• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Problémy po GO motoru 1.8

1) nejdřív se zaaretuje klikovka - pokud možno kvalitním a hlavně přesným kolíkem
tím se docílí toho že když se protizávaží opře o aretační kolík,tak je píst č.1 přesně v horní úvrati
Schránka 01.jpg
2) potom se zaaretují vačky - pokud to bylo udělaný dobře,tak ten aretační přípravek na vačky tam musí jít pěkně zapadnout, jak to jde násilim,tak je to blbě udělaný.
Schránka 02.jpg
 
Poslední úprava:
Díky, už jsem koukal na nějaká videa jak na to. Nevypadá to tak složitě. U té řemenice, co ji snímá CKP, je pro zaaretování díra pro šroubek, takže ty zuby se nemusí počítat. Problém je, že mechanikovi se ten šroubek trochu ohnul při utahování řemenice a aretační čep měl také trochu ohnutý, nevim jak se mu to povedlo... A ten snímač nevěděl jak přesně nastavit... Ten aretační kolík musí být extra na Mazdu MZR 1.8?
 
Věděl by někdo, jak velké mají být ventilové vůle na tomto motoru? Děkuju

Max6 : Prosím tě, ten návod nastavení klikové řemenice a čidla nesouhlasí... Na mé Mazdě má ta řemenice pouze jednu mezeru a při zaaretování to čidlo vychází cca na 9. zub... Jakto že je to jiné?
 
Max6 : Prosím tě, ten návod nastavení klikové řemenice a čidla nesouhlasí... Na mé Mazdě má ta řemenice pouze jednu mezeru a při zaaretování to čidlo vychází cca na 9. zub... Jakto že je to jiné?
Omlouvám se, měl jsem zřejmě otevřenej L8/LF u M6 kde je jiná hlavní řemenice. U M5 vychází pozice čidla klikovky na 9 zub.
Bez názvu.jpg
 
Díky!
Každopádně teď musíme nejdříve vyřešit ventilové vůle. Všude jsou menší a u dvou ventilů jsou dokonce nulové
 
Díky!
Každopádně teď musíme nejdříve vyřešit ventilové vůle. Všude jsou menší a u dvou ventilů jsou dokonce nulové
To není dobrý. Ten motor jezdil na plyn ?
Edit: teď to čtu zpětně. Při generálce hlavy se neudělaly vůle na ventilech ??? To ti někdo dělá opravu motoru stylem "pokus/omyl" ? Jestli si to děláš sám a učíš se tím, tak OK, ale příště si stáhni workshop (je volně dostupný) ať tě to nestojí moc peněz.
 
Poslední úprava:
Dělal to mechanik, bohužel tento motor ještě nedělal a myslel, že je to hydrostel. Po GO jsem najel 1000 km, tak budu doufat že ty ventily budou ok. Udělají se vůle, časování, pak se změří komprese... Nebo bys postupoval jinak? A jezdím jen na benzín.
 
Dělal to mechanik, bohužel tento motor ještě nedělal a myslel, že je to hydrostel. Po GO jsem najel 1000 km, tak budu doufat že ty ventily budou ok. Udělají se vůle, časování, pak se změří komprese... Nebo bys postupoval jinak? A jezdím jen na benzín.
Tam bude zásadní ta NEvůle na těch dvou ventilech aby se nemusela znovu sundávat hlava a předělání
 
Momentálně stav nezjistíme. Takže buď to risknout smontovat, nebo znova sundat hlavu a třeba to bude zbytečné.
 
Je to čistě můj názor, ale pokud by jste u těch dvou nejvíc zadupanejch ventilů museli použít vymezovací hrníčky na krajní hranici tabulky ( 3.025, nebo konečná 3.000) tak pokud si chceš auto ještě nějaký ty desetitisíce km nechat, tak bych raději znovu sundal hlavu a udělal ty ventily znovu.
https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda&grp_id=C1&cat=AECV04&blk_id=1200A
A jestli budete mít sundaný sání (pokud tu hlavu nedáte dolů) tak aspoň tímto bych vizuálně zkouknul jestli nedošlo k poškození kvůli podpalování
 
Co znamená udělat ventily znovu? Myslel jsem, že by se ta hlava sundala jen pro kontrolu, zda nejsou ventily podpalene? Sáním to lze také zkontrolovat?
 
