• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6

Pro představu o ceně, teď se na aukru vydražila mazda 6, r.v. 2006, motor 2.3 benzín, LPG, najeto 134 000 km, automat, pohon 4x4. Cena na aukru skončila na cca 84000 Kč, podle prodávajícího nutné investice cca 10000Kč (cuká na plyn, bouchání u p.p. kola) a připravit na STK v prosinci. (Za tu cenu jsou k tomu jen jedny kola, druhé, tj. letní 17-ky, by asi přidal za 10000.)

http://aukro.cz/mazda6-combi-2-3-awd-automat-rok2006-pohon-lpg-i5753305131.html

Proč bych to auto nechtěl: LPG, které zrovna zlobí, 4x4, které nevyužiju a jenom zvyšuje spotřebu, automat, viz 4x4. Proč bych to auto chtěl: soukromý prodejce, kilometrům by se asi dalo věřit, malý nájezd a je to kombík. Trochu ale nesedí kombinace LPG pohon a tak málo najeto, nicméně občas se to stává, někdo si koupí i nový diesel a najede 10000 ročně.
 
Tak už za 49900 Kč.
Tak je pryč. Rekapitulace: Auto Jarov, Mazda 6 r.v. 2003, 2,3l 122kW, 339 000 km, nejdřív nabízená za 74 000 Kč, pak sleva na 60000, pak na 50000 a teď je pryč. Auto bylo opravované po nehodě, dost rezavé (spodky dveří, prahy, prostě obvyklá místa, kde auto rezne nejdřív), už to někdo přestříkával, zřejmě víckrát. Na autě byly halogeny, ale patří tam xenony (ty jsou uložené v kufru), takže to legálně nemohlo projít STK. (To mi řekli přímo v bazaru, prostě nic nezamlčovali.) Nevim, já bych takový auto nechtěl, ale na doježdění (= jen nutné opravy a při větším problému do šrotu), proč ne.
 
Ahoj, jak jiz nazev tematu vypovida, koukam po novem aute. Rad bych omladil vozovy park. Do koupe je v podstate jeste daleko, ale rozhodnul jsem se pro šestku, kvuli vzhledu, vybave a narodnosti :) Me soucasne auto je Subaru Impreza I 2.0 92kw rok 2000 combi, ale pujde ke kamaradovi.

Zajimala by me spolehlivost tohoto vozu, nejcastejsi zavady nebo takove ty mouchy :D co se tyce elektroniky, podvozku a predevsim motoru. Rocne najedu cca 12000 km a tak si rikam, ze nafta neni spravna volba, i kdyz jezdit za min me laka. Naftu jsem nikdy nemel, vzdy benzin a navic naftaku je na vyber vice. Jestli je napriklad najezd okolo 200 000 km dost nebo ne, ceny nahradnich dilu napriklad apod.

Vzhledem k dostupnym financim pujdu do predfaceliftu. Zhruba tak cca do 70 000. Da se do teto ceny sehnat slusnej stav nebo jsem prilis naivni? :D

Diky moc a hezky den :)

edit Vitus: sloučeno s existujícím tématem o nákupu ojeté šestky ,-)
 
Poslední úprava moderátorem:
Ahoj, s nájezdem 12000k ročně na naftu zapomeň při takle nízkym nájezdu rozhodně ve výsledku s naftou nebudeš jezdit za míň.
(následná údržba vzhledem k množství kurvítek se může u nafty hodně prodražit zatím co u benzínu se na motor prakticky nemusí šahat jenom pravidelně měnit olej a další běžná údržba)
Top varianta je dle mnohých zkušeností majitelů 2,0 facelift (výhody: šestikvalt, lepší ochrana proti korozi oproti předfaceliftu, LF2,0 motor je celkem držák)
Obávám se ale, že to se do 70000 opravdu nevejde.
Předfaceliftová šestka by se možná levnější našla, ale tam je velmi dobře potřeba zkontrolovat stav karoserie hlavně co se týče podvozku, prahů, zadních lemů a podběhů.
 
