• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Dilema nad koupí M6 GL IPM

Souhlas. Každopádně já sestku už kvůli ceně povazuju za konkurenta spíš pro Octavii nebo i30, než pro Superb, pak sedí i ta velikost auta.
 
Já tedy nemůžu úplně souhlasit s Ondrej K co se týče hlučnosti, naladění podvozku a hlavně tedy využitelnosti kufru Sedan/Wagon. Máme Wagon a Sedan jsem měl na testovací jízdu. Samozřejmě nevím, na jakých kolech auta zkoušel ale aby mi teda Wagon odskočil někde na nerovnosti, nebo bouchal odzadu se mi teda ani na 19kách ještě nestalo. Auto drží jako přibité a sedan se choval úplně stejně. Hlučnost tam bych souhlasil akorát s těmi hagusy. Od 160 km/h se začíná ozývat aerodynamický hluk právě od střechy a je potřeba zvýšit hlas. Nicméně do téhle rychlosti je klid. u podvozku záleží hodně na pneu - originál letní Bridgestone jsou tiché a ani jsem o nich nevěděl, zimní Pirelli mi prostě hučí - takže je otázka jestli auta měly stejné obutí.

Ke kufru asi hodně záleží, co kdo vozí, já bych si sedan nekoupil právě kvůli jeho kufru, protože jsem zvyklý občas vozit v kufru kolo, různé krabice a podobně. Tady se mi naopak líbí, že má pěkný pravidelný tvar, žádné výstupky/výběžky jako na předchozí Astře.
Místo vzadu samozřejmě odpovídá rozvoru a tady sedan vítězí na plné čáře.

Jinak cenově záleží, v jaké cenové hladině se auto vybírá. Možná základní 6ky se rovnají Octavii, ale Revolution případně Takumi je už o level jinde cenou. Navíc zrovna tedy Octavia by se utlumením od podvozku,kvalitou materiálů (výplně dveří a tvrdý plast v místě kolena) a sedadel měla brát jako odstrašující případ pro delší cestování. Já tehdy vybíral 6ka, Superb, Passat, Insignia, V60.
 
Samozřejmě jsem měl obě auta stejných generaci, na stejných pneu, na stejných silnicích :). Co se týká pohodlí, já neříkám že něco slyšitelně bouchá, ale jak se auto při jizde "chveje", jak velky vliv má nerovnost v oblouku, ap.
 
Octavie ve srovnatelné výbavě s 6 Revolution a podobně výkonném motoru stojí o něco víc, dřív byl rozdíl ještě větší. Insignia, Mondeo, Superb, Talisman.. všechno dražši a ne o málo. A nerikal jsem že je Octavie lepší, ale naopak že pokud je cenově +- stejne s Mazdou 6, najednou Mazda není tak spatna, jako ve srovnání s Passatem nebo Superbem.
 
Ono se ale pak do té ceny promítají ještě i slevy, kde Mazda není moc ochotná. Nevím, ale jak v ČR nicméně v Belgii, kde jsme kupovali my byl třeba v nabídnuté ceně Passat 1.5 TSi DSG na tom lépe než 6ka G163, Insignia 1,5 ještě levnější. Vše konfigurováno adaptivní led, parkovací kamera, panoramatické okno nebo střecha, elektricky nastavitelné sedadla a automat.

Proto určitě i pro P09 doporučuji si nechat pak vypracovat u všech konkrétní nabídky. Třeba zrovna Opel nabízí hodně dobré slevy i v ČR a i koncern není nijak pozadu a Superb nebo Passat se dá pořídit hodně zajímavě.
 
Máme 2017 IPM Revolution sedan, textilní sedačky, a protože máme jednu z největších/nejdelších autosedaček na trhu (a rozhodně nechci ani pro další dítě něco malého), a mám objednanou novou šestku, opět s textilními sedackami (Revolution), mám empiricky vyzkousene, že místa vzadu je úplně stejně na výšku, délku i sirku.