Ahoj...
Po 3500 km se olej z motoru neztrácí.
Změřeny komprese (lehce zahřátý motor, na dotek):
1. 13 barů
2. 14,5
3. 13
4. 11,5

Ty rozdíly jsou velké že?
 
Možná ještě dodám, že to bylo měřeno ručním laciným kompresiometrem přes šroubovací gumovou hadičku. Měřil jsem ještě bez hadičky přes kovovou stopku která se v otvoru svíčky jen podrží, tam tlaky vycházely všechny kolem 11 barů, ale nevím zda se točilo motorem dostatečně dlouho a zda jsem měřák řádně udržel...
 
tak sice jsem se uz majdy zbavil, ma ji znamej a uz to ma taky za sebou ... propaleny 2 pisty .. kdybych vedel kolik to stoji tak si ji mozna i necham a hlavne ze to dela chlapik tady od nas .. pry stejny motor jak u fordu takze je dela bezne .. mel to asi do 2 tydnu hotove ... s vymenou spojky 27k .. pekna cena
 
K bodu č.1
Hlava u tohoto motoru se opravdu nesmí brousit. Pokud "zkroucení" hlavy překročí hranici 0.1mm je nutné hlavu vyměnit - toto není z mojí hlavy ale přímo z opravárenské příručky pro motory L8,LF,L3 a MPS. Můžeme diskutovat o tom,že pokud by poškození/zkroucení bylo třeba 0,05 tak drobný zbroušeníčko (pokud to někdo dokáže) vadit nemusí. Tento údaj platí i pro polomotor (blok). Takže jestli ti při opravě hlavy motoru ubrali nějaký materiál broušením,tak se to může někde a něčim projevit. Že by to ale hnulo s rozvody tolik,že by to nějakym dramatickym způsobem hnulo se zapalvánim (podle napnutí řetězu - čidlo klikovky a vaček by nesouhlasilo),tak to by museli ubrat asi opravdu hodně,protože tyhle motory umí fungovat i když je řetěz vytahaný takřka o 1 celý článek (s takto vytahaným řetězem jsem jezdil na našem MPS než jsem si našel čas na opravu). Každopádně toto není vůbec problém zjistit na diagnostice, když budeš při plně ohřátém motoru a všech spotřebičích vypnutých (světla,klima,rádio,.....) zkoumat hodnotu SPARKADV, která má být u motoru MZR 1.8 cca 8° na volnoběh (ta hodnota se bude hýbat,ale aby tam prostě nebylo číslo třeba 4° nebo 15°) a jak budeš přidávat plyn (auto stojí na místě - řadička na neutrál) tak bude hodnota plynule stoupat.

K bodu č.2
Není nic jednodužšího než vzít měřák komprese a změřit jí. Pokud ventily nedovírají,tak není komprese.
Hodnota u MRZ 1.8 by měla být:
Normální hodnoty - 253.8 psi / 1,750 kPa
Minimální hodnoty - 177.7 psi / 1,225 kPa
Maximální rozdíl mezi válci - 28.5 psi / 196,1 kPa
Jinak pokud ventily opravdu nedovírají,tak jejich zničení dojde velice rychle.

Edit: Přečetl jsem si tvůj problém jen v rychlosti, ale pokud při utahování šroubu hlavní řemenice, došlo k ohnutí aretačního kolíku, tak ty rozvody opravdu nemusí být správně načasovaný. U MZR motorů je dobrý to mít co nejpřesnější a proto se ani nevyplatí kupovat levný aretační přípravky který nemusí být přesný. Zároveň pokud došlo ještě k seříznutí hlavy a jestli ještě k tomu všemu nebyl doseřízený snímač polohy klikovky, tak se problémy můžou projevovat i ve větší míře než popisuješ.
Je to i případ motoru v mazdě mx-5 rv 2011?
 
Back
Top