• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Auto roku 2019

To by mně zajímalo, kolik Slováků si ten Stinger za rok 2018 koupilo. U nás se jich prodalo 48, takže žádnej zázrak to asi nebude.:confused:
 
Za rok v tuhle dobu si povíme, jak dopadla další anketa. Dnes si můžeme jen tipnout, jak si asi povede Mazda 3 s motorem Skyactiv-X, i kdyby byl sebe-revolučnější a sebelepší, proti Škodě Scala? :cool: Moc šancí jí nedávám...
 
Tlumiče po 9 letech tlumily jako nové? Ok, to mi stačí

loni jsem prodával svou téměř 10 let starou (196 000 km) GH a podle testu na "supermoderním" testeru tlumičů měl ten nejhorší z nich (všechny původní z výroby) 86% . Pocitově byl celý původní podvozek ve skvělém stavu (samo sebou nebyl jako nový).
 
Sice to neni uplne k tematu, ale kdyz uz se tady srovnavaji i jine znacky, prihodim i ja svou zkusenost. Mel jsem 3 Fordy (Mondeo mk3, Focus mk2, Mondeo mk4). Se vsemi jsem byl spokojeny, co se tyce pohodli a jizdnich vlastnosti, jinak co se tyce techniky a fungovani veskere elektroniky uz to nebylo tak ruzove. Zejmena s mk4 jsem si "uzil" . Nebyl asi mesic v kuse, kdy bych nemusel neco resit, at uz s motorem, elektronikou (nefunkcni budiky, radio, vyhrivani trysek) nebo nejakym neduhem v interieru (vrzajici palubovku mohu jen potvrdit), rikal jsem si, ze tak to asi maji vsechny automobilky dnesni doby a tak nejak se s tim smiril. Mozna jsem jen trefil na spatny kus, tezko rict, ale za 2 roky jsem byl za servis - 60 tis Kc, nevykompenzovala to ani nizka spotreba nafty. Co se tyce rzi, memu Mondeu mk4 2009 uz krasne zacinaly kvest zadni dvere, nastesti to na cerne barve nebylo tolik videt. O podvozku ani nemluvim. Zena ma Kiu Ceed 1.generace a opravdu uz byla z meho Fordu na nervy, nebot sice nemala takovy paradni kocar, ale vse fungovalo a funguje jak ma. Az me Mondeo nasralo na patricnou uroven, poridil jsem Mazdu 6 GH 2010 GTA DISI a s pribyvajicim casem jsem si zacal uvedomovat, ze auto skutecne muze jezdit a slouzit naprosto bezproblemove, prvnich par mesicu jsem jeste trnul, kdy se ta zluta kontrolka motoru zase rozsviti a ono nic (berte to s nadsazkou), opravdu na tom aute porad vse funguje jak ma, bez sebemensiho zavahani, nikde nic nevrze, o rzi na karoserii nemuze byt rec, podvozek lehce ano, na nekterych mistech proste povrchova rez je, ale spise vyfuk a podobne. Takze uplne nechci ty Fordy hanit (ani jeden z mych 3 nebyl uplne bezproblemovy, nejhorsi byla mk4), ale ja uz si Forda urcite nekoupim. I kdyby mou duveru Ford mel, nevybral bych si u nich benzinovy motor.

Jeste bych se rad vyjadril k nazorum na automobilku Kia, tedka jsem vybiral auto pro mamku, byli jsme u Toyoty (Auris), Hondy (Jazz) a jako posledni jsme byli omrknout noveho Ceeda. Jazz i Auris solidni auta, zejmena Honda se me i mamce libila, avsak nakonec jsme vcera koupili noveho Ceeda 1.4 CVVT, nebot za 360tis ve vybave COOL proste nabidne nejvic. Dostacujici vybavu, poctivy atmosfericky motor, ktery urcite vydrzi dele nez litrove trihrnky, vzadu viceprvek a hlavne zpracovani toho auta je na velmi dobre urovni. Palubni deska potazena kozenkou, licovani slusne, proste uz to neni ta Kia, co pred 20ti lety. Hodne lidem to nedochazi, dle meho uz Korejci minimalne dohnali konkurenci, a co se tyce pomeru cena vykon, tak jsou na tom proste dobre. Takze kdybych mohl vybirat jen mezi koncernem, Fordem, Francouzi nebo Korejci, jdu do korejce. Ja ale samozrejme zustanu u Japoncu ;)
Dnesni Ford bych si nekoupil, ale...
Mel jsem MK2 Tdci kombi a do 100k slapalo. TED se zrovna loucim s MK2 benzin 2001(!) a zamackavam slzu. 18 let sluzby, 3 zeny zacatecnice v nem taky jezdily, srnka prokopla dvere a je puvodni podvozek,motor a lak. OTK na prvni dobrou emise ii rez tak, ze se tomu technik divil.
4valec 2.0 bez turba 145 PS na zacatku tisicileti. Max spokojenost.
 
