• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Automat nebo manuál?

Denis

člen KLANu
42
Dobrý den.
Zvažujeme koupi nové Mazdy CX-5 (KF) ve verzi G160 AWD(4x4).
Rád bych se Vás zeptal, jaké máte zkušenosti s automatickou a manuální převodovkou, kterou by jste do tohoto auta spíše doporučili?

Předem Vám děkuji za rady.
 
Tak toto bylo dlouho taky moje dilema. Pokud však chceš adaptivní tempomat (což je špičková věc), a ostatní dobrou výbavu, musíš jít do nejvyšší verze Revolution TOP, a ta se dodává jen s automatem.
Zvykneš si na něj rychle.
Jediná potíž je, pokud musíš (jako já) střídat auto s automatem a manuálem. (V automatu si pak dej levou nohu za krk, nebo si ji přivaž k sedačce, nebo si zuj botu ... abys levačkou instinktivně nedupl na brzdu).
 
doporučuju automat, funguje proti třeba DSG naprosto skvěle. Projeď se s tím a nebudeš chtít jinak ,-)
 
Jediná potíž je, pokud musíš (jako já) střídat auto s automatem a manuálem. (V automatu si pak dej levou nohu za krk, nebo si ji přivaž k sedačce, nebo si zuj botu ... abys levačkou instinktivně nedupl na brzdu).
No, to je asi hodně individuální. Já střídám AT a MT obden a s nohama nemám problém. ;) Spíš jsem odstranil zlozvyk nechávat ruku položenou na řadičce. Když si u automatu omylem vyřadíš na neutrál, tak se při předjíždění smíchy po....
Jinak souhlasím, že je třeba dát zkušebku nebo zápůjčku a vyzkoušet oboje. Jsou lidi, který mají řazení za sport, prostě fofrklacek rádi. Kdo jezdí na pohodu, automat je u Mazdy paráda. Ale zase nevím, jak by snášel třeba čtyřkolku s přívěsem. A taky je dobře vědět, jakou chceš mít výbavu, u Mazdy je to dost svázané s motorací. Tempomat, vyhřívání, sedačky v elektrice, asistenti atd.
 
Mohli by jste mi ještě upřesnit, jak je to s 4x4, jedná se o Haldex, dá se nějak ovládat?
 
Mojím snom je CX5 AWD AT!!! Môj osobný názor je, že keď raz skúsim AT, už nebudem chcieť MT. Osobné skúsenosti s oboma prevodovkami mám veľké a AT je jednoznačná voľba do budúcnosti. A čo sa používania ľavej nohy týka, nemal som ani jeden problém, že by som chcel stlačiť brzdu namiesto spojky!
 
Mohli by jste mi ještě upřesnit, jak je to s 4x4, jedná se o Haldex, dá se nějak ovládat?
Je tam mezinápravová spojka, která dovede až 50:50, rozložení ovládat nelze.
Ještě k té převodovce: podle testérů je třeba benzín dost vytáčet, v nižších otáčkách chybí turbo. Takže řadit a řadit...
 
Mám 2,5 AT teprve 4 týdny. Je to takové pohodové svezení. K akceleraci to opravdu chce prudce plyn nebo manuálne podřadit
 
Podla mna je automat v KF nastaveny na spotrebu a hned ako to ide, tam seka vyssi prevodovy stupen. Bezne su otacky pri pohodovej jazde okolo 1500 ot., mozno trosku menej.
Co sa tyka dynamiky, automat sa neboji pri riadnom zoslapnuti plynu podradit aj o viac stupnov, co v manuale vacsinou soferi nerobia...takze myslim ze dokaze vyuzit lepsie potencial motoru...
 
Automat radi podla tvojej pravej nohy. Ak ho zoslapujes jemne, radi co najvyšší stupen. Ak ho zosliapnes prudsie a hlbsie, otacky tlaci az k obmedzovacu. Ak chces rychlejsie reakcie prevodovky, zvol si Sport rezim. Otacky budu vyssie a reakcie na plyn bleskove.
 
Měl jsem plno aut s automatem, není to špatné,ale když je v autě tak výborná převodovka jak má KF, tak radši manuál. Na všech automatech mi vadí, že nemůžou vědět, zda dávám plný plyn, abych se pohodově rozjel z 90 na šestku nebo zda dávám plný pln, abych v 90 vystřelil a předjel auto před sebou. Většinou automat podřadí, což je pro pohodu otravné, pro posádku nepohodlné a neekonomické. VW zkusil druhou cestu, což mi přijde až nebezpečné a vždy jsem radši podřadil pádlem.. Teď s manuálem a kor s tím atmosferickým motorem řadím snad stejně :) jak s automatem, když dělal co jsem nechtěl :)
 
:confused::confused: A co je správně? Právě to píšu...to zatím automat nemůže vědět, co je správně. Zda chci předjet nebo v klidu akcelerovat...

edit: abych to teda upřesnil např. v 90kmh: předjet = trojka plnej...v klidu akcelerovat znamená šestka plnej...
 
Radenie ovplyvnujes plynom a u Mazdy to funguje celkom ok. Jedine,co prevodovke vycitam, je trochu pomalsie radenie dole.
 
Ale plný plyn na šestku (bez kick-down) předpokládám neumí. I když ho mačkáš pomalu i když na něj dupneš...
 
Back
Top