• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 (BM) - obecně

Tak aby niekomu nebolo smutno. Súčasný cenník Mazdy platí iba do konca marca/březen aj zo zimnými zľavami. Od apríla/duben by už mal byť v novom cenníku facelift Mazdy 3 z 2,5L motorom a že cena vystrelí na hor je asi jasné. Čo je doteraz naskladnené sa bude predávať už bez zliav. Cena nový model vs súčasný by mala byť atraktívna pre zákazníka tak aby sa vyčistili sklady kde niekde figurujú aj modely 2022.

Administratívne poplatky na prihlásenie sú na Slovensku avizované o 100% vyššie, tak isto od apríla.
 
Poslední úprava:
A kolik času jsi strávil tím ježděním po naší krásné republice? Máš pravdu, že to je věc přístupu a asi jsi byl odměněn lepší cenou za to úsilí. Mně to přijde v pořádku a spravedlivé ;) Já čekat nechtěl, a navíc kupoval z gauče a tak jsem pravděpodobně utratil trochu víc, než kdybych vyčkával.
A to nejen po naší krásné republice, auto je nakonec ze Slovenska😉 Máš pravdu, toho času zrovna málo nebylo a taky toho benzínu, co jsem jsem spálil 😂 Já ale řídím docela rád. Samosebou, když jsem se rozhodl na auto už jet podívat, muselo mě hodně zaujmout, a to nemyslím jen cenou. Ale než jsem koupil právě tuto M3, probíhalo při prohlídce jiných aut přesně to, co popisuješ. V inzerátu superlativy, ale v reálu technický a vizuální stav pro mě nepřijatelný. Takže není to jen o tom vybrat a hned koupit. To platí jen u novoty😇

Já tedy kdysi projížděl taky vícero kusů a rozdíl v ceně byl většinou jasný. Jednak nájezdy, stav interiéru, drobná kosmetika exteriér, odrbana kola, levné pneu na konci životnosti apod.
Další věc je stav motoru a podvozku. To nemůžeš vědět na první dobrou.
Ale samozřejmě i za těch 300 tisíc může být nakonec zcela vporadku. Prostě tak si to prodejce cení nebo chtějí auto rychle otočit.

Samsung S22 256GB Tapatalk
🤔Tak vidím, že podle některých tvých priorit jsem dobře nekoupil. Na autě sice nebyly levné gumy, ale orig. z výroby Michelin SP3 na konci životnosti. To samé baterka, zaprášený motor, drobné oděrky na laku z provozu. Za baterku, gumy a drobné oděrky na dveřích (které šly mimochodem velmi dobře rozleštit) jsme se domluvili na slevě 1000 euro... Já při koupi auta kladu důraz na jiné věci. Podle stavu a sjetí gum (byly na autě od výroby) poznám, jestli je v pořádku geometrie a částečně i stav podvozku, tlumičů nebo jestli auto nedostalo velkou ranu na kolo (zničení pneu). Dot všech 4 pneu byl stejný. Dál pokud neznám servisní historií, což nebyl můj případ, můžu podle opotřebení gum dodaných z výroby rámcově zjistit, zdá se výrazně neliší kilometrový nájezd auta s údajem na tacho. U nových gum na autě toto všechno nemáš šanci poznat. Na zaprášeném motoru, po odkrytí deklu vidím, jestli motor někde neslzí. Nově umytý nablýskaný motor, jaký mají auta většinou v bazarech, u mě spíš budí nedůvěru. Mrknu na vnitřní stranu olejového víčka, zkontroluju měrku oleje a stav dalších kapalin, podívám se zda není mastnota v chladícím okruhu, při startování, jestli netočí startér moc dlouho, než naskočí motor, po nastartování jestli nekolísají otáčky motoru, mrknu na výfuk, dál jestli motor necuká, při brzdění na rovině pustím volant, jestli řízení netahá na stranu, podvozek projedu po rozbité cestě nebo kočičích hlavách, zkontroluju rok výroby všech skel na autě, bezpečnostních pásů, zdá lícují spáry karosářských dílů. Mrknu pod tapecírunk podlahy a zda nejsou opotřebované šrouby sedaček kvůli jejich vydání při zatopení auta, všechna čísla vin, opotřebení interiéru, volantu, řadící páky, pedálů, sedaček a mohl bych pokračovat dál. Takže ono i na první dobrou se dá o autě zjistit docela hodně😉. Samozřejmě skryté vady se projeví většinou až po čase.
 