Kdyz jsem onehda pokoukaval treba po Ceedu (ok, ja vim, ze to neni i30, ale ...) a zkoumal jeho ceniky, tak jsem take zjistil, ze vybavy byly odlisne mezi CZ a SK. V SK slo objenat vyssi.

Ale jinak I-Pace? X5 je uz strasne drahe auto, ale je skoda, ze tam neni I-Pace? Tak to teda nevim, nevim. I-Pace sice prinasi neco noveho, ale je to jeste daleko mene auto "pro lidi". A to jinak ja proti nemu nic nemam, naopak. V podstate je to takove moje blizke (ne absurdne nerealne) "auto snu". Ale v takovehle ankete?
Tahle soutez podle jednoho z hodnotitelu pouziva bodovaci tabulky a tak nakonec vysledek zalezi na vaze jednotlivych kriterii. Neboli organizator rozhoduje.
Kdyby se hledalo objektivne nejhodnotnejsi auto, tak nemuze vyhrat R3 Focus nad X5 s porizovackou 5x vetsi. Pokud se uprednostnuje mezigeneracni zlepseni, tak zase maji vyhodu zacinajici znacky, ktere mohou snadno zlepsovat.
Nejspise je to o poptavce doby.
Ale je zajimave sledovat, jake vzbudila anketa emoce.
 
To by mně zajímalo, kolik Slováků si ten Stinger za rok 2018 koupilo. U nás se jich prodalo 48, takže žádnej zázrak to asi nebude.:confused:
Podle marketingu vyrobce me Stinger zaujal, ale pak prisla sama zklamani. Sebevedome nadstrelena cena nejsilnejsi motorizace, nesmyslne vytvorene a pomichane kombinace 3 motoru a pohonu RWD vs AWD nehodici se nikomu. Auto je extremne tezke
a dost nevyvazene, takze vektorova dynamika prekvapive tezkopadna. Sportovne ladeneho ridice odradi a kdo chce pohodlnou premii s image, priplati
relativne malo a poridi BMW, Audi...
Lexus kdysi za min penez kvalitou preskocil zavedene znacky v premiovem segmentu a vypalil jim tak rybnik, ale to neni pripad Kia.
 
Jak ? Jen tak pro zajímavost ;)
V nižší střední bych šel do Mazdy3 a volil bych nejsilnější motorizaci a kvůli atmosférickému motoru protože ta kultivovanost a reakce na plyn se s R3 nedá srovnat. U litrového motoru jsem byl třeba zvyklý před každým rozjezdem sešlápnout plyn, počkat na 2000 otáček než se nadechne turbo, pouštět spojku a až pak se dalo rozumně rozjet, do 2000 ot. byl motor při rozjezdu doslova mrtvý. Tenkrát to bylo mimo můj rozpočet tak jsem se o Mazdu ani nezajímal. Poprvé jsem si sednul do Mazdy3 před pár měsíci když jsem Focus prodával a měl jsem jen statické srovnání interéru a posezu jen ze zajímavosti. Byl to pro mne velký rozdíl jak v designu, zpracování, materiálech, vše bylo na mnohem vyšší úrovni a určitě to odpovídá rozdílu v ceně. Ostatní nižší střední jako Ceed, Astra, i30, Auris, Megane mi nikdy nesedli, řídit Octavii v ČR je z mého pohledu "diagnóza", nad Golfem bych uvažoval ale asi by stejně vyhrálo srdce a skončil bych u M3, tato automobilka má pro mne úžasný charakter a líbí se mi, že jak si kráčí vlastní cestou.
 
