• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    43
Že někdo napsal že se musí měnit každý 4 roky neznamená že je to svatý gral pro všechny. Za mě je těch 5 až 6 let u prémiové gumy akorát a obzvlášť k tomu běžnému výkonu co Mazda má. Jiná situace bude u nějaké Supry
Nemluvě že PS3 i po 6ti letech fungovali stále skvělé a auto se o ně opřelo za každé rychlosti. Jen byli tvrdé a nepohodlné. Ale však můžete měnit dál třeba po roce. Mě je to burt

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Hankook s1evo2 sú po 2 letách na 5mm, bol som zhrozený keď som to na jeseň zistil, nájazd mám tak 15k za rok tak neviem kde je problém. Ale pochopil som z predchádzajúcich prispevkov že už nebudem hľadať tiché a úsporné označenie

20231008_205940.jpg 20231008_185648.jpg
 
Hankook s1evo2 sú po 2 letách na 5mm, bol som zhrozený keď som to na jeseň zistil, nájazd mám tak 15k za rok tak neviem kde je problém. Ale pochopil som z predchádzajúcich prispevkov že už nebudem hľadať tiché a úsporné označenie

Zobrazit přílohu 50001 Zobrazit přílohu 50002
Kolik byl počáteční stav? :)
Kdyby daly 4-5 let, je to myslím si celkem dostačující :)
ono stejně je největší opotřebení vždycky na začátku, pak guma ztvrdne a už to nejde tak rychle :) Někteří jezdí na 10 let starých gumách a říkají, že to vůbec neubývá :D
 
@Marek.B To neviem, nemeral som vtedy, ale podľa priebehu je toto ich posledný rok a neviem či 20-25k km je ok, za skoro 450e. Viem že som kúpil zle.
 
Já mám po dvou sezónách na 19" Falken Azenis FK520 najeto tak 14 tkm a vzorek zhruba 4,5 až 5 takže letos ještě poslouží a na příští sezónu budu brát nové, možná i stejné, protože jsou na mé ježdění skvělé.
Pneu nekupuju aby hodně najely, to bych prvně musel změnit styl jízdy a vydržely by určitě mnohem více :)
 
Ona se nižší cena hankooku někde projevit musí. Mě na Almeře vydržely tenkrát tuším jen 2 sezony /15tkm (V12 Evo 1). Byl bych taky rád kdyby mě sada gum vydržela 6 sezón. Pořád to jsou 2-3 sezony. Vyjimka jsou Hanky celoročky H750, ktery teď dokončuju 4. Sezónu
 
Dnes dovezli Dunlop sport maxx jednomu kolegovi na oktu rs. Vypadaji moc hezky a navíc mají treadwear 240. Na mokru Áčko spotřeba Béčko. Na sportovní svezení by mohli být celkem gut.....

17085130822994548822954974094401.jpg
 
Mám blbou otázku :D
V TP na GG mám rozměr letních 215/45 R17 87W. Mám možnost koupit Dunlop SP SportMaxx, ale s označením 215/45 ZR17 91Y Extra Load.
Nejsem v problematice značení pneumatik až tak zběhlý :D pokud jsem správně googlil, tak by tato pneumatika měla splňovat vyšší požadavky, než ta, kterou mám v TP já. Můžu tedy použít legálně na mé auto? :)
 
Mám blbou otázku :D
V TP na GG mám rozměr letních 215/45 R17 87W. Mám možnost koupit Dunlop SP SportMaxx, ale s označením 215/45 ZR17 91Y Extra Load.
Nejsem v problematice značení pneumatik až tak zběhlý :D pokud jsem správně googlil, tak by tato pneumatika měla splňovat vyšší požadavky, než ta, kterou mám v TP já. Můžu tedy použít legálně na mé auto? :)
Určitě, ty nokiany co tam máš teď jsou taky Y extra load
 