Jj to co píšeš je svatá pravda a netvrdím že je to blbost. Já to teď soudil podle sebe když lidi berou me auto. Já po sobě při každém výstupu utru i gumovou rohož tak si představ jak to auto vypadá
Ale to co píšeš tak s tím souhlasím

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Ak človek chce lacnú Mazdu 3 BM / BN, tak potom diesel :innocent:. Tie sú PODSTATNE lacnejšie. Ale povedzme si - kto by chcel diesel v Mazde 3? (Takmer nikto, kto trochu pozná Mazdy?)
Ohľadne ceny... Dnes človek buď kúpi dobré auto za (poriadne) vyššiu cenu, alebo menšie a lacnejšie auto, alebo nejaký vrak. Tak si vyberme... Poniektorí sme mali šťastie, že sme kúpili autá v čase, kedy boli ceny naozaj PERFEKTNÉ. To čo som dal za moju M3 BN znie dnes ako cena z ríše snov. Navyše za skvelé auto... Dnes by to bolo o cca 40% viac za auto (BP), ktoré mnohí nepovažujeme za lepšie (ako BN).

Jj to co píšeš je svatá pravda a netvrdím že je to blbost. Já to teď soudil podle sebe když lidi berou me auto. Já po sobě při každém výstupu utru i gumovou rohož tak si představ jak to auto vypadá
Ale to co píšeš tak s tím souhlasím

Samsung S22 256GB Tapatalk
Kedysi som predával moju Astru G... Auto malo 10 rokov a cca 60 000 km. Bolo viac ako 2 týždne na Bazosi a nikto okrem AAA nevolal (no, nebola to Octavia TDI). Nebolo pre mňa ideálne mať pred bytovkou 2 autá, tak som Astru v sobotu pred obedom odviezol do bazáru na komisionálny predaj. V pondelok ráno bola predaná.
Auto bolo pekne vyčistené (nie neuveriteľne dokonalo), v super stave. Zvyknem hovoriť, že ho vzal niekto, kto si prišiel vybrať Octaviu :grinning: Jednoducho bola neodolateľná...
Keby som mohol kúpiť jazdené auto od seba, alebo poniektorých z vás, tak asi nové nikdy nekúpim :)

Ešte jedna maličkosť...
Kedysi som bol pozerať so švagrom jeden Mercedes C (cca 10 ročný) v AAA. To auto bolo DOKONALE vyčistené. Vyzeralo ako nové - dokonca aj koľajničky na posuv sedadiel boli ako nové. Nikde v celom ani zrnko prášku - NIČ... (aj motor ako nový). Dokonca na aute som našiel iba 1 preliačeninku na karosérii (od dverí pri parkovaní). Tak mu hovorím - také dokonalé jazdené auto NEEXISTUJE. Nakoniec ho nekúpil :). Niekedy je prílišná dokonalosť podozrivá (ako tu bolo už spomenuté)...
 
Kolem mě teď přibývá lidí, co tvrdí, že s nákupem úplně nového vozu si vpodstate jen pohorsily. Myšleno tak že dnešní vozy za poslední cca 4 roky mají celkem dost různých problémů právě v prvních letech provozu a musí navštěvovat servis. Už to není záruka toho že koupím nové auto a prvních 5 let o něm nevím. Tedy slyším to stále častěji napříč všemi výrobci. A paradoxně nejvíc ten hightech.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Jasne, ale to je tím ze všichni výrobci se snaží co nejrychleji vypustit nový model a proste nemají ten čas ho poradně odladit. A proto to pak dodelavaji jejich zákazníci.
Kdysi proste muselo být auto bezproblémové aby vydrželo co nejdéle. Dneska už se z toho stal spotrebak jako třeba mobil nebo PC a proto to tak jak to je🤷🏼‍♂️ bohužel
A hlavně spousta lidi jsou už jen uživatele a ne řidiči. Tak těm je to docela buřt
 
