• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Dobíjení / výměna baterie

Já nyní použil poprvé Recond na tuhle OEM baterii a musím říct, že ji to vůbec nevadilo ba naopak - drží v klidovém stavu krásných 12,85 po nabití. Dřív klesalo samovolně až k 12,7. Jinak CTEK MSX 5.0 mám už nějaký ten rok a tlačítko MODE mi stále funguje. Přepínám skoro pokaždé režimy. Dělali údajne nějakou aktualizaci ve výrobě...
 
S dovolenim bych se vratil k uvodnimu dotazu:

Jsem cerstvym majitelem zanovni CX-30 a auto melo v bazaru trosku vybitou baterii. S autem jsem uz ujel 500km a baterie se pri te ceste znatelne dobila (starter toci normalne). Sice aktualne hlasi 12.63V, ale nemyslim si ze za tech 500km se uz dobila na 100%, takze ji chci dostat pred zimou na maximalni kapacitu.

Pod kapotou je evidentne original (viz pripojena fotka), ktery se uz nekdo evidentne snazil rozdelavat (ty zatky).

Mel bych k tomu dva dotazy:
1) bude nekdo vedet jestli je treba tento typ akumulatoru dobijet s odspuntovanymi zatkami ?
2) odpojovat od vozidla pri nabijeni ?

ad 1) me puvodni auto melo podobnou baterii a v servisu mi rekli, ze to je bezudrzbova baterie a dobji se bez rozsroubovani cehokoliv, ale tady si nejsem jist, vzhledem k tomu, ze se uz nekdo o to rozdelani zatek pokousel.


Zobrazit přílohu 48500

Když má baterka přístupné špunty, tak bych je povolil, když přístupné nejsou, tak snad výrobce zajistil, že se nemusí nic odšroubovat.

A jestli připojenou nebo odpojenou? Odpojení je bezpečnější, porucha nabíječky nebo nekvalitní nabíječka, autu nic neudělá. Jinak záleží na nabíječce, jaké napětí umí na výstupu, aby nebylo vyšší než co snese auto. Alespoň tak to vidím z pohledu nabíječky a baterky. Jak to vidí elektronika různých aut nevím, CX-30 je to zřejmě jedno, i když v servisu mi říkali něco jiného. Případ, kdy mi po nabítí nefungoval start-stop bych přisuzoval spíš problémové baterce.
 
Tak jsem vcera byl na servisni prohlidce a zjistili mi 80% stav baterie (auto stalo nejakou dobu v bazaru a kdyz jsme ho poprve v bazaru startovali, tak ta baterka byla tak tak, ze to naskocilo), coz jsem tedy vedel, nebyla to vsak prekazka auto vzit (baterka je spotrebak).
Slova (odpovedi) prejimajiciho technika v mazda servisu na me dotazy:
- baterii z auta neni treba vybirat pri nabijeni
- spunty nesroubovat, nechat zasroubovane
- je velmi pravdepodobna sulfatace baterie, kvuli jeji konstrukci (uzka a vysoka -> clanky jsou blizko sebe) a stylu pouzivani (stop-start), je treba ji spravne nabit s desulfatacnim rezimem
- pri nabijeni odpojit od auta, staci jeden pol, napr zaporny, elektronika auta je velmi citliva na jakekoliv prepeti
 
Tak jsem vcera byl na servisni prohlidce a zjistili mi 80% stav baterie (auto stalo nejakou dobu v bazaru a kdyz jsme ho poprve v bazaru startovali, tak ta baterka byla tak tak, ze to naskocilo), coz jsem tedy vedel, nebyla to vsak prekazka auto vzit (baterka je spotrebak).
Slova (odpovedi) prejimajiciho technika v mazda servisu na me dotazy:
- baterii z auta neni treba vybirat pri nabijeni
- spunty nesroubovat, nechat zasroubovane
- je velmi pravdepodobna sulfatace baterie, kvuli jeji konstrukci (uzka a vysoka -> clanky jsou blizko sebe) a stylu pouzivani (stop-start), je treba ji spravne nabit s desulfatacnim rezimem
- pri nabijeni odpojit od auta, staci jeden pol, napr zaporny, elektronika auta je velmi citliva na jakekoliv prepeti
Nechme promluvit konstruktéry:

DOBÍJENÍ BATERIE [(E)]
SM2484169
id0117008007u6
Varování
- Nepřibližujte k baterii žádné plameny a servis provádějte v dobře větraném prostoru. V opačném případě by se mohl odpařený plyn z akumulátoru vznítit.
- Při dobíjení odstraňte víčka plnicích otvorů baterie, aby nedošlo k její deformaci nebo poškození.
- Dobíjení akumulátoru neprovádějte s akumulátorem ve vozidle, protože je to nebezpečné.
- Při připojování k nabíječce se ujistěte, že jsou kabely akumulátoru správně připojeny.

