• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Dilema nad koupí M6 GL IPM

P09

výkonný člen KLANu
127
Zdravím, už delší dobu pokukuji po větším autě pro rozrůstající se rodinu..a Mazda 6 je od prvních svezení velký favorit.. Jediné co mě odrazuje je:
1) Kratší rozvor u Kombi a tím méně prostoru na zadních sedadlech. Se současným faceliftem se to bohužel dost podstatně zhoršilo novými odvětrávanými sedačkami..
2) Vypínání válců u 2.5..viz i zdejší diskuse..

Původně jsem chtěl počkat, zda Japonec neumožní v Evropě 2.5l s manuálem, když ho umožňuje v USA..automat Mazdy se mi zdá vynikající, ale zatím bych rád zůstal u manuálu.. na druhou stranu chci 2.5l a asi i za cenu automatu..tohle čekání nevyšlo, naopak přidáno vypínání válců a tedy ničení pocitu z úžasného poctivého motoru..stejně jako čekání a naděje na 2.5T..jsem si říkal, když už kompromis a automat tak s turbem a výkonem co si to auto zaslouží..bohužel se doposud také nekoná.. Místo toho mě udělalo čáru přes plány ještě více zmenšený prostor na zadních sedadlech u současného faceliftu..vnímané především u Wagon, pže hold pro rodinu je praktičtější i vůči velikosti otvoru 5.dveří (+ objemu kufru a více prostoru na hlavu vzadu)..ač sedan je designově a jízdně na tom daleko lépe (8cm na rozvoru hold musí být znát)..

Jak vnímáte prostor na nohy vzadu u Wagon vy? Mě to přijde pro Mazdu 6 a danou třídu už opravdu za hranicí únosnosti a až trapné :-\ místo jak v autech o třídu níže..

Myslíte, že lze očekávat u nové generace zlepšení a zrušení nesmyslu v podobě tak výrazně menšího rozvoru a tedy i prostoru vzadu u Wagon? Úplně na auto nespěchám a max. 2 roky i klidně počkám..jen jestli nová generace vůbec do té doby přijde a zda vůbec kupovat první verzi nové generace s případnými porodními bolestmi..

Mazdu 6 a její jízdní projev jsem si zamiloval, je to krásné a opravdu řidičské auto se skvělými benzínovými motory 2l+..ale..viz výše..

Mimochodem měřím 185cm a sedět za sebou v Mazdě 6 Wagon bych dlouhodobě nechtěl..místo jak v autech nižší střední a na hraně či spíše za ní.. a to sedím poměrně dost blízko volantu a pedálům, jsem tak zvyklý..
 
Poslední úprava moderátorem:
Mam 6 pred FL, rovnako 185 cm a miesta vzadu "za mnou" je dost. Je ale mozne, ze s novymi sedackami je to horsie.
 
No přiznám jsem že po tom co jsem o tom slyšel a sám zkusil jsem ještě pohledal nabídky M6 před posledním FL..ale pak jsem od toho upustil, pže zas přináší jiné výhody, které by mě u starší verze prostě chyběly.. takový pocit z nového auta mít nechci..proto jsem ale nyní v poměrně patové situaci..
 
No přiznám jsem že po tom co jsem o tom slyšel a sám zkusil jsem ještě pohledal nabídky M6 před posledním FL..ale pak jsem od toho upustil, pže zas přináší jiné výhody, které by mě u starší verze prostě chyběly.. takový pocit z nového auta mít nechci..proto jsem ale nyní v poměrně patové situaci..

Co jsem četl v recenzích, zmiňovali, že nový model má vzadu zhruba o 5 cm méně místa než verze před FL. To je opravdu citelné zhoršení. Já měřím 187 cm a za sebe si sednu bez problémů s rezervou na kolena. Klidně bych takhle cestoval na větší dálky. Takže pokud je místo rozhodující faktor, pak je jednou z možností koupit auto před FL. Nový model nemá zase tak podstatné výhody. Zmínil bych snad jen o něco vyšší akustický komfort a odvětrávané sedačky. Interiér je krásný, ale on není špatný ani před FL. Adaptivní tempomat už umí zastavit, ale je trochu nervózní a umí vystresovat ostatní řidiče. To byla dokonce první věc, co mi řekli v Mazdě ve Fryštáku, když jsem se o výměnu auta zajímal. No a 360° kamera je trochu výlet do historie VGA rozlišení. :confused:

Nebo si prohlédni sedan. Vypadá designově líp, kufr má dostatečně velký a vzadu bude o něco více místa. Pravdou ale je, že v recenzi, kde si na místo stěžovali, měli v testu právě sedan. Optimálně bych doporučil trpělivost a počkat na představení úplně nového modelu. Jenže to vidím ještě tak na minimálně rok čekání, spíše to bude delší doba. A povinná poznámka na konec - koupit nový model znamená, že budeš beta testerem, který vychytá problémy ostatním kupcům, kteří si přijdou pro auto o rok nebo dva později. Teprve po této době se vyplatí zcela nové modely kupovat. ;)
 
Za mě je po FL hezčí design i celé přední masky, světel, zbavení se sklíčka na HUD mělo přijít už dávno, doladění adaptivního tempomatu do použitelné verze a odvětrávané sedačky jsou skvělý bonus..ač jsem pořád nalomený jít do textilu..teď mě napadá, jsou i textilní sedačky změněné tak, že místa ubylo? Nebo se to týká jen odvětrávaných v kůži?

