• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 (BM) - obecně

Zdravím, dneska po návratu z asi 100 km cesty koukám, že pod M3 se tvoří malá loužička.Kapalo to někde mezi motorovým prostorem a kabinou, podařilo se mi trochu chytit do plastové krabičky od masa. Vypadá to jako obyčejná voda bez barvy a zápachu, myslel jsem jestli to není náplň z ostřikovače steklá ze skla nějakým odtokovým kanálem. Tu náplň mám ale žlutou a dost smrdí saponátem, takže ta to asi nebude. Netušíte někdo co by to mohlo být , klima zatím maká tak z ní to snad není. Chladící kapalina to taky není, protože to bylo dost studený. Za měsíc jdu na první garančku, tak snad tam zjistí z čeho to teče.....
Normální jev u každého auta s klimatizací. Je to kondenzát z výparníku klimatizace, který odkapává z přepážky mezi kabinou a motorem. V teplých dnech je "loužička" větší.
I z domácích klimatizací většinou vede trubička odvádějící kondenzát.
 
Ok. Dík, takže až pojedu na garančku, tak radši bez klimy, aby mi automechanik nevynadal za ranní sprchu.....
 
Takže dneska telefonát do AMH Olomouc, kde jsem vozidlo zakoupil. Reklamace skrze vyteklý zadni tlumič. Objednali mě za 14 dní na vyfoceni a vypsání formuláře. Prý to potom odešlou a bude se čekat na vyjádření....komedie. Poděkoval jsem.

Obratem jsem volal panu Boučkovi, Auto Efekt Zlín. Jeho reakce? Dovezte auto, vyměníme není problém. Chtěl poslat VIN a foto tlumiče.... V pátek jedu na výměnu! Vynikající přístup k zákazníkovi. Vřele doporučuji!
 
Brý den

Jako nový majitel mexického vozítka mám jeden dotaz. Koupil jsem necelý rok staré vozítko a při evidencni kontrole jsme zjistili (moje chyba že jsem se nepodíval dřív bo já šel hlavně po ostatních místech), že pod předním sklem žádné číslo VIN není jen černý podklad. Okno se zdá originál. Původní majitel tvrdí že se "nic nezměnilo".

Nesetkal se s tím někdo? V principu to ničemu nevadí. Takže proběhlo přihlášení vpohode.

Za 14 dní jdu na garancku, tak se také poptam.

Edit: původní majitel asi propil štítek z klicku s číslem. Dají mne v servisu nový?
 
Tady je zajimavy clanek o nizkem koeficientu odporu vzduchu u Mazdy 3, ktera se umistila velmi dobre mezi ostatnimi auty.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti...*********************************************
 
Koupil jsem necelý rok staré vozítko a při evidencni kontrole jsme zjistili (moje chyba že jsem se nepodíval dřív bo já šel hlavně po ostatních místech), že pod předním sklem žádné číslo VIN není jen černý podklad. Okno se zdá originál.
VIN za oknem nemají, je na štítku na B sloupku a na podlaze u spolujezdce už léta letoucí.
 
Uff. Ale okno na to připravené mají.
Takova lumparna co mne zvedla tep na zuřivého sportovce, když to technik říkal že to tam není.
To mne nedělejte.

Díky za info.
 
M3 HB mám asi 1 měsíc, zatím max. spokojenost, dovolená v Rakousku, jinak cesty po městě a okolí, najeto cca 1500km, spotřeba 6,2l dle ukazatele. Autem jezdím spíše úsporně, ale rád si i trochu zadivočím, hlavně v Rakouských horách a zatáčkách to bylo super. Sedí výborně, spotřeba po normálních cestách mimo město bez problémů pod 6l.
 
Po necelém roce s Mazdou se musím podělit o běžné každodenní věci, které mi nejvíce pijou krev, ale v žádné recenzi ani z oficiální brožury se o nich nedozvíte:

1) malá nádobka na ostřikovače + chybějící kontrolka na vodu v ostřikovačích
- nevím jak vy, ale já jí doplňuji snad každej měsíc, ne-li častěji. A to nejsem žádnej velkej dálniční jezdec, kde by ta spotřeba byla určitě ještě vyšší. No a kontrolka je u EU verzí bohužel známá věc. Každopádně mě vždy naštve, když chci ostříknout ten rozmázlej hmyz na čelním okně a nic. Vím, že na M3Revolution foru to řeší a je tam dokonce i nějakej návod, jak si to ne úplně triviálně dodělat. Ale takovou věc bych u auta očekával jako standard.

