• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Auto roku 2019

OK, diky za uvedeni faktu, ktere jsou vcelku pozitivni. Ale proste Octavie s R3 1,0 se mi prici. U malych aut (nakupnich tasek) do mesta a okoli s tim zadny problem nemam, ale stejne bych koupil radeji napr. M2 s 1,5i

Já bych teď také volil jinak, ještě bych dodal, že je to i o financích a pokud má někdo max rozpočet 400.000,- na nové auto tak se do něj Focus v základu vleze, kdežto Mazda3 začíná min. o 100.000,- výš, což může být pro mnohé kámen úrazu bez ohledu na to, že M3 je za tu cenu líp vybavená, spolehlivější a prémiovější, prostě je to pro mnoho lidí přes rozpočet.
 
i30 měla xenony i v ČR, ale také to bylo snad jen v nejvyšší výbavě v nějakém tom paketu Premium. Jednou jsem měl tu čest. Standard ale byly ty projektorové halogeny.

Jinak, co se týká výsledku Auto roku. Já už byl hodně zklamaný výběrem finálové pětky. Pokud bych měl hodnotit subjektivně, tak jeiné auto, co se mi líbí alespoň vzhledově je X5. Focus a Ceed pro mne designem od minulých generací udělaly krok z5. Když jsem viděl nedávno nový Focus combi v modré barvě v nějaké sportovní výbavě, tak jsem se až zhrozil co to je.:eek: Takže R3 by bylo to poslední, co by konkrétně mi na Focusu vadilo. Ale jinak zkušenost s oturbeným tříválcem mám akorát ve Fabii a Rapidu, kde silnější koncernová verze je velmi adekvátní motorizací pro ty auta a ani zvukovým projevem mi to až tak nevadilo.

Každopádně, když bych měl volit lidsky, tak zvolím Ceed, protože prostě X5 je už strašně drahé auto a nepřináší nic pro mne nového. Trochu mne zklamalo, že se do pětice nedostal třeba I-Pace, který vyhrál v Německu.
 
Uz jsem to s Lubosem1 probral. V dobe, kdy jsem to zkoumal ja, moznost xenonu nebyla, schvalne jsem se ted jeste dival do stareho katalogu. Ale to je uz je fuck ;)
 
Kdyz jsem onehda pokoukaval treba po Ceedu (ok, ja vim, ze to neni i30, ale ...) a zkoumal jeho ceniky, tak jsem take zjistil, ze vybavy byly odlisne mezi CZ a SK. V SK slo objenat vyssi.

Ale jinak I-Pace? X5 je uz strasne drahe auto, ale je skoda, ze tam neni I-Pace? Tak to teda nevim, nevim. I-Pace sice prinasi neco noveho, ale je to jeste daleko mene auto "pro lidi". A to jinak ja proti nemu nic nemam, naopak. V podstate je to takove moje blizke (ne absurdne nerealne) "auto snu". Ale v takovehle ankete?
 
Neříkám, že by to I-Pace měl vyhrát, ale ano, přináší něco nového, alespoň podle testů, které zatím proběhly. A takové auto by si zasloužilo být ve finále. Pro mne označení Auto roku znamená auto, které přináší právě něco nového, nějaký pokrok. Ano v měřítkách ČR to funguje tak, že to většinou dostane Škoda, nebo jiné masové auto a importér/výrobce si to díky tomu může nalepit na auta a v reklamě má jeden slogan navíc. Každopádně věřím, že pro příští rok právě nová 3ka by opravdu mohla uspět (jak už tu někdo psal) protože právě Sky-X by mohl být právě ten pokrok.
 
Peugeot bych dal na dno všech žebříčků za ten jejich nesmyslný i-cockpit - jel si v tom někdy?

Ano jel jsem v Peugeotu s i-cockpit, jsem ale vyšší postavy, takže jsem na budíky viděl. Nicméně nechápu moc přínos, ani mě to nějak neoslovuje. Nový P508 jsem ještě neřídil, ale viděl jsem ho zblízka. O něm však prohlásil Honza Koubek, že je to asi první Peugeot, kde ten i-cockpit dává trochu smysl a funguje. Interiér nevypadá vůbec špatně, je inovativní a krásně zpracovaný. Peugeot se strašně zvedl nahoru, i když jeho pojetí palubovky nebude spoustě lidí vyhovovat.

upload_2019-1-9_14-4-0.png

Jak jsem psal, ST-line povazuji v soucasnosti za jedno z nejhezcich aut ve sve tride.