Jinak jak jsem sám psal, beta testerem se mi moc být nechce..počkat mohu tak dva roky max., ale je otázka, zda zde v té době bude nový model už alespoň rok a zda už budou úpravy po beta testingu..vzhledem k většímu FL je klidně možné, že nový model bude až na přelomu 2020 - 2021 a to už mi moc časově nevychází..abych nakonec neskončil jinde..ona i sázka na to, že bude v tomto směru něco lepšího je dost divoká..viz nynější vypínání válců jinak skvělého motoru..co přijde příště?...

A sedan? Za mě OK, hezčí, více prostoru na nohy, ale méně na hlavu (strop ale necítím, takže pro mě ok). Já mám akorát problém s praktičnostní nakládacího otvoru, pro rodinu to není ideální ... ale asi bych to zkousl ... ale manželku asi nepřesvědčím ... ta už takhle má u Mazdy trochu problém s kufrem, protože je ve své třídě téměř, ne-li úplně nejmenší (na papíře, jinak mi přijde pěkně praktický, ač je málo hluboký/vysoký - tam právě ztrácí ty litry ... nemluvě o zmíněném zkráceném rozvoru o 8cm a celkové délce o 6,5cm oproti sedanu) ...
522l wagon vs 489l sedan ... za mě i sedan OK, manželka ale už u wagonu říká, že je to menší kufr než u spousty aut nižší střední a má bohužel pravdu ... jinak se jí ale Mazda 6 též líbí a dá na mě ... ale sedan by asi nezkousla :) protože právě druhé dítě je impuls ke koupi většího auta ač současné stále spolehlivě slouží (máme od nového), přestáváme se vejít ... dočasně to řešíme na větší cesty/dovolené střešním boxem, ale přiznejme si všichni, že to není ideální ... box mám na lyže, nechci ho brát na každý 3+ dny výlet jak nyní :)
 
Poslední úprava moderátorem:
Pokud hledáš kombi a víc místa vzadu, je tu jen Superb, Insignia a BMW 3er. Superb přišel o 162kW předohrab 2.0 TSI a už je jen 200kW a 1.5 110kW. Insignia jsou ještě nějaké 191kW skladovky (i GSi), jinak 147kW 1.6T manuál i automat. U 3er bych klidně šel i do 320d, ale 320i/330i je tu samozřejmě taky. Ceny skladovek 3er jsou nízko.

Alternativně zkusit počkat na CX-8, ale ta bude asi hodně cenově natažená.
 
No hledám střední třídu, kombi, benzín a cenu do miliónu (samozřejmě čím méně tím veselejší ...). Nová Insignia je celkem pěkná, mám v plánu se s ní svézt ... a ano, to by chtělo ještě odchytit 2l ... cokoliv pod 2l objemu jsem si v podstatě zakázal ... na auto této třídy/velikosti nechci 1.5t apod. ... jinak Superb mi nevyhovuje jízdně, oproti Mazdě je to šedá nuda ... a celkově pocit jak v Octavii, ta podobnost modelů Škoda mi osobně vadí a neprémiovost Superbu i uvnitř je až zarážející - oproti Octavii mám pocit placení jen za vzduch/pár plechu navíc ... prostorově je skvělý, ale obecně jsem asi divný Čech, ale Škodovky i kvůli jejich cenové politice nemusím ... Superb vybavený jak Mazda 6 bude 200 - 300 tisíc víc + nevýhody výše ...

Mám problém v tom, že Mazdu 6 jsem si v podstatě už vybral cca před rokem, kdy jsem poprvé pokukoval co je na trhu a v několika vozech se i svezl ... ale teď řeším tu praktičnost především :( představa, že kvůli ní upustím od jízdních vlastností i designu mě trochu děsí ... proto zvažuji i možnost počkat na nový model, ač to je loterie s nejistým výsledkem a rizikem beta testingu, protože Mazda asi nebude tak rychlá, aby do 2 let byl nový model na trhu už v odladěné verzi ...
 