Způsob stanovení postupu nabíjení
1. Zkontrolujte štítek na těle baterie a proveďte kontrolu podle následující tabulky.
BateriePostup nabíjení
Baterie i-stop exclusiveNabíjení baterie typu A (viz Nabíjení baterie typu A.)
Jiná než i-stop exkluzivní baterieNabíjení baterie typu B (Viz Nabíjení baterie typu B.)

Nabíjení baterie typu A
Upozornění

- Neprovádějte rychlé dobíjení. V případě rychlého dobíjení by mohlo dojít k poruše ovládání i-stop.
- Po dobití nechte baterii co nejdéle v nezměněném stavu (doporučuje se 6 hodin nebo déle), aby se polarizace v baterii rozptýlila.

1. Vyjměte baterii. (Viz VYJMUTÍ/INSTALACE BATERIE [SKYACTIV-G (BEZ DEAKTIVACE VÁLCŮ (E))].) (Viz VYJMUTÍ/INSTALACE BATERIE [SKYACTIV-G (S DEAKTIVACÍ VÁLCŮ (E))].) (Viz VYJMUTÍ/INSTALACE BATERIE [SKYACTIV-X 2.0].) (Viz VYJMUTÍ/INSTALACE BATERIE [SKYACTIV-D 1.8]).
2. Sejměte víčka plnicích otvorů baterie.
3. Abyste zabránili ztrátě kapaliny z akumulátoru během dobíjení, zkontrolujte hladinu kapaliny v akumulátoru.
Hladina kapaliny akumulátoru je v polovině mezi horní a dolní úrovní nebo nižší.
- Doplňte destilovanou vodu do horní hladiny.
Hladina kapaliny akumulátoru je v polovině mezi HORNÍ a DOLNÍ úrovní nebo více.
- Přejděte k dalšímu kroku.
4. Připojte k baterii nabíječku a nastavte nabíjecí proud následujícím způsobem.

K dispozici je dobíjecí zařízení s konstantním proudem
1. Nabíjejte konstantním proudem podle tabulky 1. Doba nabíjení je uvedena v tabulce 2.

Není k dispozici dobíjecí zařízení s konstantním proudem
1. Pomocí nabíječky akumulátorů s konstantním napětím nastavte napětí tak, aby dobíjecí proud odpovídal údajům v tabulce 1. *1
2. Nabíjejte baterii po dobu 60 minut pomocí proudu podle kroku (1).
3. Znovu nastavte napětí tak, aby dobíjecí proud odpovídal hodnotám uvedeným v grafu 1. *1
4. Nabíjejte baterii tak, aby celková doba kroku (2) odpovídala době uvedené v grafu 2.

*1: Proud ověřte po uplynutí 30 s od zahájení měření, protože proud není po nastavení napětí stabilizovaný.

Postup nabíjení baterie (tabulka 1)
BaterieNabíjecí proud
Q-85​
10-15 A
(10,4 A pokud je možné digitální nastavení)​
S-95​
11-16 A
(11,6 A pokud je možné digitální nastavení)​
LN-3​
11-16 A
(11,6 A pokud je možné digitální nastavení)​

Doba dobíjení baterie (tabulka 2)

Článek s nejnižší hustotou elektrolytu​
Doba nabíjení (min)​
1,24 nebo více​
180​
1,23​
200​
1,22​
220​
1,21​
240​
1,20​
270​
1,19​
290​
1,18​
330​
1,17​
360​

5. Změřte hmotnost elektrolytu ve všech článcích.
Článek s nejnižší hustotou elektrolytu je menší než 1,25.

- Vyměňte baterii, protože se nepodařilo obnovit její nabití. (Viz VYJMUTÍ/INSTALACE BATERIE [SKYACTIV-G (BEZ DEAKTIVACE VÁLCŮ (E))]) (Viz VYJMUTÍ/INSTALACE BATERIE [SKYACTIV-G (S DEAKTIVACÍ VÁLCŮ (E))]) (Viz VYJMUTÍ/INSTALACE BATERIE [SKYACTIV-X 2.0]) (Viz VYJMUTÍ/INSTALACE BATERIE [SKYACTIV-D 1.8]).
Článek s nejnižší hustotou elektrolytu je 1,25 nebo vyšší.
- Nabití baterie bylo obnoveno, proto nainstalujte nabitou baterii do vozidla. (Viz VYJMUTÍ/INSTALACE BATERIE [SKYACTIV-G (BEZ DEAKTIVACE VÁLCŮ(E))]) (Viz VYJMUTÍ/INSTALACE BATERIE [SKYACTIV-G (S DEAKTIVACÍ VÁLCŮ (E))]) (Viz VYJMUTÍ/INSTALACE BATERIE [SKYACTIV-X 2.0]) (Viz VYJMUTÍ/INSTALACE BATERIE [SKYACTIV-D 1.8]).
 
