• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Funkce lambda sondy

SiDHardox

člen KLANu
50
Byl by tu nějaký expert, který se vyzná ve funkci lambda sondy? Mám problémy se studeným motorem, (nemá výkon a chcípá) a při zahřátém motoru volnoběh zvláštně kolísá... Má čínská diagnostika mi nevyhazuje žádnou chybu co by s tím souvisela, avšak při sledování funkce čidel (za tepla), jsem si všiml, že napětí 1. lambdy neustále kolísá, cca od 0,01 do 1,2V, s tím neustále kolísají otáčky cca od 650 do 750ot. - nevím jestli to má souvislost. 2. lambda je stále na 0,88 a 0,89V. Má tak 1. lambda fungovat, nebo je to špatně? Nebo, mohl by někdo kouknout přes svou diagnostiku, jak to funguje na autě, které je v pořádku? :)
 
to už je vyšší dívčí, to by chtělo nějakého mechoše ... a co ten volnoběžný ventil zkusit vyčistit? IACV ventil ... psal o tom Oldass na clubu, cituji:
"Motor L8 v Mazdě má ještě škrtící klapku ovládanou přímo lankem, takže se při startování nepohybuje. Vzduch (volnoběh) se ovládá právě IACV ventilem a ten jsem tedy pročistil také. Na napájecím zdroji jsem si ověřil jeho funkci."
IACV - idle air controler valve (regulační ventil volnoběhu)
ale je divny vetsinou toto prave pry problem zrani oleje, vetsina lidi co udela GO motoru tak pak problemy nema to co popisujes ty, pritom ty mas po GO ... vetsinou spatne starty i to kolisani pomohlo vyčištění jak té škrtící klapky tak toho ventilu ...
 
Klapku i ten ventil jsem čistil, beze změny. Rád bych na to přišel sám, ale asi je to ztráta času.
 
S těmi hodnotami jsem trochu kecal, měl jsem to špatně nastudované...
Zde je graf 1. lambdy, volnoběh, motor zahřátý. Nevím jak moc se dá věřit diagnostice, ale podle googlu by lambda asi měla být špatná...

77132867_798430333912995_5693525930249551872_n.png
 
ještě zkontrolovat čidlo teploty, může to mít vliv jak na to haprování otáček tak na tu teplotu cos psali v jinem vlaknu ...
 
Ahoj všem, měl bych dotaz, jak se laicky pozná, že lambda sonda je v pikuko, prostě v háji, nebo jak se to projeví na motoru.
Mám najeto 150.000 a někde jsem se dočetl, že lambda vydrží plus minus zhruba tolik.
Jestli jí raději preventivně vyměnit..ještě s tím (špatnou lambda) nemám žádnou zkušenost.
Díky předem..
 
Back
Top