vychvalovat, jen snad vytknout ten posilovač...:(, na druhou stranu v porovnání se našimi novými služebními Škodovkami je "stará" Mazda stále ještě úplně na jiné úrovni.
Kdo rozmýšlí, ať neváhá, protože slušná auta brzy nebudou.:)
20190116_181538-1.jpg 20190116_181557-1.jpg
 
Ahoj, dala by se sehnat servisni historie tohoto auta? JMZGH14L601198504. Predem dekuji.
 
Viem, že už to tu raz bolo, ale predsa len by som sa privítal názor skúsenejších. Ide o zvuk motoru. Po necelom pol roku som si (dnes) všimol nie veľmi príjemné zvuky. Konkrétne (pri pohľade spredu) vpravo počuť jemné cvakanie a vľavo také "ťažkopádnejšie" cvakanie.
Vedel by mi niekto potvrdiť/vysvetliť/vyvrátiť o či je to v poriadku? Vopred upozorňujem, že áno, chystám sa k mechanikovi (riadenie, spojka...), ale to ešte nejaký týždeň potrvá a rád by som bol pripravený aj čo sa týka motora.

Pripájam video: https://drive.google.com/file/d/16w9L6STeFQkvHzTrKTWh741qdRcX-0v1/view?usp=sharing
 
Na straně řidiče se jedná o EGR ventil (tikáníl) a vpravo u spolujezdce to budou rozvody nebo chycená napinací kladka
 
Na strane rozvodu mas v haji některé z ložisek pravděpodobně v některé z vodicích kladek. Nejčastěji odchází vodni pumpa a kladka napínací. Pokud chceš mít jistotu tak by jsme vyměnil remeš a veškeré kladky. Nevím kolik mas ale najeto.
 
Back
Top