• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Rozměry kol

Mam tam totiz origo 18ky a je to tvrdy jak žebrinak...taky to na nerovnostech taha za ruce...hrozne blbej rozmer...
Diky
No ale tohle bude zase druhy extrem. To uz ma bocnici skoro jako 195/65/15. V TP bys mel mit jeste 215/50/17. To by mohlo byt akorat a i adekvatni k vykonu (225 na 18 uz overkill k tomu vykonu). Ja mel s podobnou bocnici 195/55/16 na ex aute, a bylo to prijemnejsi nez 205/50/16, ale zaroven to neztratilo o tolik vnimani a pokyny pres volant. Ty 205/60/16 mivaji i sirku dezenu jako nektere 195. To je tak rozmer na zimni pneu s castou jizdou ve snehu a na rozsekanou okresku opravenou dedou mrazem. Na leto bych to uplne asi nechtel, jestli rad vyuzivas motor a podvozek.
 
No ale tohle bude zase druhy extrem. To uz ma bocnici skoro jako 195/65/15. V TP bys mel mit jeste 215/50/17. To by mohlo byt akorat a i adekvatni k vykonu (225 na 18 uz overkill k tomu vykonu). Ja mel s podobnou bocnici 195/55/16 na ex aute, a bylo to prijemnejsi nez 205/50/16, ale zaroven to neztratilo o tolik vnimani a pokyny pres volant. Ty 205/60/16 mivaji i sirku dezenu jako nektere 195. To je tak rozmer na zimni pneu s castou jizdou ve snehu a na rozsekanou okresku opravenou dedou mrazem. Na leto bych to uplne asi nechtel, jestli rad vyuzivas motor a podno
No podvozek i motor obcas rad proverim :) Musim se mrknout jaky rozmer mam na zimakach a ten bych klidne pouzil asi. Vzdy kdyz vlezu do prasive sluzebni Fabie, Dustera a nebo stare O3, tak si rikam jaka je to krasa :) Dneska jede Mazda k doktorovi, tak mu jeste reknu, at poradne proveri podvozek, protoze mi ten podvozek prijde tvrdej a uskakanej. V ostre zatacce mi uplne prijde, ze kola jedou hodne po hrane. Mozna bych taky mohl nechat udelat geometrii. 20 let jsem jezdil v italskych autech a ten podvozek mi tam prisel lepsi :)
 
Pocitam ze ano....na druhou stranu pocitam s tim, ze kdyz davam kazdy rok Mazdu do autorizaku, ze by snad neco rekli ne ? Nebo jsem naivka ?
To by ti spis rekl nejaky stary fachman nebo garazista. V autorizaku ti jsou schopni akorat tak prodat knoflikovou baterii do dalkoveho ovladace za 700,-. Navic pri tom zajeti na zvedak a zase sjeti pred salon nikdo nic nepozna. A co jim nevybleje pocitac na to neprijdou :D
 
Další z majitelů co v dobré víře jezdi k "prifíkům" do autorizáku... Opak je ale pravdou. Tam mění jen kotouce, možná desky a občas opravdu vymění olej když to daji na fakturu...
Když řešíš pohodlí / zimní kola tak bych volil 215/50/17, pokud si rád užíváš přes léto okresky, zůstal bych u 18 ;)
 
Kdyby někdo po dokoupení dojezdového kola řešil o kolik musí seříznout PP výplň kolem subwooferu, tak od horní plochy výplně (na kterou se ukládá podlaha) je to 145mm, resp. 40mm ode dna výplně (plocha nejblíž subwooferu - líp se měří). Rezerva dle velkého TP 16x4T s pneu T125/70D16. Po odmontování subwooferu se musí vyloupnout plastové kolečko na dně vany. Rada pro puntičkáře - lehkým žehem se zataví řezaná plocha a nadobro se tím vyřeší drolení kuliček.

IMG_4344.JPG 20220209_160615630_iOS.jpg
 
Caute, chlapik predava disky CMS c25 diamond black v rozmere 7.5x18 ET47 no bohuzial od toho nema typovy list-podla jeho slov boli kupovane v DE. Pouzival ich na GH takze je to cajk. Napisal som do CMS ci by mi teda neposlali nejaky certifikat nech to mozem zapisat po pripade a svetu sa cuduj naozaj poslali. Nemecku verziu nejakeho typoveho listu zrejme? Ma to 80 stran. Nejake rady co s tym? To mam zobrat a vytlacit ci ist na STK s notebookom a nascrollovat im tam moju Mazdu? Neviem presne co s tym.
 

Přílohy

  • C25 758 47 10 1063 06.pdf
    1,5 MB · Zobrazení: 13
Bavime se o zapisu do Ceskeho nebo Slovenskeho Tp?

Protoze reseni bude asi dost odlisne.

S Cz urady mam opakovanou praxi,posledni pred rokem a ikdyz vim,jak to resit,neni moc o co stat. Uz me to dopisovani kol do TP fakt nebavi.
 