Taky bych se zastal Fordu, měl jsem Fiestu a potom Focus minulé generace s tříválcem a obě auta bych si koupil znovu. Spousta lidí odsoudí třiválec ale já s ním najel přes 100.000 km a nikdy nebyl problém. Na nedostatek výkonu netrpí a 92 kW/200 Nm je na normální ježdění akorát, spotřeba kolem 6l kombinovaně byla také přiměřená. Jsem přesvědčený, že při normálním zacházení jako je dochlazování turba a pravidelné výměně oleje tyto motory nebudou mít problém dožít se 250.000 km jak proklamuje výrobce. Co bych Fordu vytknul jsou jen prkotiny typu přeplácaný design palubovky, slabší materiálové provedení interiéru nebo kontroverzní vnější design u Focusu minulé generace. Jinak to bylo robustní a bezpečné auto se kterým se mi jezdilo dobře. Když jsem tenkrát vybíral auto tak to bylo dost i o penězích a Focus za 330.000 Kč nabídl lepší poměr cena/výkon než jiné auta nižší střední.
Motor to mozna vydrzi, ale prevodovka uz ne. 3 valec ma ze sve podstaty mrtvy okamzik, kdy jede setrvacnosti a pak buchne do klikovky a prevodovky, kterezto dostavaji caste razy. Resi se to tlumicema vybraci motoru, zavesenim, ale prevodovka dostava zabrat.
Proto lidi pocitujou neprijemne klepani. Paradoxne vetsi razove namahani je pri nizkych otackach, nez pri vysokych.
Takze duchodce si koupi levny 3hrnek, ktery "setri" pomalou jizdou, nestrida auto kazde 3 roky...a tak se mu rozsype. Nikdo ho nevaruje.
A to co vycitas Fordu min generace, nebyl problem prvnich 2 generaci. Holt "vyvoj" nezastavis.
 
Motor to mozna vydrzi, ale prevodovka uz ne. 3 valec ma ze sve podstaty mrtvy okamzik, kdy jede setrvacnosti a pak buchne do klikovky a prevodovky, kterezto dostavaji caste razy. Resi se to tlumicema vybraci motoru, zavesenim, ale prevodovka dostava zabrat.
Proto lidi pocitujou neprijemne klepani. Paradoxne vetsi razove namahani je pri nizkych otackach, nez pri vysokych.
Takze duchodce si koupi levny 3hrnek, ktery "setri" pomalou jizdou, nestrida auto kazde 3 roky...a tak se mu rozsype. Nikdo ho nevaruje.
A to co vycitas Fordu min generace, nebyl problem prvnich 2 generaci. Holt "vyvoj" nezastavis.
Výběr auta v soukromém sektoru je tak komplexní záležitost, že tohle zobecňování na dobré a špatné nebo tohle vydrží a tohle se rozsype pro mne nemá váhu. Každý si může vybrat jestli si koupí trojválec na pět let se zárukou, která mu kompenzuje starosti o "mýtickou" životnost nebo třeba ojetinu bez záruky a ušetřené peníze si dá bokem na případné opravy. A to vůbec nemluvím o tom, že při nákupu auta hraje roli i "neměřitelné" štěstí. Sám vidíš, že jsou tady lidé s mizernými zkušenostmi s Fordem a naopak. A žádná značka nebo technické řešení není zárukou a jistotou bezporuchovosti. Znám případ, kdy auto za 2 mil. nadělalo majitelovi víc starostí než třeba moje stará ojetá Fiesta (která byla navíc jak se ukázalo bouraná) za 100 tis., která mi dělala jen dobrou službu a navíc jsem jí pak prodal za víc než koupil. Reagoval jsem je na to paušální kritizování trojválců, které je teď v módě na diskuzích. Já měl holt na Fordy dva krát štěstí a dobrou zkušenost.
 
Reagoval jsem je na to paušální kritizování trojválců, které je teď v módě na diskuzích.

Problém tříválců spočívá v tom, že jsou nesmyslné. Nejsou úspornější, konstrukčně jsou z principu horší než čtyřválce, protože jsou nevyvážené, a ani nejedou líp. Vlastně postrádají smysl. Jenom "obcházením" měřících předpisů se automobilky dlouhá léta tvářily, že mají nižší spotřebu a emise. Jenže ty mají nižší pouze v případě, že nejedou v zátěži.

To neznamená, že se za ta léta už slušné tříválce neobjevily. Ford je hodně chválen, 1.0 TSI od VW taky, ale je to znouzecnost. Pokud takový motor bude první majitel honit, pak toho dalšího velmi pravděpodobně čeká generálka motoru. :cool:
 