Pokud hledáš kombi a víc místa vzadu, je tu jen Superb, Insignia a BMW 3er. Superb přišel o 162kW předohrab 2.0 TSI a už je jen 200kW a 1.5 110kW. Insignia jsou ještě nějaké 191kW skladovky (i GSi), jinak 147kW 1.6T manuál i automat. U 3er bych klidně šel i do 320d, ale 320i/330i je tu samozřejmě taky. Ceny skladovek 3er jsou nízko.

Alternativně zkusit počkat na CX-8, ale ta bude asi hodně cenově natažená.
CX-8 bude v Evropě? A není jen s dieselem? SUV se bráním já, manželka by SUV brala hned (prý hlavně na hory :D těžko se jí vysvětluje, že je to motorově/pohonově to samé jak 6 apod. - a ta v benzínu 4x4 hold není ...).
 
Je to dost pravděpodobné. Motory by byly stejné jako EU CX-5. 2.5T i 2.5i už se do toho montuje.
 
1.4M už je dost nad rozpočet ... a CX-9 je rozměrově až až a jak jsem psal, osobně se SUV vyhýbám, na to mám ještě min. jedno auto čas :) ale díky za info ...

Jinak jsem ani nevěděl, že CX-5 jde v benzínu 194k AWD ... hmm, ale stejně bych do AWD asi nešel, jsou to jen kila navíc, která 95% času povezu zbytečně ... na těch pár jízd na hory či při kalamitě za rok to do ČR nepotřebuji ...
 
Potom je vyloučen Superb 2.0 TSI i skladovka Insignia 2.0... :)
To je vše AWD, že? :) Neříkám, že bych kvůli tomu auto nevzal, spíše že pokud mám volbu FWD vs AWD pak mi FWD v 95% času stačí a nevidím pak důvod vozit kila navíc s vyšší spotřebou celý rok a ještě za to připlácet ...
 
Superb je pro mě ale jízdně mrtvola a ještě předražená ... takže mi nezbývá než zkusit Insignii a uvidíme :( ... pořád je tu možnost počkat max. 2 roky a doufat v nový model ... ale víme, jak to pak bývá ... spoustu věcí možná potěší, ale něco může zklamat (jak nyní prostor vzadu a vypínání válců - a to jsou dost podstatné nevýhody, které člověk pocítí často). Buď to bude lepší a budu nadšen, nebo koupím rychle výhodně výprodejovku současného modelu ... taky možnost ... nyní ale asi nákup skutečně odložím, pokud mě Insignia vyloženě nenadchne ... moc možností skutečně není, Toyota v této třídě kombi nyní v podstatě nemá, Camry ještě není a bude jen sedan ... VW Group je cenově dost nepřívětivý (Škoda Superb, VW Passat), Ford Mondeo 1.5 eco nesmysl atd. ... SUV se mi ještě nechce, mám rád nízký posed a ještě nemám ten správný věk :) to přijde ...

Těžko se přesvědčuje do něčeho jiného, když se mi Mazda 6 opravdu líbí designově i jízdně ... kupovat krabici s více vzduchem jen kvůli vzduchu budu asi jen těžko (ač nyní právě řeším nedostatek místa, tedy toho vzduchu :D ) ... ale jak jsem psal, nespěchám ...
 
no vidíš P09 a já mám třeba GL WAGON přes FL a mi se tedy líbí více ta stará maska, ta nová je divná a ten chrom je hnusný (moc masivní) ... mi se i více líbí to sklíčko HUD než bych to měl mít na skle, takže každému se líbí něco jiného .... interiér po FL je hezčí a odvětrané sedadla je asi jediná věc, kterou bych chtěl .... ale když máš problém s místem vzadu, tak buď to nebudeš řešit, páč nesedíš vzadu a sedí tam tvé děti a ty jsou menší a až budou větší tak budou třeba brblat (jako ten můj 16 letý 187cm a ten brblá i když nastupuje jako spolujezdec) nebo budeš řešit místo a M6 si nekoupíš :) nebo si jí koupíš a prostě si po čase na prostor zvykneš :)
 
Ano, vše je individuální a člověk je přizpůsobivý :) jen koupě auta za pomalu 1M by mělo vzbuzovat pocit spokojenosti bez pochybností :) alespoň u mě ... ideál ale samozřejmě neexistuje ...

