• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    38
Nesmíš cestou do práce tak řezat zatáčky 🤣
Jak tě tak znám, kdybys jezdil tu cestu, kterou jezdím, taky bys to tam řezal, to jinak nejde :D Bohužel se to na těch gumách podepisuje :D už na staré fóbii vypadaly pneu dost podobně :D
Teď jedu druhou sezónu zimní a taky už začínají být ty bočnice ohoblované 🤦‍♂️ a to je foukám na 2,4-2,5 :D
 
Většina doporučujete ty Bridgestone i před Michelin PS5. Cena je velmi podobná. Na sadě skromný rozdíl 800kc. O těch Michelinech obecně mluví testy jako o skvělé pneu. Ty Hankook jsou za mě otazník. Někdo je dává z auta pryč a někdo je chválí. Ty stojí cca o litr méně na každém kole. Teď ale neřeším cenu ale kvalitní pneu a té dám přednost. Život mám jen jeden.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Dnes mi říkal servisak, že se synem jezdí hobby okruhy s fiestou st. 150 koníků na lehký auto je to slušná zábava. Gumy dával yokohamy a prej klouzaly jako prase. Poradily mu laborovat s tlakem a prej to byla obrovská změna. Skončil někde u 1.8. Tak si říkám, že ty moje potenza sporty musí umět víc než předvedly loni. Tlakoměr už mám :)
Po vyčumění spousty videí kde byli takřka vždy na špici na nich něco musí být. A zajímavost na konec, nové mají 6,6mm...
 
Snad se nejak u Bridge polepsili, s tema Potenzama...

Ja se porad nemuzu zbavit nastvani na Mazdu, co to dava na auta z vyroby. Potenzy S001, co mam na MX5, jsou dobre jen na suchu, a jen zahrate a v teple. Takze treba ve vyssim tempu loni na Mille Miglia v horkych cervnovych dnech v Italii fajn. Ale jakmile je chladna silnice, nebo nejsou jeste ohrate, nebo je mokro, je to jizda s vytrestenyma ocima a ne-UHP celorocky od Hankooku proti tomu drzi jako na kolejich. Zkousel jsem s Potenzama na MX5 vsechno, podhustit (1.8 - pipa TPMS, ale asi bych to prezil), prehustit (2.8), nekde uprostred (2.4), nakonec jsem skoncil dole na 2.0, ale furt dost mizerny. Ve vetsine testu UHP letnich, ktere jsem videl, dopadly ke konci pole. Kdysi davno (vic jak dekada) je davali jako OEM gumy treba i na nejake Ferrari a vykonnejsi BMW, ale taky to byly jine rozmery a specifikace, nez maji treba na moji MX5, druhak jde o auta, se kteryma AFAIK nikdo moc chovani za mokra nebo na jare/podzim neresi (aspon moji Porsche-vlastnici kamosi jezdi vicemene jen leto a sucho), a hlavne jde o gumu uvedenou a beze zmeny vyrabenou 13 let, takze doba se zatim dost posunula...

Bezne spotrebni Yoko a Toya na CX-5 nedrzi, ani kdyz je clovek skropi svecenou vodou. Jakej je to rozdil, kdyz lacinej francouz u dlouhyho MPV s vlecenou zadni napravou a minikoleckama dava Michelin Primacy, se kteryma tady svoji oblibenou 180 st vracecku v podjezdu zeleznice muzu jezdit o 10 km/h rychleji, nez to slo s pokrocilejsim podvozkem + AWD u Mazdy CX-5 na OEM Yokohamach... tomu proste rikam zabit auto gumama. S Citronem to jde svihnout i nepatrne rychlejc, nez s Mazdou 6 na Bridgich T005. Na zimnich Dunlop WS 5 pritom ne (ty mam stejny na obou autech, a pak je znat, ze Mazda s nima drzi lip - i lip nez s letnima).
 
Poslední úprava:
Dnes dovezli Dunlop sport maxx jednomu kolegovi na oktu rs. Vypadaji moc hezky a navíc mají treadwear 240. Na mokru Áčko spotřeba Béčko. Na sportovní svezení by mohli být celkem gut.....

Zobrazit přílohu 50127
Naprosto skvělá guma. Už před cca 10 lety jsem jí jezdil a byl maximálně spokojený viz historické příspěvky zde ve vláknu. Například https://www.mazdaklan.cz/threads/pneumatiky.96/page-2#post-7121 (tyjo to to letí co @LadyDoubleEl :D :) )

Každopádně doba a technologie pokročily a teď jsem nějakou dobu lapen velkou spokojeností ke značce Goodyear a jsem zvědav co mě donutí vyzkoušet zase něco nového (určitě zase nedostupnost nějakého rozměru jako nyní :) ).