Do wagonu už se naše autosedačka prakticky nevejde, aniž by spolujezdec neseděl přiražený k pristrojovce. Ty (dle katalogu) 3cm jsou v praxi velký rozdíl. Se sedanem jsme jeli nejednu cestu s dospělými vzadu a stížnosti jsem nezaznamenal, ale nemáme kolem sebe nikoho vysokého 200 cm, a já mám 174, takže ač jezdím na nejnižší poloze a s dost nataženýma nohama, je za mnou dost místa.

Rovněž mi hodně vyhovuje delší kufr, u wagonu je kratsi a vyuzitelnost směrem nahoru dost diskutabilni, jak se rychle svazuje střecha a víko je masivni (třeba naše dětské "boby" se nad plato nebo bez plata nahoru nevejdou). Otvor u kombi u Mazdy taky nic moc.

Jízdne mi vždy přišel sedan znatelně a subjektivně tišší a pohodlnejsi, zadek je lehčí než u kombi, hmotnost o maličko menší, osm centimetrů rozdílu rozvoru je skoro rozdíl třídy aut.

Podle mě hluk dělají hagusy a horsi izolace zadních podběhů přes textilni plato + mozna i jiná ozvěna zvuku ve větším prostoru. Co se týká pohodlí, kdyz to prezenu, wagon mi prijde trochu jako koza skákavá, drobounké nerovnosti jsou prostě cítit jako ve všech krátkých autech vc třeba Cx5... dokonce bych si i tipnul, že budou jinak naladěné/tvrdé zadní pružiny a tlumiče. Ale tohle samotné není takový rozdíl, kvůli kterému bych ho nekoupil a šel do Škody ;).

Po poslednim faceliftu 2018 se mi wagon víc líbí, než sedan, takže jsem nad ním hodně uvažoval, ale prostě se do něj nevejdeme a kufr a jeho použitelnost je zklamání. Dokonce jsem na něj měl nejdřív i objednávku, než jsme to na poslední chvíli po dni po dalším pečlivém přeměření a vyzkoušení změnili zas na sedan.

Jako bonus lze vzít to, že dle WLTP má sedan i lehce nižší spotřebu.
Naprostý souhlas co se týče jízdních vlastností. Nemám ani s jednou variantou naježděno mnoho, ale Mazda 6 sedan mi vyloženě kouzlil úsměv na tváři ... wagon je pořád skvělý, ale oproti sedanu slabota ... těch 8 cm na rozvoru dělá strašně moc, slutečně bych to přirovnal rozdílu třídy ... tedy ano, poslední 3. varianta je ukecat doma sedan ... ale to asi neprojde :D

Jinak ale kvůli ceně bych Mazdu 6 určitě nesrovnával s Octavií, i30, Leon, Golf apod. ... to je jinde ... zaslouží si srovnání s Passat, Superb, Mondeo, Insignia ... jen toho místa vzadu je skutečně žalostně málo, především (nebo jen) u wagon ...

---
Jinak díky adminům za oddělení tématu, protože už si to o to skutečně říkalo ... původně jsem neměl v záměru jít tak do hloubky, spíše jsem čekal jiné názory a srovnání co se především toho místa týče ... trochu se to zvrhlo ... takže díky ...
 
Mam kombika po fl revolution vybava bez odvetravania. Pre porovnanie som si sadol za seba, mam 183 cm a pred kolenami mi zostalo okolo 10 cm. Nohy sa dali podstrcit pod sedacku aj ked je najnizsie a sedacka je vykrojena, takze kolena maju miesta aj keby som bol vyssi. Osobne je to podobne ako v predchadzajucej GH.
 
Já si nejsem jistý, zda se sedáky změnily i ty klasické bez odvětrávání/v textilu, nebo se to týká jen kůže/odvětrávaných sedaček ... neměl jste někdo možnost porovnat wagon s textilem a kůží v posledním FL? Není ten problém s místem jen problém nových odvětrávaných sedaček? Nebo jsou sedáky stejné v posldním FL (textil vs kůže)?
 
Ked som vyberal auto mali len sedany a ked konecne dosiel kombik tak bol v nasej vybave, tak porovnat s kozou neviem.
 
