• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nabíječka autobaterií

Mám tutéž nabíječku z lidlu za 799kc.
A baterie originál. Pokud ji chci jen průběžně dobít na nekrytem dvorku teď v zimě a přímo v autě tak zvolit režim autíčko nebo AGM zimní režim
Standart, vločka, AGM, Recond.. u všech režimů je potřeba koukat na mezní hodnoty napětí a proudu v nabijecich křivkách. Proud klidně i 10A, moderni EFB, AGM aku jsou na to stavěné.
S napětím ale opatrně, pokud je aku zapojena v autě neměla by hodnota napětí přesáhnout 15V, může dojít k poškození elektroniky. Tyto " impulzní nabiječky " nejsou úplně ideální, ale určitě lepší než nic. V režimech Recond nebo vločka může aku lehce plynovat, doporučuji povolit zátky a hlídat hladinu.
 
Standart, vločka, AGM, Recond.. u všech režimů je potřeba koukat na mezní hodnoty napětí a proudu v nabijecich křivkách. Proud klidně i 10A, moderni EFB, AGM aku jsou na to stavěné.
S napětím ale opatrně, pokud je aku zapojena v autě neměla by hodnota napětí přesáhnout 15V, může dojít k poškození elektroniky. Tyto " impulzní nabiječky " nejsou úplně ideální, ale určitě lepší než nic. V režimech Recond nebo vločka může aku lehce plynovat, doporučuji povolit zátky a hlídat hladinu.
Ale "naše" Lidl umí 5A/14,7V při AGM režimu a v zimě venku to ještě spíš sníží.. asi bych se nebál..
 
Pred časom nám auto asi 2 týždne stálo na mraze a štartovanie už nebolo tak hladké ako býva, cez diagnostiku to ukázalo nabitie na 82% (po následnej 150km jazde to stúplo na 86). Tak som kúpil Lidl ULGD 5.0 C1 na občasné dobitie. V návode píšu že sa má pred nabíjaním baterka úplne odpojiť, tu ale niekto písal, že sa môže nechať zapojená, len záporný pól sa má dať na kostru a nie na baterku.

Nechcem pravdepodobne nič prevárať, miešať, vytvárať výbušné plyny ani podobne. Chcem len raz za 2 týždne trošku dobiť baterku na vonkajšom stání a pravdepodobne v mraze.
Je možné len pripojiť + na + a mínus niekde na kostru a zapnúť to na vločku bez vyberania a odpájania baterky od auta? Kúpil som na to blbú nabíjačku?
 
Přesně jak píšeš, + na + a - na kostru. A pak teprve dát do zásuvky a pustit na normální nabíjení 14,4 V nebo na vločku 14,7 V.
 
Super, dik za info, tak to skúsim bez odpojenia. Ako dlho cca to nabíjanie trvá? Hovorím, nie je vybitá na 0, len také doťuknutie po dlhom stání... aspoň zhruba - 2 hodiny, 20min,.. ?
 
Má 5 A, tak jestli jen dobít po stání, tak počítám 2-3 hodiny. Já auto taky preventivně v mrazech dobíjím a většinou za 2 hodiny hlásila plný stav.
 
Mohl by mě někdo vysvětlit, proč při nabíjení akumulátoru v autě, dávat - pól někam na kostru a ne přímo na -pól baterie. Dík
 
Mohl by mě někdo vysvětlit, proč při nabíjení akumulátoru v autě, dávat - pól někam na kostru a ne přímo na -pól baterie. Dík
Je to čistě z bezpečnostních důvodů, kvůli jiskření.
Nehledej v tom nic drastickýho, protože tohle doporučení je tak nějak všeobecný, protože je X druhů nabíječek, několik druhů baterií, potom jde o to jestli jen lehce nabíjíš baterku nebo jí necháváš i "vyvařit", jestli potřebuješ nouzově nastartovat auto atd...
Prostě je to jen nějaký všeobecný bezpečnostní doporučení, který je při použití moderní nabíječky, moderní baterie (nádoby baterie) a zapojení alespoň 5% mozku, zastaralí.
Já mínus na kostru dávam jen když potřebuju auto buď nouzově nastartovat nebo potřebuju baterii hodně rychle dobít velkym proudem přes "starou" trafo-nabíječku. Jinak při běžnym dobíjení u C-Tek, Lidl (mám tu lídláckou) atd... dávám taky mínus na mínus.
 
