• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Denní svícení - DRL

Jak ti přijde že to svítí, já mám někdy pocit že docela dost :D Speciálně v noci ten blinkr...
 
Zatím jsem s tím jel jen přes den a zdá se mi, že to svítí tak akorát. Uvidíme jak to bude vypadat až pojedu potmě :)
 
Tak důležité je, jak to svítí ve dne, ne? V noci svítíš potkávačkami, že? Na těch fotkách to zrovna moc intenzivně nesvítí... Ale může to být jen fotkou. Ale pokud to svítí zřetelně víc jak parkovačky, tak dobrý. Nemám rád lidi, co jezdí ve dne na parkovačky. Když se DRL zavedlo, což je přes 10 let, musel jsem ukecávat policajty, abych nedostal pokutu, když jsem jel na parkovačky v domnění, že budou stačit.
 
není to focené přímo do světla, ta intenzita je tam potom úplně jinde. Já koncept denního svícení nechápu vůbec, dával jsem je tam ať už aspoň trošku vypadají když už to musí být. Pokud někdo ve dne přehlédne na křižovatce nebo v zatáčce auto jen proto, že mu nesvítí světla (jakékoliv), bude asi někde chyba a nemyslím si, že na straně toho, kdo nesvítí. Podle mě je to jen další otupění pozornosti na silnicích, kdy se všichni spoléhají na světla místo na svůj úsudek. Mě je v podstatě jedno jestli ostatní svítí nebo ne, já ho vidím a to mi stačí, světýlka ať si řeší s PČR
 
není to focené přímo do světla, ta intenzita je tam potom úplně jinde
Tak super. Jinak já naopak ten koncept chápu. Za dobré viditelnosti je to opravdu zbytečné, ale ta není vždy a některá tmavá auta za snížené viditelnosti, podvečer, za deště a zatažené oblohy apod., jsou prostě vidět o dost hůř než jiná, tak se dají přehlédnout. A řidiči neumí reagovat na sníženou viditelnost rozsvícením, tak je lepší, když svítí pořád.
 
Ahoj, ať pátrám jak pátrám,nikde jsem nenašel odpověď na svůj dotaz,zkusím to ještě tady. Nechával jsem dělat u Mazdy 6 GH po FL DRL světla. Samozřejmě jsem si to představoval tak,že na off budou svítit DRL,na AUTO podle okolního světla (pokud to čidlo funguje) a na ON potkávačky. Elektrikář řekl, že to zkusí, dal mi ale pod volant vypínač a funguje to samozřejmě blbě (podle polohy vypínače svítí buď DRL nebo potkávačky,ale páčka u volantu nefunguje vůbec (Resp.dají se zapnout mlhovky při potkávačkách). Podotýkám, že před zásahem svítily potkávačky na OFF, AUTO i ON.
Na fóru se řešila řídící jednotka světel, ale ta tam prý byla jen před FL, po FL není a je to snad programováno přímo v řídící jednotce vozidla.
Poradíte, jestli se to dá nějak řešit, qby to fungovalo tak,jak jsem chtěl?
 
BCM by měla být stejná, GES1-67-560A bez alarmu a GES2-67-560A s alarmem. Jedině zkusit najít stejně vybavené auto, kde to funguje a překódovat BCM.
 
Já podle různých vláken na fóru vyhledal GS1E-67890A, což asi není ta správná jednotka. Tahle je jen na světla před FL?
Jakým způsobem překódovat BCM?
 
Poslední úprava:
Tak důležité je, jak to svítí ve dne, ne? V noci svítíš potkávačkami, že? Na těch fotkách to zrovna moc intenzivně nesvítí... Ale může to být jen fotkou. Ale pokud to svítí zřetelně víc jak parkovačky, tak dobrý. Nemám rád lidi, co jezdí ve dne na parkovačky. Když se DRL zavedlo, což je přes 10 let, musel jsem ukecávat policajty, abych nedostal pokutu, když jsem jel na parkovačky v domnění, že budou stačit.
Můj dotaz nebyl myšlený na denní světla (tam je samozřejmě více = lépe a samozřejmě je nepoužívám v noci :D ) ale vzhledem k tomu, že blinkr má stejnou intenzitu, tak sem myslel ten blinkr - v noci... tak jsem to i napsal :) Ona ta intenzita blinkru je vidět (a to mám zrenovovaný bixenony) na tom jak osvětluje v noci reflexní dopravní značky, úplně se rozzáří :D
 