Snad se nejak u Bridge polepsili, s tema Potenzama...
Jestli to nebude podobné jako s Turanzama (a ostatně vlastně všemi ostatními komponenty od brzd počínaje, které jsou jasně zadané od výrobce s ohledem na finální cenu) protože potom aftermarketové brzdy nebo gumy následně fungují lépe :cool:

Třeba právě aftermarketové S001 mi fungovaly parádně zrovna na mokru :D Jak v 17'' u MX-5 tak v 18'' u GH :)
Psal jsem to tu určitě několikrát různě po fóru, stejně jako dával tento odkaz: https://www.tyrereviews.com/Article/2020-Auto-Bild-Summer-Tyre-Test.htm
Každopádně doba pokročila a jak píšu výše, nyní bych i na NC nazul určitě Goodyear Asym 6, které jsou zase o kus jinde :)
 
Hmmm... sirka 245... tenhle test jsem teda nevidel, ja vzdycky narazel na zavery jako https://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/66056/bridgestone-potenza-s001, a v pripade moji Miaty se to i tak chova. To samy tyrereviews, kde se vetsina lidi shoduje, ze wet grip je — vedle hluku — nejslabsi stranka https://www.tyrereviews.com/Tyre/Bridgestone/Potenza-S001.htm. Proste na mokru a chladnejsi silnici to v mym pripade naprosto silene plave. Ale ND2 ma jen 205 sirku, a patri mezi nejlehci sportovni auta, takze i mimoradne male zatizeni obou naprav. Proto je mozny, ze v jiny sirce, jiny smesi (pocitam, ze takova ZR na Ferrari bude mit i jinou smes a jinou konstrukci) a jinym zatizeni to muze bejt docela jina guma :)
 
Každopádně doba a technologie pokročily a teď jsem nějakou dobu lapen velkou spokojeností ke značce Goodyear a jsem zvědav co mě donutí vyzkoušet zase něco nového (určitě zase nedostupnost nějakého rozměru jako nyní :) ).
Toto presne som nedávno riešil pri výbere zimných pneu, budem to riešiť cca za mesiac s letnými. V testoch vyhrávajú gumy, ktoré neexistujú v rozmere, ktorý potrebujem a naopak môj rozmer je málokedy testovaný.

Zatiaľ to vidím na GOODYEAR EFFICIENTGRIP 2 SUV 225/55 R 19 - v testoch dopadla väčšinou celkom na pohodu. GY si ľudia celkom chvália (často ale v iných rozmeroch), tak uvidíme.
 
Zatiaľ to vidím na GOODYEAR EFFICIENTGRIP 2 SUV 225/55 R 19 - v testoch dopadla väčšinou celkom na pohodu. GY si ľudia celkom chvália (často ale v iných rozmeroch), tak uvidíme.
GY efficient grip performance 2 mám v rozměru 215/55 R17 na druhém autě. Co se týká jízdních vlastností výborná guma, navíc tichá a oproti předchozím Continental EcoContact i komfortní. Za mě jediné mínus výška nového vzorku a zatím se mi u nich zdá jen průměrná výdrž, ale v mém případě je to dost ovlivněno jízdním stylem. Gumy na tomto autě dostávají zabrat ve smyslu časté otáčení auta na místě a prakticky soustavné zrychlování a brzdění při velmi krátkých trasám členitým terénem (delší plynulé jízdy jsou v menšině). Jestli je koupíš, změř pro zajímavost výšku vzorku u těch 19".
 
To uz je asi nerozlisitelny, ne? Kazdej ted pojmenovava pneu ekologicky, v domneni, ze vetsina zakazniku tak smysli (haha), nebo ze opravdu jde kupcum pneumatik o usporu 0.05l/100 km. Ty GY Efficientgripy vyhravaji v testech i proti pneu, ktery jeste "eko" nebo "efficient" v nazvu nemaji...


1708616918805.png

Ja se trochu bojim, ze se ani nenadejeme, a zadna "vyssi kategorie" nebude :D Stane se z toho "vyssi nosnost" a "vysoky rychlostni index" pro elektricka sportovni auta.
 
