Da se sehnat nějaký slušný 2.5l do 400 tisíc? Nebo lepší posetrit na novější?
Taky si myslim, ze sance je spis miziva. Take Mazdy uz nejsou takove jednoduse postavene drzaky, jako driv (ted myslim hlavne modely z 90. let), takze bych nepodcenoval chovani predchoziho majitele, tim myslim jeho ridicske navyky a chovani k autu, a servisni historii...
Primovstrikove motory se daji docela dost znicit spatnym palivem (a neni to jen v CR, myslim ze nejake zeme na zapade maji vetsi mnozstvi bioslozek, ktere taky skodi; ideal je tankovat aditivovany nebo vysokooktanovy bez bio), jezdenim kratsich vzdalenosti s vymenou oleje az po 20 tis km, automat pri velkem najezdu na puvodni olej taky asi nebude to prave orechove...
Ja bych take rozhodne doporucil prisetrit 100 tis+ a shanet v roce 2020 nejakou ctyrletou, tj. 2016, ideal konec roku, aby to uz byl modelovy rok 2017. Ideal od prvniho majitele, nevadi i pokud byla koupena bez DPH, ridil bych se spis typem majitele, Mazdy si (dle mych informaci) casto kupuji uspesni zivnostnici nebo male firmy, ktere jsou platci, ale pritom se k autu chovaji mnohem lepe, nez kdyby bylo ve flotile nejake korporace; takze to firemni vlastnictvi neni tak odstrasujici, jako u popularnejsich aut.
Ty postupne upravy pri faceliftech odstranovaly predchozi problemy a pridavaji pomerne uzitecne funkce, hlavne z pohledu do budoucna. Ve 2017 uz treba funguje perfektne Android Auto/CarPlay navigace z mobilu, vcetne zkratek do jednotlivych casti z ovladaciho kolecka, coz treba ve 2016 jde jen castecne; a spolehat na navigaci od Mazdy moc nejde, ta je spis nouzova, navic jsou updaty map jen prvni 3 roky. Palubni system na displeji je taky s kazdou generaci auta o spetku stabilnejsi a rychlejsi, ac vizualne vypada stejne. Barevny headsup je prehlednejsi a umi cist znacky, vyhrivani volantu za mrazivych dnu velmi uzitecne...
Taky bych pocital s tim, ze pokud to nekdo bude inzerovat treba za 550, urcite pujde jeste o nejakou tu korunu smlouvat. No a nakonec pokud to bude ctyrlete auto s perfektni peci v autorizovanem servisu a zcela jasnou historii (serviska moc nestaci, ta neni moc detailni, ideal je moznost nahlednout do faktur k jednotlivym navstevam servisu), nebude nutne do nej po koupi dat ani korunu, na rozdil od auta, kde by byla nejaka nejistota.
Jeste je u tech novejsich dobre zjistit, zda ma prodlouzenou zaruku na 5 let a/nebo 150 tis km, ktera sice nepokryva vsechno, ale zasadni a potencialne drahe veci tam jsou. Ta zaruka stala par tisic, obcas ji clovek ke koupi dostal zadarmo, je bezproblemove prenosna, takze je sance najit auto s ni... a ctyrlete auto by tak bylo jeste rok kryte.