• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Problémy po GO motoru 1.8

SiDHardox

člen KLANu
50
Zdravím vás!
Rád bych se na vás obrátil se svou Mazdou 5. Jedná se o 1.8 benzín, co se dělala do roku cca 2007, ty co trpí na žravost oleje - špatné pístní kroužky. Chtěl bych poprosit o radu, protože můj mechanik neví...

Mazdu jsem dal na GO, udělali se kroužky, repas hlavy, nové rozvody (řetěz), nová vodní pumpa, nové svíčky apod. Před tím s autem nebyly absolutně žádné problémy, pouze žravost oleje. Motor startoval, měl pěkný chod, šel pěkně do otáček, slušně jel.

Takže postupně...po smontování chtěl mechanik motor protočit přes startér bez svíček, aby se bez startu dostal všude olej a vše se "nenásilně" promazalo. Jenže startér ani neškytnul. Baterka nabitá byla, palubka se rozsvítila, ručně motorem přes kliku otočit šlo.
Natvrdo (spojením nějakých dvou kontaktů) startér pak nastartoval a poté již startoval s občasným vynecháním...že by zatuhla cívka?

Po nastartování motor šel hodně do otáček, ale myslím, že tohle dělal vždy sytič, když byl motor studený. Motor vytočit na místě šel, ale při jízdě nejde vůbec do otáček... Tlaky měřené, jsou ok. Svíčky jsou zčernalé, to prý vypadá, že jde do motoru moc bohatá směs... Ale proč? A pak už auto nechytlo... Diagnostika nic nehlásí...

Něco špatně při montáži? Špatně nastavené rozvody? Lambdy? Regulace vstřiků? Váha vzduchu? Ale tyto věci by asi hlásila diagnostika...

Moc prosím o radu..
 
Vyřešeno! Hotovo! Halelujah! Problémy co jsem zmiňoval byly způsobeny špatným nastavením řemenice na klikové hřídeli. Rozvody byly dobře, ale na klikovce je s řetězovým kolem ještě řemenice pro plochý řemen (pohání klimu, altík, vodní pumpu...) a na této řemenici je drážka, kterou snímá čidlo polohy klikové hřídele. Mechanik si toho nevšiml, že prý se s tímto snímáním z řemenice setkal poprvé a řemenici tam dal "na slepo". Tedy předpokládám, že bylo špatné časování vstřiků a zápalů a proto auto nestartovalo a nemělo výkon.
 
Nene, to spolu nesouvisí. To vypadá na náhodu, že ve startéru zrovna zatuhla cívka. Když se rozchodil, nechytalo to kvůli tomu špatnému časování. Možná je na odchodu, uvidí se...
 
@SiDHardox písni sem prosím tě, jak to vyšlo finančně ... my co jsme zde na klanu, tak už na maza club nemůžeme jít diskutovat, maximalně si tam něco přečíst ...
 
Necelých 29 tisíc - Kruhy, repas hlavy ve spec. firmě, rozvody, vodní pumpa, svíčky, olej, filtr, všelijaká potřebná těsnění, samozřejmě práce, to je asi vše...

Zdá se mi, že je tady trochu více živo, než na mazda clubu, tady jsem to do včera neznal :D
 
@SiDHardox ty vado teda pekna cena, v tom tabore predbezna cena za GO motoru 25tis v cene je ale jen toto (sada pisnich krouzku, 8x gufero saci, 8x gufero vyfuk, olej 5w40 total, filtr oleje, tesneni vika, tesneni sani, tesneni vyfuk, oba hnaci remeny, tesneni pod hlavu. Kompletni cisteni demontaz montaz. Tmel cistice.) kdyz by se delaly jeste vybrus, rozvody (cca 5tis) + vodni pumpa a jsme pres 30tis ...

k tomu clubu ... tam to nejaky cas bylo mrtvy, objevil jsem tento klan a tak jsem se tam jen zeptal esi to jeste funguje nebo se to presunuje a najednou jsem mel zrusenej ucet bez jakyhokoliv varovani, informace atd. ... tak co si o tom myslet nevim, nekdo je zamindrakovanej asi tam ...
 
