• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Dilema nad koupí M6 GL IPM

Přesto trvám, že po 100000 km v GJ a po 15000 km v insi není, co se týče rychlosti nebo "ynteligence", v převodovkách rozdíl. Obě jsou přiměřeně normální.
 
OK, díky (ač právě zde jsem čekal u Opelu posun, nová 8-mi stupňová převodovka vs už dost stará Mazdy se 6 stupni ...).
 
spíše bych ho přirovnal k Mazdy 2.5l
:D Podívej zapomeň, jakoukoliv šestku krom 6 MPS s tím prostě deklasuješ kdekoliv, na dálnici, při předjíždění na okresce. Jediné, kde se to blbě skládá, je do zatáčky, 15 cm je znát, musíš přepnout podvozek na Sport, jinak je to moc komfortní (mluvím o Country Toureru na 235/50/18 balónech a o 2 cm výše než normál). GSi je na tom samozřejmě jinak, tam jsou znát 20" 245/40/20 i nižší podvozek.
Zapomeň na to, že bys mohl takto:
vyvádět s šestkou... :)
 
Ono záleží, jak budeš auto používat Ty. Já třeba jezdím běžně hlavně velké město/dálnice a s Mazdou se pohybuji okolo 9 litrů. Když po dálnici jedu někam dál, tak není problém průměr dostat k 8, naopak teď mi tam třeba za posledních 150 km svítí 10,5 protože to bylo hlavně to město. Jsem ale řidič, který si užívá zvuk toho motoru a chuť do otáček.;) Jsou tady i uživatelé, kteří se dostávají pod 7.

U té Insignie bych ale, jak napsal už @Ter Leeloo II zůstal raději u těch 10. Pořád je to 260k v automatu se 4x4.

Obecně pokud se smíříš s tím menším místem vzadu, nebo doma protlačíš sedan, tak Mazda nemá žádnou velkou chybu. Za mne snad jedině infotainment - tady ale záleží na co jsi zvyklý teď. Jinak ale skvělé auto, které zároveň nepotkáváš na každém rohu a pokud je ta cena za Insi, kterou jsi psal, konečná tak i docela ušetříš. ;)
 
:D Podívej zapomeň, jakoukoliv šestku krom 6 MPS s tím prostě deklasuješ kdekoliv, na dálnici, při předjíždění na okresce. Jediné, kde se to blbě skládá, je do zatáčky, 15 cm je znát, musíš přepnout podvozek na Sport, jinak je to moc komfortní (mluvím o Country Toureru na 235/50/18 balónech a o 2 cm výše než normál). GSi je na tom samozřejmě jinak, tam jsou znát 20" 245/40/20 i nižší podvozek.
Zapomeň na to, že bys mohl takto:
vyvádět s šestkou... :)
Ano, oproti 6 bude rychlejší, ač i 0-100 hovoří, že se těm 260 koníkům moc šlapat nechce ... jen prostě pocitově to není co bych čekal ... možná je to i tím, že Insignie se zdá celkem slušně odhlučněná a motor není doprovázen nějakým hezkým příjemným sportovnějším projevem ... ale ani pocit nějakého zatlačení do sedaček jsem neměl ... ale moje jízda byla moc krátká na nějaké velké závěry, jsou to jen první rychlé postřehy, takže díky ti za dlouhodobější zkušenosti ;)

Co se zatáček týče - naopak jsem měl pocit, že Opel má zatáčky poměrně rád, alespoň v tom GSi + 20" kola ... jak jsem psal, podvozek a 4x4 dělá své, v tomto opravdu palec nahoru ...

Pak také na blbnutí auto nekupuju, na to bych bral ostrý hatchback :) každopádně je jasné, že s 4x4 Insignií, kde 4x4 zdá se funguje výborně, si člověk užije víc než s FWD Mazdou ...

Jinak spotřeba pro mě není nějaká zásadní priorita, ale když už, tak za ní něco chci ... a ten pocit jsem u té Insignie úplně neměl ... ale byla to opravdu krátká seznamovací jízda na nějaké závěry ... možná ten víkend nebude nic proti ničemu, max. si potvrdím, že tudy cesta není, nebo najdu zalíbení ...

Cena je jaká je (1.04M), nyní po slevě z 1.4M+ ... zatím nejsem ve fázi, že bych se doptával ještě na její snížení ... ale určitě by na to došlo, protože i prodejce cítil, že se mi Mazda 6 líbí (byl jsem upřímný) a že u Opelu spatřuji výhodu asi jen v tom prostoru/praktičnosti ... takže za 200k (možná i víc) navíc bych musel mít asi jiné pocity ... takže určitě cítí, že pokud dojde na licitaci o ceně, tak má pozice není, že to vezmu za cokoliv a jen to zkouším ...
 
Jeste k Insignii a bodum 1 a 11... ve dvou nemeckych srovnavacich testech zvitezila (myslim ze kombikova dieselova) Insignie nad Mazdou 6 Wagon i v kriteriu jizdnich vlastnosti, a myslim ze svorne citovali vetsi nervozitu Mazdy v primce, horsi brzdy i trakci. Co se tyka prednich mlhovek, Mazda 6 uz je od posledniho faceliftu taky nema. Ja je teda vzdy pouzival sporadicky jen v nejtezsi mlze, a mlhovkove silenstvi v Cechach jsem nikdy nechapal - pokud je mi znamo, ucel je pouze takovy, aby auto bylo lip videt, a u silnice (niz) byva mlha pruhledna, a stare svetlomety byvaly proti dnesnim jako bludicky... pak to mozna melo smysl. Pri dnesni nizkosti aut a vykonu svetlometu mi neprijdou nijak zasadni, proto ty predni nechavam i vetsinou zhasnuty.
 
jde o kombiky a diesely; tam ma temer vzdy i Mazda navrch diky tomu, ze jejich Sky-D byva pruznejsi a vykonnejsi, nez podobna konkurence):
... jo a pro jistotu nasadili 175k 2.2 biturbo proti 150k a 170k 2.0 single turbo, přičemž jak Mondeo, tak Insignia měly v okamžiku testování v létě 2018 k dispozici 210k 2.0 biturbo motory. A Mondeo dokonce 180k single turbo (aktuálně 190k). :D To jsou testy jak noha.
 