Jinak o ty děti až tak nepůjde, starší má za chvíli teprve 4 roky, takže to budu řešit asi až s jiným autem ... spíše když pojedu 3+ dospělí, tak to pro ty vzadu nemusí být takový komfort jak by člověk od auta střední třídy očekával (co se prostoru na nohy týče - nedostatek pod sedačkou + na kolena) ... vypínání válců hold nevyřeším, ale není to až tak strašné (alespoň v tom co jsem se svezl) ... spíše to beru jako nesmyslné potenciální kurvítko jinak skvělého motoru ... i když to řešení má (zatím) ... 2l + manuál ... pokud vím, tak vypínání válců je pouze v kombinaci s automatem ... což ale v Evropě znamená vzdání se 2.5l :(
 
Budu tu za kacíře, ale teď mám půjčenou šestku předface (2.0 AT střední výbava) a už se nemůžu dočkat, až jí zpět vrátím a vemu si moji trojku G165. Líné, utlumené, ale přesto hlučné auto, kde je jen nepatrně větší než trojka - jako kam se hrabe na služebního Supa 2.0 TDI DSG. Už jen o místo je vzadu naprosto nesrovnatelné.
 
Máme 2017 IPM Revolution sedan, textilní sedačky, a protože máme jednu z největších/nejdelších autosedaček na trhu (a rozhodně nechci ani pro další dítě něco malého), a mám objednanou novou šestku, opět s textilními sedackami (Revolution), mám empiricky vyzkousene, že místa vzadu je úplně stejně na výšku, délku i sirku.

Do wagonu už se naše autosedačka prakticky nevejde, aniž by spolujezdec neseděl přiražený k pristrojovce. Ty (dle katalogu) 3cm jsou v praxi velký rozdíl. Se sedanem jsme jeli nejednu cestu s dospělými vzadu a stížnosti jsem nezaznamenal, ale nemáme kolem sebe nikoho vysokého 200 cm, a já mám 174, takže ač jezdím na nejnižší poloze a s dost nataženýma nohama, je za mnou dost místa.

Rovněž mi hodně vyhovuje delší kufr, u wagonu je kratsi a vyuzitelnost směrem nahoru dost diskutabilni, jak se rychle svazuje střecha a víko je masivni (třeba naše dětské "boby" se nad plato nebo bez plata nahoru nevejdou). Otvor u kombi u Mazdy taky nic moc.

Jízdne mi vždy přišel sedan znatelně a subjektivně tišší a pohodlnejsi, zadek je lehčí než u kombi, hmotnost o maličko menší, osm centimetrů rozdílu rozvoru je skoro rozdíl třídy aut.

Podle mě hluk dělají hagusy a horsi izolace zadních podběhů přes textilni plato + mozna i jiná ozvěna zvuku ve větším prostoru. Co se týká pohodlí, kdyz to prezenu, wagon mi prijde trochu jako koza skákavá, drobounké nerovnosti jsou prostě cítit jako ve všech krátkých autech vc třeba Cx5... dokonce bych si i tipnul, že budou jinak naladěné/tvrdé zadní pružiny a tlumiče. Ale tohle samotné není takový rozdíl, kvůli kterému bych ho nekoupil a šel do Škody ;).

Po poslednim faceliftu 2018 se mi wagon víc líbí, než sedan, takže jsem nad ním hodně uvažoval, ale prostě se do něj nevejdeme a kufr a jeho použitelnost je zklamání. Dokonce jsem na něj měl nejdřív i objednávku, než jsme to na poslední chvíli po dni po dalším pečlivém přeměření a vyzkoušení změnili zas na sedan.

Jako bonus lze vzít to, že dle WLTP má sedan i lehce nižší spotřebu.
 
Budu tu za kacíře, ale teď mám půjčenou šestku předface (2.0 AT střední výbava) a už se nemůžu dočkat, až jí zpět vrátím a vemu si moji trojku G165. Líné, utlumené, ale přesto hlučné auto, kde je jen nepatrně větší než trojka - jako kam se hrabe na služebního Supa 2.0 TDI DSG. Už jen o místo je vzadu naprosto nesrovnatelné.


To máš ale opravdu hodně vzdálenou kombinaci od té trojky i Superba. Nejdelší převodovka s tím samým motorem s nízkým kroutakem a větší hmotností nepovede k lepší dynamice... Ale g165 trojka byla na dálnici hlučná až nesnesitelně, dílem aero a dílem motor, který byl už v hodně vysokých otackach. Navíc u sestky ve wagonu opravdu vzadu není moc místa a vepředu se sedí blíž ke sklu, takže zvlášť u hlučnější verze před 2017 faceliftem (slabší sklo) ta sestka nemusí být jasný vitez. 2018 je ale opět o něco tišší. Nová trojka 2019 zatim vypada, že s místem vzadu bude ještě horsi.
 
No o hlučnosti M3 G165 na dálnici není pochyb, ale až tak od 140 km/h - taky to není auto na dálnici, akoát mě zarazilo že ta šestka na tom není o moc lépe a se Supem nesnese srovnání. Byl to ale kombík - věřím že sedan bude lepší. Každopádně mě jen zaujalo, jak je ten kombík vlastně malinkatej. U superbu vzadu člověk reálně trpí separační úzskostí :D
 
Back
Top