Poslední úprava:
Minule auto týždeň stálo a pri SOC 84 som si hovoril ako blbo to štartuje. Dnes po týždni v mraze (dnes bolo -19) som si pri SOC 62 spomenul, že to až tak zlé zas nebolo a bol som rád že naštartovalo.

Čas otestovať lidl nabíjačku.. ?
 
Ahoj Mazďáci,
mám dotaz na zkušenější elektrikáře.
Přišly zimní měsíce a tak občas měřím baterii a vždy je "podbitá" tak 12,5 - 12,6V. Beru na vědomí "inteligentní dobíjení" a vzhledem k mém občasnému používání M6 je to asi normální. Tak to řeším občasným dobitím a je to OK. Vše funguje normálně, I-stop a tak.
Můj dotaz je tento: už léta jsem doma požíval na dřívější auta nabíječku "přes zásuvku" , tedy je to taková udržovací dobíječka, je to originál , proudy a tak vám neřeknu, je to ale určeno na dlouhodobé dobíjení velmi malým proudem. Jde mi o to, že ji chtěl použít na M6 2020.
Připojil jsem ji do zásuvky pod loketní opěrou. Zkusil jsem měřit napětí na baterii a to po připojení začalo klesat.... Tak jsem pátral dál a zjistil jsem, že v okamžiku při/odpojení NB cvaklo někde u baterie relé. Nejsem el. a tak mám strach to používat, abych něco neodpálil. Ve všech autech mi NB fungovala v pohodě. Tady mi to přijde divný.
Poradí někdo?
Díky Jamesson
 
M6 dle mě odpojí 12V zásuvky po odstavení vozu. Superb to dělal taky s nějakou prodlevou v desítkách minut a starší vozy to měly zapnuté permanentně popř. si to někdo i upravoval.
Nekouká vítr odsud?
 
Mohl by mě někdo vysvětlit, proč při nabíjení akumulátoru v autě, dávat - pól někam na kostru a ne přímo na -pól baterie. Dík
Mezi minus polem akumulatoru a karoserii je proudovy senzor, kterym elektronika vozu sleduje nabijení aku. Pokud chceš aby elektronika vozu věděla o tom že nabíjíš, měl bys dát minus nabíječky nejlépe na minus na motoru. Pokud dáš mínus nabíječky přimo na mínus aku nemusí po nabití dojít ke změně SOC. K této změně nedojde okamžitě, ale až po čase.
 
Pri vypnutom zapalovaní je to jedno, nie? Auto o tom aj tak nevie. Ja som nabíjal + na + a - na pánt kapoty a SOC sa mi zvýšilo po naštartovaní zo 60 na 85. Podľa nabíjačky bola plná, ale už má svoje roky, tak je možné že je to pravda.
 
Pri vypnutom zapalovaní je to jedno, nie? Auto o tom aj tak nevie. Ja som nabíjal + na + a - na pánt kapoty a SOC sa mi zvýšilo po naštartovaní zo 60 na 85. Podľa nabíjačky bola plná, ale už má svoje roky, tak je možné že je to pravda.
I při vypnutém zapalování elektronika stále funguje - spí. Ani úplně nova aku nemusí mít po správné inicializaci SOC na hodnotě 100. Svorky nabíječky vždy lepe připojovat na místa k tomu určené. Vodivě dobře propojené s el.instalací a bez laku.
 
Asi jsem idiot, ale každý doporučuje něco jiného. Takže jak tedy ideálně? Klad na baterii a zápor?

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Asi jsem idiot, ale každý doporučuje něco jiného. Takže jak tedy ideálně? Klad na baterii a zápor?

Samsung S22 256GB Tapatalk
Ideálne je kladný pól na autobatériu a záporný pól na kostru a ja som v lete aj pre istotu povolil skrutky na autobatérií ale to nemusis robiť pokiaľ ju ideš len klasickým spôsobom nabíjať.
 
Přes diagnostiku v řídící jednotce motoru je PID: BATT_SOC.
Po nabíjení ale doporučuju alespoň 2-3 hodiny počkat až se baterka "uklidní" a pak by to mohlo zobrazovat správně (je to vypočítaná hodnota, tak to není úplně přesná/reálná hodnota). Po výměně baterie to kolikrát trvá i do druhýho dne.

Moderní nabíječky taky umí ukazovat úroveň nabití vůči kapacitě, takže i přes ní to jde.
 
Poslední úprava:
Back
Top