Tak jsem vcera byl na servisni prohlidce a zjistili mi 80% stav baterie (auto stalo nejakou dobu v bazaru a kdyz jsme ho poprve v bazaru startovali, tak ta baterka byla tak tak, ze to naskocilo), coz jsem tedy vedel, nebyla to vsak prekazka auto vzit (baterka je spotrebak).
Slova (odpovedi) prejimajiciho technika v mazda servisu na me dotazy:
- baterii z auta neni treba vybirat pri nabijeni
- spunty nesroubovat, nechat zasroubovane
- je velmi pravdepodobna sulfatace baterie, kvuli jeji konstrukci (uzka a vysoka -> clanky jsou blizko sebe) a stylu pouzivani (stop-start), je treba ji spravne nabit s desulfatacnim rezimem
- pri nabijeni odpojit od auta, staci jeden pol, napr zaporny, elektronika auta je velmi citliva na jakekoliv prepeti
Ten servisák má naprostú pravdu až na poslednú vetu. Možno je to zicher ale žiadne predpätie tam nehrozí za podmienky že sa nabíja inteligentnou nabíjačkou typu Ctek a iných automatických - udržiavacích ktoré simulujú nabíjací režim pri jazde a to nabíjanie a vybíjanie.

shr3k:​


Tieto inštrukcie sú už staršieho dáta dnes už ale neplatia.
 
Poslední úprava:
Dobry rozdil. Tipuji, ze jeho rady bud pochazi z bezne provozovane praxe a jak vidno podle navodu od vyrobce se zrejme ani znackovy servis neridi a nebo poradil to jednodussi co jsem schopen udelat sam doma, toto jsou tedy uz jen dohady.
Jedine co mi chybi je ten merak hustoty elektrolytu.

Ten servisák má naprostú pravdu až na poslednú vetu. Možno je to zicher ale žiadne predpiatie tam nehrozí za podmienky že sa nabíja inteligentnou nabíjačkou typu Ctek a iných automatických- udržiavacích.
Nabijecku mam tuhle: https://www.proteco-naradi.cz/auto-...bijecka-autobaterii-6-12v-elektronicka_p73763
Nevim vsak jakych dosahuje kvalit ta moje nabijecka (proteco) oproti zminovane nabijecce Ctek.

Posledni auto jsem s ni nabijel a plna spokojenost, vzdy baterka krasne do plna, a to byla jeste original 6 let stara.
 
Zdravim, mazdu 3 mam 2.5 roku, pri prvni garančce mi rekli dobijte si baterii, hodil jsem ji na nabijecku pres noc a neresil. Za nejaky cas jsem byl u Shr3ka na uprave na 150k (max spokojenost) a rikal dobijte si baterii. To jsem udelal a zmeril, po nabiti 12.5V, dal jsem nabit znova a opet 12,5V. V zarina garancce nic nerikali, jelikoz se blizi zima, zkusil jsem koupit jinou nabijecku (parkside). Pred nabitim 12.1 po dobiti 13.4... nicmene do rana opet 12,1V. Auto startuje normalne. Muj dotaz: s reklamaci asi neuspeju :) ma cenu to resit nebo nechat dozit a koupit novou. Pripadne jiny tip. Diky. U Civica mi vydrzela origo baterka 8.5roku a menil jsem ji preventivne...
 
Záleží na tom aké jazdy prevládajú. Keď sa pohybuješ v meste na krátke vzdialenosti zo spotrebičmi ako vyhrievané sadadlo a ohrev zadného skla plus zrkadiel možno aj klíma na odmlženie tak by som asi častejšie dobíjal ale na dlhé jazdy by som nerobil žiadnu paniku a nechal pôvodnú batériu dožiť. Priprav si parametry a obchod kde to kúpiš. Ja som na tom podobne r. 2014 a pôvodná batéria. Robím ale dlhšie trasy min 200 km a teraz víkend 700 km, minulý 800 km, Pokial napätie nebude klesať pod 11,5 tak to vždy naštartuje. Z reklamáciou neuspeješ.