Můj dotaz nebyl myšlený na denní světla (tam je samozřejmě více = lépe a samozřejmě je nepoužívám v noci :D ) ale vzhledem k tomu, že blinkr má stejnou intenzitu, tak sem myslel ten blinkr - v noci... tak jsem to i napsal :) Ona ta intenzita blinkru je vidět (a to mám zrenovovaný bixenony) na tom jak osvětluje v noci reflexní dopravní značky, úplně se rozzáří :D
tak můžu potvrdit, že intenzita blinkrů v noci je hodně slušná, díval jsem se přímo do něj při odemykání z cca 20m kolem 10 večer a viděl jsem ho ještě dlouho :)
 
Tie Aliexpress blinkrove drl majú intenzitu lepšiu jak žiarovky, v noci sa do tých denných nedá pozerať vypaluje to sietnicu, blinkre blikaju ďaleko lepšie a hlavne sa oproti ziarovkovym napr na boku auta a vzadu rozsvietia oveľa skôr. A celkom do omladzuje vzhľad auta, keď sa drl prepína na blinkre, čo mávajú napríklad novšie Audi čo som si všimol.
 
Tiež mám podobnú otázku ako @ZdendikCZ.
Mam GH po FL s klasickymi halogenmi a stretávačky svietia stále nezávisle na tom v akej polohe je prepínač svetiel.
Už som čo to našiel o tejto téme ale asi neviem dobre hľadať lebo som nenašiel info čo by som potreboval...
Chcel by som vedieť ako veľmi náročné by bolo prerobiť halogénové svetlá za originál bi-xenóny + denné svietenie nech to v polohe AUTO robí presne to čo má, teda cez deň len DRL a v noci len stretávačky.
Prerobiť na xenóny by sa dalo relatívne ľahko pomocou conversion kitu akych som už zopár našiel ale stále by to neriešilo to denné svietenie a stále zapnuté stretávačky.
Dočítal som sa že na to DRL by bolo potrebné vymeniť riadiacu jednotku svetiel napr. z nemecka ale potom som sa tu zas dočítal že na po FL už to nie je a je potrebné preprogramovať BCM. Ak by mi to niekto vedel prosím vás upresniť bolo by to super.
Plus je mi jasné že na kompletnú prerábku by som teda ešte potreboval originál predné svetlomety pre bi-xenón a nejaký ten DRL kit... je potrebné ešte niečo? napr. káble a podobne? z nejakej búranej GH by som si to vedel isto zohnať len potrebujem vedieť čo všetko potrebujem.

No a dôvod je asi jasný každému. Denné svietenie nie len vyzerá lepšie a o lepšej jazde v noci sa ani nemusíme baviť ale ide hlavne o tie konštantne zapnuté svetlá. Nech kúpim akékoľvek kvalitné žiarovnky tak vydržia max pol roka a všetci asi viete aké komplikované a otravné je na tejto mazde vymeniť žiarovku stretávacieho svetla + tie peniaze za žiarovky niekoľko krát do roka.
 
Vše potřebné ohledně BCM je tu napsané, viz. příspěvek 347. Nepochybuj o tom, že přední kabelový svazek je rozdílný jak co se týče výbav, tak co se týče motorů (nevíme, co máš přesně za auto, nemáš v podpisu), takže budeš třeba muset tahat extra kabely. Mysli taky na to, že bixenony mají auto leveling system a adaptive front light system.
 
Vše potřebné ohledně BCM je tu napsané, viz. příspěvek 347. Nepochybuj o tom, že přední kabelový svazek je rozdílný jak co se týče výbav, tak co se týče motorů (nevíme, co máš přesně za auto, nemáš v podpisu), takže budeš třeba muset tahat extra kabely. Mysli taky na to, že bixenony mají auto leveling system a adaptive front light system.
Takže ak tomu spravne rozumiem a povedzme že na aute už mám AFS, tak treba svetlomety pre bi-xenon (ktoré hádam majú v sebe aj auto leveling), preprogramovať BCM (nejako) a zohnať aj predný zväzok.... Viem že zväzok motora je iný ako zväzok ostatnej elektroniky, je teda potrebné brať pri tom motor do úvahy? A ak by si si mal tipnúť, čo z výbavy auta ovplyvňuje predný zväzok? Ja tipujem že minimálne ostrekovače svetlometov ktoré by som kvôli xenónom mal asi tiež dorobiť.
 