Zrovna včera sa mi pochválil kolega novým CX60. Kúpil to asi pred mesiacom vo full výbave a má najazdených 7 tis km. Keď som mu hovoril aká katastrofa je na diskusiách nevedel o čom hovorím. Nemá žiadny problém z ničím. Už je to jeho piata Mazda. Odviezol som sa kúsok a je to pecka ale veliky tank. Akorát tá jeho čierna farba sa mi nepáčila. 3,3L diesel
 
Poslední úprava:
CX60 je super ale v té diesel verzi. Většinu problémů má ten hybrid.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Ja som pól roka spat svoju BM v druhej najvyššej výbave kúpil za 12K €. Najazd 70K. A to som bol veľmi rad lebo trh sa zblaznil a ceny sú niekde inde ako kedysi. Auto som vyberal mesiace, veľa kusov neprešla a hlavne chcel som sedan a tých moc na výber nebolo. Proste dnes je zla doba za 7-8K človek kúpi ledva starý Auris a pod.
 
Poslední úprava:
Kolem mě teď přibývá lidí, co tvrdí, že s nákupem úplně nového vozu si vpodstate jen pohorsily. Myšleno tak že dnešní vozy za poslední cca 4 roky mají celkem dost různých problémů právě v prvních letech provozu a musí navštěvovat servis. Už to není záruka toho že koupím nové auto a prvních 5 let o něm nevím. Tedy slyším to stále častěji napříč všemi výrobci. A paradoxně nejvíc ten hightech.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Keby len problémy... (často súvisiace so šetrením a prehnanou elektronikou)
Pred časom som pozeral nejaké video kde sa zaoberali "losími" testami a jazdnými vlastnosťami... "Vraj" sa moderné autá dosť zhoršili - čiastočne na tom majú podiel aj "EKO" pneumatiky. Jednoducho dnešné moderné auto často nezvládne to, čo dokázali ich predchodcovia. Zato majú vyššie výbavy, viac "nezmyslov". Pre používateľa super, pre vodiča už nie celkom dobré.
Príklad nám veľmi blízky = Mazda 3
- BM je skvelé auto
- aby bola Mazda 3 ešte lepším AUTOM (=lepšie jazdila), pridali do faceliftu BN "G-Vectoring Control" - wau SUPER prístup - chceli zlepšiť jazdné vlastnosti... Mám to v BN, problém je, že na BM som nejazdil, takže prínos neviem posúdiť.
- BP už nedostala zadnú viacprvkovú nápravu. "VRAJ" stále jazdí skvelo... K tomu by sa ale mal vyjadriť ten, kto si ju skúsil.

V každom prípade je BP pekné auto a v interiéri vyzerá na dnešnú dobu pri porovnaní s konkurenciou LUXUSNE a nádherne. Keď ju porovnám s napr Golfom 8, tak rozdiel je neskutočný - u mňa v prospech Mazdy.
 
Kdyby někdo sháněl Mazdu 3 BN. Nicméně ta cena je fakt nízká, tak bych očekával nějaké skryté úskalí. Ale z fotek vypadá dobře.
Je to naše auto 😅 Měla ho chvilku ségra. Nic s tím není, jen nějaké prvky interiéru nejsou TOP. Má origo lak, sportovní volant i výfuky. Jestli se to místním zdá levný, napíšu pánovi, ať to zdraží, ať jste spokojený 😅😅😅 Co bych pro vás neudělal 😅. Museli jsme auta rozvozit po bazarech, u nás se začíná stavět a přišel jsem o parkoviště. Má tam koukám trochu blbě výbavu, nemá to vpředu ledky pro potkávačky a dálky, je to nižší výbava.
 
Poslední úprava:
Back
Top