• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Neoriginální rádio , reproduktory a zesilovač

K 3 bodu pre mňa z logického hľadiska zbytočné, určite nie veľa peňazí do 15 ročného auta ktoré má veľa chronických chýb
 
1) jediná příprava je u kombíku zaslepenej otvor pro kabeláž kamery jinak nic

2) býval Eonon ale oni celiu řadu obnovili za radia 2/32gb pouze dotykovky ale teď je jedno na bazosu tuším

3) zesilovač vyměnit kus za kus a repro v podstatě taky, v případě "lepší" instalace zesilovače s DSP procesorem pak ještě natáhnout další kabeláž do dveří v případě aktivního zapojení

4) Bose v GH hraje strašně. Jde klidně v prvním kroce jen vyměnit zesilovač a repro s tlumením dveří později, každopádně bych doporučil natáhnout nové napájení od baterky. Android radio má stejně jako levnější 1 din rádia jeden integrac na 4 kanály kterej má poměrně malej výkon. Ale furt je to víc než to bose který je vyhnaný do oblasti vysokýho zkreslení
Polud máš liftback je tam na basech akustickej propad v oblasti 60-80 Hz, ve vsech variantách pak v oblasti 400-700Hz více než v jiných autech.
Zrovna u metalu bych kvalitní basák vyžadoval, jinak ty kopáky od bubeníka s dostatečnou silou a mohutností nevytvoříš

U GH tlumit / Odhlučnit určitě všechny dveře + zadní, případně přední podběhy

@Nibiru právě u GH na rozdíl od jiných aut s aktivním systémem je to jednoduchý
 
@no_hits Děkuju za rozsáhlou odpověď.
1) Tu kamerku za nutnost nepovažuju, ptám se kvůli tomu, že ten svůj set prodáváš s kamerkou :D
2) Ok, točítka nejsou nutnost, jen se mi to víc líbí a používal bych je
3) + 4) Ještě ten zesilovač promyslím, až to budu reálně řešit (do jara času dost, přesto čím dřív budu vědět, tím lépe) Hlavně umístění zesíku a pinout, předpokládám, že bude jiný. Dá se nějak říct, od jakých výkonů je nutný přívod? Rád bych se vyhnul většímu rozebírání interiéru

Asi je troufalý se hádat s místním hifi guru, ale nemám rád basy z jinýho zdroje, spíš teda směru, než zbytek spektra. (Výšky a středobasy jsou ok)
Naopak, mohutný basy jsou u metalu často přítěž (jakože vyloženě hutný), protože kmit repra nestíhá, ztrácí ostrost a zahuhlá to zbytek. Možná mám ten názor,protože poslouchám divný věci :)

@Nibiru To je věc názoru, pro mě je to 15 let starý auto vlastně nový, protože jsem ho koupil tenhle týden :) A těch pár tisíc mi za to stojí, protože si ho plánuju nechat dlouho. Navíc není moc aut, kde bych něco podobnýho nevymýšlel beztak. A těch pár je tak drahý, že si je kupovat nechci a jsou obecně z jiný kategorie, než rodinný sedan s trochu sportovním duchem. Na Octavii jsem to dělal, když stála polovinu toho,co mazda po odečtení inflace a nelitoval jsem jediný koruny :) Litoval jsem jen když bylo třeba měnit stahovačky :D Ale to má GH mnohem lepší.
 
1) taky jsem za nutnost nepovažoval a teď když jedu s nějakým autem co to nemá, tak se sam nachytám jak často pokukuju po radiu. Je to stejný jako s parkovacíma senzorama. Samozřejmě jde to i bez kamery jen u teto funkce birdview funguje jen s tímto Sinosmartem

2) taky jsem původně chtěl, jenže teď po nekolika letech s takovým rádiem můžu říct že stejně ty věci ovládám na volantu a vůbec mě to nechybí.

3) umístění zesiku je jednoduchý, dá se místo původního. Pinout tu je. Navíc můžeš z původního vykuchat konektor a na něj novej zesilovač napájet jak jsem to tenkrát udělal já a nemusíš tím pádem stříhat originální kabeláž. Pokud bys opravdu nechtěl basák ani DSP jen dát vsechny 4 dveře na zes tak tady mam 4 kanál od DLS kdyby byl zájem.

Kabeláž zvlášť bych tahal vždy. Za baterkou je gumová průchodka a pak dole pod kobercem pod pedalama za tunelem, v pravým prahu a jsi pod sedackiu spolujezdce. V podstatě jediný co se vycvakne je ten pravej práh.

Ten směr odkud zvuk jde se dá doladit časovou korekcí s DSP procesorem, pak se ten zvuk vnímá v místě řidiče a nikoliv odkudsi zezadu. Hutný nemyslím jak třeba u Rapu, ale když bubeník kopne do kopáku, tak to kopnutí zkrátka musí být cítit, to repro ve dveřích neudělá, leda by tam byly aspoň 8" středobasy ale ty se zas dávají spíš jen do koncernu, v mazdě na ně není místo.
 
Poslední úprava:
@no_hits ja som myslel chronické chyby s riadením, zadnými brzdami a tak.

@Evil kitty tiež furt niečo vymýšľam ale nič drahé, urobil som kopu vecí. Ale celkovo som z auta sklamaný, uvidíš časom buď na vlastnom alebo keď prečítaš témy.
 