Svazků je různých cca 20 pro různé trhy, výbavy a motory a VIN rozsahy, nechce se mi je teď konkrétně počítat. Pro AFS je extra modul GDK3-51-02X nebo GEY9-51-02X podle VINu. AFS na autě nemáš, protože máš halogeny. Pro ALS je extra modul GDK2-51-225 nebo GEY8-51-225 podle VINu.
 
AFS na autě nemáš, protože máš halogeny.
Aha jasné, pomýlila ma tá možnosť AUTO na páčke. Asi to dávajú teda všade.

Je možné nejak zistiť ktorý konkrétne by som potreboval? Či ozaj treba len pozerať auto z toho istého regiónu (napr. Európa) a s rovnakým motorom a podobnou výbavou až teda na svetlá?

A ten AFS by potom mohol byť asi väčší problém ak nemám ani ten senzor ani kabeláž a pod., či?

Plus teda ešte doplňujúca otázka. Keďže to vyzerá na fakt veľa roboty a dielov... ak by som sa vykašlal na tie bi-xenóny a chcel len DRL tak to stačí kúpiť, zapojiť a preprogramovať BCM?
 
Aha jasné, pomýlila ma tá možnosť AUTO na páčke. Asi to dávajú teda všade.

Je možné nejak zistiť ktorý konkrétne by som potreboval? Či ozaj treba len pozerať auto z toho istého regiónu (napr. Európa) a s rovnakým motorom a podobnou výbavou až teda na svetlá?

A ten AFS by potom mohol byť asi väčší problém ak nemám ani ten senzor ani kabeláž a pod., či?

Plus teda ešte doplňujúca otázka. Keďže to vyzerá na fakt veľa roboty a dielov... ak by som sa vykašlal na tie bi-xenóny a chcel len DRL tak to stačí kúpiť, zapojiť a preprogramovať BCM?
Adaptive Front Light System = natáčení bixenonů u GH FL (PředFL měl jen extra žárovku). Ano, optimálně potřebuješ VIN dárce (ostatně i pro experimenty s BCM), lámalo se to u koncového čísla 110401, minimálně tedy u AFS a ALC jednotek. Nevím jak u kabelů. Samozřejmě bys musel doplnit i veškeré příslušenství, včetně páčky, senzorů na zadní nápravu, kabeláže.

Doplňující otázka - jsem rád, že jsme nakonec došli k řešení, že nejlepší je auto prodat a koupit jiné s příslušnou výbavou.

Ano, DRL a přeprogramovat BCM, případně přidat relé, to je nejjednodušší. Ale to se tu už probíralo.
 
Adaptive Front Light System = natáčení bixenonů u GH FL (PředFL měl jen extra žárovku). Ano, optimálně potřebuješ VIN dárce (ostatně i pro experimenty s BCM), lámalo se to u koncového čísla 110401, minimálně tedy u AFS a ALC jednotek. Nevím jak u kabelů. Samozřejmě bys musel doplnit i veškeré příslušenství, včetně páčky, senzorů na zadní nápravu, kabeláže.

Doplňující otázka - jsem rád, že jsme nakonec došli k řešení, že nejlepší je auto prodat a koupit jiné s příslušnou výbavou.

Ano, DRL a přeprogramovat BCM, případně přidat relé, to je nejjednodušší. Ale to se tu už probíralo.
Ďakujem za všetky odpoveďe :)
Ospravedlňujem sa ak som plýtval časom ale ja som už taký. Keď sa povie že sa niečo neoplatí alebo že je to ťažké tak potrebujem vedieť prečo.
Nad tým DRL teda pouvažujem.
Auto sa mi meniť veľmi nechce, hlavne preto že benzínových veľa nie je a musel by som byť na čas bez auta a tak.
 
Back
Top