ST Line je úplně jiná liga. Ten celkem ujde, uznávám. Podívej se na obyčejný Focus, to je jiné auto. Tohle je třeba výbava Titanium za pomalu 600 tisíc Kč! Nemohu si pomoct, to je hrůza. A vše, co tady uvedl @Hajduk mu podepíšu s tím, že já bych ten seznam problémů klidně ztrojnásobil. O tom, že u Fordů jsou běžné problémy se zamlžováním oken se také píše všude. Blbnou centrální zámky atd. atd. Mraky problémů. Máš obrovské štěstí, že jsi zřejmě nic z toho neřešil. Já měl naopak smůlu, že jsem měl auto, které asi sloužilo jako katalog všech vad, které kdy Fordy postihovaly. :(
ford_focus2018.png
 
Poslední úprava:
Kde vsude se pise o zamlzovani oken? Na forech jsem.se o tom za x let nedocetl jako o zavade. Ok, kdyz se nekdo poti jako prase a zapne si vnitrni okruh, pak ok, ale to se stane u kazdeho auta. Anebo pokud nemeni filtr. Ja ten problem u zadneho Fo nepozoroval. Navic jsem vzdy ocenil vyhrev celniho skla, coz Mazda nema dodnes! Za me naprosto peckovni zalezitost.

Blbnuti zamku? Slysim poprve.

Mazda 3 - mam ji pul roku a resil jsem zrezle zadni sedacky a mlatici tlumice, ktere budu zrejme reklamovat znovu. O radiu, ktere poradne nenaladim uz snad ani psat nebudu...stejne jako o prevodovce, co M neumi vyrobit.
 
Me se teda popravde na jednickovem Focusu zamlzovalo okno zevrnitr pekelne. Uplne uzasne to bylo v zime, kdy to pak jeste namrzlo a ja musel oskrabavat okno zevnitr, parada. Ale cim to bylo, jsem tenkrat nikdy nezkoumal, bylo to moje prvni auto. Na zadnem jinem dalsim aute se mi neco takoveho nedelo (ani ve dvojkovem Focusu). Tak jsem to proste prisuzoval tomu, ze to bylo "stare" auto. Ze by ne? :D
 
Já to teď nechci hledat, tenhle problém je běžný i u dalších Fordů. Narychlo viz diskuze na Autorevue, jeden z příspěvků hned nahoře, kde o tom borec píše. Ani já jsem se s tímto problémem u žádné jiné značky nesetkal, jen u Fordu. A Ford byl taky moje jediné auto, kde jsem musel v zimě pravidelně rozmrazovat zámek. :D

https://www.autorevue.cz/auto-roku-2019-v-ceske-republice-vysledky-vitez-ford-focus/?showforum=1

Ford klub a téma:
Co proti mlžení oken a zamrzání dveří
http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic.php?f=120&t=9031

Další téma:
Zamlžování oken u Fordu Galaxy a co s tím. Jak říkám, klasika Ford, typický problém.
https://www.ford-galaxy.cz/viewtopic.php?f=19&t=1222&sid=23ee0de0ed388c58277b6ee677b62953
 
Poslední úprava:
Mazda 3 - mam ji pul roku a resil jsem zrezle zadni sedacky a mlatici tlumice, ktere budu zrejme reklamovat znovu. O radiu, ktere poradne nenaladim uz snad ani psat nebudu...stejne jako o prevodovce, co M neumi vyrobit.

K sedačkám a tlumičům - slyším prvně, ale dejme tomu. Ale nadávat na luxusní manuál od Mazdy, to je tedy smůla. Měl jsem 2 M6 GH s manuálem a bez jediného problému, pár jiných služebních aut a aut z půjčoven jsem jezdil a všechny horší. A mj. tlumiče po 9 letech ježdění a stání venku tlumily jako nové. A automat u M6 GL taky super. Fakt velká smůla...
 
