• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6

V krátkosti pro nové auto ...
Když bereš soukromě, tak je lepší zaplatit v DE celou cenu ...
Mozna uplne hloupa otazka, ale jak se za to auto v Nemecku vlastne "zaplati"? Za mezinarodni platebni styk si banky rady strhavaji, ne? Jakoze jak se vlastne clovek dostane k nejake castce v Korunach? Predpokladam, ze malokdo si vede EUR ucet, takze kazda desetinka na kurzu dela tisice na cene.
 
Mozna uplne hloupa otazka, ale jak se za to auto v Nemecku vlastne "zaplati"? Za mezinarodni platebni styk si banky rady strhavaji, ne? Jakoze jak se vlastne clovek dostane k nejake castce v Korunach? Predpokladam, ze malokdo si vede EUR ucet, takze kazda desetinka na kurzu dela tisice na cene.
Tak ty jim samozřejmě musíš platit v eurech... jak si to uděláš, to už je na tobě. Já když bych do toho šel, tak bych asi využil transferwise, kde měníš se středovým kurzem... je tam samozřejmě taky poplatek... tuším 2% je max, záleží na částce, co se směňuje - aspoň co si pamatuju, dlouho jsem nepužíval (možná lze usmlouvat nějaký nižší kurs při velkých částkách - ale teď hádám, fakt nevim). Navíc první transakce je zdarma, což při nákupu auta může být zajímavé. Mají hezkou kalkulačku, tak si to můžeš zkusit naklikat ;). Další možností je využít služeb tzv. valutomat, kde si to můžeš vyměnit sám, ale nikdy jsem nepoužíval a ceny poplatků, pokud nějaké jsou, neznám. Je to taková burza, kde lidi nabízejí jednu měnu a poptávají druhou... takže si to můžeš postupně vyměňovat. Nicméně, pokud přijdeš do směnárny, že chceš vyměnit nějaký obrovský obnos a eura pak uložit na svůj EUR účet přes bankovní přepážku, tak se asi dostaneš taky na zajímavý kurs a ve výsledku to třeba může být lepší, než těch max 2% poplatků u TransferWise. Ale chce si to proklikat...
 
Poslední úprava:
Tak ty jim samozřejmě musíš platit v eurech... jak si to uděláš, to už je na tobě. ...
Vidis takovych zpusobu, o kterych jsem ani neslysel. Ale presne o tom jsem mluvil, ze se tu mnohokrat mluvi o kupovani auta v zahranici, ale me to prijde jako netrivialni zalezitost, tim spise, pokud by treba i melo jit o nove auto. Samozrejme pokud si to zajistim pres ceskeho zprostredkovatele, tak je to na nem. Zase ale takhle hodne lidi uz i nakoupilo, takze asi zkusenosti jsou.

A nejde to zaplatit kartou? :D
 
Zdravím Mazďáci.

Pokukujeme po novém autě a do oka nám padla Mazda 6 GH. Chtěli bychom kombi se spolehlivím benzínovím motorem. V očku mám 2.0i (nejspíš ne DISI po pročítání vlákna) nebo 2.5i. Nyní máme OI 1.9 TDI 66kw lift. Je to nudné, ale spolehlivé auto. Chtěl bych něco, v čem je radost jezdit. Říkám si že motor 2.0i by mohl stačit bohotě, když jsme byli zvyklí na OI, ale spousta lidí tady chválí tu 2.5i.

Ročně najedeme 10-12 tis., tak bych do nafty rozhodně nešel. Ale říkám si jestli bude mít dostatek sil 2.0i pokud naložíte rodinu, kola a popřípadě i rakev. Bude auto pořád svižné? Nepotřebuji jezdit 200km/h :D Ale nechtěl bych se někde táhnout. Říkám si pokud si ta 2.5 8-9l v průměru, proč do toho nejít, když se najde. Je velký rozdíl v těchto dvou motorech? Spolehlivost/výkon/spotřeba (při dodržování rychlostních limitů).

Díky všem za rady a tipy

Odesláno z mého Lenovo Z90a40 pomocí Tapatalk
 
Ahoj,
nevím proč se všichni bojí toho DISI motoru, stačí tankovat kvalitní benzín, jinak je to podle mě bezproblémový motor. Jedna recenze ho chválí, druhá ne, ale žádná vyloženě nehaní spolehlivost. Umí jezdit úsporně, okresky zvládnu i za 6.5l předpisovou jízdou. Pokud chceš jezdit svižněji, musíš jí holt držet nad 3500 otáček a tam už ta spotřeba bude srovnatelná s 2.5. Přechod z turbo dieselu mi chvíli trval, ale už jsem si zvykl a vracet se rozhodně nebudu. Jinak ten 2.5 taky perfektní motor. Záleží už pak na konkrétním kusu. Vím o 2 hezkých GH, jedna DISI a druhá 2.5, prodejce můžu doporučit. Obojí na www.jt-auto.cz. Štastný výběr přeji.
 