Ono se ale pak do té ceny promítají ještě i slevy, kde Mazda není moc ochotná. Nevím, ale jak v ČR nicméně v Belgii, kde jsme kupovali my byl třeba v nabídnuté ceně Passat 1.5 TSi DSG na tom lépe než 6ka G163, Insignia 1,5 ještě levnější. Vše konfigurováno adaptivní led, parkovací kamera, panoramatické okno nebo střecha, elektricky nastavitelné sedadla a automat.

Proto určitě i pro P09 doporučuji si nechat pak vypracovat u všech konkrétní nabídky. Třeba zrovna Opel nabízí hodně dobré slevy i v ČR a i koncern není nijak pozadu a Superb nebo Passat se dá pořídit hodně zajímavě.

Ja jsem teda tentokrat Superb nezkousel, ale diky nejakym rodinnym kontaktum na prodejce Skody v Usti jsem si nechal orientacne udelat nabidku cca pred trema rokama, a sleva byla podobna jako na Mazdu, tzn. vcetne hodnoty prislusenstvi podobne procento z cenikove ceny (chtel jsem napsat, ale zas si rikam, ze nebudu kazit prodejcum byznys). Coz nijak nepomohlo u dvousettisicoveho rozdil v cene. V zahranici, nebo kdyby clovek obesel vic prodejcu, to muze byt lepsi, ale to i u Mazdy, kde kdyz jsem po tom sel a mel cas to resit, srazil jsem cenu jeste o kousek oproti puvodnim nepruchozim nabidkam. Do toho ma Mazda pomerne dobry ceny na predvadecky a obcas i na skladkovku, da se u toho vic smlouvat, pokud se clovek ozve ve spravny moment (salon potrebuje rychle prodat a puvodni zajemce nemuze sehnat penize).

Naprostý souhlas co se týče jízdních vlastností. Nemám ani s jednou variantou naježděno mnoho, ale Mazda 6 sedan mi vyloženě kouzlil úsměv na tváři ... wagon je pořád skvělý, ale oproti sedanu slabota ... těch 8 cm na rozvoru dělá strašně moc, slutečně bych to přirovnal rozdílu třídy ... tedy ano, poslední 3. varianta je ukecat doma sedan ... ale to asi neprojde :D
.

Moji zene taky prijde praktictejsi kombi, ale ja zase docenim i ty jizdni vlastnosti a ticho, coz ona moc ne... a navic ma CX3, s Sestkou jezdim skoro vyhradne ja :). Pred dvema roky jsem nad tim hodne rozmyslel, to jsme jeste meli cerstve narozenou dceru, takze velikost detskeho vybaveni nevstupovala tolik do hry, natoz dalsi dite, ale zase jsem byl zvykly z hatchbacku a kombiku na to velky zadni viko, taky jsem sem tam nekam tahal kolo (ale v trojce stejne se sundanyma kolama), a stejne zvitezil sedan - 99.9 % jizd (kdykoliv, kdy nevezu kola na prezuti) me mensi vstupni otvor kufru neomezuje, a popravde dneska uz si asi nikde nebudu kupovat pracku, abych si ji sam vozil, kdyz kazdy eshop nabizi dovezeni i vyneseni do domu zdarma. A jezdit s autem nalozenym vzadu po strop stejne neni nic, co bych kdy driv s HB nebo svym prvnim kombikem delal - na to se az prilis bojim o bezpecnost a tlumice, maximalne jsem tam u HBcka daval treba lyzarsky helmy chyceny do site, nebo bych tam dal za sitovou prepazku lehky detsky boby, kdyby se vesly. Na prakticnost a pohodli pristupu do kufru je to bez debaty, kombik vitezi na plne care, a pro nekoho vcetne ma ma lehce navrch i designem (u 2018 se mi libi, ze je lakovany cely zadni naraznik a ta velka hmota predniho “pseudochromu” je u kombi pocitove lip vyvazena tim zadkem, nez u sedanu). Taky kdybych chtel casto tahat treba nerozlozeny jizdni kolo, nebo vic kol, nebo nejaky treba stavebni naradi, tak o tom vubec nepremyslim a beru wagon, ale jinak mi ten sedan opravdu maximalne vyhovuje, treba i v tom, ze diky pevnosti oddelovaciho plechu pod sklem tam jde treba latkove tasky s oblecenim na hory skvele “zkomprimovat”. Za prehmat ze strany Mazdy v tomhle ohledu povazuju akorat dolu trcici kabely repro, coz je treba vyresit nejakym molitanem, ale pak se tam da namackat fakt hodne veci a skvele to drzi diky pevnemu “deklu”. A samozrejme to ma i nevyhodu, ze bez sklopeni sedacek se clovek blbe dostane k vecem, co jsou ulozeny hluboko. Ale zase - kdyz to clovek sklada rozumne v poradi, v jakym to bude potrebovat, neni to problem (nedam si tasku s detskyma vecma nebo jidlem na cestu k zadnim operadlum).