Tak Ti alespoň vystavím fotku, která přesně ukáže mnou pomlouvaný typ (005 bez A-čka).
Typicky jarní, podzimní slota (voda a chladněji), nájezd na dálnici a vrrr, klidně mi M6 odcestovala (půl)metr do boku... pak už jsem najížděl jako při-zdi-ten a více lovil nájezdovou rychlost na rovince..., prostě radost/blbnutí fuč :pensive:
Třeba zde. Pro tebe zjevně na mokru propadák a v testu vyhráli na mokru právě Turanza. Pak si vyber.
Je fakt obri rozdil mezi T005 a T005A. Turanzy 005 bez A jsou OEM, jiny vzorek, asijsky trh. Tady se prodava a testuje hlavne T005A, a ty jsou o hodne lepsi. Mel jsem paralelne oboji na sice odlisnem aute, ale s podobnou konstrukci podvozku (6 T005, CX-5 T005A). Veskere asijske letni pneu, se kterymi jsem mel zkusenosti, a nebyly primo pro evropsky trh, mi prisly pekelne klouzaci za mokra... T005, S001, Toya na CX-5 a Yokohamy na CX-5, a jeste nejaky OEM Bridge co jsem kdysi mel novy na novy Mazde 3 BL... Specialne ty Toya a Yokohamy jsou uplnej pruser. Je mozny, ze ti vyrobci umi udelat nejakou UHP slickovou/zavodni pneu, ale ty bezny pneu, co se davaly na CX-5 (17" Yoko, 19" Toyo), jsou fakt o zivot. A podobne T005 na Mazdach 6 docela dobre zabiji ten podvozek auta. Je to zvlastni, kdyz Bridge zjevne lepsi pneu udelat umi - T005A, LM005... ale ty jsou taky vyrabene v Evropskych tovarnach, kde zjevne umime jiny/lepsi smesi nebo technologie.

Mimochodem, ani T005A, ani LM005, bych si znova nekoupil. Proc? Extremne mala vydrz a velka negativni zmena jizdnich vlastnosti uz dvou sezonach. Neco takovyho jsem s jinyma gumama nezazil. Naproti tomu ty "blbe" originalni japonske T005 vydrzi dost a jsou blbe porad stejne :).
 
Turanzy 005 bez A jsou OEM, jiny vzorek, asijsky trh.
Jako vážně? :eek: Já dohledal původ svých (měnil jsem 19" na 17" a sháněl kde se t. č. dalo), byl to inzerát BMW X1, kde byly originálem a dotyčný přešel na celoroční (jezdilo to převážně v Praze) a tyto de facto po pár set km prodával. V úplném detailu jsem měl za 005 hvězdičku (alespoň něco) a ta je a byla dohledatelná jako "homologace" právě na BMW X1 (běda jestli asijské :) ), třeba zde.
 
Na minulou sestku jsem je hledal, a bez A se nedaly zadne skladem v EU koupit, takze to byla moje vlastni dedukce. Na Mazdach byvaly Made in Japan, test jsem onehda nasel nejaky z Malajsie... Ale ted se divam, a uz je normalne v eshopech vidim. Zvlastni. Tak se omlouvam za mystifikaci.

To je jako kdyz jsem si myslel, ze Pilot Sporty v rozmeru na MX5 nejdou koupit, a ona to byla jen asi dvoumesicni nedostupnost...

A co bys tedy na léto doporučil? Dost často šviham okresky...
Ja bych asi porad nejradsi volil svoje nejoblibenejsi znacky, Michelin, Dunlop, Goodyear :). To jsou vzdycky prvni, na ktere se divam, kdyz vybiram pneu.

S CX-5 jsem udelal trochu preslap s tim prezutim na Bridge T005A (hned po zakoupeni auta, na tech Yokohamach jsem dal snad 1500 km a stacilo) a LM005, ktere se proste ukazaly jako skvele, kdyz byly nove, ale jakmile byl vzorek na polovine, coz bylo hned po druhy sezone (u letnich v mem pripade cca 20 - 25 tis km), uz to bylo o hodne horsi, hlavne na vode. Chtel jsem tenkrat obout neco japonskyho, oboje v testech koncilo vyborne, tak jsem tomu dal sanci.

