• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Denní svícení - DRL

Tak som objednal aj modul z toho eshopu speedtech. Mne napriklad na packe auto svietia za svetla len parkovacky a stretavacky az v tme (AT predpis). Tak som zvedavy ci je to kompatibilne.
 
To je pochopitelný že se světla na automatiku zapnou automaticky až je slabý okolní světlo a ne že se automaticky zapnou kdykoliv :D
 
Funguje to u varianty ŘJ světel, kdy v režimu AUTO nic nesvítí ve dne. Pak je varianta ŘJ s "denním osvícením", kdy v režimu AUTO i OFF svítí potkávací světla (a s nimi i parkovací)- světelný senzor ovládá jen podsvícení palubní desky a budíků. V tomto případě to nefunguje, protože jsou parkovačky zapnuté vždy, a modul LED DRL nikdy nezapne. Že by v režimu AUTO přes den svítily jen parkovačky je zvláštní.
 
Je možnosť programovania citlivosti svetelného senzoru alebo sci-fi? Toyota rv.08 to má priamo v palubnom Pc.
 
Přečetl jsem si komplet tento thread, ale nenašel jsem odpověď, tak položím dotaz:

Mám dodělávané denní svícení (ne ní to náhrada mlhovek). Není to řešené řídící jednotkou automobilu ani pomocí přidaného relé. A protože mě na STK stále upozorňují na to, že DLR svítí současně s parkovačkami, chtěl bych to už konečně vyřešit.

Ten "žlutý" drát, který DLR zhasíná, mám pod pojistkou potkávacích světel. Takže DLR zhasnou, pokud potkávačky nebo dálkové svítí.
DLR také zhasnou, pokud nechám svítit parkovačky A SOUČASNĚ PŘEPNU ZAPALOVÁNÍ NA OFF. Což jsem bral jako dostačující stav, protože těžko nechám stát auto na parkovačky s klíčem v zapalování a odejdu od něj. To se ale na STK nelíbí.

Takže hledám pojistku, nebo relé, které spíná parkovačky. Mám M6 GH 2.2 MZR-CD rv 2009. Nechce se mi rozplétat stvol kabelů k reflektoru a zařezávat tam kontakt.

Dokážete poradit kam s tím káblom?

Děkuji.
 
Ja som rozplietal, je to konektor so 6 kablami vnutri, kabel je zeleno-čierny (niesom si 100percent isty, musel by som sa znovu pozriet) na parkovačky, pri nadobke ostrekovačov celkom dobre pristupny, pri airboxe zle pristupny. Na poistkovej krabici je na kryte z vnutra legenda, ale tusim, ze tam je samostatna poistka na low beam a samostatna na high beam, tak low beam bude 1 poistka pre stretavacky aj parkovacky spolocna?
 
Další možností je píchnout žlutý drát na pojistku od zadních světel, když zapneš parkovačky, zapnou se i zadní světla. Podle diagramu, na který koukám je to pojistka číslo 7 v motorovém prostoru, značená jako TAIL.
 
No to nefunguje. pojistka TAIL je sice pro parkovačky a zadní světla, ale "teče" přes ní proud i když parkovačky ani zadní světla nesvítí, takže DLR zůstávají zhasnutá. Včera jsem to testoval. Nezbude, než zaříznout kontakt do kabelu. Což je invazivní metoda, do které se mi nechce.
 
Já mám na GH origo denní LED světla a po 3 letech mi přestaly svítit dvě z pěti LED na jedné straně. Po havárce výměna a opět po roce a něco zase dvě přestaly svítit, reklamoval jsem a v lednu vymění. Je to integrované v té PVC mřížce, ta se vycvakne a dá nová s LED a zapojí origo kábliky.Zobrazit přílohu 11802
Zdravím, mám stejný model mazdy 6 s origo led denním svícením, které přestalo svítit, chtěl bych se zeptat, kde jste nechal opravit (servis Mazda nebo jiný...), nemohu nikde najít náhradní LEDky ani tu mřížku s denním svícením, děkuji za odpověď
 
Přesně tak, barva musí být bílá (jediná výjimka je povolení žluté barvy u světel mlhových), takže blinkry určitě neprojdou.
Další věc je, že světlo není na DRL homologováno, takže jak správně píše @Vitus , legální cesta tímhle směrem není.

