• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6

Ahoj, mám možnost, za velmi výhodnou cenu pořídit Mazdu 6 wagon 2.2 sky active D attraction,diesel, r.v. 2013. Najeto do 150.000, je to firemní auto, takže pravidelny full servis, bez známek rzi, prostě krásný auto.
Problém je, že se současným autem mám roční nájezd do 10tis km a v podstatě jezdím jen krátké vzdálenosti. Garáž nemám, takže přes zimu by to trpělo venku.
MA takové auto pro mě cenu? Cena je opravdu lákavá, ale bojím se abych to tímhle způsobem neoddelal a za rok nebo dva neřešil nákladnou opravu. Nebo jestli ano, ale co všechno dělat, aby vydržela co nejdyl..
Díky za rady..
Tak si to tu trošku projdi, abys věděl, co můžeš čekat od dieselu: choulostivý stroj, fungující za předpokladu, že byly provedeny všechny servisní akce včetně svolávaček a jezdíš s ním ne, jak potřebuješ, ale jak to vyžaduje Pan motor. Kde nevíš, jestli maže ještě olej nebo už nafta, nečekaně často regenerující částicový filtr, extrémně drahá dvojitá turba, olej budeš měnit dvakrát častěji, než u benzínu, o riziku nekvalitního paliva nemluvě.
Jestliže Ti tu nikdo nedoporučuje, abys ten krásnej krám koupil, tak to o něčem svědčí...o_O
 
Tak si to tu trošku projdi, abys věděl, co můžeš čekat od dieselu: choulostivý stroj, fungující za předpokladu, že byly provedeny všechny servisní akce včetně svolávaček a jezdíš s ním ne, jak potřebuješ, ale jak to vyžaduje Pan motor. Kde nevíš, jestli maže ještě olej nebo už nafta, nečekaně často regenerující částicový filtr, extrémně drahá dvojitá turba, olej budeš měnit dvakrát častěji, než u benzínu, o riziku nekvalitního paliva nemluvě.
Jestliže Ti tu nikdo nedoporučuje, abys ten krásnej krám koupil, tak to o něčem svědčí...o_O

Nezatracoval bych SH motor takto striktně..
Spíš ten háček, proč všichni odrazují člena @Tenat , vězí v nízkém nájezdu a krátkých trasách (nevhodná jakákoli "nová" nafta) :yawn:
 
jedine benzin...pokud se budeme bavit o mazde tak spotreba 6-8 litru (kdyz bere 2.0 skyactive) te nesezere...hlavne tu neni tolik otazniku ve vzduchu...co se tyce motoru a spolehlivosti tak jsem zatim neslyslel o nejakem motorvem problemu natoz zavaznem a to je taky duvod proc jsem do sel do me benzinove mazdy;)
 
Tak tady jde o to, že naftová motorizace je mnohem levnější a dostupnější než benzínová (při nákupu ojetého auta), proto to člověka láká. Bohužel ale k tvému nájezdu bych do toho nešel, budeš mít víc starostí než radosti :confused:
 
Pro 10000 km ročně nafta absolutně nemá smysl.
Tak tady jde o to, že naftová motorizace je mnohem levnější a dostupnější než benzínová (při nákupu ojetého auta), proto to člověka láká. Bohužel ale k tvému nájezdu bych do toho nešel, budeš mít víc starostí než radosti :confused:
Spíš jde o to, že benzínových s takovou porcí km není tolik, tudíž nejsou ty levné ojeté.
 
Ahoj, mám možnost, za velmi výhodnou cenu pořídit Mazdu 6 wagon 2.2 sky active D attraction,diesel, r.v. 2013. Najeto do 150.000, je to firemní auto, takže pravidelny full servis, bez známek rzi, prostě krásný auto.
Problém je, že se současným autem mám roční nájezd do 10tis km a v podstatě jezdím jen krátké vzdálenosti. Garáž nemám, takže přes zimu by to trpělo venku.
MA takové auto pro mě cenu? Cena je opravdu lákavá, ale bojím se abych to tímhle způsobem neoddelal a za rok nebo dva neřešil nákladnou opravu. Nebo jestli ano, ale co všechno dělat, aby vydržela co nejdyl..