Všichni jsou všude zamindrákovaní, ale tady o trošku míň.
 
No jo jakmile se objeví nějaký expert na Mazdy, hned si může přirazit cenu, protože takových moc není :) A já si říkal, že to bylo drahé :D On to dělal můj známý, ale nemyslím si, že bych měl protekční cenu, nebo že by mě natáhl :) Ale dělal Mazdu poprvé.

Výbrus se tu dělat nemůže, a když tak ještě s výměnou pístů, jestli se nemýlím, kvůli nikasilu...

No na Mazda klubu je to stále mrtvý a hlavně tam chybí někdo zkušený, kdo se vyzná...

Jinak po první stovce km s opraveným motorem se mi nelíbí volnoběh, po nastartování kolísá, po přidání plynu se ustálí. Třeba to vyřeší vyčištění klapky a krokového motorku. Ale i tak je ten voloběh takový divný. Jede sice jak hodinky, ale je tam slyšet něco nepravidelného a je to slyšet i z výfuku a s tím se vždy motor trochu více zatřese. Jakoby občas vynechala svíčka, nebo vstřik, nevím, nejsem expert...
No a o jízdě zatím nějak nevím co si myslet. Motor se strašně rychle zahřívá (voda) a po vyjetí má příšerný výkon, každý kopeček mu dává zabrat. Ovšem tak po 10i km, se výkon vrací a do kopce dokáže na čtyřku i drobet zrychlovat. Doufám, že se po zajetí ten výkon nějak ustálí... Kde hledat nějakou teorii, nevím :-/ Na kontrolu oleje je ještě brzy...doufám...
 
@SiDHardox myslím že odborník zde by mohl být @shr3k ten je mazdař a M5 tku dříve měl taky ... ještě zkus vypnout klimatizaci, jestli ti to nedělá to cukání jen při klímě, mě to dělá, ale při jízdě, na místě nepozoruji ...
 
Tohle s klimou znám, to je úplně jiné. Ještě jsem zjistil, že je tam olej nad max risku, tak zkusím upustit, třeba to má vliv.
 
Věděl by zde někdo, co se bude dít, když se při výměně rozvodů a utahování šroubu řetězového kola klikovky, trochu ohne aretační šroub a aretační kolík? Stále řeším nepravidelnost motoru slyšitelnou jen při volnoběhu. K tomu ohnutí opravdu došlo a bylo mi řečeno, že to trochu nevadí...
 
Takže vážení, trochu jsem pokročil v pátrání po příčinách problémů s motorem... V podezření bylo čidlo teploty (viz. jiné téma), to je ok. V podezření byla lambda sonda (viz. jiné téma)...ta snímá za studena šílenosti. To ale proto, že motor špatně a nepravidelně spaluje. Takže lambdou to také není. Momentálně jsem dostal dvě teorie, jedna, nejen mě, přijde jako nesmysl a druhá je dost pravděpodobná.
1. "experti" ze servisu Mazda tvrdí, že se u tohoto motoru nesmí brousit hlava, protože při nepatrném úbytku materiálu pak dochází ke špatnému napnutí řetězu a motor dělá kraviny... Při GO se má prý vyměnit celá hlava za novou. Nesmysl...?
2. neseřízené ventilové vůle - žádné ventilové vůle. Mechanik co dělal GO, přiznal, že vůle neřešil :( Příznaky tomu napovídají. Ventily nedovírají. To je ohromný průser. Takže se ptám, za jak dlouho se mohou podpálit ventily? :( Na ty vůle půjde auto až v lednu ale já bych potřeboval přibližně vědět, jestli mohou být ventily v pr... :(
 