Hadam ze kvuli cene... a nerikam ze to jsou skvely testy, sam dam spis na vlastni zkusenost. Ze Mazda treba pri 180 kmh vic plave a chce vic korekci volantem je rozhodne ale ve srovnani treba s petiletym Mondeem, ktere dobre znam, pravda. Ale spis nez spatnymu naladeni podvozku to pricitam citlivosti a tuhosti rizeni a hmotnosti auta. A klidne bych veril tomu, ze novy Passat, Insignie nebo Mondeo budou v tomhle lepsi; nicmene prvni a treti jmenovany ve me neprobouzi za volantem zadny emoce, coz se taky pocita.
 
ad mlhovky) Souhlas (i s tím českým šílenstvím - hlavně u zadních mlhovek, že :D)

ad testy) Některé nastavení testů se snaží srovnávat podobné konfigurace, jiné třeba podobnou cenu ... většinou jsou ale rádi, že mají auta stejné kategorie atd. - vše půjčit zaráz v požadované konfiguraci atd. není vždy asi úplně jednoduché ...

ad rychlosti nad 180) To je mi upřímně úplně jedno, protože tak pojedu párkrát za život v Německu a ještě jen chvilku (a i tam nám to brzy zatrhnou) ... co se chování auta týče mě zajímá především do 160km/h, tedy pro mě reálná běžně používaná rychlost (i v Německu pojedete nad chvíli, ale 160 klidně všude kde to jde) ...

ad brzdy) Tam je Insignie opravdu jistá, aspoň z té krátké jízdy jsem měl z brzd dobrý pocit ... dobře dávkovatelné a opravdu výborně fungující ... Mazda a její kotouče je celkem profláknutá (ač při mých jízdách se zdá vše OK, brzdy fungují dobře ... ale nová auta a pár desítek km) ... nejsem žádný jezdec brzda plyn, takže věřím, že snad ani Mazda by mě příliš nevytrestala ... ale první výměna u Mazdy by asi byla určitě v něco kvalitnějšího, než dává Mazda jako originál ... v současném autě mám původní brzdy (kotouče i destičky) cca 110k km a vše zatím drží, nic nepíská a auto stále brzdí spolehlivě ... jen už mi přijde, že už jsou dost orezlé, takže to bude asi rychlejší důvod výměny než cokoliv jiného ...
 
Hledám svoje budoucí přibližovadlo a Mazda 6 sedan je můj horký kandidát. Zvenku je to parádní kočár, ani bych mu nehádal 6 let. Uvnitř vypadá poslední FL taky skvěle. Sice trochu měně prostorné než moje současné Mondeo IV, ale zase o to více útulnější. Co mi ale nejvíc vadilo, bylo pro mě málo místa nad hlavou (Takumi). Sedačka úplně dole. Je to takový zvláštní pocit když sedím těsně u stropu. Ještě jsem si sedl do Wagonu v nějaké nižší výbavě takže bez střešního vykýře, ale nijak zvlášt mi to lepší nepřipadalo.
 
Neměřím 190cm. Když ale přesednu z auta kde mám hlavu 18cm od stropu do šestky s 8cm prostoru nad hlavou je to pro mně velký rozdíl.

Zajímavá by taky mohla být Insignia grand sport s 1.6turbo motorem. parametry dost slušné 147kw, 280nm od 1650 do 4500 ot., zrychlení 0-100 za 7.7sekund. Hmotnost vozu 1428kg a dá se koupit dokonce i s manuálem. Docela bych se i svezl, kdyby bylo nějaké předváděcí v salonu ale nikde nic. Jo a cenovka taky není zastrašující. A s recenzemi je to taky bída. Zatím.
 
Úsměvné tohle téma co nikam nevede pro nás ostatní co hledáme inspiraci. Tazatel tu na tři stránky řeší, které auto koupit pro rodinu a pak se odmlci a ani se nedozvíme které to vlastně tehdy vyhrálo a jaká je spokojenost po letech 🤣
 
Ty jo, tak na toto téma jsem úplně zapomněl :D Myslím ale, že i dle avataru (a podpisu) je vidět, jak to dopadlo. No a nějaké zkušenosti jsem sepisoval ve vlastním vlákně - ač i to už jsem dlouho neaktualizoval. Jak bude více času, zkusím to napravit ;)
Každopádně je asi jasné, že jsem to ještě trochu odložil (a proto i na toto téma skoro zapomněl), ale nakonec to v roce 2021 vyhrála Mazda 6 Wagon, tedy auto, ke kterému mě to prostě táhlo. A po 2 letech musím říci, že rozhodně nelituji a jsem spokojený.

PS: Je zajímavé si po té době přečíst s nějakým odstupem i vlastní úvahy nad výběrem vozidla ;)
 
Poslední úprava:
Back
Top