• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

novinářský test Roadblog.cz - dojezdem neohromí...

Na ten akční rádius je třeba dát pozor, potvrzuji...
Půjčil jsem si vůz v Pardubicích náhradou při servisu mé M6. Nabito 100%, indikovaný dojezd ukazoval 172km (papírově se chlubí 200km) a nájezd byl cca 1.500km (prakticky nové). Vyrazil jsem do Nymburka (72km), přípojky plus dálnice…. a v Kovanicích (vesnice před Nymburkem) hlásil 32%, dojezd 53km plus slabý akumulátor varoval oranžovým světlem :rolleyes:
Po dálnici si neškrtnete, neb zapracoval omezovač na 140km/h a průměrem jsem došel ke spotřebě 21.4kW/100km.
Ještě uvedu, že papírově je baterie 35,5 kWh (32 kWh využitelná kapacita).

Dobíječka v příslušenství po zapojení indikovala nabití do 100% za 9h 20min (!)
Měl jsem cca 3h, kráska se tak dobila asi na 52%, dojezd stoupl k 87km (přiteklo, řekněme 12km za hodinu nabíjení).
A zpět do Pardubic zase 72km :rolleyes: … no, risknul jsem to.

Výsledek při parkování přikládám, 6%, 10km dojezd a oranžová kamarádka všude.
Nepřál bych Vám ten pocit na dálnici, kde jsem vypínal ventilaci, jel do 110km/h na tempomat a bylo to LTT (len-tak-tak).

###
Tedy pokud požadavky na vůz budou v souladu se záměrem vývojářů, tak dobrá volba = do práce/zpět 50km, pak nákupy a šup domů.
Bohužel i doma je nabíjení přes běžnou 230V síť asi nouzovka, minimálně 7kW wallbox bude muset být základ.

20210323_164016_resized.jpg
 
Já jsem s tím po Zlíně jezdil za 18,5 kWh, plná rekuperace (ovládání jen plynem). Kdyby to bylo levnější a hlavně větší baterka s dojezdem, jako třeba Mokka nebo 2008, do města na nákupy je to OK.
 
Taky jsem jí měl půjčenou a taky jsem jí raději dobíjel :D
jinak rychlo nabíjení je dle mě docela drahé, placeno obyč platební kartou - předpokládám, že ten kdo vlastní elektro vůz, tak má nějaký lepší tarif
za tu hodinu rychlo nabíjení se tuším dobila z 30% na 85%, ale to už berte s rezervou, je to delší dobu co jsem s tím jezdil
E.ON Globus Havířov DC, 19838 (CZ*EON*E11019837*2)
ID transakce: 10056587
2021-03-26 11:23:40 - 2021-03-26 12:22:46
Doba trvání: 60 minut
Spotřebovaná energie: 12.28 kWh
Cena s DPH: 135.08Kc
Cena bez DPH: 111.64Kc
DPH 21 % 23.44Kc

20210326_102633.jpg
 
jinak rychlo nabíjení je dle mě docela drahé, placeno obyč platební kartou
Dovolím si odhadnout, že trend levného dobíjení mizí až zmizí... ty startovní balíčky za korunu, dvě byly skutečně pobídkou.
Ono i to sofistikovanější domácí dobíjení bude mít nějaký signifikantní jednorázový náklad na připojení a wallbox výstroj. Navíc auto-tarif předpokládá separátní hodiny = další náklad plus jistá omezení (snad 8h aktivní za den, obdoba VT/NT). Alternativou je to schovat pod stávající VT/NT tarif a platit jako ostatní spotřebiče doma s tím, že je třeba vychytat právě pomocí wallbox rozložení zátěže.

Tak i tak bude zajímavé sledovat další vývoj a zcela jistě lze uznat, že to EV auto jelo pěkně, resp. jízdní chování já hanět nemohu.
 
Back
Top