Takze ja rozhodne doporucuju zkusit pouzit doma nejaky tyhle tvrdy argumenty a popremyslet jeste jednou o tom sedanu :)

Jeste mozna jedna vytka, ktera se tyka pricniku, a to na sedanu (wagon je ma asi jinak, kdyz jsou na hagusy) - Mazdacke nejsou tvarove prilis aerodynamicke a maji tyce, ktere presahuji sirku kotevnich bodu, takze pomerne dost huci a v nekterych rychlostech i lehce hvizdaji. Do toho asi polstrovani stropu nic moc. Takze pokud clovek nechce jet s meluzinou nad hlavou, je potreba se drzet s rychlopsti tak nejak v limitu nebo lehce pod.
 
Kombík je kratší kvůli tomu, aby dosáhl stejné tuhosti karoserie, jakou má sedan. V několika recenzích také uváděli, že v obratnosti je na tom právě kombík líp než sedan. Považovali to tak trochu za paradox a vysvětlovali si to kratší délkou karoserie. Jinými slovy, co řidič, to jiný názor. Osobně si však myslím, že zásadně měřitelný nebo slyšitelný rozdíl mezi auty není. Sama Mazda uvádí, že ladila obě verze tak, aby byly stejné.

Sedan jsem zvažoval, líbí se mi víc, vyzkoušel jsem si ho těsně před kombíkem - nepozoroval jsem rozdíl v ničem. Jel jsem úplně stejnou trasu. Subjektivní názory typu uskákanější podvozek, hlučnost apod. vůbec nedoporučuji brát v potaz bez osobního vyzkoušení. Jedinými kritérii před volbou wagon nebo sedan jsou pouze kufr, design a místo na zadních sedačkách. Všechno ostatní bude spíše osobním dojmem, ale nic zásadně odlišného se najít nedá. ;) Ne natolik, abych dal jedné z verzí přednost před druhou.
 
Kombík je kratší kvůli tomu, aby dosáhl stejné tuhosti karoserie, jakou má sedan. V několika recenzích také uváděli, že v obratnosti je na tom právě kombík líp než sedan. Považovali to tak trochu za paradox a vysvětlovali si to kratší délkou karoserie. Jinými slovy, co řidič, to jiný názor. Osobně si však myslím, že zásadně měřitelný nebo slyšitelný rozdíl mezi auty není. Sama Mazda uvádí, že ladila obě verze tak, aby byly stejné.

Sedan jsem zvažoval, líbí se mi víc, vyzkoušel jsem si ho těsně před kombíkem - nepozoroval jsem rozdíl v ničem. Jel jsem úplně stejnou trasu. Subjektivní názory typu uskákanější podvozek, hlučnost apod. vůbec nedoporučuji brát v potaz bez osobního vyzkoušení. Jedinými kritérii před volbou wagon nebo sedan jsou pouze kufr, design a místo na zadních sedačkách. Všechno ostatní bude spíše osobním dojmem, ale nic zásadně odlišného se najít nedá. ;) Ne natolik, abych dal jedné z verzí přednost před druhou.

