• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Volba velikosti kol vs. dynamika a spotřeba

ja nevim zda by to delali, ale mozne je vsechno.
Nebo dalsi pripad...jako ucastnik nehody budes chtit vyplatit pojistne a pri likvidaci se zjisti ze mas jiny ET ktere nemas v technicaku a nedostanes nic ;)

Nevim jak je kdo dusledny ale nikdy nerikej nikdy :)
 
To by uz bol fakt extremny pripad, tak jeden z 100000, aby poistovak kukal ake ET je vyrazene na original disku. Dalsia vec ako som pisal ja mam ET45, chalan co tu pisal ma ET50, cize vyzera, ze obidva rozmery su ok pre M6 a su oficialne.
 
Minulý týden jsem koupil auto a co mě překvapilo během projížďek, tak 121 kW šestka se 17" jela pocitově stejně, jako 2.5 na 19". Rozdíl v dynamice tedy určitě bude a z toho bude vyplývat i vyšší spotřeba. I podvozek bude dostávat víc zabrat, zvlášť na českých tankodromech. Nakonec jsem vzal tu 2.5, ale chci přejít na 17". Jediné plus na 19" je to, že je to hezké.
 
Minulý týden jsem koupil auto a co mě překvapilo během projížďek, tak 121 kW šestka se 17" jela pocitově stejně, jako 2.5 na 19". Rozdíl v dynamice tedy určitě bude a z toho bude vyplývat i vyšší spotřeba. I podvozek bude dostávat víc zabrat, zvlášť na českých tankodromech. Nakonec jsem vzal tu 2.5, ale chci přejít na 17". Jediné plus na 19" je to, že je to hezké.
Devatenáctky jsou taky o dost dražší, gumy i disky. Další možností k úvaze nechat si je na léto, a sadu sedmnáctek koupit na zimu i s řetězy.
 
Ja mam original 19 a na zimu som dal 17.
Konfort riadny rozdiel, hlavne auto je tichsie a neni tak pocut rozdiel medzi kvalitnym a nekvalitnym asfaltom. V dynamike rozdiel necitim.
 
Ja jsem pri koupi v Norsku automaticky dostal originalni kombinaci od Mazdy - letni 19, zimni sada 17.
 
Ahoj, koupil jsem po odmlce opět mazdu ( možná se časem rozepisu ve vlákne až ji zajedu a zjistím co a jak) každopádně k věci ohledně kol. Mám mazdu 6 2021 homura čili mám ty jejich pekne 19 černé. Má tady s nema zkušenost ohledně váhy a dynamiky? Můj styl jízdy bude samozřejmě jak se hodí k mazde více do sportovna, zatím zajidzim, takže je auto dle mého ještě trochu line navíc je zima atd. Takže pocitově zatím dobre ale čekám více a pokud i tyto kola jsou spíš jako závaží tak bych na léto pouvazoval o lehčích 19. Díky za info
 
Rekl bych, ze jenom rozdil v disku 19" vs 17" neudela v dynamice zadnej pozorovatelnej rozdil (pokud by se pouzily stejne pneumatiky). Mensi disk ma i mensi vnejsi prumer kola (a o neco mensi hmotnost a moment setrvacnosti), ale rozdil je jen nakejch 6mm, to je mene nez 1 ‰. Vic udela to jestli jsou pneu nove nebo stare, a spravne nahustene. A samozrejme je rozdil zimni/letni (zimni maji obecne vyssi vzorek, jsou o neco mekci, kontaktni plocha je mensi, mernej tlak vetsi, a z toho vseho plyne taky o neco malo vetsi valivej odpor).

Spis muze byt rozdil ve stabilite, ale na tom se zrejme taky vic podepise rozdil zimni/letni, nez to ze ma pneu o nakejch 20mm vyssi bocnici. Na 225/45-R19 sedi auto v zatackach jako pribite, ale 225/55-R17 taky nejsou zadne balouny. Za mne nejvetsi rozdil je jednoznacne ve vzhledu. M6 na 17" vypada tak nejak "divne". Ty disky jsou k tomu autu skoro az smesne male, a cerne gumy je v podbehu moc. Ale to ted plati obecne temer pro vsechny nova auta, ze nejlepe vypadaji na velkych kolech...
 