K sedačkám a tlumičům - slyším prvně, ale dejme tomu. Ale nadávat na luxusní manuál od Mazdy, to je tedy smůla. Měl jsem 2 M6 GH s manuálem a bez jediného problému, pár jiných služebních aut a aut z půjčoven jsem jezdil a všechny horší. A mj. tlumiče po 9 letech ježdění a stání venku tlumily jako nové. A automat u M6 GL taky super. Fakt velká smůla...
Rezavé sedačky - má je každá M3 HB vyrobená v Mexiku. U SDN nevím.
Tlumiče (resp. uložení tlumičů) - řeší majitelé M3, CX-3 a CX-5, někteří opakovaně
Řazení - řeší majitelé M3 - ani mně to řazení nepřijde nejsametovější. Od koncernu by se mohli učit!

Tlumiče po 9 letech tlumily jako nové? Ok, to mi stačí ;)
 
Jako nové jsem myslel poněkud s nadsázkou. Měla najeto jen 135 tis. Ale pořád ještě jsem měl v létě jistější pocit na klikaté okresce ve staré GH než v nové GL. Hluk od děr a příčných zlomů je ovšem v GL o dost menší. Nějak ten podvozek až příliš zkomfortněli.

A převodovku pro M3 dělají taky v Mexiku? Jinak mě to hodně překvapuje. O M3 jsem taky uvažoval, ale ten prostor a zejména kufr mě odradil. Nenapadlo mě, že může být rozdíl i v převodovce. Takže asi přece jen výroba v Hirošimě dělá fakt hodně.
 
Jako nové jsem myslel poněkud s nadsázkou. Měla najeto jen 135 tis. Ale pořád ještě jsem měl v létě jistější pocit na klikaté okresce ve staré GH než v nové GL. Hluk od děr a příčných zlomů je ovšem v GL o dost menší. Nějak ten podvozek až příliš zkomfortněli.

A převodovku pro M3 dělají taky v Mexiku? Jinak mě to hodně překvapuje. O M3 jsem taky uvažoval, ale ten prostor a zejména kufr mě odradil. Nenapadlo mě, že může být rozdíl i v převodovce. Takže asi přece jen výroba v Hirošimě dělá fakt hodně.
Já mám převodovku z Mexika a řadí krásně i teď v zimě se stuhlým olejem, tlumiče jsou taky v cajku a zadní sedačky byly samozřejmě rezavý, ale opravili je během dopoledne v záruce grátis.:cool:
 
Jak píše @tommas, anketa Auto roku by měla být opravdu o vozech, které jsou něčím inovativní a posouvají vývoj někam dál. Já se tady celkem zbytečně :) dohaduji s @M3grey o Fordu a každý máme úplně jinou zkušenost. Pointou ale bylo, že Focus nepřinesl nic nového. Nerozumím tomu, proč se stal autem roku? Jestli mi to někdo vysvětlí, budu rád.

Obecně tyhle ankety už dlouho nechápu. Myšlení motoristických novinářů mi uniká, možná nám o tom něco prozradí @Lubos1. ;) Hlasování veřejnosti a novinářů se taky téměř nikdy neshodne, co si tak pamatuji. Nechápu například, proč se neprosadí Tesla? Vždyť to je značka, která nastartovala vývoj elektromobility. Nemyslím u nás, protože tady se oficiálně neprodává, ale ona neboduje ani jinde ve světě. Nechápu, proč minulý rok neuspěla Kia Stinger, obrovské překvapení od Korejců. Nechápu, proč neuspěl ani Mercedes třídy A, který má v této třídě doslova revoluční infotainment. Nejčastěji vyhrávají mainstreamové vozy, které vypadají, jakoby je tiskli na 3D tiskárně. Podesáté to samé v bleděmodrém.

Já vím, že tu jsou výjimky, ale je jich strašně málo. Od odborníků bych čekal, že volí s větším nadhledem. Jenže mám dojem, že volí spíše rozumem, podle cenové dostupnosti a jestli má auto perfektní motor, skvělé jízdní vlastnosti nebo unikátní technické řešení, to moc neřeší.
 
Back
Top