Výběr auta v soukromém sektoru je tak komplexní záležitost, že tohle zobecňování na dobré a špatné nebo tohle vydrží a tohle se rozsype pro mne nemá váhu. Každý si může vybrat jestli si koupí trojválec na pět let se zárukou, která mu kompenzuje starosti o "mýtickou" životnost nebo třeba ojetinu bez záruky a ušetřené peníze si dá bokem na případné opravy. A to vůbec nemluvím o tom, že při nákupu auta hraje roli i "neměřitelné" štěstí. Sám vidíš, že jsou tady lidé s mizernými zkušenostmi s Fordem a naopak. A žádná značka nebo technické řešení není zárukou a jistotou bezporuchovosti. Znám případ, kdy auto za 2 mil. nadělalo majitelovi víc starostí než třeba moje stará ojetá Fiesta (která byla navíc jak se ukázalo bouraná) za 100 tis., která mi dělala jen dobrou službu a navíc jsem jí pak prodal za víc než koupil. Reagoval jsem je na to paušální kritizování trojválců, které je teď v módě na diskuzích. Já měl holt na Fordy dva krát štěstí a dobrou zkušenost.
Mám za to, že tohle fórum je o osobních vozidlech Mazda pro osobní využití, přestože taky přispívají kluci z profesionální zkušeností. Mám stovky kkm naježděných v rámci pracovních úkonů a o ekonomické optimalizaci firemních flotil a leasingových firem bych mohl referovat vyčerpávajícím způsobem, ale to sem nepatří.
Výběr auta pro "naší" osobu je tak individuální, že není ani teoretická možnost se shodnout na "nejlepším" názoru na cokoliv. Já třeba potřebuji, abych měl občas zážitek z jízdy a moc mě nebere, jak moje auta působí na ostatní a jestli kopírují módní tedy proměnlivé trendy.
Každý to může mít jinak a nikomu neberu a nehodnotím jeho pocity.
NIKDY ale nepřistoupím na demagogii, která pronikla do současného autoprůmyslu. Například nemůžu přijmou lež, že pěstování příměsí do paliv, je pro naší planetu ekologičtější, než naopak. Ekoteroristé od kancelářského stolu donutili výrobce lhát v (naivně vymyšlených) testech a natlačili je do produkce lichého počtu válců v motoru. Součástí této strategie je viditelný tlak na zrychlení obrátky pořizování aut a opouštění od garančních principů výrobce na cokoliv, takže jednou skončíme jako uživatel MS Windows 10. Přes noc nám dálkově přendají volant na druhou stranu s odůvodněním, že je to lepší pro nás. A v poslední fázi nám zakážou řidit, protože už dnes je jasné, že "elektronický řidič" NIKDY nedokáže odhadnout lidské reakce a možnosti. Pouze elektronické opice navzájem budou jezdit předvídatelně a bezpečně. A bude po řidičské svobodě.
A to mě štve.
P.S. V jednom autě mám 6 počítačů výkonnějších než výpočetní modul, s kterým přistáli američané na měsíci. Odvádějí skvěle svoji práci. Ale nemusím je přeci milovat. Naštěstí se dají částečně i vypnout.
 
J
Obecně tyhle ankety už dlouho nechápu. Myšlení motoristických novinářů mi uniká, možná nám o tom něco prozradí @Lubos1. ;)
Ja nie som profesional, je to skor moje hobby popri beznej praci. Takze myslenie naozajstnych mot. novinarov nepoznam tak detailne.
 
Mám za to, že tohle fórum je o osobních vozidlech Mazda pro osobní využití, přestože taky přispívají kluci z profesionální zkušeností. Mám stovky kkm naježděných v rámci pracovních úkonů a o ekonomické optimalizaci firemních flotil a leasingových firem bych mohl referovat vyčerpávajícím způsobem, ale to sem nepatří.
Výběr auta pro "naší" osobu je tak individuální, že není ani teoretická možnost se shodnout na "nejlepším" názoru na cokoliv. Já třeba potřebuji, abych měl občas zážitek z jízdy a moc mě nebere, jak moje auta působí na ostatní a jestli kopírují módní tedy proměnlivé trendy.
Každý to může mít jinak a nikomu neberu a nehodnotím jeho pocity.
NIKDY ale nepřistoupím na demagogii, která pronikla do současného autoprůmyslu. Například nemůžu přijmou lež, že pěstování příměsí do paliv, je pro naší planetu ekologičtější, než naopak. Ekoteroristé od kancelářského stolu donutili výrobce lhát v (naivně vymyšlených) testech a natlačili je do produkce lichého počtu válců v motoru. Součástí této strategie je viditelný tlak na zrychlení obrátky pořizování aut a opouštění od garančních principů výrobce na cokoliv, takže jednou skončíme jako uživatel MS Windows 10. Přes noc nám dálkově přendají volant na druhou stranu s odůvodněním, že je to lepší pro nás. A v poslední fázi nám zakážou řidit, protože už dnes je jasné, že "elektronický řidič" NIKDY nedokáže odhadnout lidské reakce a možnosti. Pouze elektronické opice navzájem budou jezdit předvídatelně a bezpečně. A bude po řidičské svobodě.
A to mě štve.
P.S. V jednom autě mám 6 počítačů výkonnějších než výpočetní modul, s kterým přistáli američané na měsíci. Odvádějí skvěle svoji práci. Ale nemusím je přeci milovat. Naštěstí se dají částečně i vypnout.