Já bych taky rád vyzkoušel 17". Auto už jsi dostal na zimních 19" a na menších evidentně nikdy nejezdilio. Z dřívějška vím, že byl obrovský rozdíl, když jsem přezul z letních 17" 235/45 na zimní 16" 205/55. A to to bylo auto s V6 a 230 koněmi (A4 quattro). Najednou to jelo jako z praku, jako kdyby tomu někdo 20-30 koní přidal. Respektive na větších kolech ubral. To samé u staré GG, při přechodu z letních 16" ALU na zimní 15" plechy, citelný nárůst dynamiky. Tak nevím, no. Možná jsem jen extrémně vnímavý, ale ten rozdíl tam vždycky byl. To samé platí pro komfort.
 
Já určitě neřeším že bych šel do menších to bych nechtěl. Zajímá mě ta váha těch černých origo 19 od mazdy docela se to tady řešilo, tak jestli je tady vůbec někdo má a řešil to, nebo už jdu moc do detailu.
 
Jo to já jsem pročetl celé ale nikde jsem nenašel odpověď na mou otázku. A tak nic, pomůžu si nějak sám nebo počkám jestli tu má někdo ty černé origo 19. Díky
 
Zajímá mě ta váha těch černých origo 19 od mazdy docela se to tady řešilo, tak jestli je tady vůbec někdo má a řešil to, nebo už jdu moc do detailu.
Pokud se nepletu, tak @shr3k tu někde psal, že origo 19" váží 14 kg. Tedy černé neznám, tak jestli mluvíme o těch samých. Kolik váží 17" nevím. Počítám, že se to stáhnout až o 4 - 5 kg, ale člověk si musí připlatit. Donívám se, že za běžné ceny by člověk sehnal tak o 2 kila lehčí. Ale to je jen odhad - dostat se ke spolehlivým hodnotám disků od výrobců vůbec není snadné. Kdysi jsem si počítal, jaký rozdíl v akceleraci může takový rozdíl vah (tedy hmotností, že) ze 14 na 9 kg udělat. Nebylo to úplně triviální. Vycházelo mi, myslím, že rozdíl ve zrychlení může být okolo 1 - 2 %. Z mého pohledu zanedbatelný, ale pro někoho třeba zajímavý. Ale mohl jsem se seknout :)
 
Máme tu na to vlákno
 
Jo to já jsem pročetl celé ale nikde jsem nenašel odpověď na mou otázku. A tak nic, pomůžu si nějak sám nebo počkám jestli tu má někdo ty černé origo 19. Díky
Ostatní Tě odkazují na stejné vlákno, ze kterého se minimálně nějaké empirické závěry vyvodit dají. A pak nezbyde než otestovat na vlastní kůži až Mazdu ;)
Já si z toho vzal zejména ten komfort… 19“ vs. 17“ na středočeských silnicích je rozdíl obrovský.
Vzhled utrpěl, souhlas, dal jsem mu menší váhu pro rozhodování.

Tak i tak, ať Ti to jezdí... :)
 
Vkládat do příspěvků screenshoty jakýkoliv fotografií je plýtváním prostoru, stejně jako přílohy s fotoobsahem v bezeztrátovém formátu PNG.
No homura má černé 19 a zdají se mi jiné než klasické, tak právě proto jsem se ptal jinak jsem to pročetl a chápu.. Jinak jako na19 se mi jezdí dobře. Jízda je pohodlná, tady bych nemenil. Jak se bude chovat když pojedu agresivněji na rozbitejsi silnici uvidím a dám vědět.

6292F96E-BD82-482E-AB92-FA3575054CD4.jpg
 
Pokud vím, tak je to jen speciální lakování ke speciální edici, jinak jsou stejné. Ale možná, že si to myslím špatně...
 
Back
Top