Zimaky vlastne vydrzely jakoby jen tri pomerne maly sezony, nejakych cca 20 tisic km max, pak uz byly na 4 mm. To zhorseni vlastnosti teda asi ani tak moc degradaci smesi, spis tim, ze uz po 10 tis km byly ty gumy dost sjete, natoz po 20 tis km... letni by jeste neco daly, ale celkove tak 25 - 30 tkm. To z obojich zaroven i dela hodne drahou srandu, protoze proti Michelinkam byly jako nove levnejsi treba jen o 15 %, jestli si to dobre pamatuju.

Nekdo by rekl ze 20 zimni a 30 letni je prijatelna vydrz, ale ja — krom MX5, kde mi vzorek mizi pred ocima — vetsinou nemel problem s vydrzi letnich a zimnich pneu aspon 40 tis km, resp. 30 tis km, a to i na vykonnejsich a podobne tezkych autech, jako byla nase CX-5. Treba Dunlop WinterSporty 5 na Mazde 6 mam vzadu aktualne sestilete, co jsem kupoval uz na predchozi Mazdu 6, nutne vymenit z duvodu stari, ale bylo mi to lito, protoze vzorek 5.5mm, a pritom maji nejmin tak 45 tkm.

Kamarad s Porsche Boxsterem si jeste chvalil Hankooky, myslim ze to budou S1 Evo2, predtim mel Michelin Pilot Sporty. Ale jemu jde spis o grip na suchu, nez aby resil treba mokro, nicmene jeho pozitivni zkusenost s Hankookama a dobry vysledky testu mne osobne trochu pomohly presvedcit k celorocnim Hankookum 4S2 na MX5 — navic u nich byl fakt velkej cenovej rozdil proti zimnim nebo celorocnim Michelinum, skoro o tretinu ceny. A vlastne na celorocni to asi vubec neni spatny, jen pokud je nejaky extrem, led+snih, nebo naopak horka silnice, je to proste citelne horsi, nez gumy urcene pro danou sezonu... ale je jasny, ze to kompromis bejt musi. Ale co je dulezity, ze na brzdach a na vode jsou dobry. Takze mozna bych ja osobne dnes klidne koukal po letnich Hankookach a nebal bych se toho, jen nevim co vydrz — asi by musely bejt taky treba o tretinu levnejsi, nez Michelinky, abych do toho sel a risknul to.
 
Kamarad s Porsche Boxsterem si jeste chvalil Hankooky, myslim ze to budou S1 Evo2,
Takze mozna bych ja osobne dnes klidne koukal po letnich Hankookach a nebal bych se toho, jen nevim co vydrz — asi by musely bejt taky treba o tretinu levnejsi, nez Michelinky, abych do toho sel a risknul to.
S1evo 2- 2 letné sezóny(2xcca 8t km) a majú 5mm, neviem koľko nové, na suchu bez problému, na vode sa veľmi zle rozbieha. Tento rok dojazdim a kúpim niečo lepšie. Viem že tu ľudia novšie chvália ale toto bola zlá kúpa.
 
Ty Nokiany už tam spíš nejsou než jsou 🙈 :D
Ale ano, máš pravdu, teď jsem našel fotku se značením :D
Zobrazit přílohu 50131
Nesmíš cestou do práce tak řezat zatáčky 🤣
Jako nové ty nokiany byly dobré i na vodě, a na suchu skvělé, výdrž slabší ale to neřeším, pro mě je důležitější přilnavost v zatáčkách než kilometrový výkon. Ostatně moje falkeny mají před sebou letos taky poslední sezónu a to kdoví, jestli nebudu muset koupit nové už v průběhu roku.
 
Back
Top