• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Dobíjení / výměna baterie

_Petr_

člen KLANu
59
Ahoj, uměl by tu prosím někdo poradit jak správně dobíjet v případě potřeby baterii a to jak zapojenou v autě tak odpojenou? Jestli to dobře chápu, tak po dobití je potřeba toto sdělit i autu. Dá se to udělat v domácích podmínkách přes OBD adaptér a ForScan (nebo jinak?) a pokud ano, jaký je postup?
Díky moc.
 
Měrěním jsem si ověřil, že při odemčeném autě je trvalý odběr z 12V baterie více jak 5A, což není zrovna málo. Proto např. při vysávání, nebo různých údržbových prací otevřu kufr pro případ, že do něho polezu. Pak odpojím mínus pól baterie a připojím k ní nabíječku. Když jsem hotov, tak zase baterku připojím zpět a jediné co se stane, že pár kilometrů nefunguje vypínání válců. Kéž by to bylo trvalé.😩
Btw, kufr musím zavřít rukou a pak už funguje elektricky jak má.
 
Novější Mazdy ( 2022-2023) to už mají vyřešené ne? Manželka obden sedí v odemčeném autě 2 hodiny, čte si nebo kouká na mobil a baterie je v poho. Auto nijak nedobíjím, jen občas přes zimu, když jsou velké mrazy, tak napojím na ctek nabíječku.
 
Mám vůz pár měsíců, ale při prodeji mě upozorňoval prodejce, abych ho nenechával dlouho odemčené kvůli tomu, že v tom režimu neusíná elektronika.
Proto jsem si pořídil DC klešťový Ametr a měřil jsem s výsledkem, který jsem popsal. Možná jsem měřil krátkou dobu. Zkusím čas měření prodloužit.
 
Zkusím to taky změřit a dám sem výsledek.

Ohledně dobíjení, já napoprvé dopadl tak, že nefungovat start/stop. Motor se nikdy nedostal do stavu "připraveno" Víc než nefunkční start/stop jsem pak řešil co to ještě může způsobovat a v servise udělali inicializaci baterky a pak vše zase šlo. Doporučili mi baterku nedobíjet, prý to pak zblbne auto, které si o stavu baterky něco myslí a skutečnost je jiná. To samé se údajně musí po výměně baterky. Zajímalo by mě jak to je a jak případnou výměnu udělat. Ještě, když jsem tu narazil na info, že někomu měnili baterku za víc než 11 tis.
 
Tak jsem si zkusil změřit odběry a těch 5A je v podstatě pravda.

Klidový odběr auta cca 12 mA (občas se to dostalo na 17 mA)

Po odemknutí a otevření dveří 5-6A při zapnutém zapalování, aby hrálo rádio, 5 až 8A

Odemknuté auto s vypnutým zapalováním po 13ti minutách 75mA, ale nesledoval jsem, kdy odběr klesnul. Za dalších půl hodiny to bylo stejné, jako zamčené auto. Opět jsem nesledoval, kdy přesně odběr klesnul.
 
Více o vybíjení například zde:
 
Děkuju za odkazy. Sice jsem je už našel, ale ten druhý jsem se snažil neúspěšně najít znovu.

Už mi chybí jen ten postup, jak autu vysvětlit, že má novou baterku.
 
Děkuju za odkazy. Sice jsem je už našel, ale ten druhý jsem se snažil neúspěšně najít znovu.

Už mi chybí jen ten postup, jak autu vysvětlit, že má novou baterku.
Autům s Mazda M Hybrid se to nijak nevysvětluje, BATT_SOC se po 6-48 hodinách sám nastaví.
 
Autům s Mazda M Hybrid se to nijak nevysvětluje, BATT_SOC se po 6-48 hodinách sám nastaví.
To je nejlepší varianta, děkuju za info. Snad tedy byla jen náhoda to, že auto potřebovalo zásah servisu po odpojení baterie, nabití a novém připojení.
 
S dovolenim bych se vratil k uvodnimu dotazu:
uměl by tu prosím někdo poradit jak správně dobíjet v případě potřeby baterii a to jak zapojenou v autě tak odpojenou?
Jsem cerstvym majitelem zanovni CX-30 a auto melo v bazaru trosku vybitou baterii. S autem jsem uz ujel 500km a baterie se pri te ceste znatelne dobila (starter toci normalne). Sice aktualne hlasi 12.63V, ale nemyslim si ze za tech 500km se uz dobila na 100%, takze ji chci dostat pred zimou na maximalni kapacitu.

Pod kapotou je evidentne original (viz pripojena fotka), ktery se uz nekdo evidentne snazil rozdelavat (ty zatky).

Mel bych k tomu dva dotazy:
1) bude nekdo vedet jestli je treba tento typ akumulatoru dobijet s odspuntovanymi zatkami ?
2) odpojovat od vozidla pri nabijeni ?

ad 1) me puvodni auto melo podobnou baterii a v servisu mi rekli, ze to je bezudrzbova baterie a dobji se bez rozsroubovani cehokoliv, ale tady si nejsem jist, vzhledem k tomu, ze se uz nekdo o to rozdelani zatek pokousel.


435b2e02-077f-478b-a3e7-a45ee78e4697.png
 
Poslední úprava:
Zdravim páni, kedze sa v tomto nevyznam, mal by som otazku ohladom kupi nabijacky pre bateriu - vid obrazok -
Pre info, vlastnim Mazdu CX-30 AWD MH (r.v.2019)

batery mazda.jpg

Chcem sa teda spytať či je tato nabijacka vhodna: (aspon podla parametrov by mala staciť na moju 65Ah)

CTEK MXS 5.0​


Dakujem za vsetky odpovede prip.ine tipy na nabijacku.
Štefan
 
Dakujem za bleskovu odpoved, o cenu mi ani tak nejde, skor o kvalitu. Cital som aj o je Boschke ale viacmenej negativnych recenzii. Preto som od toho upustil a pozeral sa po niecom kvalitnejsom...hlavne čo sa tyka uplne vybitej baterie (oživenie).
 
Jo, pokud jde o vybitou baterii nebo funkci recond, tak určitě tu Ctek. Já ji mám také, ale tlačítko Mode již je nefunkční, takže ji používám již jen na motorku. Tu Bosch jsem kupoval jen na občasné dobíjení aku přes zimu, když jsou venku velky mráz a nejezdím moc dálky.
 
A ten originál baterie od Mazdy je jaký typ ?
EFB, AGM ? Moje nabíječka umí všechny typy a nechci ji zničit nevhodným druhem nabíjení...
 
ak je to otazka na mna tak netusim
von som bateriu zatial nevyberal....na baterii su len tieto štítky...
1698586750809.png
batery mazda2.jpg
 
Back
Top