Subjektivne se na tom shoduje plno lidi, vcetne novinaru. Jak hluk, tak jizdni vlastnosti. 8cm je velky rozdil, a naladit ruzne dlouha auta, aby jejich jizdni vlastnosti byly shodne i pres jine rozlozeni hmotnosti, setrvacnost a pevnost karoserie, bych povazoval za opravdu tezke. Jako vzdy ale plati, ze 99 % beznych ridicu ten rozdil nepozna, protoze 99 % beznych ridicu u ojetych Mazd ani nevi o vyssi hlucnosti casovani na plny plyn nad 3500 otacek, nebo vibrujicich zahratych brzdach, protoze s tim autem nezavodi, ale vozi se, coz vam potvrdi skoro kazdy technik i prodejce. Jo a v nejake slovenske recenzi ten rozdil v hluku zmerili pri 120 kmh na 1 dB a pocitove oznacili rovnez za slysitelny, ac je to “jen” neco jako 25% rozdil v akustickem tlaku.

O obratnosti auta jsem mimochodem nemluvil, a ano, rozhodne bude dana kratsim rozvorem. Ja treba na silnici chci u bezneho auta stredni tridy spis ve velke rychlosti stabilitu v oblouku a vetsi “klid”. Samozrejme ve srovnani s M3 s rozvorem skoro tak dlouhym, jako ma 6 Wagon, je Sedan pomalu reagujici, ma mnohem vetsi setrvacnost a tendenci ulitnout pro chyceni vlny v oblouku, a oboji je to zduraznene jeste mekkcim naladenim a hmotnosti.

Ze wagon je “tak nejak tvrdsi” si mimochdem vsimnula i moje zena na miste spolujezdce, a stacilo k tomu cca 20 minut jizdy, aniz bych to ja pred ni nejak komentoval. Jak uz jsem psal vyse, i pres tento rozdil bych si ho klidne koupil a mel jsem ho objednany, netreba z toho delat valku wagon vs sedan ;). Rozdil tam kazdopadne je, pokud ho nekdo nevidi, neciti a neslysi, ok. Kazdy ma svoje duvody proc to, ci ono.

Osobni vyzkouseni a idealne prodlouzeny vikend nebo dele rozhodne doporucuji i ja, pokud vas prodejce zna nebo povazuje za realneho kupce, neni to problem.
 
Ano, Mazda na víkend není roblém, jen do 200km nájezdu..nad chtějí nějaké peníze, ale při koupi to připočtou ke slevě..takže až a jestli ji budu kupovat, půjčím dva víkendy po sobě sedan a wagon a bude dom boj ;)

Zkusím snad ještě tento týden tu Insignii..jednoho prodejce mám hned kousek od baráku, jen v 2l má už jen sedan..
 
netreba z toho delat valku wagon vs sedan ;). .

Tak můj příspěvek rozhodně neměl vyznít. Spíše bych zdůraznil Tvou větu "99 % beznych ridicu ten rozdil nepozna". A to je přesně to, co jsem chtěl říct. Budu se opakovat, ale jediné rozhodování sedan vs wagon bude mezi hledisky kufr, design a místo na zadních sedačkách. Nic jiného nelze spolehlivě změřit nebo vyhodnotit a bude se jednat spíše o dojmy.

Za mě je plusem wagonu jednoznačně kufr, který je pro mě praktičtější, ačkoliv ho plně využiji asi dvakrát ročně, pokud tedy nepočítám převážení letních/zimních kol do pneuservisu a zpět. Designově se mi líbí sedan o něco víc, ačkoliv běžně i v tomhle ohledu preferuji kombíky. Mazda je jedna z mála značek, která zvládla sedan o něco lépe, hlavně zadek auta. No a místo na zadních sedačkách, tam je to podle mě nerozhodně. Nad hlavou je to lepší v kombíku, před koleny je více místa v sedanu.

Když nad tím tak přemýšlím, tak já si koupil wagon vlastně jen ze zvyku. :D Samozřejmě nelituji, i v kombíku se mi Mazda 6 líbí a ten kufr je pro mě bonus.
 