Řekl bych, že je tu ten postup popsaný několikrát. Myslím, že @shr3k ho sem popisoval, možná i já. Chce to jen prohledat forum. Já na to teď nemám čas.
 
Ja to mam samozrejme vsetko nacitane, takze typovy list je nieco ine ako to co mi poslal vyrobca diskov. To je len TUV a to samo o sebe nic neznamena ak tomu dobre rozumiem. Odkial ma potom clovek zohnat typovy list ked je to kupovane z DE.
 
Pokud ty disky na to auto patri, staci zajit na STK a tam si nechat z pocitace vytahnout "Technicke udaje vozidla". Na zaklade toho muze technik potvrdit shodu a zapise se do TP.

Kdyz ne (ja v technicky udajich nemel ani tovarni r18), tak bud pres Prahu...nebo Cebii...atd...

Pripadne COC list,pokud k autu byl

Pokud tam ty kola seriove nepatri,tak legalne jedine typovy list pokud vim
 
s dovolenim napisu dotaz sem...
Dam legalne tahle kola na Mazdu 6 GH ?
kola : 5x114.3. 6.5J, ET-50 (tohle je asi OK)
obuto : 215/60,95V. R-16 (tento rozmer jsem v technicaku asi neobjevil)
v tz mam asi jen 205/60
Diky
 
Pokud jde o kola, je to jednoduché, buď je výrobce schválil spolu s vozidlem, pak jsou jejich rozměry včetně pneumatik uvedeny v COC listu a také v českém TP....Pokud je výrobce vozidla neschválil spolu s vozidlem, nechal je dodatečně schválit výrobce kol , nezávisle na výrobci vozidla.

Do TP se zapisuje to, co je pro dané vozidlo schváleno. Postup, jak dodatečně zapsat další kola to TP je uveden na webu MDCR. V podstatě jde jen doložení příslušného schválení, nebo o doložení posudku technické zkušebny . Vzhledem k tomu že tady není TWITTER, nebudu nic vkládat. Každý si to může vygooglit.

Pokud je na kole značka ve tvaru KBA1234, znamená to, že kola jsou schválena v SRN, kde je schvalovacím orgánem Spolkový úřad pro dopravu (zkratka KBA). Logicky pak existuje schvalovací dokumentace v němčině, kterou lze při troše trpělivost vygooglit podle uvedeného čísla. Oficiální dovozce vydá typový list v češtině + německou schvalovací dokumentaci přeloženou do češtiny.

TUV je německá technická zkušebna, tedy komerční subjekt,, který je státem pověřen například k přípravě podkladů pro schválení schvalovacím orgánem.

německá TUV není schvalovacím orgánem, protokol z německé TUV je v ČR pro přímý zápis kol do TP nepoužitelný. Funguje to v Německu. ČR má vlastní technické zkušebny, dnes jsou myslím 4, brzy jich bude 5. Pokud jde o identifikaci nebo posouzení kol se schvalovací značkou bez českého typového listu, pro potřeby následného zápisu do TP mohu doporučit TZV....( www.technicka-zkusebna.cz) Takže kdo si koupí v zahraničí kola bez dokumentace se schvalovací značkou, případně z cizojazyčnou dokumentací, bez českého typového listu, ten musí vždy do ČESKÉ TECHNICKÉ ZKUŚEBNY.

Originální kola MAZDA se mohou odlišovat zálisem / hodnota ET/ Zápis je vyznačen nálitkem na vnitřní straně disku . Nesprávný zális je důvodem k nevyhovující evidenční kontrole a ke zkrácení platnosti TP na 30 dnů.

MAZDA vydala v letech 2019 - 2022 několik veřejných prohlášení k rozměrům kol, pro modely CX-5, CX-30 nebo 3. Právě řeším kola na CX-5 ( typ KF ) , v TP mám u 17´´ kol uveden zális (ET) 45, dle výrobce lze použít disky 7.0J x 17 ET50 nebo ET45. Takže na novější typ CX-5 (zális 45) lze použít také kola ze staršího typu CX-5 / se zálisem ET50). Informaci lze dohledat na webu Ministerstva dopravy.
 

Přílohy

  • zális kola mazda.pdf
    86,2 KB · Zobrazení: 12
ty jo..diky za odpoved :)
ja nasel tahle kola a libilo by se mi to misto tech 18tek co mam :
Ale asi teda budu hledat dal, ale musim si pospisit...jaro se blizi :)

Ale musim teda rict, ze se v tom TP vubec nevyznam...
je tam napsane :
16x6J-50
16x6,5J-55

ta cisla na konci je ET ?
 
Poslední úprava:
Někdy je to jak v pomocné škole:)
6J x 16 ET 50 pneu 195/65/R16 a 205/60/R16
6.5 J x 16 ET 55 pneu 205/60/R16
7J x 17 ET 60 pneu 215/50/R17

Vyber z těchto a nemáš problém. Ty z odkazu nesplňují ET
 
Back
Top