Pěkně napsané ale co naděláme, je to prostě vývoj světa a společnosti. Za pár let tady bude autonomní řízení a online monitorování řidiče jestli si pravidelně mění trenky. Z mechanických věcí se postupně stávají "výlisky". Kdo se přizpůsobí přežije, kdo bude proti tak bude akorát sentimentálně zahořklý. Já jsem vděčný za to, že jsem měl možnost žít v době bez internetu a místo Plastationu jsme lítali po venku ale jsem stejně rád i za to, že si můžu teď užívat moderní technologie v autě, v té pestrosti vidím bohatost života. Anebo to bude jinak, přijde krize nebo přírodní katastrofa a my budeme jako ve středověku řešit úplně jiné věci.
 
@Krabat
Problém tříválců spočívá v tom, že jsou nesmyslné. Nejsou úspornější, konstrukčně jsou z principu horší než čtyřválce, protože jsou nevyvážené, a ani nejedou líp. Vlastně postrádají smysl.
Myslím si, že nemáš tak úplně pravdu. Tříválce jen jsou něco mezi dvouválci a čtyřválci. Obecně tříválec má větší sílu odspoda než čtyřválec, ale pochopitelně už tolik netáhne v horním spektru otáček, jako je tomu u čtyřválce. A jistě se najdou lidé, kterým to naopak vyhovuje. Ano, tříválec je trochu "nevyvážené stvoření", ale ani to nemusí být na škodu, pokud to někomu nevadí. To, že se automobiloví výrobci snaží tříválcové motory co nejvíc připodobnit naladění a charakteristice těm čtyřválcovým, to už je věc jiná; a odsouzení hodná.
 
Však si zase tak moc nestěžuju:)
Masa se přizpůsobí trendu, který ji bude implantován. Ale vždy bude někdo, kdo přihodí další milionky k dnešním cca 120 za jízdně rozhodně překonaný Aston Martin DB5. Protože historie táhne a někdy připomíná …
Zpět k Mazdě. M3 G165 mi přináší daleko více, než jsem od auta této kategorie očekával. Jsem spokojen.
O víkendu jsem se musel odvézt s banalitou na pohotovost do Prahy. Přirozená nervozita, břečky sněhu a potřeba rychlé jízdy. Přesto jsem se cítil bezpečně a M3 (s multilinkem a nevypnutou stabilizací) informuje krásně dopředu, že už zadní náprava nestíhá a tlačí se napřed.
Vypjatá i přitom pohodová jízda. Zpátky už jsem klouzal táhlé zatáčky schválně. Kráásnéé auto.
 
Jazdis si s tym? A ak ano, kde a ako dlho? Da sa suhlasit s tym, ze je auto tazke, ale ostatne tvrdenia pravdive nie su.
Jezdil jsem chvíli a nechci opakovat. Ve srovnání se současnou BMW 5, která výrazně odlehčila je to chováním mastodont, což je vliv váhy. Zase asi vydrží v čase a hned tak nepovolí. Oproti předchozím modelům velký pokrok, ale díky sebevědomé ceně (nejsilnější motorizace) se zařadila mezi kategorii, kde je prostě na chvostě. A chápete někdo užitnou hodnotu nabízených kombinací pohon, převodovka, palivo ?). Možná mylně očekávám sportovní ambice, ale cílí se spíše na komfort a pohodlí.
 
... A to vůbec nemluvím o tom, že při nákupu auta hraje roli i "neměřitelné" štěstí. ...
Tady z fora mam pocit, ze vlastne to stesti (teda v opacnem gardu - smula) promlouva i do toho koupeni treba i noveho auta. Jsou tu lidi, kteri maji s autem mnoho problemu, prestoze spousta jinych se stejnym modelem tyto problemy nemaji.

Samozrejme takove lidi pak tezko presvedcovat, ze Mazda stoji za neco. Fakt mam jen pocit, ze proste meli smulu na konkretni kus. Ted jsem myslel lidi jako @Sikyl nebo @king dave apod..

Jazdis si s tym? A ak ano, kde a ako dlho? Da sa suhlasit s tym, ze je auto tazke, ale ostatne tvrdenia pravdive nie su.
Kolik jsi s nim vlastne najezdil Ty pri recenzovani? Ja jsem se povozil cca 500 km.
 
Ano, pri recenzovani, tiez cca 500 km. Hmotnost je vysoka (cca 1900 kg), ale pri jazde aj na limite je vyborne potlacena a nie je ju citit. Teda ak sa nebavime o spotrebe ;)
 
Back
Top