K bodu č.1
Hlava u tohoto motoru se opravdu nesmí brousit. Pokud "zkroucení" hlavy překročí hranici 0.1mm je nutné hlavu vyměnit - toto není z mojí hlavy ale přímo z opravárenské příručky pro motory L8,LF,L3 a MPS. Můžeme diskutovat o tom,že pokud by poškození/zkroucení bylo třeba 0,05 tak drobný zbroušeníčko (pokud to někdo dokáže) vadit nemusí. Tento údaj platí i pro polomotor (blok). Takže jestli ti při opravě hlavy motoru ubrali nějaký materiál broušením,tak se to může někde a něčim projevit. Že by to ale hnulo s rozvody tolik,že by to nějakym dramatickym způsobem hnulo se zapalvánim (podle napnutí řetězu - čidlo klikovky a vaček by nesouhlasilo),tak to by museli ubrat asi opravdu hodně,protože tyhle motory umí fungovat i když je řetěz vytahaný takřka o 1 celý článek (s takto vytahaným řetězem jsem jezdil na našem MPS než jsem si našel čas na opravu). Každopádně toto není vůbec problém zjistit na diagnostice, když budeš při plně ohřátém motoru a všech spotřebičích vypnutých (světla,klima,rádio,.....) zkoumat hodnotu SPARKADV, která má být u motoru MZR 1.8 cca 8° na volnoběh (ta hodnota se bude hýbat,ale aby tam prostě nebylo číslo třeba 4° nebo 15°) a jak budeš přidávat plyn (auto stojí na místě - řadička na neutrál) tak bude hodnota plynule stoupat.

K bodu č.2
Není nic jednodužšího než vzít měřák komprese a změřit jí. Pokud ventily nedovírají,tak není komprese.
Hodnota u MRZ 1.8 by měla být:
Normální hodnoty - 253.8 psi / 1,750 kPa
Minimální hodnoty - 177.7 psi / 1,225 kPa
Maximální rozdíl mezi válci - 28.5 psi / 196,1 kPa
Jinak pokud ventily opravdu nedovírají,tak jejich zničení dojde velice rychle.

Edit: Přečetl jsem si tvůj problém jen v rychlosti, ale pokud při utahování šroubu hlavní řemenice, došlo k ohnutí aretačního kolíku, tak ty rozvody opravdu nemusí být správně načasovaný. U MZR motorů je dobrý to mít co nejpřesnější a proto se ani nevyplatí kupovat levný aretační přípravky který nemusí být přesný. Zároveň pokud došlo ještě k seříznutí hlavy a jestli ještě k tomu všemu nebyl doseřízený snímač polohy klikovky, tak se problémy můžou projevovat i ve větší míře než popisuješ.
 
Poslední úprava:
Díky za vyčerpávající odpovědi!!! Nemám co dodat, potřebné informace mám a teď musím počkat až se na to mechanik zase dostane. Já doufám, že bude pouze nepřesné časování kvůli těm rozvodům... A kdyby ventily, najel jsem s tím 1000km, nijak jsem to nehonil, tak snad to není zas tak moc :-/

Nemohu pochopit to broušení hlavy. Teoreticky když by se ubral třeba i 1cm a napínák řetězu to dopnul, na ten řetězový převod to přeci nemůže mít vliv, ten převodový poměr mezi klikou a vačkami se nezmění - stále stejné otáčky a obvodové rychlosti. Jediné na co může mít vliv broušení hlavy a její snížení, je vzdálenost ventilů, vstřiků a svíček od pístů...a neřekl bych, že desetina mm by hrála nějakou roli... Dokážu pochopit, že třeba Mazda nechce do dílenské příručky předepisovat broušení, ale raději rovnou doporučí výměnu hlavy. Za dva roky, co jsem si pročítal o žraní oleje a o opravách kroužků, jsem nenarazil na případ, že by někdo měnil i hlavu a vždy se brousilo a o problémech už nikdo nepsal. A ještě mě napadá, že by mohl nastat právě problém, kdyby zůstal vytahaný řetěz. Ten mám nový.

Jak se má seřídit ten snímač polohy klikovky? Existuje na to nějaký návod? Na snímači je pro šroub šlicová díra - dá se se snímačem pohybovat...
 
No vida, mám za to, že tohle mechanik vůbec neviděl a snímač nastavil na nějakou mezeru na řemenici...? Velké díky!
 
IMO to bude trochu tím mechanikem, když nemá přesné postupy z ESI (přístup na hodinu si může zaplatit, aby si to postahoval)... :)
 
Back
Top