Díky za rady..
KUP SI BENZIN..usetrit v budoucnu spousty peněz. S tim tvým nájezdem si přímo koledujes o problém /u nafty/

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Proc se porad tak obecne zminuje ten rocni najezd? To, ze nekdo najede 10k km rocne jeste neznamena, ze to nejsou dlouhe trasy, ne? Pokud bude jezdit kazdy vikend z Prahy na chatu 100 km tam a 100 zpet. Tak mu to na tech 10k vyjde a presto to jsou uz trasy pro diesel vhodne, nebo?

Nebo je tam i tak markantni rozdil v udrzbe?

Proto mi vubec vlastne vrta hlavou, co je pro ten diesel minimem ... ale z hlediska tras, nikoliv rocni porce kilometru.
 
Tak na takové to víkendové ježdění je taky diesel blbost. Sice trasy jsou pro něj ok, ale diesel je vhodný pro větší roční kilometrový nájezd aby se vyplatil kvůli teď už jen málo levnější naftě.
No a servis je prostě dražší, po každé zimě měníš palivový filtr, doléváš do nafty aditiva kvůli síře, nehledě na nejistotu kdy čekáš jestli ti ta nafta někde přes noc v zimě nezamrzne.
 
Proc se porad tak obecne zminuje ten rocni najezd? To, ze nekdo najede 10k km rocne jeste neznamena, ze to nejsou dlouhe trasy, ne? Pokud bude jezdit kazdy vikend z Prahy na chatu 100 km tam a 100 zpet. Tak mu to na tech 10k vyjde a presto to jsou uz trasy pro diesel vhodne, nebo?
Nebo je tam i tak markantni rozdil v udrzbe?
Proto mi vubec vlastne vrta hlavou, co je pro ten diesel minimem ... ale z hlediska tras, nikoliv rocni porce kilometru.

Ve hře jsou dvě různé věci. Za prvé, nafta bývá levnější než benzín, ale nový diesel je vždy dražší. Takže lze pro každý model propočítat, při jakém ročním nájezdu se vícenáklady na pořízení srovnají s úsporou na palivu a nula od nuly pojde. Ve Světě motorů občas vycházejí srovnávací tabulky, pro každé auto je to trochu jinak, ale většinou se diesel vyplatí až tak od 20-25 tisíc km ročně. Když budeš chtít být precizní, musel bys ještě dopočítat zvýšené servisní náklady (spotřební i nespotřební ND, oleje atd.)
Za druhé, emisní limity donutily výrobce k takovým konstrukčním úpravám, kdy se ze sluhy pomalu stává pán a motor vyžaduje specifické zacházení. Spousta lidí o tom neví, protože ne všichni jsme fandové do aut. Proč by si něco takového měli kupovat?
 
Proc se porad tak obecne zminuje ten rocni najezd? To, ze nekdo najede 10k km rocne jeste neznamena, ze to nejsou dlouhe trasy, ne? Pokud bude jezdit kazdy vikend z Prahy na chatu 100 km tam a 100 zpet. Tak mu to na tech 10k vyjde a presto to jsou uz trasy pro diesel vhodne, nebo?

Nebo je tam i tak markantni rozdil v udrzbe?

Proto mi vubec vlastne vrta hlavou, co je pro ten diesel minimem ... ale z hlediska tras, nikoliv rocni porce kilometru.
Minimem tu asi má být zmíněno ..to aby vždy proběhla CELA regenerace (vypálení) DPF filtru v daný moment, kdy si ho ridicu jednotka dle parametrů provozu vyžádá. To je ideální. Bohužel k němu dochází za dnes již mnoha různých situaci ( můj laicky názor petrolheada) při různých nájezdech..takže se nedá říci kolik km denně by diesel měl ujet,aby byl v pohodě jako benzín po pár km poposkakovackach městem. Prostě je navržen na delší nejlépe dálniční přesuny,kde je neefektivnější a možná až Sky Activ v benzínu se mu bude spotřebou rovnat..a možná ani ten ne. Pak tu jsou další ekonomická hlediska poříz a prodejní cena, servis..to že jsi pár týdnů bez auta..což si neumím představit..atd atd atd