Dobry rozdil. Tipuji, ze jeho rady bud pochazi z bezne provozovane praxe a jak vidno podle navodu od vyrobce se zrejme ani znackovy servis neridi a nebo poradil to jednodussi co jsem schopen udelat sam doma, toto jsou tedy uz jen dohady.
Jedine co mi chybi je ten merak hustoty elektrolytu.
Merák hustoty elektrolitu sa používal v 80 - tých rokoch. Dnes sú jednak iné meráky ako aj nabíjačky ktoré ti odmerajú napätie ako aj vyhodnotia stav batérie a potom batérie typu AGM sú uzatvorené takźe si už nikde merách nepichneš :)
 
s reklamaci asi neuspeju :) ma cenu to resit nebo nechat dozit a koupit novou
Jestli se baterka rychle vybíjí a auto je v záruce, tak bych reklamoval. Servis by měl změřit jednotlivé články. Že moderní měřák řekne 80% neznamená, že není vadný některý článek a tím celá baterie.

Vodítkem také může být napětí akumulátoru po jízdě a také to, jak dlouho nabíječka dobíjí ze stavu, kdy má baterka kolem 12V. Jestli má třeba za hodinu hotovo, tak je baterka skoro jistě vadná.
 
Po 2,5 roku a X tis km batériu reklamovať bude velká odvaha a z praxe myslím aj nonsens. Tak isto sa až neskutučne zle reklamujú po takej dobe podvozkové časti a riadenie a už vôbec sa nedajú reklamovať kolesá a ich zavesenie a to majú zakotvené aj v zmluvných odmienkach.

Vždy je to na boj ktorý sa dá vyhrať iba súdnoznaleckým posudkom ktorý stojí nemalé prachy a musí ho zaplatiť majitel vozidla plus súdne trovy.
Niećo iné by bolo takúto reklamáciu uplatniť hneď po kúpe tak do prvej garanćky ale po 2,5 roku je to z môjho pohladu prehrané.
 
Po 2,5 roku a X tis km batériu reklamovať bude velká odvaha a z praxe myslím aj nonsens.
Mám jiný názor, ale každý si vyhodnotí jak postupovat a jaké úsilí je úměrné výsledku. Srovnávat baterii s nápravou mi přijde mírně řečeno zvláštní. Jak majitel jezdí, kde a kolik děr na silnici vymete jasné není, ale baterie by se měla ježděním udržovat v nabitém stavu a pokud ztratila své schopnosti po tak krátké době, tak to majitel těžko ovlivnil. Navíc ta zmínka o nutnosti nabití už v prvním roce a pak další u Shr3ka. Ověřil servis funkčnost nabíjení a odběr auta? Jestli je vadný některý článek, tak by měla být reklamace uznaná a to si servis ověřit umí, jestli auto špatně dobíjí nebo má nadměrnou spotřebu, tak také, navíc výměna baterie by problém neyřešila.
 
No tak zvláštne prirovnanie sa môže zdať ale volil som ho zámerne. Kedy je u batérie veľká neznáma pre servis tak ako pri náprave ako a kde sa jazdí a kolko krát sa buchlo do pätníku a huplo do veľkej jamy. U batérie je to zase kolko krát bola a ako dlho vybitá pod prípustnú hranicu na regeneráciu dobitím, myslím že to je 7V. Keď sa dlhodobo nechá aj 2 ročná batéria vybitá nejakým spotrebičom tak sa nenávratne zničí.

Tieto faktory bude servis namietať a by ma zaujímalo aký bude výsledok dokazovania že sa nič také neudialo. Preto som písal že je to ťažký boj a beh na dlhé trate. Tú batériu budeš musieť aj tak kúpiť novú lebo keď ich presvedčíš nech to odborne posúdia tak ju budú posielať do odborného servisu na batérie a myslím že auto nebudeš na tú dobu odstavovať.

Každopádne ti fandím aby sa ti to podarilo. Ja by som kúpil hneď novú a ušetril môj vzácny čas a nervy s tým spojené.
 
Tak mam vysledky. Pred nabitim mi to na multimetru ukazalo 12.48V. Nabijelo to pomoci regenerace (desulface) rovnych 6 hodin. Po 12hod od odpojeni nabijecky je napeti na akumulatoru 12.76V.
Jelikoz jsem nenasel pretlakovy otvor, tak jsem zatky presto radeji odsrouboval, slo to velmi jednoduse pomoci petikoruny. Kdyz jsem baterku chodil kontrolovat, bubliny utikaly, klasika. Mno a kdybych to neodzatkoval, tak nevim kam by utikaly... nechci ani radeji domyslet.
Na prvnim clanku (u + ) bylo mene elektrolytu oproti zbylym clankum. To jsem dolil destilkou 20ml -> srovnal hladinu s ostatnimi clanky, ktere byly tesne pod carou s maximem.

