• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Ochranné fólie na karosérii

Neznám složení této červené barvy, ale ta cena je nesmysl. Každá barva se skládá z několika komponentů s rozdílnou cenou. Součástí receptůry je jistě pigment s takovouto cenou za 1kg, ale je jí tam pár gramů až desítek gramů. Výsledná cena 1l je potom vyšší, ale ne až tak moc. Na přestřik kapoty z vrchu stačí 0,2-0,3l barvy. Výslednou cenu navyšuje to, že jde nejspíš o 3 vrstvou záležitost (materiál, pracnost, provoz stříkacího boxu, to vše+). Do 5tis. bez DPH se vejde každá normální lakovna, né ve značkovém servisu, si myslím. V brzké době budu chytřejší a bude-li zájem, rád se o nové znalosti podělím.

Red Soul Crystal má 5 vrstev a lakování kapoty v neznačkové lakovně stojí asi 20 tisíc Kč. V servisu Mazdy můžeš násobit skoro 3x.
 
Můj zcela laický a ničím nepodložený názor je takový, že pokud neznačková lakovna 20t autorizák (který má na to stejně nějakou takovou lakovnu nasmlouván) snad 3x tolik naúčtovat nemůže, protože by si to u něj logicky nikdo nenechal udělat - dle mne stejně jako se smazal diametrální rozdíl mezi autorizovanými/neautorizovanými servisy z pohledu oprav....ale jasně - může to být zkresleno tím, že mám auta s havarijním pojištění tzn.do ceny až tolik nevidím.
 
Můj zcela laický a ničím nepodložený názor je takový, že pokud neznačková lakovna 20t autorizák (který má na to stejně nějakou takovou lakovnu nasmlouván) snad 3x tolik naúčtovat nemůže, protože by si to u něj logicky nikdo nenechal udělat - dle mne stejně jako se smazal diametrální rozdíl mezi autorizovanými/neautorizovanými servisy z pohledu oprav....ale jasně - může to být zkresleno tím, že mám auta s havarijním pojištění tzn.do ceny až tolik nevidím.

Především přijdeš o záruku na karoserii, pokud půjdeš mimo autorizovaný servis. To je celá záhada. Ty ceny vím přesně, protože jsem při opravě naší Mazdy CX-3 viděl fakturu z lakovny. Ta účtovala třetinu částky zn. servisu Mazda.
 
...zaruka na karoserii...nejvetsi podvod na zakaznika v historii automobilismu spojena s nejvetsi zdimackou na jeho penezenku (ty kontroly karoserie za 800,-kc, apod.) :D
 
...zaruka na karoserii...nejvetsi podvod na zakaznika v historii automobilismu spojena s nejvetsi zdimackou na jeho penezenku (ty kontroly karoserie za 800,-kc, apod.) :D

Hlavně přístup, že záruka se týká jen kompletního prorezavění zevnitř ven.
 
@M3grey; @stativ; Souhlasím s tím, co oba píšete, ale zrovna u Mazdy s její pověstí a historií bych byl trochu opatrnější dohadovat se následně se značkovým servisem o tom, zda mám či nemám záruku na karoserii poté, co jsem si nechal lak opravit někde jinde. Kdo má havarijní pojistku, ten to určitě řešit nebude a do podobné rizika nepůjde.
 
...a ještě k těm cenám:) Včera jsem byl na garančce a protože jsem se již delší dobu ptal na korekční tužku 46V, tak mi ji "konečně" mohli nabídnout a dost mne dostala cena - doteď jsem vždy (i 41V) korekční tužku kupoval za cca 300,- takže tentokrát už to bylo 646,-. Na to jak ta barva kvalitní není je tedy opravdu pekelně drahá..(i když asi křivdím barvě, protože je krásná a její malou odolnost dělá krycí lak - ten co mi po druhé reklamaci dali na kapotu drží úplně jinak než to co je na autě originál)..
 
...a ještě k těm cenám:) Včera jsem byl na garančce a protože jsem se již delší dobu ptal na korekční tužku 46V, tak mi ji "konečně" mohli nabídnout a dost mne dostala cena - doteď jsem vždy (i 41V) korekční tužku kupoval za cca 300,- takže tentokrát už to bylo 646,-. Na to jak ta barva kvalitní není je tedy opravdu pekelně drahá..(i když asi křivdím barvě, protože je krásná a její malou odolnost dělá krycí lak - ten co mi po druhé reklamaci dali na kapotu drží úplně jinak než to co je na autě originál)..
A proto je daleko lepší koupit Japonskou barvu syntetickou TAMIYA COLOR TS-95, která drží jak má. Protřepat, stříknout trochu barvy do víčka a tenkým modelářským štětečkem opravit, co je potřeba bez nutnosti překrytí čirým lakem.Cena této barvy je 165kč-100ml. ;)
 
Chlapi a chlapci,jak nejlépe ,,svléknout" folii z kapoty?Koupil jsem si veterána a ta má asi +-10 let černou folii na přední kapotě.Chci ji stříknout do barvy vozidla.Černá hauptna se mi nelíbí.
 