Díky za tip. Dočetl jsem se že ty benzíny žerou olej a musí se to kontrolovat ručně. Žerou všechny motorizace olej?
Tam jsem se koukal po ty 2.5 z fotek vypadá dobře. Pořád se ale nemůžu rozhodnout jestli úspornější 2.0 nebo žravější 2.5. Ještě mě hlodá ta kůže, jestli se v tom nebude moc potit zadnice. Jenže většinou s textilem je nižší výbava a chybý xenon a hezčí budíky..

Odesláno z mého Lenovo Z90a40 pomocí Tapatalk
 
Jestli můžu doporučit, tak vem 2.5. Ten motor je naprosto univerzální a nebudeš se třeba ve městě trápit, jelikož se dá jezdit kolem 2tis otáček úplně normálně. Když pak vyjedes za město stačí pro svižnou jízdu točit do 3 až 3.5 tis. Pokud pak chceš, nechá se točit do 6.

Prostě co se týče motoru, neměnil bych.

Ještě spotřeba za posledních 26tis km. 8fc16d4932ffb30dcf26f58da46929e5.jpg

Odesláno pomocí Tapatalk
 
Spotřeba je úplně v pořádku, dle mých očekávání. Máš to v kůži? Jak jsi spokojen se sedačkama? Popřípadě na co dál si dát pozor? S tým olejem je to jak?

Díky :)

Odesláno z mého Lenovo Z90a40 pomocí Tapatalk
 
Nechceš řešit rozdíl jednoho litru na spotřebu když motorově je 2,5 o dva levly úplně jinde.
Co se týče výbavy tak si myslím že 2,5 je vybavena lépe než 2,0
Třeba se pletu ale 2,0 v GT nebo GTA jsem neviděl.
 
Spotřeba je úplně v pořádku, dle mých očekávání. Máš to v kůži? Jak jsi spokojen se sedačkama? Popřípadě na co dál si dát pozor? S tým olejem je to jak?

Díky :)

Odesláno z mého Lenovo Z90a40 pomocí Tapatalk
Jsou motory a motory.
Pokud narazíš na předchozího majitele který nebyl pako tak nedoliješ ani kapku mezi výměnami.
Jinak tyhle motory olej nežerou.
 
Já teď při najetých 100 000 km na 2,5l výměna oleje jak píše Milda6,nebylo potřeba ani kapku navíc, bylo vše v toleranci.
 
ze zkušenosti s GH 108kw s 200 000 km na hrbu to žralo olej jenom, když dostávala napít. Pak jsem půllitr po 6tkm dolíval. Olej chce kontrolovat každý auto a Mazda zvlášť. Viz 52 stránek zpátky :)
 
Jednu 2.0 jsem v GTA výbavě viděl, ale to byla opravdu jedna ze sta. S 2.5 máš vždy polokuzi (mám já) a nebo plnou kůži. Co se týče sedaček mám snad jedinou výtku a to je boční vedení, teda pokud se o něčem takovém dá mluvit. Jinak pozice a komfort dobry.

Asi bych se zkusil vyhnout začátku výroby - možný problém s pistnim čepem.

Olej jak psal Milda je v závislosti na předchozím majiteli. Dá se to pak trochu ovlivnit výběrem oleje. Já třeba s Mazda originál 5w30 doleval mezi výměnou 1/2 litrů. Po přechodu na Castrol ??? 5w30 zatím neubyla ani kapka (za 3tis km budu měnit).

Odesláno pomocí Tapatalk
 
I 2.0 jsou GTA, netere ani trochu oleje i kdyz dostava napit. Ale vubec nehanim 2.5, naopak, verim, ze je to super motor.
 

Přílohy

  • IMG_20180413_155128-01.jpeg
    IMG_20180413_155128-01.jpeg
    1,2 MB · Zobrazení: 33
Ptal jsem se na olej, protoze jsem to nekde tady cetl ve vlaknu. Tak super, diky za rady. Jak casto to kontrolujete?

Jinak 2.0 jsem videl GT, ted je jedna z mostu na sautu.

Zitra zavolm prodejci a domluvim se na cumendu.

Odesláno z mého Lenovo Z90a40 pomocí Tapatalk
 
Jak casto to kontrolujete?
U stare GG jednou za mesic ( mame chvili a tak sleduji kolik papa..zatim po 2500 km neubylo nic meritelneho / u zanovniho Sky Activu jednou za 2mesice..zatim take bez ubytku ..ale tam to ocekavam :))
 
Poslední úprava moderátorem:
Back
Top