Nicmene cekal bych napeti baterie o 0.05 az 0.1V vic , takze bud nepresnost multimetru, nebo baterka nabira vek... a musim se pripravit na jeji nahradu. Aktualne ma presne 4 roky sve sluzby za sebou. Takze pro jistotu jsem zacal hledat alternativu v podobe Banner a Exide, abych mel nasledne rychlou volbu az se to stane. Znacku Varta jsem po precteni komentaru zavrhl.

Banner jsem nasel jediny typ: 56515, s problemem, ze v mem okoli bannery nikdo neprodava, krom AutoKelly, ktery ji ma za nekrestanskych 4500. Riskovat eshop s dopravou nejake spedicky, ze s baterkou flaknou nebo ji prevrhnou se mi zrovna 3x moc nechce.
Exide uz v mem okoli maji a nasel jsem dva typy:
EL604 - EFB, jen 60Ah, start proud 520A
EA654 - obyc, 65Ah, start proud lepsi 580A, tady odpovida kapacitou (65Ah) originalu, jenze to zase neni EFB ani pro stop/start system. Ten sice planuji v aute deaktivovat, ale zatim tam je a obcas ho zapomenu vypnout.

Nevim jak CX-30 ma nastavene dobijeni baterie, tj co je tam za original, jestli baterie "GS Yuasa TDR KF03A" je bezna baterie, nebo EFB (AGM to asi neni, vzhledove ma klasicky elektrolyt), zatim nemohu na netu najit co to je za typ. Vi nekdo ?

Nechci do auta davat jiny typ baterie, nez tam skutecne ma byt -> tj. nezamenovat typy a pripadne si tak baterku odrovnat jen tim, ze sem vybral blby typ a auto ji nabijelo jinym zpusobem nez se nabijet spravne ma.
 
Zdravím dámové a páni,mám podezření, že se mě na mojí M3 začíná loučit baterie.Má někdo vyzkoušenou náhradu za originální baterii?Zvládnu vyměnit doma sám?Myslím jestli se potom nemusí něco nastavovat a podobně.
Díky vám za každou dobrou radu.👍
 
Dobrá otázka, akorát sa s tým zaoberám. Tiež mi už batéria 2x vypísala že nemá dostatočnú kapacitu ale po viac ako 9 rokov má už nárok. Do úzkeho výberu som zaradil:
Exide EL604 - Start-Stop EFB 12V 60Ah
BANNER RUNNING BULL EFB 565 15 ASIA 12V/65Ah/550A
 
Dobrá otázka, akorát sa s tým zaoberám. Tiež mi už batéria 2x vypísala že nemá dostatočnú kapacitu ale po viac ako 9 rokov má už nárok. Do úzkeho výberu som zaradil:
Exide EL604 - Start-Stop EFB 12V 60Ah
BANNER RUNNING BULL EFB 565 15 ASIA 12V/65Ah/550A
Mě to nic nepíše, prostě jenom nenastartuju bez jaké koliv hlašky.Nastartuju přes startér buster a zase bez problémů jezdí.Ty máš,ale BM a nemáš mild hybrid jako já na BP.A u té baterie co jsi odkazoval píšou bez rekuperace.Jsem z toho trochu zmatený.🙄
 
Tak áno, tie batérie v mojom výbere sa nehodia pre Mazdu s rekuperáciou.
Mne to zahlásilo hneď po štarte a zapnutí vyhrievania sedadiel na max. pri teplote -5c

Obrázok WhatsApp 2024-01-18 o 09.43.20_a3104b41.jpg Obrázok WhatsApp 2024-01-18 o 09.44.24_153c77cd.jpg
 
Zdravím dámové a páni,mám podezření, že se mě na mojí M3 začíná loučit baterie.Má někdo vyzkoušenou náhradu za originální baterii?Zvládnu vyměnit doma sám?Myslím jestli se potom nemusí něco nastavovat a podobně.
Díky vám za každou dobrou radu.👍
Před vánocema sem byl roční prohlídce, kde mi mechanik říkal, že moje baterie už asi příští zimu nepřežije. to se pořád snažím ji kontrolovat, dvakrát za rok dobíjm. Tak jsem teda nedávno hledal tu samou, našel jsem, za cca 2800kč. Teď jsem v práci, ale až přijdu domů pošlu ti odkaz na domácí eshop.
 
Back
Top