Při 12 000 km ročně by ta spotřeba u nafty zas tak zázračná nebyla. Zhruba tolik najedu ročně já a velkej podíl je město, což se na tom dost projeví. Mám 2.0 benzín (před facelift) a v průměru to po městě jezdí za 8,5. Pokud se nedostanu do zácpy, kdy auto víc stojí než jede, to se to vyšplhá klidně na 12. Nebo nejezdím jen 3 kiláky do obchoďáku, to jde opět spotřeba přes 10. S naftou by to ale nebylo o moc lepší, pokud vůbec. Pokud jezdím aspoň 10km trasy, tak se dostanu na těch 8,5. Dálka po okresce za 7-7,5. Dálnice za 9-10, protože ten dvoulitr jede ;)

Jinak do 70 000 se mazda 6 koupit dá, ale spíš ty starší ročníky (a větší nájezd):
http://auto.bazos.cz/inzerat/57370152/Mazda-6-kombi-prodam.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/57806110/Mazda-6-sedan-limuzina-20-2003-104-kW.php

Já jsem koupil svoje auto loni v říjnu a k těm 70 jsem musel ještě trochu přidat, ovšem to auto bylo v TOP stavu s mizernými 109 000 km.

Osobně bych nechtěl auto s přes 200 000 km na tachometru, ale hlavně proto, že jsem svoje staré auto po překročení této magické hranice prodal, tak proč si kupovat stejně oježděné ;)
 
Tu spotřebu raději neřeším, u Subaru je to vcelku vysoká hodnota kterou raději ignoruji a jen tankuji :D a z toho co píšeš zůstanu u benzínu :)

No já mám teď momentálně najeto 260 000 km a auto šlape stále jako hodinky, jenže jde o předchozí majitele. Takže ano ideálně do 200 000 km max lehce přes :) Chci se zeptat jak je to s nápravami, drží? Dočetl jsem se, že mají kvalitní, ne jako u koncernu. Jaký zvládnou nájezd? Beru to, že jsme v ČR a silnice jsou spíš pro tanky než pro auta, ale jen přibližně :)

Ten kombík mě zaujal, ale zatím je ještě brzo, chci se nejdřív informovat, zajímat a budu čekat, naposledy se mi to vyplatilo :) A když bude nejhůř tak hold něco přidám :D a ten sedan je moc pěknej, jen ten nájezd..záleží jestli se jí věnoval.

Ještě jedna věc a to je rez, že rezne vím, ale kde nejčastěji? Dají se sehnat například lemy? Je to horší než u jiných japonců? A tu protikorozní ochranu má nějákou nebo žádnou?
 
Dvojité lichoběžníky se s koncernem opravdu srovnat nedají :) Ohledně podvozku bych udal takovou průměrnou hodnotu 300tis. km. Samozřejmě hodně záleží, jak a kde auto jezdilo. Sám jsem měl GY s nájezdem 350tis. km a teď GG 290tis. km naprostá pohoda a dál slouží novému majiteli.

Určitě si dát mimo jiné pozor a pořádně se podívat na zadní lemy, prahy a spodky dveří.
Lemy se sehnat dají. Osobní zkušenost, taky jsem musel u GG řešit :)

Popravdě sehnat benzín, navíc v dobrém stavu nebude jednoduché. Držím každopádně palce, ať se poštěstí a přeji šťastnou ruku. Určitě budeš potom maximálně spokojený ;)
 
Jednoznačně benzín a za mě facelift, i když by se tam muselo něco připlatit...
Exteriér se mi líbí víc (ale ne u střibrný/šedivý, tam se mi líbí předface), interiér jednoznačně facelift, design tunelu, rádia, budíků, má senzor na světla (otázka jak funguje automatika u v ČR prodaných aut), dešťový senzor .
Otázka koroze, taky se chytaji zadní lemy, ale v nepoměrně jiným rozsahu než u předface. Mám jeden z prvních FL kusů, nájezd cca 160k a na podzim jsem si všiml puchýřku u zadních lemů. Ale záleží kde a jak to jezdilo, u mě má zimní spánek :angelic:
Volba karoserie zaleží na používání a na vkusu.
Ohledně lemů, @Natural je sehnal, ale pak záleží i na kvalitě opravy :D Bohužel viděl jsem i mrak dosti nekvalitních...
O protikorozní ochraně to slyšelo, ale v některých místech mi přijde, že z velké dálky, bez osobního setkání...
 