Mno jo, takhle to doporucovala Doris. Akorat pokud se nepletu, tak prave vcetne toho prekryvani cirym lakem.
 
Chlapi a chlapci,jak nejlépe ,,svléknout" folii z kapoty?Koupil jsem si veterána a ta má asi +-10 let černou folii na přední kapotě.Chci ji stříknout do barvy vozidla.Černá hauptna se mi nelíbí.

Mě když sundavali folii z kapoty, tak chlapík vždy nahřál kousek folie takovým napařovákem a pak jí pomalu stáhl aby na kapotě nezůstalo lepidlo. A tak pořád dokola, než byla folie celá dole.

Ten napařovák byla taková krabice zhruba o rozměru krabice od bot, která z jedné strany měla nějaké mikrovlákno přes které šla pára, a která byla napojená ke generátoru páry.
 
A proto je daleko lepší koupit Japonskou barvu syntetickou TAMIYA COLOR TS-95, která drží jak má. Protřepat, stříknout trochu barvy do víčka a tenkým modelářským štětečkem opravit, co je potřeba bez nutnosti překrytí čirým lakem.Cena této barvy je 165kč-100ml. ;)

A na závěr pro lepší lesk použít průhledný lak ve spreji Tamiya TS13 :D:D:D
 
Tak mám po měsíci na kapotě taky dvě ťupky. Bohužel jsme je objevil poté, co jsem projel myčkou s voskovacím programem - teď přemýšlím co s tím, protože na opravu by to chtělo pořádně odmastit, zamáznout barvou a nechat vyzrát a to pod širým nebem asi neudělám. Takže teď babo raď... :artist:
20191208_124539.jpg
 
Nebude se ti to líbit ale neřešit. Na těch silnicích je tak bordelu a moderní laky tak jemný, že pokud nemáš folii tak se tomu prostě nevyhneš a ďubky budou přibývat. Možná jedině až bude hodně ďubkovatá, nechat stříknout ručně. Lak bude výrazně tvrdší a s větší vrstvou, pak něco vydrží.
 
@Mateo Jo jo, je mi to jasný. Jen mne štve, že jsem to nevychytal před mytím - mohl jsem to lokálně odmastit a zalít voskem. No na fólií nebylo, tak holt budou ťupky...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Mám mesiac CX-5 2019 Machine Grey
po skúsenostiach so Soul Red a koróziou strechy po 3,5 rokoch fóliu určite

Ponuka Folicar.sk Poprad
Folia Xpel
Predná kapotu a strešná hranu na Mazdu CX-5 373€ s DPH (posielam foto v prílohe na predstavu strešnej hrany).
Nový obrázok (34).jpg

Predná kapota a cela strecha Mazdu CX-5 670€ s DPH
 
Cau,

Poridil jsem novou CX-5 v soul red barve, nicmene ani jsem nenajel 500km a uz mi na predni kapote nejspis kaminek ustrelil kousek laku, je tam cca 1x1mm stribrna leskla "dirka". Prohledaval jsem nejdriv anglicka fora a zjistil ze to je velice casty problem, na ktery prave nove Mazdy trpi hodne - viz https://www.reddit.com/r/mazda/comments/8uou8y/soul_red_paint_chipping/

Tim padem predpokladam ze zkusenosti s tim ma asi i tady na foru kazdy druhy, nicmene moje otazka je - da se to nejak rozumne resit? Popravde nejsem moc pres tohle expert, nasel jsem na netu ze existuje tzv. keramicka ochrana, ktera by s tim mohla pomahat, pripadne pravidelne voskovat. Ma s tim nekdo zkusenosti? Opravdu to pomaha? Na kolik to prijde a jak dlouho to vydrzi? Je mozne takto ochranit treba jenom predni cast? predpokladam ze strecha, bok a zadek asi tolik jako predek na "kaminky" trpet nebude.

Diky
 
údajne mali tie laky koncom r.2018 upravit...neviem či je to pravda...

Cau, koupil jsem ted v lednu CX-5 rok vyroby 2019, odreninu jsem chytnul uz behem prvnich 400km, takze mam obavu ze to vazne neni lepsi. Mas nekde fotku jak to vypada s temi foliemi, je to nejak znat? Kolik to stoji? Diky
 
Back
Top