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Za prvé, nafta bývá levnější než benzín, ale nový diesel je vždy dražší. Takže lze pro každý model propočítat, při jakém ročním nájezdu se vícenáklady na pořízení srovnají s úsporou na palivu a nula od nuly pojde.
To je jasne, to je jednoducha matematika, co si kazdy dokaze spocitat sam - vynasobit spotrebu (at uz udavanou nebo realnou) nakladama za palivo a porovnat to s priplatkem za motor. Co uz se hur pocita jsou ty provozne-servisni naklady pro ty odlisne motory.

Ale protoze to je reakce na pripad, kdy ma tazatel vyhodnou nabidku na dieselovou variantu a sam se nechal slyset, ze za takove penize ani benzin nesezene (nerozporuju, beru to tak, jak bylo napsano), tak porizovaci naklady nehraji roli. Vzhledem k tomu, ze se jedna o prvni rocnik GJ, tak s ohledem na nizsi najezdy benzinu, tak vlastne za stejnou cenu benzinovou GJ ani skoro nemuze sehnat - uz by byl spise v GH teritoriu.

To, ze diesel ma sva rizika, zvlast tento uvadeny, to vime a odkazovali jste na nej. Ja se ptal jen ciste na to, proc by melo byt spatne provozovat diesel s malym najezdem, i pres vhodne dlouhe trasy. Ze se povida o tom, ze diesel je na udrzbu je drazsi, to jo, ale o kolik? (kdyz ma tazatel tak vyhodnou nabidku)

Ale neberte to spatne, ja bych do tohoto dieselu bez rozumne servisni historie take nesel, ikdyz mam najezd cca. 30k km/rok.
 
Já rozumím tvé argumentaci..ohledně tohoto pripadu. Pokud se o auta majitel stara a já myslím, že zde v klubu se všichni jakžtakž dobře staráme jak mame..tak diesel problémem globalne také nebude..neb majitel bude hlídat a činit co je třeba,aby vůz/motor byl dobre kondici.

Druhou stránkou je co opravdu s tímto moderním dieselem to krátké poposkakovani udělá. Na to zde mohou odpovědět servismani..co je mají pravidelně v ruce.

Za mě by ..zkrácená výměna cca po 7-8tis km, občasná nucena projížďka po dalnici(řekněme 30km rychlosti 140- 150km/hod ..a pravidelný výplach motoru pri výměně oleje měl postačit..k udrzeni motoru v dobrém stavu.

A pokud je ta nabídka natolik výhodná ať ji vezme. Pokud nebude spokojen, může vůz v klidu po roce prodat a o nic nepřijde(ekonomicky) a udělá tu zkusenost, že diesel není pro něj..nebo to bude opačné. Počítá ale s tím, že si ho chces nechat trvale..otázkou tedy zůstává..co nastane po pěti letech provozu při treba 120tis km..začne se to srat ..a co s tím. Ztratí okamžitě na hodnotě a bude do toho muset začít cpat nemalé peníze..aby vůz zůstal mobilni..to myslím u benzínu nehrozí.

Rád uvítám proti názor či info od techniku týkající se ..provozu dieselu na krátkých trasách..co to s motorem udělá( předpokládám, že bude značně zakarbonovan..což by ale měli řešit ty proplachy a zkrácené výměny..řeči čísel to může ročně být 4tis Kc oproti benzínu..což je zanedbatelné..do třeba deseti let užívání..pak ale nastupují jiné serv naklady..co se dieselu tykaji.) Prostě toto vše se musí zvážit..

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Ciste hypoteticky, pro dlouhodobejsi vyhled mluvi proti dieselu i tendence jim zakazovat vjezd do mest.
U nas to zatim aktualni neni, ale zname bruselsky uredniky...:mad:
 
Back
Top