Zdravím vás. I já jsem dospěl k názoru, že musím mit mazdu 6, benzín, kombi. Můj roční nájezd je 7 až 10 tisíc. Moje předchzí auto byl Ford Focus 1.6 benzín. Bohuže odešel po nehodě do věčných lovišt.
Rád bych Vaše rady. co si myslíte o těchto autech?

http://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/6/16758359?goFrom=list

http://www.sbazar.cz/autoimport/detail/15709460-mazda-6-23-stc-bose-alu-top

Ještě dotaz: jak poznat že jde o facelift nebo ne? aniž bych musel auto vidět osobně

Děkuji a hodně KM bez nehody :)
 
Vilda: To první auto je po faceliftu, to druhé před face. Facelift má trochu jiný přední nárazník, tmavé pozadí přední světel. Středový panel v interiéru je šedý( proti stříbrnému u předFL) , jiný rámeček kolem budíků atd.
S větším motorem se pojí i vyšší výbava. Takže pro tebe to je otázka priorit. Takže se zaměř hlavně na celkový stav vozů a nech si ověřit nájezd. Pokud máš další dotazy, ptej se. Rádi ti odpovíme.
 
Ahoj, děkuji za odpověd. Trochu mě zmátlo, že to první po FL je 5tikvalt. myslel jsem, že po FL už 6tikvalt :)
 
V interiéru poznáš facelift podle rádia. Ale nedá se na to 100% spolehnout, prý se dá poFL rádio namontovat i do předFL (s nějakými úpravami, podrobnosti neznám). Facelift rádio má černý panel, zbytek středového panelu je jiný, stříbrný. PředFL rádio má panel součástí středového panelu.

2.0 benzín má poFL dva výfuky, předFL jen jeden. (A 6-kvalt vs. 5-kvalt.)

Sháněl bych auto přímo od majitele a pokud možno bych se vyhnul bazarům.

Jo, u toho 2.3 inzerátu píšou spotřeba 7,8l/100km, tak to snad jedině že bys jezdil eco-rallye a po městě nejezdil vůbec.
 
Díky kluci.
Mohl by někdo napsat jaká je realná spotřeba u toho 2.3 benzínu? Já jezdím většinou město.
Díky
 
Ve meste pocitej 11-13. Do mesta bych volil 1,8 nebo dvoulitr


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
11-13 jezdí ve městě MPS. Atmo 2.3 9-11. A to už by se u těch 11 musel pořád rozjíždět a zastavovat.
 
Neni mesto jako mesto. Vezmi MPS, prijed do Prahy a chci tvych 11 videt ;) pokud najedu s dvoulitrem nadrz ciste po Praze, jsem na 10,5 jako nic. Pokud pojedu ekorallye tak o litr min


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vše záleží o stylu jízdy. :) Jestli jezdíš ve městě brzda,plyn... Tak 10-11 počítej. Ale když budeš klasický slušný řidič, tak kolem 8-9 ve městě se v pohodě dá. Při dálkových trasách v klidu lehce nad 6,5 litry. Já si teď dal 6ti kvalt a zhruba 2-3 dcl úbytek spotřeby.
Dálnice je dle mého pro Majdu problém. Motor točí při 130km/h skoro 4 tisíce a spotřeba prostě pod 7,5 nejde ani kdyby ses stavěl na hlavu. Ale to pak není jízda. Při montáži 6ti kvaltu se auto změní na zdatného vytrvalého cestovatele. :)
Jinak záleží vše na tobě. Já bych osobně 1.8 nebo 2.0 moc nechtěl. Jedou sice krásně, ale 2.3ka je prostě 2.3ka :) Měl jsem možnost projezdit mnoho těchto motorizací, ale 2.3 je prostě zábavná mašina. Hned předjedeš, kopec nekopec, pořád táhne. Je to perfektní motor a s žádným jiným jsem se v tak dobrém světle nesetkal. Ale to je jen můj názor, je jasné že z 2.3 se bude špatně sedat do jednaosmičky či dvoulitru :D

Spotřeba u všech 3 agregátů nemá zas velké rozdíly. :)
 
Back
Top