Já už v práci několikrát montoval hudbu která stála vic než je hodnota auta a to se bavíme o autech pod 50tis Kč, někdo je zkrátka s autem spokojen a cgce si ho dýl nechat, pakbto dává smysl. Nebo až auto dojezdí, hudba se předělá do dalšího a auto tady funguje v jednom jen jako premisťovadlo a prostor do kterýho jde ta hudba namontovat
 
Ahoj,
nevíte prosím někdo jak propojit volant mazda cx7 2008 s radiem junsun 8259?
Díky.
Malo by stačiť nastaviť správne v nastaveniach, ale ktoré číslo ti poradí skôr číňan, ak nie tak prepojiť tuším ružový z červeného konektora s key1. Tak som to mal na 6ke, tiež junsun. Neviem či máš rovnaké farby, podľa fotiek skôr sa dá vyriešiť potom.

IMG-20220221-WA0060.jpeg
 
Díky moc. A jak jsi se dostal do tohoto nastavení rádia. Hledám jak zběsilý a nic.
Asi budeš musieť číňanovi písať, niesom pri aute a neviem aký je kód na cx7, niekde v nastaveniach je ozubené koliesko, tam pýta zadať kód, ja mám 8878 sa mi zdá a tam ďalej, ale radšej im napíš lebo na forde sa mi podarilo vypnúť dotykové tlačidlá a pár mesiacov ani číňan nevedel pomôcť čo som zmenil až som na to prišiel sám
 
Měl jsem Sinosmart a naprostá spokojenost. Zapojeno napoprvé, rychlé, přehledné. Komunikace s prodejcem z Alíka taky super.
Za dva roky odešel displej. Oprava údajně nemožná. Škoda,no. Stálo kolem devíti tisíc.
Kdyby někdo věděl, kdo to umí opravit, byl bych vděčný za info.
 
Napřed byl obraz rozmazaný a postupně se rozostřoval až zůstaly jenom vodorovné různobarevné čáry.
 
Naživo jsem ty Blamy neslyšel, ale na svých čupr sluchátkách a zesíku doma jsem z youtube videí odhadl, že ve vyšší řadě Live (Relax je o 1 úroveň nižší řada než Live) je schován skvost - jsou to ty repráky s přídomkem Acoustic, tj. Blam Live 165A. 165Q zní naprd (tak leda na taneční hudbu a pop) ale 165A separujou skvěle a mají dost dobrý vejšky a takový audiofilní projev takže podle mně na žánry co zavání kvalitou (akustická hudba, zpěv, dobře nahraný rock nebo vážná hudba) ty 165A by byly bomba. Ale asi to chce zesík. Pak jsem dumal nad významem DSP a pokud jsem to pochopil, tak je to především o ekvaliazaci (ušití zvuku na míru vašemu autu, počtu a velikosti reproduktorů a oblíbeným žánrům), a to mi moc smysl jako puristovi (hlavně ať zvuk nejde přes žádné zbytečné obvody a algoritmy…) nedává. Jediný co by mi na DSP dávalo smysl jsou ty směšovací funkce aby řidič i spolujezdec slyšeli levou i pravou stranu stejně dobře, tu. algoritmy pro prostor. Ale jak vidíte, ta tvrzení že DSP je důležitejší než repráky nebo zesilovač mne nechávají chladným. Ale je pravda že jsem ho nikdy neslyšel a možná to nestandardní umístění repráků v autě nějak DSP zvládne napravit. Spíš bych se klonil ale k tomu že větší vliv na zvuk bude mít v tomto pořadí 1, repráky 2, vytlumení dveří (alespoň předních), 3, zesilovač 4, zdroj zvuku (bluetooth vs dap) .. i když je zdroj zvuku, kodek apod. velmi důležitý pro high end sestavu, tak dokud stojí aparatura za prd tak není kvalita zdroje (a nahrávky) moc platná… 5, až pak dsp 6, kabeláž. Toť můj odhad.

Těžko říct zda by ty LiVE 165A hrály i bez zesilovače líp než repra RELAX, ale řekl bych že pokud by se stock rádiem hrály aspoň trochu, byť nedokonale, tak je vždy lepší mít možnost dokoupit zesík než rovnou zkraje vybrat reprák co je sice “hodně fajn” z pohledu nějaké univerzálnosti ale není vyloženě dělanej na HiFi separaci nástrojů a jiskřivost vejšek jako LIVE 165A. Já bych za 165A připlatil i přes tu jejich nutnost je víc budit zesíkem.

Jo a ohledně zdroje zvuku repsektive převodníku: tady si říkám, že auto je auto a v nem primárně nejde o nějaké MQA a připojení kabelem. V autě jde o jednoduchost a user-friendlinost, a tu poskytuje Bezdrátový Apple Carplay. Takže ač je to komprimované, tak to vyvažuje výhoda jednoduchosti. Protocpodle mně nemá cenu úplně hrotit kabeláž. Jen ať je ok, nemusí být top. A to samé zesík - jen ať ke ok, nekusí být top. Takže nakonec jde o to mít co nejlepší repráky dělané pro audiofily (165A) a na zesíku a kabelech ušetřit. Dapem a dacem se nezabývat a jet přes bluetooth nebo Apple carplay. Jediná otázka je zda je k něčemu dsp. Tj. zda je k něčemu kombinace obyčejný levný zesík a k tomu drahé dsp které zvládne nějakou magii. A mně z toho plyne (ale možná vyvozuji špatně) že dsp do tohoto konceptu taky nepatří. Ale třeba mne přesvědčíte že jo.
 
Poslední úprava:
Back
Top