Možnosti tu určitě jsou, ale homologace a dodržení zákona od nich určitě nečekej.
Vzhledem k tomu, že máš xenony řešeny HID sadou (homologaci tím pádem řešit nebudeme), tak máš ve světle
dálkové světlomety (originální Bi-xenony tuto možnost nemají), které se dají použít na slabší procento výkonu. Nevýhody jsou nepříliš atraktivní barva a hlavně na mazdu implementovat koncern "vychytávku" :)

Další možnost je do blinkrů nasadit LED modul, který funguje, jako denní svícení a pokud se zapnou směrovky, tak se LED rozblikají oranžově. Vím, že @marabu jeden takový modul má, pokud neprodal ;)
Nějaké foto ze zahraničních fór:
Zobrazit přílohu 6127 Zobrazit přílohu 6128 Zobrazit přílohu 6129
Zdravím, po pátrání na fóru se mi toto řešení denního svícení přes blinkry celkem líbí, byť není úplně cajk s homologací. Jednotku světel tam mám GS 1 E 6789 0 A, kde je tedy problém že se musí stále otáčet páčkou, což se mi u auta z r. 2008 fakt nechce :D. Nevěděl by jste (byť po letech), kde by se tyto led moduly do blinkrů daly sehnat?
 
Ahoj,
Řešil tu už někdo denní svícení do blinkru, pomocí dvoubarevných ledek ?
Nedávno jsem koupil před FL GH, dovoz DE, Dynamic paket s xenonem, co jsem zatím prošel, tak veškeré dodělávané DRL různě do masek atd. mi přijde dost hrozné.
Libí se mi u facelift modelů, svícení kolem mlhovek. bohužel u předFL jsem nic podobného nenašel až včera jsem potkal M6 která to měla v blinkrech, vypadalo to velice dobře. Při použití blinkru se denní svícení vyplo a začal blikat blinkr viz. odkaz.


Bohužel o tomto systému nemohu nikde najit ani zmínku :)

Díky.

PS. omlouvám se, už jsem našel :D .. Tak jako bych nic neřekl. :)
 
Poslední úprava:
Je to tu vo vlakne spomenute uz asi 3x na GH drl do blinkru. Na aliexpres kupis sadu lediek za cca 20 dolarov, treba tu s kovovym chladicom (nie plastovym), patica myslim T20. Doma to rozoberes a zalejes silikonom a zlozis. Druhy den nainstalujes do blinkrov. Kabel s oznacenim lamp na vypinanie drl treba bud napojit od spodu poistkovej skrine na parkovacky (cinan to tam v navode na hulvata strci do poistky z vrchu), alebo napajkovat priamo na kabel na konektor do svetla, na vodicovej strane nieje pristup, na spolujazdcovej je to trochu krkolomne ale da sa to. Bud ho najdes multimetrom alebo som par prispevkov hore pisal aku farbu kabla v konektore treba narezat a napajkovat. Krabicky s odpormi treba niekde napaskovat alebo nalepit na airbox, nejaku studenu hadicu atd. Plus treba zakupit spinac krabicku na 14,2V myslim, napojit ho na baterku a do toho ledky, aby bezali len ked alternator dobija, teda motor bezi, stoji cca 500-600kc na ceskom eshope. Pripevnit kable v motorovom priestore a dufat v co najdlhsiu zivotnost, mne to zatial ide pol roka bez problemov, blinkre su niekolko nasobne intenzivnejsie ako ziarovkove a nemaju ziadne oneskorenie, na dialnici v noci to 150m na tabuli predomnou je vidiet. Este je dobre sa pohrat s natocenim bajonetu vo svetle (je z gumy, oproti ziarovke, tam je len jedna poloha) a natocit obidve strany rovnako, aby svietili co najlepsie na tie odrazove plochy vo svetle, myslim, ze to bolo vodorovne idealne.
 
Ahoj,
Ano pozdeji jsem si toho už všiml, bohužel mám rychlejší prsty, než hlavu :D.. Napsal jsem to do předchozího přispěvku. Každopádně ti někuji za návod, bude se určitě hodit!

Radek.
 
Pokud koupíš vhodný relé, tak ani nemusíš mít žádnou jednotku apod. Viz můj příspěvek tady...
 
Back
Top