Tak jsem si byl projet Insignii GSi ... měli jen sedan, ale mají ještě v jiné prodejně poslední kombi (krom ještě jedné předváděčky v kombi, opět v jiné prodejně), v černé barvě a ceně necelých 1.1M ...

Doposud jsem nečetl jedinou recenzi a šel jsem hodně naslepo jen s tím, že po představení auta (před 1-2 lety či kdy to bylo) jsem řekl, že je Insignie konečně docela hezké auto, že se docela povedla (zvenku) ...

Nyní k té Insignii ... jízda nebyla nejdelší (tak 20 - 30km, většina na městském okruhu + rychlostní silnice, tak 1/4 v městských klidných uličkách), takže nemohu přesně soudit ... ale pocitově:
1) Skvělý podvozek, klobouk dolů, to jsem od Insignie nečekal ...
2) V motoru je asi nějaký šotek, který ho nenechá jet jak by měl ... nerozumím tomu, ale údajně 2l turbo s 260k by měl za mě jet výrazně jinak ... ta síla tam jakoby není ... možná 200k ok, ale rozhodně jsem neměl z motoru pocit 260k a něčeho výjimečného ... za mě srovnatelné s Mazdou 6 2.5l, z kterého mám i výrazně lepší pocit (ale to je asi i díky převodovce - viz dále).
3) Projev motoru ještě ke všemu hodně kazí převodovka ... nevím, jak může být relativně nový 8-mi stupňový automat (pokud vím, tak je nový, měli snad 6-ti stupňový automat, ale přiznám se že o Opelu moc nevím) tak líný a pomalý ... když člověk šlápne na plyn, tak čeká a čeká ... a reakce přijde snad až za 2s ... nebo mě to přišlo jako věčnost a až jsem se měl chuť dívat, co se děje, že se nic neděje ... nemluvě o tom, že převodovka si nejprve i třeba podřadila a až po 1-2s pochopila, jak moc jsem plynový pedál sešláp a až poté podřadila znovu ... z toho jsem opravdu dobrý pocit neměl a ani sportovní mód tomu moc nepřidal ... velké zklamání ...
4) Prostor vzadu OK, řekl bych že podobný jako v Mazda 6 sedan ... v sedan verzi málo prostoru na hlavu, řekl bych že méně, než v Mazdě sedan (i já se svými 184-185cm jsem při plném opření cítil strop ... ale při pohodlném uvolněném sedu asi dobrý, ač rezerva je ... žádná ...). To by mě netrápilo, Opel by byl na 100% kombi ...
5) Kufr kombi jsem viděl u jiného vystaveného kousku a OK, zdá se praktický, možná maličko větší na výšku než Mazda 6 kombi a tím získává skoro 40l navíc (bylo mi řešeno 560l ... což asi možná odpovídá, ale to bych neřešil, Mazda kombi má kufr pro mě dostatečný a praktický ...) ... fajn je zadní opěradla 40/20/40, ač bych to použil jen v nouzi - nepokádám to ani trochu za bezpečné ... dávat něco do kufru, co mi možná vylomí páku automatu ... hh ... kufr sedanu má podstatnou výhodu v tom, že jde o celé 5-té dveře, tedy otevírání včetně zadního skla a přístup je pak OK i u sedanu, ač výška kufru je pak nic moc ... Mazda se svým malým víkem má v sedanu hodně velkou nevýhodu z hlediska praktičnosti a rodiny ...
6) Interiér ... uff, těžko hodnotit, mě to vyloženě zklamalo ... tvrdé, nehezké ... generaci dozadu možná, ale dnes je to vyloženě slabina ... rádoby lesklé zašupovátka na středovém panelu nejsou ani hezká, ani praktická (umatlaná i u skladovky, která v podstatě nejezdí - najeto 66km). Jinak ale odkládacích prostorů celkem dostatek, prostor pod loketní opěrkou velice pěkný/dostatečný ...
7) Pro mě poměrně vysoko páčky pod volantem (směrovky, stěrače, ...) ... jsem zvyklý je mít hned po ruce při správném držení volantu ... v Isignii jsem měl pocit, že se po nich natahuju nahoru ... to jsem moc nepochopil, není to ergonomické ... ale to bude o zvyku a asi by to člověk brzy přestal řešit ... teď jsem ale jakoby páčky hledal ...
8) Pádla pro řazení ok, točí se s volantem, reakce ujde (ale řekl bych podprůměrná) ... ale že bych chtěl dělat veškerou práci za automat pádly, to moc ne ... to bych raději slušný klasický manuál (nejsem moc příznivce automatu, v podstatě bych ho primárně spíše nechtěl ... asi jako SUV, na to mám ještě min. jedno auto čas ...) ...
9) Sedačky GSi ... ok co se týče dolní části a bederní části ... ale v horní části zad ... no nevím ... bude to hlavně o zvyku, ale u GSi nejde tato část nastavovat a je možná dost zúžená a není moc komfortní ... ale je to GSi, takže za to palec dolů nedávám, to by si člověk velmi rychle zvykl (sedačky jsou o zvyku a je jasné, že při přesednutí z auta, v kterém jsem pravidelně budu cítit rozdíly, které zprvu nemusí být považovány za komfortní) ...
10) GSi má jen černý strop ... jasně, jde o rádoby sportovní verzi (ač motor s převodovkou tomu odpovídá jen na papíře, reálně za mě ne) ... ale osobně to moc nemusím ... auto je pocitově ponuré (hlavně to vynikne asi v sedanu, prostě mi to přišlo hodně temné) ... asi bych raději světlý strop, už kvůli dětem vzadu ... ale opět, to bude o zvyku ...
11) Nějak jsem nepochopil rádoby designový předek, kde kvůli (kvůli?) tomu nejsou přední mlhovky ... no dobře, šedý proužek simulující průduch (který není) místo mlhovek ... nu OK, GSi je hlavně o designu (bohužel, motor je stejný jak jiné neGSi 2l 191kW verze ...).
12) Zapomněl jsem na 4x4 ... to se zdá se funguje skvěle a v zátáčkách krásně pomáhá ... bylo mi řešeno, že jde o podobné řešení jako Ford Focus, tedy dvě spojky přenášející krouťák ... super, haldex je proti tomu bída a pro mě opravdu jen kila navíc ... toto zdá se funguje skvěle, i odpich auta je znát ... tu palec nahoru ...