Naprosto skvělá guma. Už před cca 10 lety jsem jí jezdil a byl maximálně spokojený viz historické příspěvky zde ve vláknu. Například https://www.mazdaklan.cz/threads/pneumatiky.96/page-2#post-7121 (tyjo to to letí co @LadyDoubleEl :D :) )
Tak přesně za tohle mě moje bažina straší v noci i teď po 7 letech, co už s námi není 🤫🤣 ale Tvoje tvrzení můžu jen potvrdit, Ty jsi je nikdy nešetřil 💪 ale bylo to krásný, moc ráda vzpomínám..
 
Tak nakonec kašlu na alternativní disky pač se mi nic extra nelíbí.
Nové papuče právě přišli.
DOT 4723Zobrazit přílohu 50256

Samsung S22 256GB Tapatalk
Přesně samé Michelinky jsem po googlování a konzultaci v pondělí na PneuOk taky objednal. Sice nejsou nejekologičtější na spotřebu, prostě víc lepí, ale měly by být dobré na vodu na vozovce. I na suché vozovce.
 
Advan Fleva V701 je pneu spis na urovni nejakych budgetovych, v testech koncivala ke konci:.. o hodne delsi brzdny drahy atp
 
Advan fleevy mám já v r19 a postačujou mi. Cena byla fajn, přijdou mi tichý a na mokru mi pri krizovce zachránili čumák, až mě to překvapilo. Nejezdím s M6 žádný brikule, ale svižnou pohodu.
Chtěl jsem jiný, ale tyhle mi stačí.
 
Tak ja samozrejme nejsem proti budget nebo "racionalne uspornym" pneu, kdyz jsem si na Miatku obul celorocni Hankooky (zatim to vypada, ze muj podzim-zima-jaro najezd bude do 3 tis km rocne... +- odpovida tomu, co jsem cekal... takze driv zestarnou, nez se sjedou). Spis jakoze bych vubec nesrovnaval Advan Flevy s Pilot Sportama... PS jsou naprosta spicka, vzdycky byly, a pokud neni limit cena, ale jizdni vlastnosti, prakticky nedava smysl uvazovat o nicem jinem.

Plus si myslim, ze je dobry jeste mozna napsat, ze UHP vs neUHP je jen labelling vyrobce, neni to tak, ze nejhorsi UHP je lepsi nez nejlepsi neUHP... to je proste jen nejaka pseudokategorie, kdy jsou v ni vetsinou pneu ktery dany vyrobce vyrabi v sirsich a nizsich rozmerech a s vysokymi rychlostnimi indexy, spis nez ze by to neco rikalo o absolutnich hodnotach brzdne drahy nebo lateralnim gripu za mokra. Takze treba ja osobne se snazim koukat po pneu ne podle kategorii, ale idealne v testech, kde se meri srovnatelny veci s podobne tezkym autem, sirkou a v podobnych podminkach - brzdna draha za sucha, za mokra...

S hlucnosti je to taky vseljak, EU stitek je imho k nicemu (stejne jako s prilnavosti za mokra a odporem), nezavisle testy ukazuji jinak a vlastni zkusenost taky. Ted jsem se dival a ty moje Hankooky 4S2 maji byt hlucnejsi (stitek 72 dB), nez Potenzy S001 (stitek 68 dB). Pritom jsou velmi vyrazne tissi... Za kazde rychlosti, za kazdych podminek. A ten rozdil je opravdu obrovsky a presne opacny, nez ukazuje stitek. V mnoha testech ty Hankooky byly za nizkou hlucnost chvalene, takze shoda je s nezavislymi testy, nikoliv stitkem - a to je moje trvala zkusenost :).
 
Poslední úprava:
S hlucnosti je to taky vseljak, EU stitek je imho k nicemu (stejne jako s prilnavosti za mokra a odporem), nezavisle testy ukazuji jinak a vlastni zkusenost taky. Ted jsem se dival a ty moje Hankooky 4S2 maji byt hlucnejsi (stitek 72 dB), nez Potenzy S001 (stitek 68 dB). Pritom jsou velmi vyrazne tissi... Za kazde rychlosti, za kazdych podminek. A ten rozdil je opravdu obrovsky a presne opacny, nez ukazuje stitek. V mnoha testech ty Hankooky byly za nizkou hlucnost chvalene, takze shoda je s nezavislymi testy, nikoliv stitkem - a to je moje trvala zkusenost :).
Jsem rád, že se cca po 5 letech shodneme :)
 
Back
Top