• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Auto roku 2019

LSPI nedělá dobře žádnému turbobenzínu. Ani ,,starému motoru" 2.3DISI Turbo od Mazdy se tento problém nevyhýbá.
 
@lionzion , toto Tě bude zajímat a možná to lépe osvětlí, proč jsou tříválce tak problematické. Ono už jenom ta věta "taková litrová Škoda Octavia nebo nedej bože litrový Ford Mondeo tady nebudou z obliga." ta hovoří sama za sebe, ale více v článku:

Zobrazit přílohu 20368

http://www.autoforum.cz/technika/sp...-moderni-motory-s-turby-potizim-lze-predejit/

Já to chápu tak, že pod vlivem EU vzniká tlak na automobilky a v některých státech i na kupující v podobě různého daňového zatížení nebo emisních limitů. Výsledkem je, že se tomu automobilky začali přizpůsobovat a vznikla úplně nová větev vývoje, mýtický a obávaný downsizing. Jestli je tahle větev pevná či ne je žhavé téma všech možných internetových diskuzí a já se odmítám přidat na jednu či druhou stranu ve které se míchá příliš mnoho předsudků. Z mého pohledu je to jen ekonomický průsečík mezi poptávkou po výkonu, výrobními náklady a cenou, kterou jsou kupci ochotni zaplatit. Já měl tenkrát možnost jít do stejného auta s atmosférickou 1,6 duratec se 100k výkonem, cena byla podobná, radši jsem volil 25 koní víc, vyšší krouťák, výrazně nižší spotřebu a nižší povinné ručení (svou roli hrála i zvědavost) a to jsem také dostal. Nejsem technický vzdělaný abych se k tomu odkazu mohl vyjadřovat, takže pouze hodnotím zkušenost z ježdění a ta byla po dobu 5 let a nájezdu 100k km pozitivní. Myslím tím z uživatelského hlediska a nedá mi nereagovat na názory typu, že trojválec s naloženým autem nemá dostatek výkonu do stoupání na dálnici nebo, že má nepřiměřeně nekultivovaný projev. Já jsem motor nerozebíral, nevím kolik karbonu je na výfukových svodech ani mě to netrápí, ale auto na další období a po skončení záruky jsem si ho už nenechal. Ne kvůli obavám, že se rozsype nebo kvůli nízkému výkonu ale že vzhledem k mýtům o trojválcích bude s přibývajícími kilometry víc a víc neprodejné nebo mu bude nepřiměřeně klesat cena. A výš proč říkám mýty? Protože statisticky je poruchovost oturbených trojválců v normě alespoň u Fordu a litrových ecoboostů (nevím jak u koncernu nebo PSA) není zdokumentována žádná statistická anomálie, která by poukazovala na zvýšenou poruchovost při vyšších nájezdech. Na STK mi naměřili vysokou karbonizaci a doporučili jezdit ve vyšších otázkách. Beru to, motor má kroutící moment a výkon, takže svádí k jízdě 50 km/h po městě na 5. stupeň při 1000 otáčkách. Při velmi dobrém odhlučnění z toho pak může být brzy problém. A kdybych si vybíral znovu? Pokud bych měl na to vybrat si auto za milion nebo auto na pravidelné dlouhé trasy tak si trojválec nevyberu ale pokud bych měl rozpočet 300 - 400 tis. a chtěl malé auto nebo rodinný hatchback v nižší střední třídě na pět let se zárukou a s normálním ročním nájezdem tak bez váhání.
 
Já to chápu tak, že pod vlivem EU vzniká tlak na automobilky a v některých státech i na kupující v podobě různého daňového zatížení nebo emisních limitů. Výsledkem je, že se tomu automobilky začali přizpůsobovat a vznikla úplně nová větev vývoje, mýtický a obávaný downsizing. Jestli je tahle větev pevná či ne je žhavé téma všech možných internetových diskuzí a já se odmítám přidat na jednu či druhou stranu ve které se míchá příliš mnoho předsudků. Z mého pohledu je to jen ekonomický průsečík mezi poptávkou po výkonu, výrobními náklady a cenou, kterou jsou kupci ochotni zaplatit. Já měl tenkrát možnost jít do stejného auta s atmosférickou 1,6 duratec se 100k výkonem, cena byla podobná, radši jsem volil 25 koní víc, vyšší krouťák, výrazně nižší spotřebu a nižší povinné ručení (svou roli hrála i zvědavost) a to jsem také dostal. Nejsem technický vzdělaný abych se k tomu odkazu mohl vyjadřovat, takže pouze hodnotím zkušenost z ježdění a ta byla po dobu 5 let a nájezdu 100k km pozitivní. Myslím tím z uživatelského hlediska a nedá mi nereagovat na názory typu, že trojválec s naloženým autem nemá dostatek výkonu do stoupání na dálnici nebo, že má nepřiměřeně nekultivovaný projev. Já jsem motor nerozebíral, nevím kolik karbonu je na výfukových svodech ani mě to netrápí, ale auto na další období a po skončení záruky jsem si ho už nenechal. Ne kvůli obavám, že se rozsype nebo kvůli nízkému výkonu ale že vzhledem k mýtům o trojválcích bude s přibývajícími kilometry víc a víc neprodejné nebo mu bude nepřiměřeně klesat cena. A výš proč říkám mýty? Protože statisticky je poruchovost oturbených trojválců v normě alespoň u Fordu a litrových ecoboostů (nevím jak u koncernu nebo PSA) není zdokumentována žádná statistická anomálie, která by poukazovala na zvýšenou poruchovost při vyšších nájezdech. Na STK mi naměřili vysokou karbonizaci a doporučili jezdit ve vyšších otázkách. Beru to, motor má kroutící moment a výkon, takže svádí k jízdě 50 km/h po městě na 5. stupeň při 1000 otáčkách. Při velmi dobrém odhlučnění z toho pak může být brzy problém. A kdybych si vybíral znovu? Pokud bych měl na to vybrat si auto za milion nebo auto na pravidelné dlouhé trasy tak si trojválec nevyberu ale pokud bych měl rozpočet 300 - 400 tis. a chtěl malé auto nebo rodinný hatchback v nižší střední třídě na pět let se zárukou a s normálním ročním nájezdem tak bez váhání.
Asi se s tvym nazorem da jednoduse souhlasit..zde vzdy bude primarne hrat roli naditost nasich penezenek. Neb kazdy kdo na to bude mit.. Radeji zvoli ten 2,0i R4 nez 1,0i T R3, kdyz rad ridi. Pokud redeji lezi u more vezme R3 a za usetreny zbytek se pojede valet na pisek. Jak rikas nove a dobre vybavene auto nizsi stredni za 400tis Kc je neresitelny rebus. Za 650tis Kc uz je to o necem jinem:)

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
No takže zcela nový Ford Focus, problematická ergonomie, nic moc automat, vrzající a odchlipující se plasty, u benzínu i dieselu se přenášejí vibrace od motoru a nakonec poznámka, že jízdní vlastnosti jsou sice dobré, ale jinak musíte přivřít oči. Honzu Koubka respektuji, ale mám dojem, jakoby se touhle recenzí všem omlouval, že i on sám pro tohle auto hlasoval. o_O

Opět jsem se utvrdil, že se u Fordu nic nezměnilo. Koupíte si auto, které má od prvního dne problémy a nedostatky. Jako bych se vrátil v čase, kdy jsem udělal tu chybu, že jsem si Focus koupil. :meh:

 
Až na to rušivé tikání hodin na pozadí, dobrý. Konečně jsem se dozvěděl, jak se to dělá, aby se dosáhlo zisku "Auto roku".
 
Back
Top