Takže asi tak ... prostor OK, podvozek se zdá vynikající, to mě opravdu velmi mile překvapilo ... o to více ale mrzí projev motoru a převodovky, z toho má rozporuplné pocity, které mě vedou k tomu, že tudy cesta asi neveda ... ještě to ale nechám projít hlavou ... ale horší projev motoru a převodovky za pár cm na nohy vzadu, které většinou ani nevyužiji (při rodinném užití auta s malými dětmi) ... to je asi nesmysl ...

Min. do pondělí mám kombi rezervované, případně si mohu Insignii půjčit výjimečně i na víkend, dokonce možná i tu GSi, která má najeto nyní kolem 90km a běžně ji nepůjčují ... zkusili by domluvit se šéfem ... ale nevím, nechci si ji půjčovat, pokud ji reálně nebudu zvažovat ... zkusím do zítra rozmyslet a uvidíme ... je pravda, že ten víkend by asi napověděl víc ... ale ten motor a převodovka + cca 200k navíc ... no nevím ...

Teď jsem si uvědomil, že jsem se nemrkl na spotřebu té mé jízdy ... 8-stupňový automat točí opravdu málo i při vyšších rychlostech a očekával bych méně, než papírových 8.7l ... dle papíru ale reálně očekávám tak mezi 9-10l a to je vskutku docela síla, na to jak ten motor "nejede" ... @shr3k , jakou máš cca spotřebu?
 