2) palivová nádrž, kalibrace počítače ukazující zbývající dojezd
- to je jedna z věcí, která mě na Mazdě celkem zklamala. Hrdlo nádrže má nějakej zvláštní tvar, takže když tam strčím pistoli a začnu tankovat plným proudem, tak dochází k odrážení paliva od hrdla nádrže do pistole a ta se vypne. Takže je nutné pistoli celkem dost povytáhnout a až potom tankovat. Jenže to už se mi taky stalo, že když některé pistole mají vysoký proud, tak se mi stalo, že mi při kalpnutí pistole úplně vystříkl benzín ven z nádrže. Často se pistole také vypne předčasně (kvůli odrazu proudu benzínu), aniž by nádrž byla plná. Takže potom ještě dotankovávám po kouskách.
O palubním počítači ukazující zbývající dojezd bylo napsáno už mnoho, chápu, že auta dnes musí být blbuvzdorné a proto ukazují dojezd 0km ačkoliv v nádrži nějaké palivo na ujetí několika km je. Ale Mazdí počítač je extrém. Jezdím dlouhodobě průměrně se spotřebou 7,5l/100km a když mi palubák ukazuje dojezd 0km a zajedu ihned k pumpě natankovat, tak natankuji maximálně kolem 42l-43l. To znamená, že ještě 8-9l benzínu v nádrži musí být, což by s mou spotřebou vystačilo na dojezd 100-130km. Tato vlastnost neskutečně snižuje rádius auta. A stav, kdy dojezd svítí 0km a já stejně potom ještě najíždím km a odhaduji, kolik tak v nádrži zbývá paliva, posouvá auto technicky 20 let zpět, kdy jsem to tak dělal u své stařičké Hondy bez palubního počítače s analogovým ukazatelem paliva.

3) Zapadávání věcí pod řidičovu sedačku
- celkově boční a spodní prostor u předních sedaček je dost špatně dostupný a pokaždé když mi z kapsy vypadne telefon, platební karta, klíč od auta apod, tak je veliký porod tu věc vytáhnout. Někdy se už děsím, že mi to tam zapadne a už to nevyndám. A jelikož po kapsách nosím plno věcí, stává se mi na denní bází. Dokonce mi z kapsy vypadl zapalovač tak nešikovně, že jsem ho dodnes nevyndal. Prostě ta přední zadeklovaná část, kde je nějaká elektronika od airbagů či od vyhřívání sedaček je prostě bez demontáže nepřípustná.
 
Já pokud vím tak kontrolka ostrikovacu tam je. Teda aspoň u mě když je málo kapaliny tak se mi rozsvítí kontrolka.
 
No mě taky vadí pár věcí. Vesměs jsou to maličkosti na který jsem byl zvyklý z předešlého auta. Např. ovládání klimatizace. Nevím jak jiní, ale já permanentně měním rychlost ventilátoru, ale s teplotou moc nehýbu. Uvítal bych obrácený ovládání - tj ventilátor na kolečko.
Taky mě děsně irituje blízkost tlačítka sklápění zrcátek u stahování okýnka. Co každý třetí stáhnutí ( u vjezdu/výjezdu z obchoďáku) si sklopim zrcátka.
 
Mně na trojce mazdici štve, že se na dálnici chová jako lehká holka, podle papírů váží asi 1350 kilo s jednou osobou na palubě a co s ní dělá silnější boční vítr to mě teda vůbec nebaví.:mad:
 
Tak další dotaz nového uživatele. :)

1) Sejří mne, že když jdu jen pro něco do auta, se furt točí zrcátka při odemknutí jak na kolotoči u šamanů. Nejde to nějak předělat, aby se ty potvůrky točily až třeba nastartuji?

2) Ať pročítám návod jak chci tak nechápu jednu věc. Mám hlavní komplet LED světlomety. Mám verzi Revolut, takže bez adaptivních světlometů. Jak to vlastně funguje? Vypínají se ty jednotlivé LED při setkání protijedoucího auta či za někým nebo ve městě to rozšířené svícení do krajů s tím že se jen nenatáčí do zatáčky o těch 15°, nebo prostě klasicky svítí natvrdo hlava nehlava a jen se koriguje výška světlometů při startu auta? Prostě jsem se nedobral nikde informací. Na dálnici při jedné jízdě v noci mne to připadalo, že to nic nedělá.

Díky
 
No to okýnko na VIN tam mám také, ale pod tím je už jen Černočerná tma. :) Kolega shr3k tvrdí, že to je normální, tak snad jo.
 
Taky pod oknem mám ve výřezu pro VIN černou tmu. Na STK to nevadilo, stačili jim VIN pod kobercem spolujezdce a na rámu B sloupku. Nic nenormálního
 
Tak další dotaz nového uživatele. :)

1) Sejří mne, že když jdu jen pro něco do auta, se furt točí zrcátka při odemknutí jak na kolotoči u šamanů. Nejde to nějak předělat, aby se ty potvůrky točily až třeba nastartuji?

2) Ať pročítám návod jak chci tak nechápu jednu věc. Mám hlavní komplet LED světlomety. Mám verzi Revolut, takže bez adaptivních světlometů. Jak to vlastně funguje? Vypínají se ty jednotlivé LED při setkání protijedoucího auta či za někým nebo ve městě to rozšířené svícení do krajů s tím že se jen nenatáčí do zatáčky o těch 15°, nebo prostě klasicky svítí natvrdo hlava nehlava a jen se koriguje výška světlometů při startu auta? Prostě jsem se nedobral nikde informací. Na dálnici při jedné jízdě v noci mne to připadalo, že to nic nedělá.

Díky
Ad1/ jednoduse si nastav zrcatka..na pozici nesklapet..ja mám ve voze(dle CZ spec..Revo Top) tlacitko se třemi pozicemi..trvale ve standardním poloze, druhá auto, kde se zrcátka zavírají..při uzamknutí..a pozice, kde jsou trvale přiklopené ke karoserii.

Kupodivu nejvíce využívat při dlouhých nočních dalnicnich přesunech, kdy je sklopim abych nebyl oslnovan vozy jedoucí za mnou

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Back
Top