Vím, že v testech se docela objevovalo, že ten automat motoru docela bere výkon, nicméně tady bych to i více spojoval s tím nájezdem. Úplně nezajeté auto. I Mazda mi přijde, že po pár tisících oživla. Pokud je možnost půjčit na víkend tak bych určitě neváhal, třeba se Ti podaří domluvit i přímé srovnání Insignie a 6ky a hlavně více vyzkoušíš ty sedadla.;)
 
@shr3k ma spotrebu ...
https://www.spritmonitor.de/en/detail/934778.html

Pocitove nedostatecny vykon se komentoval ruzne, ale zminoval to tu prave i @shr3k, ze prakticky je omezeny vykon (nebo kroutak) pri nizsich prevodovych stupnich. Takze tech pocitovych 200 koni tomu odpovida. Ale teda myslel jsem si, ze to GSi ma ladene jinak. Ja jsem pred rokem velmi vazne uvazoval take nad koupi Insignie, ale nakonec jsme se na tom doma neshodli.
 
Vím, že v testech se docela objevovalo, že ten automat motoru docela bere výkon, nicméně tady bych to i více spojoval s tím nájezdem. Úplně nezajeté auto. I Mazda mi přijde, že po pár tisících oživla. Pokud je možnost půjčit na víkend tak bych určitě neváhal, třeba se Ti podaří domluvit i přímé srovnání Insignie a 6ky a hlavně více vyzkoušíš ty sedadla.;)
I předváděcí Mazda byla v podstatě nezajetá a takovýhle pocit jsem z ní tedy neměl ... ale ten pocit bude hlavně převodovkou, pže to čekání a čekání nic moc nepřidá ... pak to zabere, ale určitě ne tak, jak bych čekal ... jel jsem až 170 a že by to při vyšších stupních a rychlostech bylo lepší ... no nevim ... tohle mě opravdu celkem zklamalo, čekal jsem trochu více větru ve vlasech ... :)
 
Kufr kombíku insi je pod roletkou nižší než M6, ale je zase delší. Výkon na 95 oktanů to má cca 220 koní, navíc sis asi nezmáčknul Sport, v normálním režimu je to extra ekochcíplé kvůli papírové spotřebě NEDC. Pádla fungují stejně rychle/či pomalu, jako u M6 a převodovky jsou stejně rychlé/resp. pomalé. Podívej jako člověk od toho nemůže chtít chování ZF8 pro podélnou zástavbu, buď rád, že jsi neseděl v desetikvaltu ZF pro příčnou zástavbu, tam je to tragédie.
 
Díky za reakce pánové ... Sport jsem zkoušel a jak jsem psal, bylo to lepší, ale že by to vyloženě bylo tak jak bych čekal a mělo být, to bych neřekl ... 260k bych tomu motoru něřekl určitě ... prodejce do toho asi 100 oktan neleje, to je pravda, ale i tak ... čekal jsem víc ... ta převodovka mi přijde "výrazně" horší než u Mazdy, ale najeté v tom mám viz výše ... hlavně v klasickém režimu za mě Mazda určitě funguje lépe a ten režim předpokládám pojede z 90% ... i na sport je převodovka Mazdy jakoby chytřejší, ač by to mělo být naopak ... jízda s pádly OK, ale to je u automatu na zablbnutí sem tam, takže to mě netrápí a neřeším, jen jsem chvilku zkusil ... a při manuálním režimu zdá se nahoru fakt nepřeřadí (ač to nemá smysl omc točit - klasický turbo motor, nad 5k otáček už to nemá moc významu), jen dolů ano ...

Jinak musím znovu vyzdvihnout podvozek a 4x4 ... to funguje zdá se opravdu skvěle ... ale právě proto by si Insignie zasloužila mnohem lepší motor a převodovku, takhle to ten pocit, alespoň pro mě, kazí ... nemluvě tedy o té spotřebě, reálně asi kolem 10l ... to není zrovna odpovídající tomu co ten motor předvádí ... Mazdě by člověk musel asi hodně šlapat na krk, aby jezdil za 10l (hold i turbo a 4x4 dělá své, ale i na to je ta spotřeba dost) ...
 
Back
Top